Korozja / rdza

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez waxain » 24 lis 2013, 20:15

dobrzyn22 napisał(a):ja też mam tam...
I jak zostawiasz to tak czy zamierzasz jednak coś z tym zrobić ? :)
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:03
Posty: 222 (0/4)
Auto: Mazda 3 BM '14, 2.0, 120 KM

Postprzez dobrzyn22 » 24 lis 2013, 20:19

w lato oczywiście zabezpieczone, ale już widzę, że niewystarczająco...


niestety polifty co prawda są lepiej zabezpieczone, ale tylko nieco ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez waxain » 24 lis 2013, 20:25

Kurcze, wygląda na to, że będę musiał się tym jednak zająć, tym bardziej, że auto ze 2-3 lata chciałbym jeszcze potrzymać. Miałem to zabezpieczenie robić wcześniej, jednak robiłem też remont silnika (problem ubytku oleju) co też nieco kosztowało :/
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:03
Posty: 222 (0/4)
Auto: Mazda 3 BM '14, 2.0, 120 KM

Postprzez Paweł » 24 lis 2013, 20:55

dobrzyn22 napisał(a):niestety polifty co prawda są lepiej zabezpieczone, ale tylko nieco

Oczywiście nie ma żadnej różnicy. Ta legenda wzięła się stad, że "polifty" po prostu kiedyś były dość młode, a pierwsze wypusty zaczynały już próchnieć.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/943)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez dobrzyn22 » 24 lis 2013, 21:02

Paweł napisał(a):Oczywiście nie ma żadnej różnicy

ale widać różnice np. w podatności nadkoli na korozję....
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Paweł » 24 lis 2013, 21:10

Zajrzyj do fabrycznego manuala opisującego naprawy nadwozia – nie ma żadnych różnic. Moim zdaniem to tylko kwestia wieku tych samochodów. Za 3 lata polifty będą tak samo pordzewiałe, jak dzisiaj egzemplarze wyprodukowane wcześniej. Jeśli chodzi o nadkola, to ewentualnie może jest różnica w jakości pasty uszczelniającej styk poszycia z nadkolem (na którą była akcja serwisowa), chociaż w to nie wierzę.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/943)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez dobrzyn22 » 24 lis 2013, 23:21

biorąc pod uwagę to, że widze doskonale, gdzie ruda próbuje się dobierać do mojej M6 – jak najbardziej jestem w stanie potwierdzić Twoją opinię. Widocznie złudną obietnicą producenta była poprawa zabezpieczenia antykorozyjnego w poliftach.....
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez misiek89 » 24 lis 2013, 23:31

Musieli by zmienić całkowicie proces konserwacji co by było zbyt kosztowne coś poprawili i tyle każdy wie jak jest, nawet GH nie jest wolna od rudej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez Hubix » 25 lis 2013, 01:08

Też tam miałem purchla. Z dnia na dzień był coraz większy. Tu pomoże jedynie lakierowanie. Niestety w tym samochodzie jakikolwiek odprysk w dolnej partii nadwozia = rdza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez andruszczak » 30 lis 2013, 18:44

Ja pochwale się swoim podwoziem. Samochód z końca 2003r sprowadzony z Włoch od 3 lat w Polsce. Po sprowadzeniu od razu zabezpieczony na razie rudej nie widać. Jak przyjechał z Włoch był bez korozji ale i prawie żadnego zabezpieczenia nie miał.
Załączniki
IMG_3470.JPG
IMG_3468.JPG
IMG_3466.JPG
IMG_3465.JPG
IMG_3463.JPG
IMG_3462.JPG
IMG_3461.JPG
IMG_3460.JPG
IMG_3459.JPG
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2012, 22:25
Posty: 35 (0/1)
Skąd: Mazowieckie,Otwock
Auto: Mazda 6 Diesel 136km 2004

PostTen post został usunięty przez mądry 1 gru 2013, 11:41.

Postprzez andrzej129 » 3 gru 2013, 08:02

fajnie ze dales fotki :) przynajmniej wiem jak powinno wygladac zawieszenie w 6 ,bo u mnie to tak rudo ze az plakac sie chce <nie> i 2007 r ehhh
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2007, 12:39
Posty: 31
Skąd: Jastrzebie Hamburg
Auto: M6 2.3 a+.07 GG

Postprzez misiek89 » 3 gru 2013, 10:09

Praktycznie w każdym samochodzie jest rudo na zawiasie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez pawel-sc » 7 gru 2013, 15:16

a oprócz zawieszenia czy korodują Wam też sanki pod silnikiem oraz wydech?
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2013, 12:15
Posty: 56
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GG 2006 r
benzyna 2.0 (147 KM)

Postprzez Hubix » 7 gru 2013, 15:49

Sanki korodują, wydech jest ładny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez pawel-sc » 7 gru 2013, 18:25

Warto cos robic z tą rdzą, czy to tylko niegroźny rdzawy nalot, ktorego sie nie wytępi i nie uniknie?
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2013, 12:15
Posty: 56
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GG 2006 r
benzyna 2.0 (147 KM)

Postprzez misiek89 » 8 gru 2013, 01:07

sanki możesz na wiosnę oczyścić i pomalować co by cie w oko nie kuło bo zanim ruda to zje to miną długie lata, wydech, przeżre go od środka i z czasem i tak trzeba wymienić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez mądry » 22 mar 2014, 09:48

Niestety ale muszę przyznać rację koledze bieskiemu że polifty bardziej rdza lubi (piszę to na podstawie obserwacji). Tak dla pocieszenia użytkowników którzy mają problem z rdzą na swoich szóstkach poniżej wrzucam zdjęcie auta obok którego miałem okazję parkować był to oczywiście po lift :(
20140313_132710.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez leszekn » 22 mar 2014, 16:21

To chyba kogoś poniosła fantazja. Normalnie to te słupki są z okleiną, więc rdza nie wyjdzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 20:05
Posty: 47 (0/4)
Skąd: Bochnia
Auto: Mazda 6
2.0 CiTD 136 KM
2003r.

Postprzez Mandey » 22 mar 2014, 17:59

Nakładki takie. Zamiast chromowanych :D
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6