Zakup nowego auta – Mazda3 BM (2014 – obecnie)
Kupujemy hatchbaca, z podłogą chodziło mi o to, że w i30 który posiadam (hyundai) można złożyć zarówno oparcie jak i kanapę, tworzy się wtedy płaska podłoga. W mazdzie po złożeniu była też płaska podłoga ale wydaje mi się , że o ok. 20zm wyżej jak w i30. Faktem jest, że jest całkiem inny system składania foteli. Sorki, ale chyba jednak się czepiam. Mazda fajna jest.
- Od: 18 lis 2013, 08:55
- Posty: 6
- Auto: Mazda 3 2014 2,0 120 kM
Tak, tak, wiem, ze niestety nie ma sedana 165 KM. Źle to ujęłam. Na pewno bardzo oryginalnie musi wyglądać sedan w kolorze soul red. U nas w salonie stoi sedan w kolorze białym metallic i taki też własnie kolor chodzi mi po głowie. Jest jeszcze biały zwykły. Nad tym równiez się zastanawiam, zeby niepotrzebnie nie przepłacać tych dwóch koła. Jezeli nie ma specjalnej róznicy wizualnej między tymi dwoma kolorami, to nie wiem czy jest sens przepłacać.
Najprawdopodobniej jeszcze w tym tygodniu przejadę się jeszcze raz do salonu aby dokładniej przyjrzeć się autku, popytać o różne szczegóły oraz ponownie się przejechać.
Najprawdopodobniej jeszcze w tym tygodniu przejadę się jeszcze raz do salonu aby dokładniej przyjrzeć się autku, popytać o różne szczegóły oraz ponownie się przejechać.
Jestem poważnie zainteresowany nową Mazdą 3, od początku śledzę każdą wzmiankę o nowej generacji i jestem zafascynowany tymi wszystkimi filozofiami
z jakimi Mazda opracowuje nowe modele. Przejrzałem chyba pierwszy poważny test w polskim wydaniu Auto-moto i mimo dobrej oceny auta, dostrzegłem też kilka raczej słabych punktów, porównując do konkurencji. Pierwsza sprawa to głośność w kabinie. Mazda obiecywała najlepsze wyniki w klasie, a tymczasem wynik 60dB (50kmh) i 67dB (100kmh) chyba jest najgorszym w klasie (dziwne, bo subiektywne opinie są raczej pozytywne), bo przewracając kilka stron dalej tą samą gazetę mamy wyniki testu kilku kompaktów i wszystkie biorące udział w tym teście auta (Focus, i30, ceed, golf, rapid) są 1-3dB cichsze, nie mówiąc już o Golfie, który przy 100kmh przenosi do kabiny 63dB. Różnica 3db, to podwojenie głośności dzwięku dla ludzkiego ucha. Sprawdziłem testy japońskiej konkurencji i nawet Civic i Auris są cichsze. Z hamulcami jest podobna sprawa, 38,9m to dużo, jak na dzisiejsze standardy, to strata 5m do Golfa i Ceeda i 3m do reszty, dziwna sprawa. Kolejny parametr to elastyczność. Wynik 210Nm to bardzo duża wartość, jak na 120KM, ale nie ma to specjalnego przełożenia na wyniki testów – 16sek przy przejściu 80-120 na 6 biegu to taka sobie wartość, nawet uwzględniając dość długie przełożenia skrzyni biegów. Civic, który ma raptem 174Nm i to wyżej położone, robi takie samo przejście w tym samym czasie (owszem ma nieco krótsze przełożenie 6 biegu). Kolejna sprawa to wspominana grubość lakieru, podejrzewam, że nic się nie zmieniło i dalej jest to sporo poniżej 100um, co biorąc pod uwagę ekologiczność dzisiejszych lakierów to śmieszna wartość. Podoba mi się to auto, chociaż nie miałem jeszcze możliwości obejrzeć go na żywo. Fakt, jest coś niepokojącego w wyglądzie hatchbacka. Nie liczyłbym na tuningowanie 120KM wersji, gdzieś wyczytałem, że to jednostka pracująca w cyklu Atkinsona, podobnie jak 1.8 98KM w Priusie, nie wiem czy to prawda. Największą zaletą chyba jest spalanie, z ciekawością czekam na wyniki w naszych warunkach. Ten silnik musi schodzić do 5l i mniej przy 90-100kmh (4.3 katalogowo) inaczej ta cała technika nie ma większego sensu. Średnie 5.9l/100km to świetny wynik, na pewno totalnie ośmieszający Focusa 1.0 ecoboost, który spalił średnio 6.2l.
- Od: 20 lis 2013, 17:28
- Posty: 7
- Skąd: Płock
- Auto: Honda Civic EP2 ES FL
Chino napisał(a): Kolejny parametr to elastyczność. Wynik 210Nm to bardzo duża wartość, jak na 120KM, ale nie ma to specjalnego przełożenia na wyniki testów – 16sek przy przejściu 80-120 na 6 biegu to taka sobie wartość, nawet uwzględniając dość długie przełożenia skrzyni biegów. Civic, który ma raptem 174Nm i to wyżej położone, robi takie samo przejście w tym samym czasie (owszem ma nieco krótsze przełożenie 6 biegu).
no ja już wielokrotnie mówiłem o tym, że benzynowe silniki Mazdy z racji braku turbo elastycznością się żadną pochwalić nie mogą. Jeśli chcesz jeździć dynamicznie, musisz butować i żąglować biegami. Na szczęście Mazda ma moim zdaniem jedną z najlepszych na rynku skrzyni biegów, przez co zmiana biegów to czysta frajda. W przypadku silników Skyactive jedyna poprawa, która widzę, to wspomniane spalanie. Ja kręcę się w okół 12 litrów na 100 kilometrów. Myślę, że przy podobnej jeździe nowa trójka się zamknie w 10, co jest już rozsądnym wynikiem. A, że cicho w nowej trójce nie jest, to też było już wiadomo od pierwszych testów (oszczędności zarówno finansowe jak i wagowe). Zaskoczeniem jest dla mnie informacja o hamulcach. To bardzo ważny parametr, który w poprzedniej trócje też kulał...
Wielokrotnie powtarzasz te same głupoty.
silnik 120 KM ma praktycznie taka sama charakterystykę pracy jak silnik 1,4 t fiata czy vw o tej mocy. Moc maksymalna jest dostępna już przy 4 tysiącach obrotów, moment obrotowy do tych 4 tysięcy ma wartość taka jak silniki turbo i bardzo zbliżony przebieg. Oczywiście jest to sztuczny zabieg, ale skuteczny. Dodatkowo mamy brak turbodziury. W tym wątku byl link do testu, gdzie mazda z tym silnikiem wygrała dynamika z autem z silnikiem turbo.
Wynik 80-120 na szóstym biegu zależy przede wszystkim od skrzyni biegow. W dwulitrowy t. dieslu w kompakcie z 300Nm miałem czas na poziomie 18 sekund. Nie dlatego, że silnik nie byl elastyczny, bo jak na diesla byl wybitnie elastyczny ale dlatego że biegi były ustawione tak, że przy 80 kmh było 1200 rpm.
Durni dziennikarze utożsamiają elastyczność z czasem 80-120, co jest bzdura. Nie należy tego powielać.
Co więcej wrażenie dynamiki powyżej 4 tysięcy obrotów podejrzewam że będzie bardzo słabe, podobnie jak w silnikach turbo.
Odnośnie hałasu. Fakt jest to parametr subiektywny. Nie same decybele o tym decyduja a bardziej charakterystyka dźwięku.
Wynik 80-120 na szóstym biegu zależy przede wszystkim od skrzyni biegow. W dwulitrowy t. dieslu w kompakcie z 300Nm miałem czas na poziomie 18 sekund. Nie dlatego, że silnik nie byl elastyczny, bo jak na diesla byl wybitnie elastyczny ale dlatego że biegi były ustawione tak, że przy 80 kmh było 1200 rpm.
Durni dziennikarze utożsamiają elastyczność z czasem 80-120, co jest bzdura. Nie należy tego powielać.
Co więcej wrażenie dynamiki powyżej 4 tysięcy obrotów podejrzewam że będzie bardzo słabe, podobnie jak w silnikach turbo.
Odnośnie hałasu. Fakt jest to parametr subiektywny. Nie same decybele o tym decyduja a bardziej charakterystyka dźwięku.
mnie zawsze śmieszą porównania dB w testach, czy to laptopów czy samochodów. ktoś się tnie za 3dB różnicy (wiem, że to subiektywnie dużo) ale nikt nie pyta o warunki pomiarów, urządzenia, metodykę. jeśli rozbieżności są na poziomie 3dB a testy nie były robione przez te same osoby, tym samy urządzeniem, w tych samych warunkach to nie można ich porównywać.
- Od: 6 lis 2011, 10:05
- Posty: 315 (1/2)
- Skąd: WLKP/LUB
- Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.
U Jankesów pełen sukces Mazdy: http://www.caranddriver.com/features/20 ... 8_31465129
2 modele wśród 10 najlepszych aut 2013
PS: "test" w Auto Świecie to jakaś kpina: nie podali żadnych danych z testów, jedynie parametry producenta
A już puenta to perełka: Toyota i Honda będą miały problem ?!? Czyli co, M3 to konkurencja w klasie japończyków, ale z naszymi wózkami (czytaj VW i Skoda), równać się nie może? 
PS2: MPS z dieslem? To już prawie pewne, skoro sami japończycy o tym mówią:
http://www.carsguide.com.au/news-and-re ... l_20131120
2 modele wśród 10 najlepszych aut 2013
PS: "test" w Auto Świecie to jakaś kpina: nie podali żadnych danych z testów, jedynie parametry producenta


PS2: MPS z dieslem? To już prawie pewne, skoro sami japończycy o tym mówią:
http://www.carsguide.com.au/news-and-re ... l_20131120
Entuzjastów marki, którzy jednak żadną trójką 2-litrową nie jeździli zachęciłbym najpierw do sprawdzenia na własnej skórze elastyczności tych silników zanim będą się wypowiadać na tym forum. Przejedźcie się wspomnianą gierówką w szczycie i zobaczycie, jak się sprawy mają...KvM napisał(a):Wielokrotnie powtarzasz te same głupoty.
Kolego, ja nie mam problemu z dynamiczną jazdą pandą 1,1 55KM w tym z wyprzedzeniem tirów takim wynalazkiem. Elastyczności silnika nie określa się po wrażeniach z jazdy, ale na podstawie danych technicznych. O ile w przypadku silników turbo te dane mogą być nieco inne od rzeczywistych, w warunkach drogowych to przy silniku N/A różnicy praktycznie nie ma. Nie ma turbodziury i turbo laga. Natomiast realne różnice mocno odczuwalne w praktyce z pewnością wynikają z takiego a nie innego zestopniowania skrzyni biegow. czego nie należy mylić z elastycznością silnika. Co więcej zależność jest dokładnie odwrotna. To elastyczny silnik umożliwia takie zestopniowania skrzyni że zakres prędkości na poszczególnych biegach jest duży. Tak właśnie jest w M3. Oczywiście odbija się to na dynamice na poszczególnych biegach i kierowca który nie potrafi lub nie chce zmieniać biegów będzie narzekał. Dla takich osób jest automat (polecam, sam posiadam w aktualnym aucie).
Oczywiście takie przełożenia skrzyni maja swoje plusy. Niższe obroty silnika to niższy hałas silnika, niższe spalanie.
Oczywiście takie przełożenia skrzyni maja swoje plusy. Niższe obroty silnika to niższy hałas silnika, niższe spalanie.
NIepokoi mnie bardzo jeden fakt. Mianowicie, silnik odpalany jest za pomocą przycisku Start/Stop. Kluczyk tak naprawdę potrzebny jest tylko do otwarcia lub zamknięcia auta. Wychodzi więc na to, ze każdy komu uda się otworzyć samochód (włamać do samochodu w przypadku złodzieja) ma już całkowicie furtkę otwartą. W Renault Megane,którym jeździłam kilka lat, również bylo odpalanie za pomocą takiego przycisku, ale wymagało to włozenia specjalnej karty do otworu, inaczej o odpaleniu silnika nie bylo mowy, a w trójce wystarczy wsiąść do auta i gotowe.
Jak zatem wygląda sprawa kradzieży? Gdzie ochrona antykradziezowa? Alarm alarmem, ale teraz kazde auto go ma, a w maździe jeszcze dodatkowo ułatwiono sprawę złodziejom tym przyciskiem. Ale moze się mylę? Co na to inni forumowicze?
Mam jeszcze jedno pytanie. Bylam w salonie jakiś tydzień temu i powiedziano mi, że w dniu zamówienia samochodu trzeba wpłacic 2 000,00 zł , a resztę w dniu odbioru auta. Czy dobrze pamiętam ze tak jest?Chcialabym się upewnić.
Jak zatem wygląda sprawa kradzieży? Gdzie ochrona antykradziezowa? Alarm alarmem, ale teraz kazde auto go ma, a w maździe jeszcze dodatkowo ułatwiono sprawę złodziejom tym przyciskiem. Ale moze się mylę? Co na to inni forumowicze?
Mam jeszcze jedno pytanie. Bylam w salonie jakiś tydzień temu i powiedziano mi, że w dniu zamówienia samochodu trzeba wpłacic 2 000,00 zł , a resztę w dniu odbioru auta. Czy dobrze pamiętam ze tak jest?Chcialabym się upewnić.
Dobre. Gdybyś nie miala wcześniej Megane II to bym jeszcze zrozumiał. Meritum w uproszczeniu. Przycisk musi byc w kontakcie z pilotem. Nie odpalisz auta np. Gdy stoisz obok drzwi a ktoś siedzi za kierownicą. Tak samo bylo np. Megi II w bogatszych wersjach czy w Toyocie w najbogatszych. Rozwiązanie keyless jest jednym z lepszych. No ale korzystamy z tego 10 lat w 2 różnych bmarkach więc niewiele wiemy.
Będzie Panie zadowolona .
Za literufki odpowiada Tapatalk.
Będzie Panie zadowolona .
Za literufki odpowiada Tapatalk.
„jak kaczka traci orientację, to nurkuje doopą” M.Piwowski
W poprzedniej trójce też jest dostęp bezkluczykowy. Ale z tego co wiem nie da się odpalić auta jeśli karta dostępu jest po za pojazdem.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3820 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Ciekawa sprawa odnośnie M3 z dieslem: ktoś zapytał na oficjalnym profilu MMP na FB o brak wersji z dieslem w Polsce i Mazda odpowiedziała, że nie ma najmniejszego problemu, mogą sprowadzić na zamówienie od sąsiadów, którzy mają diesle w cennikach. Pozostaje kwestia akcyzy 
Dziękuję bardzo za odpowiedzi. No coż, powiem szczerze, że nie mialam o tym pojęcia
. Człowiek całe życie się uczy.
Dopisano 22 lis 2013, 13:55:
Acha, co jeszcze mogę napisać. Jestem już zdecydowana na Mazdę 3 w 100%. Wszelakie opinie, artykuły potwierdzają to, iż jej zakup powinien być dobrą decyzją. Najprawdopodobniej w przyszłym tygodniu złoże zamówienie, ponieważ na dzień dzisiejszy odbiór samochodu powinien być dopiero w kwietniu.
Dopisano 22 lis 2013, 13:55:
Acha, co jeszcze mogę napisać. Jestem już zdecydowana na Mazdę 3 w 100%. Wszelakie opinie, artykuły potwierdzają to, iż jej zakup powinien być dobrą decyzją. Najprawdopodobniej w przyszłym tygodniu złoże zamówienie, ponieważ na dzień dzisiejszy odbiór samochodu powinien być dopiero w kwietniu.
Motoryzantka napisał(a):Mam jeszcze jedno pytanie. Bylam w salonie jakiś tydzień temu i powiedziano mi, że w dniu zamówienia samochodu trzeba wpłacic 2 000,00 zł , a resztę w dniu odbioru auta. Czy dobrze pamiętam ze tak jest?Chcialabym się upewnić.
W salonie w Szczecinie byli uprzejmi zawołać ode mnie 5.000 zł zaliczki, przy czym na dokonanie wpłaty miałem 5 dni. Zresztą to najzupełniej zrozumiałe, że zamówienie samochodu w określonej wersji i wyposażeniu, zgodnie z życzeniem danego klienta, wiąże się z uiszczeniem zaliczki.
- Od: 23 mar 2013, 19:37
- Posty: 47
- Skąd: Międzyzdroje/Gorzów Wlkp.
- Auto: Mazda3 BM 2.0 165 KM Skypassion 2014 r.
wpodgorski napisał(a):ZOOMik napisał(a):
wpodgorski napisał(a):Po krótkiej wyprawie wysiedliśmy, sprzedawca pokazał mi bagażnik. Wszystkie opinie do tej pory straszyły mnie, że jest jakiś mikroskopijny – to nie prawda!
Jakie wszystkie opinie?! Nie przypominam sobie, aby ktokolwiek tu pisał, że bagażnik jest mikroskopijny.
Tutaj masz rację, na tym forum chyba nie spotkałem się z tą opinią, ale w 90% wideo recenzji i praktycznie wszystkich artykułach, biją pianę że bagażnik jest mikroskopijny bo super ekstra góra klasy C pod tym względem czyli Honda Civic, ma o ileś tam litrów więcej. Stąd moja obawa, że bagażnik będzie naprawdę mały.
Gdybym chciał być złośliwy to poprosiłbym Cię, abyś zapodał linki do tych wszystkich recenzji, ale nie zrobię tego, bo doskonale wiem, że opinie o rzekomym małym bagażniku nowej "trójki", jeśli już, to zdecydowana mniejszość a nie większość, jak twierdzisz…po raz kolejny grubo przesadzasz.
W uzupełnieniu tematu, jako ciekawostka, poniżej poglądowe zestawienie wielkości bagażników popularnych kompaktów:
http://moto.pl/MotoPL/56,88389,12194407 ... ck,,4.html
wpodgorski napisał(a): wpodgorski napisał(a):Moje poprzednie auto to Peugeot 207 z 2007 roku i przyznam, że Mazda ma tak o 1/5 większy bagażnik od tamtego.
O prawie 1/3 i nic dziwnego, bo "207-ka" to auto z segmentu B a "trójka" C.
To prawda, ale kabina zarówno jak i bagażnik nie wiele ustępują nowej trójce w wymiarach. Zewnętrznie Peugeot jest niewielki, ale w środku jest bardzo dużo miejsca jak na auto tej klasy.
Ustępują i to wyraźnie – to inne klasy aut. Z tą bardzo dużą ilością miejsca w 207-ce też bym polemizował.
wpodgorski napisał(a): wpodgorski napisał(a):Ostatnia sprawa skóra na kierownicy i hamulcu – bzdura z tym, że jest jakości Tico... nie skomentuje tego nawet, bardzo przyjemna pod ręką ładnie wykonana.
A ja i owszem, skomentuję, bo znów Cię fantazja poniosła...nikt nie posunął się tu do tego rodzaju porównania.
O Panie, tutaj będę stał przy swoim. Ktoś wcześniej porównał jakość skóry na kierownicy do jakości skóry w Tico, sam byłem w szoku, dlatego zapamiętałem to porównanie. Sprawdzałem teraz, niestety ktoś już zmienił swoje zdanie..., więc nie dojdziemy.
A może Ci się pomerdało i to nie Tico było, lecz Twingo, bo taka opinia to jest(?)
Dopisano 24 lis 2013, 17:37:
Motoryzantka napisał(a):NIe wiem czy ten meteor gray nie będzie za ciemny. Na ciemnych kolorach zawsze bardziej widać brud i rysy, a ten titanium to takie połączenie brązu i złota czy tylko mam takie złudzenie? W jaki sposób bardziej realny "namacalny" można opisać ten kolor?
Opisywanie kolorów słowami to trochę karkołomny pomysł. Wiem, że fotki też nie do końca oddają rzeczywistość, ale różnica między tymi kolorami jest na tyle znaczna, że na tej podstawie można (przynajmniej ja bym mógł) dokonać wyboru
Dopisano 24 lis 2013, 17:51:
jaceku napisał(a):Mazda podoba mi sie bardzo, ale w cenie do 100 tys. nie jest w stanie dostarczyć tylu emocji z jazdy co teoretycznie porównywalny mocą silnik 1,4 170 KM Alfy.
Masz absolutną rację – jeśli chodzi o osiągi, Mazda nie dorasta Alfie do pięt
Dopisano 24 lis 2013, 17:56:
trenth napisał(a):Mam gorącą prośbę o opinię (fachową): czy fabryczne koła 215/45 R18 (SkyPassion) nadają się na Polskie drogi? Wszelakie zbyt wysokie krawężniki, poziome policjanty, dziury w drogach – czy to nie odbije się znacznie na zawieszeniu? Czy grubość gumy w tym przypadku nie jest aż tak niska, czy jednak te 18" to jest zakup dla oka, nie zaś dla rozsądku i codziennego użytku?
Tylko dla "oka".
Dopisano 24 lis 2013, 18:09:
jaceku napisał(a):Tak jak na forum Fiatowo/Alfowym próbuje się udowodnić, że włosi są już prawie bezawaryjni, tak na forum mazdy próbuje się udowodnić, że te auta mają w sobie coś z dynamiki... coś jest na pewno...
...dynamiczne nadwozia

waxain napisał(a):5qra napisał(a):Brak rabatów to cena za "efekt nowości", jasne będą pewnie jakieś upusty na modele które zostaną u dilerów, ale czy warte "utraty rocznika" na który ciągle się w PL patrzy przy odsprzedaży.
Zgodzę się – ale tylko częściowoNa pewno na sztywną cenę ma wpływ "efekt nowości", jednak z drugiej strony, mamy nowiuteńkiego (z świetnymi recenzjami) Seata Leona III (nie mówiąc już o nowej Ibizie) na którego można uzyskać rabat. Byłem także w salonie Nissana, gdzie jest nowy Note – też można coś uszczknąć z ceny. Tak więc da się
To nie "efekt nowości", lecz polityka cenowa Mazdy i też nie nowa – jak kupowałem swoją to już wtedy w zasadzie rabatów nie było, poza wyprzedażami rocznika.

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości