Mazda 626 (GF / GW) – Opinie i Informacje

Mazda 626 1998–2002

Postprzez Riesen » 21 mar 2006, 17:38

Mondeo w miescie (choc wiele po nim nie jezdze) spala ok. 9,3 l/100 km. Na trasie np. Wroclaw – Zgorzelec przy sredniej predkosci 80 km/h (jazda od 60 do 130 km/h) spalil mi ostatnio 6,3 l/100 km, w lecie na tej samej trasie 5,6 l/100 km
Poltora miesiaca temu robilem tez test na autostradzie. Przejechalem 420 km w 3,5 h czyli srednia 120 km/h i spalanie 7,5 l/100 km. Musze dodac ze na liczniku mialem prawie caly czas miedzy 130 a 145 km/h.

Mazdy jeszcze tak dokladnie nie testowalem i nie dokladnie nie wiem ile pali. Ze wskazan komputera nie napawa to jednak optymizmem; przy 120 km/h pokazuje 8,8-9,2 l/100 km.

Pozdrawiam

Riesen
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 sty 2006, 19:31
Posty: 4
Skąd: Wroclaw
Auto: Mazda 626 2.0 GF, 2000 r.

Postprzez Jaksa » 21 mar 2006, 21:16

Krzysztof_323F napisał(a):przed liftingiem masz 74 kw 101 km po liftingu 81 kw czyli 110 km
Nie tak do konca , moja jest po lifcie i ma 101KM – przynajmniej tak podaje EPC w/g VINu a moze mam przeszczepa <lol> :|
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez xANDy » 21 mar 2006, 21:50

Oj Jarku – lifting kasty to jedna rzecz a nowsze silniki są montowane dopiero od października 2000
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Krzysztof_323F » 22 mar 2006, 11:37

Chodziło mi o lifting (zmiane) silnika, przed zmianą i po zmianie, i to jest zapisane w dowodzie rejestracyjnym, ilość KW.
Po tym sie to poznaje, a że mieszali lifting nadwozia ze starym silnikiem, potem z nowym, to juz lekka fuszerka z ich strony.
Początkujący
 
Od: 19 lis 2003, 12:07
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 '98

Postprzez zgrzes » 22 mar 2006, 20:39

Krzysztof_323F napisał(a):Chodziło mi o lifting (zmiane) silnika, przed zmianą i po zmianie, i to jest zapisane w dowodzie rejestracyjnym, ilość KW.

Zapewniam Cię Krzysztof_323F, że nie jest to do końca prawda. Mam model z 2000r (20 kwiecień) po liftingu. W papierach stoi że ma 81KW ale w rzeczywistosci jest 74KW.
Jedynym sposobem na sprawdzenia jest szukanie wg numeru VIN, no chyba że ktoś grzebał w interesie :D
zGrzes
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2005, 14:39
Posty: 119
Skąd: Rzeszów
Auto: CX-30

Postprzez zgrzes » 22 mar 2006, 20:42

Mała poprawka do tego co wcześniej napisałem. W papierach mam 88KW.
Dla niedowiarków mogę podesłc zdjęcie z dowodu.
zGrzes
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2005, 14:39
Posty: 119
Skąd: Rzeszów
Auto: CX-30

Postprzez Krzysztof_323F » 22 mar 2006, 21:45

NA TAKIE kwiatki nie ma juz rady. Czy pokrywa silnika jest symetryczna? chodzi mi bagnet oleju, czy jest po srodku tej platikowej obudowy?
Początkujący
 
Od: 19 lis 2003, 12:07
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 '98

Postprzez xANDy » 22 mar 2006, 22:06

Kwiatki pochodzą z Francji (oni w ogóle to często mają jakieś dziwne "ruskie" jednostki)...
Osłona pokrywy silnika jest najprostszym sposobem rozpoznania rodzaju motorka. zGrześ ma 74KW i to niestety ja jestem tego winowajcą <lol> ... PS. Jaksa też ma taki :P i bardzo mu się podoba!
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez arekzgorek » 23 mar 2006, 10:30

Riesen napisał(a): W obu autach jednostki napedowe o mocy 115 KM, przy czym w 626 – 2000 ccm a w Mondeo – 1800 ccm. Wg. mnie wieksza pojemnosc nobilituje i powinno sie oczekiwac lepszych osiagow przy przyspieszaniu 626. Niestety subiektywnie musze stwierdzic iz roznicy nie ma

Polecam przystwić się 626 z mondeo na prostym bezpiecznym kawałku drogi, i wtedy powiesz że mondeo może pogadać do 100km/h a potem zostaje. Miałem już kilka takich zawódów, min, ostatnio z laguną 2,2dtV, że mój ma słabszego kopa, ale potem na 2 km kolega został o 200m!! Co do komfortowości to 626 zostaje z tyłu za mondeo, 406 czy laguną...
Mnie pali max 11,5l/100km gazu przy normalnej jeździe miasto/trasa do 150 km/h, a udaje mi się schodzić poniżej 10l. Komputer wskazuje średnie około 8l/100km, więc oszukuje. Jak narazie nie narzekam oprócz łykania oleju, co uważam że jest już całkiem duuuuuuuuużym minusem w tej klasie samochodu.
MAZDA 626, 2,0 16V, 1998, 116kM, GF, SGI
Volvo S80, 2,8 T6 Bi-turbo, 272kM, 2001, SGI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2005, 08:16
Posty: 52
Skąd: Warszawa
Auto: MAZDA 626, Volvo S80 T6

Postprzez Krzysztof_323F » 23 mar 2006, 10:37

arekzgorek napisał(a):_________________
MAZDA 626, 2,0 16V, 1998, GF, SGI


ile masz KM ?
Początkujący
 
Od: 19 lis 2003, 12:07
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 '98

Postprzez arekzgorek » 23 mar 2006, 11:49

Wtedy były chyba tylko 116 kM. Ja mam tyle, znaczy moja mazda. A reno 115kM.
MAZDA 626, 2,0 16V, 1998, 116kM, GF, SGI
Volvo S80, 2,8 T6 Bi-turbo, 272kM, 2001, SGI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2005, 08:16
Posty: 52
Skąd: Warszawa
Auto: MAZDA 626, Volvo S80 T6

Postprzez zgrzes » 23 mar 2006, 22:40

Ja złego słowa też nie powiem. 74KW dobrze ciągną w tym zaprzęgu :D
Po ostatnich przygodach z Orlenem tankuje tylko i wyłącznie na Statoilu (+ Xeramic).
Dzisiaj doznałem szoku – 5.22 na 100km.
Tankując na Orlenie nie było mowy o zejściu poniżej 5,4/100km.
zGrzes
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2005, 14:39
Posty: 119
Skąd: Rzeszów
Auto: CX-30

Postprzez xANDy » 23 mar 2006, 22:44

Xeramic też robi swoje (i wycisza silnik)!
Nie zapomnijmy, że kombica jest cięższa niż sedanik... kuce mają większy wóz...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Xavier » 24 mar 2006, 10:31

arekzgorek napisał(a): Jak narazie nie narzekam oprócz łykania oleju, co uważam że jest już całkiem duuuuuuuuużym minusem w tej klasie samochodu.

A co ma tu do rzeczy klasa samochodu? Mam taki sam model i mnie bierze 0,7 l na 10,000 km. To dużo?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Postprzez arekzgorek » 24 mar 2006, 11:36

Jakbym miał tego rozmiaru problem to bym się cieszył....
MAZDA 626, 2,0 16V, 1998, 116kM, GF, SGI
Volvo S80, 2,8 T6 Bi-turbo, 272kM, 2001, SGI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2005, 08:16
Posty: 52
Skąd: Warszawa
Auto: MAZDA 626, Volvo S80 T6

Postprzez Xavier » 24 mar 2006, 14:09

Ja nie mam problemu. Zdziwiłem się tylko, że wiążesz klasę samochodu z takim czy innym zużyciem oleju. Dlatego podałem dla porównania ile ja dolewam. A ile Ci bierze tego oleju i jakiego (syntetyk, mineralny)?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Postprzez arekzgorek » 24 mar 2006, 18:22

Mój bierze prawie tyle co Twój, ale na 1 000 km, 10W40, i nie tylko ja mam taki problem, wystarczy luknąć na inne posty, jakbym miał dełu albo fiata to trudno, ale nie japoński samochód, a o klasę mi chodzi bo to jednak ma być porządny samochód, ale to nie ten wątek, żeby się rozpisywał, to jest poprostu minus i tyle
MAZDA 626, 2,0 16V, 1998, 116kM, GF, SGI
Volvo S80, 2,8 T6 Bi-turbo, 272kM, 2001, SGI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2005, 08:16
Posty: 52
Skąd: Warszawa
Auto: MAZDA 626, Volvo S80 T6

Postprzez Xavier » 24 mar 2006, 18:46

Cóż, po prostu w salonie u nas GF-ek chyba nie było, przynajmniej ja nie spotkałem , choć szukałem (za drogie), a ścigane z zachodu GF-ki są już zajeżdżone. Dobrych nikt nie sprzedaje, bo po co? Można spróbować przejść na mineralny (15w40), by brał mniej ale to rozwiązanie na krótką metę. Na mój gust masz do roboty uszczelniacze i pierścienie (ja tak miałem). Zrobisz i masz spokój, chyba że Ci to nie przeszkadza lub będziesz sprzedawał.
Ostatnio edytowano 24 mar 2006, 18:59 przez Xavier, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Postprzez arekzgorek » 24 mar 2006, 18:58

Przesszkadza, i to bardzo, sczególnie dym jak pale rano, ale to kosztuje kupe kasy. Na razie się zastanawiam, dr Jaksa w inny poście mówił też coś o przeglądnieciu zaworów i panewek od razu, leci też uszczelka pod głowice i wszystkie płyny.
MAZDA 626, 2,0 16V, 1998, 116kM, GF, SGI
Volvo S80, 2,8 T6 Bi-turbo, 272kM, 2001, SGI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2005, 08:16
Posty: 52
Skąd: Warszawa
Auto: MAZDA 626, Volvo S80 T6

Postprzez Xavier » 24 mar 2006, 19:00

Dopisałem w "międzyczasie":
Można spróbować przejść na mineralny (15w40), by brał mniej ale to rozwiązanie na krótką metę.
http://madou-belochka.ru/a7d15
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6