Witam,
Temat przewijał się niejednokrotnie na forum, niemniej nie byłem w stanie znaleźć informacji o tym co niezbędne jest do podpięcia TCS-a. Czy wystarczy sama pompa ABS wraz z przyciskiem, czy też wymagane są większe ingerencje w samochód?
Montaż TCS
Strona 1 z 1
Temat w związku z dodatkową ilością wolnego czasu powrócił. Szukałem na forum, niestety nie znalazłem dokładnej instrukcji montażu. Zastanawia mnie czy możliwe jest przełożenie samego sterownika pompy bez potrzeby jej demontażu – taki zabieg zdecydowanie ułatwiłby montaż TCS-u.
Ponadto patrzyłem się dziś w miejsce w którym znajduje się zaślepka przeznaczona pod TCS – nie ma tam żadnej luźnej wtyczki więc zakładam że będę musiał pociągnąć kilka przewodów – gdzie mogę znaleźć informacje w które dokładnie miejsce mam się wpiąć?
Ponadto patrzyłem się dziś w miejsce w którym znajduje się zaślepka przeznaczona pod TCS – nie ma tam żadnej luźnej wtyczki więc zakładam że będę musiał pociągnąć kilka przewodów – gdzie mogę znaleźć informacje w które dokładnie miejsce mam się wpiąć?
Artu napisał(a):Temat w związku z dodatkową ilością wolnego czasu powrócił. Szukałem na forum, niestety nie znalazłem dokładnej instrukcji montażu. Zastanawia mnie czy możliwe jest przełożenie samego sterownika pompy bez potrzeby jej demontażu – taki zabieg zdecydowanie ułatwiłby montaż TCS-u.
Ponadto patrzyłem się dziś w miejsce w którym znajduje się zaślepka przeznaczona pod TCS – nie ma tam żadnej luźnej wtyczki więc zakładam że będę musiał pociągnąć kilka przewodów – gdzie mogę znaleźć informacje w które dokładnie miejsce mam się wpiąć?
Artu – że się tak zapytam – a poco Ci to?:) Moim zdaniem to zupełnie niepotrzebny ficzer w naszych mazdach.
Dodatkowo u mnie np, to ustrojstwo zawiesza kompa od lpg
szerokości
grzech
grzech
Moim skromnym zdaniem, TCS to jedynie dodatkowy skrót, który ładnie wygląda w ogłoszeniu o sprzedaży. Działa toto tak późno i "słabo", że się tak wyrażę, że szkoda sobie zawracać głowę... Równie dobrze można to wyłączyć. Różnicy się nie poczuje.
Artur
Miałem przyjemność jechaćGF-ką z systemem TCS i jego działanie było dla mnie satysfakcjonujące – zwłaszcza że wystarczy w takim wypadku wymienić komputer ABS oraz dorzucić wtyczkę TCS OFF.
Komputer zakupiłem, mam jednak wielką prośbę dla osób posiadających TCS – chodzi o zanurkowanie pod deskę rozdzielczą i zrobienie zdjęcia przewodu, który dochodzi do przycisku TCS OFF – nie wiem czy u mnie jest on bardzo sprytnie ukryty czy po prostu go nie ma – niestety nie jestem w stanie go zlokalizować.
Komputer zakupiłem, mam jednak wielką prośbę dla osób posiadających TCS – chodzi o zanurkowanie pod deskę rozdzielczą i zrobienie zdjęcia przewodu, który dochodzi do przycisku TCS OFF – nie wiem czy u mnie jest on bardzo sprytnie ukryty czy po prostu go nie ma – niestety nie jestem w stanie go zlokalizować.
Artu napisał(a):Miałem przyjemność jechaćGF-ką z systemem TCS i jego działanie było dla mnie satysfakcjonujące
Żona w piątek przez ten srecees przywaliła w krawężnik
Na drodze ślizgawica, zakręt 90st i wiadomo prędkość minimalna. Próba skrętu i auto zamiast za kierownicą jedzie po skosie – więc co się robi? Dodaje się gazu i autko wyciąga z poślizgu – jednak nieee – TCS się w tym momencie wtrąca i zamiast wyciągać madzie, dusi ją i zostają only modły ;–)
Ot – zapomniała toto wyłączyć i mam nadzieję, że do wiosny już nie zapomni
Taki przykład użyteczności tego ficzera w samochodzie – ot gadżet speców od marketingu podbijający cenę w latach 90
szerokości
grzech
grzech
całą zimę mam to wyłączone
popróbuj z zaspy z tym wyjechać nie ma mowy albo szybko do ruchu się włączyć i zamiast szybkiego startu masz skokami do przodu jak uczniak
to jest mym zdanie do
popróbuj z zaspy z tym wyjechać nie ma mowy albo szybko do ruchu się włączyć i zamiast szybkiego startu masz skokami do przodu jak uczniak
to jest mym zdanie do

- Od: 23 kwi 2009, 18:25
- Posty: 535
- Skąd: Kłodzko
- Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg
Zgadzam się z wami, że są sytuacje w których użyteczność TCS jest zbędna – sam ostatnio zakopałem się w błocku pośniegowym i z włączonym TCS-em na 100% bym z niego nie wyjechał.
Stwierdziłem jednak, że skoro koszt montażu TCS jest niski i można go wyłączyć to czemu nie? Chcę jednak przed montażem pompy ABS-u mieć rozwiązaną kwestię wyłącznika dla tego ustrojstwa – stąd też prośba o zdjęcie przewodu wychodzącego od wtyczki – niestety ani w Workshop Manual, ani w Electrical Diagram nie jestem w stanie zlokalizować gdzie mam się podłączyć (a zakładam, że wiązka znajduje się w kabinie bo jak dla mnie bez sensu byłoby przygotowywanie wersji z różną ilością wiązek)
Stwierdziłem jednak, że skoro koszt montażu TCS jest niski i można go wyłączyć to czemu nie? Chcę jednak przed montażem pompy ABS-u mieć rozwiązaną kwestię wyłącznika dla tego ustrojstwa – stąd też prośba o zdjęcie przewodu wychodzącego od wtyczki – niestety ani w Workshop Manual, ani w Electrical Diagram nie jestem w stanie zlokalizować gdzie mam się podłączyć (a zakładam, że wiązka znajduje się w kabinie bo jak dla mnie bez sensu byłoby przygotowywanie wersji z różną ilością wiązek)
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Major0013 i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6