Tylne Sprężyny Mazda 626 GF

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez rumunn95 » 11 wrz 2011, 09:28

zle ustawione katy
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez pioczel » 11 wrz 2011, 09:53

wyjmij mcpersony i juz :D nie ma z tym dużo roboty,pewnie ktoś żle włożył na mocowaniach górnych bo tam się ustawia kąty
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2010, 21:59
Posty: 187 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 626 sedan Gf DiTd '99
101KM,Skoda Fabia II 1.4 '10

Postprzez sebastian223 » 11 wrz 2011, 22:44

Poczekam do kwietnia na kase i wymienie od razu na nowe amory
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 00:45
Posty: 259 (1/1)
Skąd: Zgierz (k. Łodzi)
Auto: Mazda 3 2,0 150KM 2006 (marzec) Active
Mazda Premacy 2002r. 101KM diesel

Postprzez endru150 » 20 wrz 2012, 18:05

jak w temacie u mnie jest tak, że przy komplecie osób na pokładzie jadąc z prędkością pow. 70 km/h wpadając w najmniejszy spadek, nierówność na drodze dochodzi odgłos otarcia opony o nadkole aż serce się ściska. Na co dzień jeżdżę sam ale przy jakimś wypadzie ze znajomymi za miasto przy każdej nierówności aż mnie krew zalewa. /Na badaniach diagnostycznych amory spisały się w granicach 85%/, pytałem mechaników jednogłośnie twierdzą żeby zamontować wzmacniane sprężyny.
Czy ktoś z was miał lub ma podobny problem może coś doradzić
Na allegro znalazłem takie coś:
http://moto.allegro.pl/sprezyny-tyl-maz ... 05917.html
no i chyba się na nie zdecyduje.
W sklepie sprzedawca krzyknął za wzmacniane po 250zł za szt.
...............................................................
626GF 01r 2,0b+g; kapcie 16'' 205/50
Początkujący
 
Od: 9 maja 2012, 21:59
Posty: 6
Auto: MAZDA 626 GD, 2.0B+G, 2000r

Postprzez maxim_wawa » 20 wrz 2012, 18:43

kolego a jaki masz rozmiar kół/opon i jakie ET – być moze problem nie leży w sprężynach a w rozmiarze kół które sa zwyczajnie za duże lub zbyt do środka/na zewnątrz auta
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez PTAHOL » 21 wrz 2012, 09:21

[quote="endru150"]
ja też miałem taki problem kupiłem chyba 2 lub 3 lata temu fajne alusy jednak nie sprawdziłem ET i są za bardzo odstające na zewnątrz auta. Z przodu jest ok ale z tyłu przy dużym obciążeniu i nierównościach mi trochę obcierały o błotnik. Brakowało naprawdę parę milimetrów więc zmodyfikowałem trochę błotnik i jest ok. Była to hardcorowa przeróbka bo po prostu rant błotnika który jest zagięty w kierunku koła ma około 1,5 cm. Myślałem go obciąć ale ostatecznie wydało mi się [jakie?] i tak zrobiłem że podgiąłem go do góry, zakonserwowałem różnymi środkami np. baranek gumowy, biteks itp. i jest ok. Jak chcesz to mogę wstawić fotę.
Zapraszam do oglądania

http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/626/67051
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 mar 2009, 01:25
Posty: 7
Skąd: Elbląg
Auto: MAZDA 626 GF 2001 DITD 110KM HATCHBACK

Postprzez jaroslaw1984 » 20 lis 2013, 20:01

Witam
Podepne się pod temat, mianowicie rozleciała mi się tylna sprężyna, moje pytanie brzmi czy dużo roboty jest z wymianą i jak się do tego dobrać?
oczywiście trzeba wymienić obie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2009, 20:37
Posty: 34
Skąd: Puławy, Ciecierzyn (Lublin)
Auto: mazda 626 98r 2.0 136 hp

Postprzez motylek322 » 20 lis 2013, 20:16

Dużo czy nie to względne określenie. Skoro pytasz to znaczy, że mało albo wcale nie bawisz się w mechanika. Robota ogólnie prosta. Rozkręcasz co trzeba a potem składasz. Jednak bez ściągacza do sprężyn nie zabieraj się za robotę. Sprężyny wymień obie do tego nowe osłony i odbojniki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez VeryCoolMan » 20 lis 2013, 21:17

jaroslaw1984

Przyda Ci się to :) ---> http://mx6.greennet.org.pl/service/macperson.html
I oczywiście to jeżeli nie masz w posiadaniu ;) ----> http://allegro.pl/sciagacz-do-sprezyn-s ... 37934.html
Różnica taka że z tyłu musisz rozebrać tapicerkę bagażnika żeby dostać się do śrub poduszek, natomiast na dole wiadomo odkręcasz amortyzator od zwrotnicy. Auto najlepiej podnieś z obu stron z tyłu dzięki temu nie będziesz musiał odkręcać łączników stabilizatora bo nie będą sprężynować na zwrotnice i nie będą tym samym utrudniać wyjęcia kolumny mcpreson po odkręceniu ;) śrubę na trzpieniu amortyzatora poluzuj zanim wyjmiesz całą kolumnę, później mógłby być z tym problem a i dzień wcześniej napuść śruby wd40 te od boczków kanapy "będziesz musiał je odkręcić przy demontażu tapicerki" widać je od strony koła wystaje kawałek gwintu prawdopodobnie będą zapieczone na amen jak u mnie i oczywiście zapaprane konserwacją prawdopodobnie czeka Cię rozwiercanie gdyż pewnie się urwą.. ogólnie przyjemna robota heh :P
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez jaroslaw1984 » 20 lis 2013, 23:40

No to mnie kolega pocieszyl, chyba robotę zlecę fachowcom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2009, 20:37
Posty: 34
Skąd: Puławy, Ciecierzyn (Lublin)
Auto: mazda 626 98r 2.0 136 hp

Postprzez VeryCoolMan » 21 lis 2013, 00:11

jaroslaw1984 napisał(a):No to mnie kolega pocieszyl, chyba robotę zlecę fachowcom


A więc licz po ok 100zl od strony za samą robocizne, a tak kupujesz ściągacz zostanie już u Ciebie nie raz się może przydać no i nowe doświadczenie :) może to tak strasznie wygląda ale nie jest wcale tak źle <spoko>


Noo ale jeśli się nie czujesz na siłach to:
jaroslaw1984 napisał(a):chyba robotę zlecę fachowcom
ale już mi szkoda tych wszystkich zatrzasków tapicerki ;)
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez jaroslaw1984 » 21 lis 2013, 23:01

Dziękuję wszystkim za rady
Probyłem rozwiązany, niestety wraz z wymianą sprężyn trzeba było wymienić amortyzatory gdyż jeden się rozleciał drugi tez już w nienajlepszym stanie był, robota została zlecona fachowcom niestety wraz z wymianą uleciało 680 PLN z portfela czy to dużo za taką robotę wraz z częściami to nie wiem.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2009, 20:37
Posty: 34
Skąd: Puławy, Ciecierzyn (Lublin)
Auto: mazda 626 98r 2.0 136 hp

Postprzez grzech_z » 22 lis 2013, 09:52

jaroslaw1984 napisał(a):680 PLN z portfela czy to dużo za taką robotę wraz z częściami to nie wiem.
Pozdrawiam


to zależy jakie Ci wsadzili amory i ile wzięli za wymianę :)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez jaroslaw1984 » 24 lis 2013, 23:10

Sprężyny kyb a amortyzatory na pudełku widziałem jakieś service parts bo samego amortyzatora przed montażem nie widziałem, a 680 jest całkowitym kosztem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2009, 20:37
Posty: 34
Skąd: Puławy, Ciecierzyn (Lublin)
Auto: mazda 626 98r 2.0 136 hp

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6