wymiana czy naprawa Z5

Postprzez osa1281 » 28 paź 2013, 23:49

witam
padł mi silnik :( ,chciałbym się dowiedzieć czy opłaca się reanimować ten silnik czy włożyć nowy czy lepiej przeszczepić na inny mocniejszy jak np 1.8 :D
Początkujący
 
Od: 6 lut 2013, 16:21
Posty: 25
Skąd: Zgrzebichy
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16v Z5

Postprzez Marek 161BD081 » 29 paź 2013, 08:39

Swap jest możliwy i spoooro jest tematów o tym.
Ale jaką masz pewność, że ten silnik co kupisz będzie w idealnym stanie?

Wydaje mi się, że lepiej chyba byłoby dobrze zrobić remont Z5 niż kupić padalca BP.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez dayman » 29 paź 2013, 13:24

Korzystajac z tematu o tematyce remont czy swamp, orientuje sie ktos jaki jest koszt remontu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2012, 17:36
Posty: 111 (2/0)
Skąd: Norway, Drammen
Auto: Mazda 323 BA 1.8 1998

Postprzez Marek 161BD081 » 29 paź 2013, 14:18

Poczytaj:
viewtopic.php?f=454&t=33656
czy też:
viewtopic.php?f=454&t=135233

Na przyszłość proszę używać szukajki.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez osa1281 » 29 paź 2013, 21:57

remont tej jednostki to koszt w granicach 2-3tyś, a nowy to w okolicach 1tyś. A w tych tematach co poleciliście poczytać to idzie wszystko po kosztach :(
Ostatnio edytowano 29 paź 2013, 22:06 przez osa1281, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 6 lut 2013, 16:21
Posty: 25
Skąd: Zgrzebichy
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16v Z5

Postprzez dayman » 29 paź 2013, 22:05

Masz na mysli calkiem nowy silnik? Powiedz gdzie mozna dostac owy silnik ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2012, 17:36
Posty: 111 (2/0)
Skąd: Norway, Drammen
Auto: Mazda 323 BA 1.8 1998

Postprzez osa1281 » 29 paź 2013, 22:07

to przenośnia , trzeba szukać i sprawdzać zanim się znajdzie ten jedyny. A to kosztuje pracy, czasu i pieniędzy
Początkujący
 
Od: 6 lut 2013, 16:21
Posty: 25
Skąd: Zgrzebichy
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16v Z5

Postprzez rafał88 » 30 paź 2013, 07:15

Remontuj, kurde koszt nie taki straszny a kupic drugiego bubla nie sztuka. kup na poacztek pierscienie uszczelka glowicy uszczelniacze zaworowe i styknie. Wiadome plyn i olej swoja droga, no ale nie musisz przeciez wszystkiego wymianiac.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez pawcio1017 » 31 paź 2013, 19:45

Może najpierw powiedz co oznacza w Twoich słowach że ten silnik padł a wtedy będziemy mogli Ci pomóc i podpowiedzieć czy opłaca się go robić...? <oczy>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez osa1281 » 1 lis 2013, 12:11

to znaczy ze ciągnie 5l oleju na 60km i brak mocy :(
Początkujący
 
Od: 6 lut 2013, 16:21
Posty: 25
Skąd: Zgrzebichy
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16v Z5

Postprzez rafał88 » 1 lis 2013, 13:04

To ladnie wciaga olej , a moze smiga na oliwie a nie na PB :P
zarty zartami, kup drugi zawsze jeszcze okres rozruchowy a silnikow nie brakuje. choc moze byc, ze uszczelniacze wszystkie poszly do tego pierscienie i wpiedziela olej . chyba ze nie chcesz sie naprawde bawic, to kup druga motorwnie:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez osa1281 » 1 lis 2013, 17:39

jutro rozbiorę stary silnik i zobaczę czy cylindry nie są jajowate i czy tłok któryś nie jest pęknięty między pierścieniami. bo jeżeli jest wszystko ok to pójdę po kosztach i zrobię silnik.
Początkujący
 
Od: 6 lut 2013, 16:21
Posty: 25
Skąd: Zgrzebichy
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16v Z5

Postprzez Marek 161BD081 » 1 lis 2013, 18:46

Jak zrobisz remont to przynajmniej będziesz wiedział czym jeździsz.
Nie rób go jednak "ekonomicznie" na najtańszych częściach bo to się może zemścić :(
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez rafał88 » 1 lis 2013, 23:18

Marek ma racje na byle czym nie rob, bo bd to samo. Pierscienie szczegolnie bo to najbardziej czuje na picie oliwy.

P.S zrob jakas fotorelacje :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez osa1281 » 11 lis 2013, 03:16

wymieniłem silnik , na razie jest jak należy. Zobaczymy jak długo pożyje przesz ten rok gwarancji :D
Początkujący
 
Od: 6 lut 2013, 16:21
Posty: 25
Skąd: Zgrzebichy
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16v Z5

Postprzez rafał88 » 11 lis 2013, 08:13

A to jak rok masz gwarancje a dobrze smiga to beje zyl:) tylko palowac go za bardzo <diabełek>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez osa1281 » 18 lis 2013, 22:14

no i silnik szlak trafił :( , wytrzymał 300km i zaczął kopcić . Zauważyłem też znaczną ilość oleju w układzie dolotowym z odmy ,i pytanie czy ten silnik gubi olej odmom w znacznej ilość czy po prostu w deklu jest jakaś przyczyna :| . dodam ze mam silnik zalany mobilem 10w40

Dopisano Pn, 18 lis 2013, 20:36:

kto spotkał się z dwoma rodzajami silnika Z5
Początkujący
 
Od: 6 lut 2013, 16:21
Posty: 25
Skąd: Zgrzebichy
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16v Z5

Postprzez Marek 161BD081 » 18 lis 2013, 23:12

osa1281 napisał(a):no i silnik szlak trafił :( , wytrzymał 300km i zaczął kopcić .
.......
kto spotkał się z dwoma rodzajami silnika Z5


Tak to bywa z kupnem silników niewiadomego pochodzenia :(
Jak masz gwarancję to reklamuj chociaż to trudny temat.

Są dwie wersje różniące sie głównie rozrzaden.
Starsza wersja ma napędzany paskiem tylko jeden wałek rozrządu a nowsza oba.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez osa1281 » 18 lis 2013, 23:21

słyszałem ze te wersje na łańcuchu są bez awaryjne :D

Dopisano Pn, 18 lis 2013, 21:23:

a możne wina leży w odmie która wyrzuca olej do kolektora ssącego :|
Początkujący
 
Od: 6 lut 2013, 16:21
Posty: 25
Skąd: Zgrzebichy
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16v Z5

Postprzez pawcio1017 » 18 lis 2013, 23:27

Wersja z łańcuszkiem: zaznaczamy że sam w sobie rozrząd nie jest na łańcuchu (tak jak na przykład ostatnio wciskał mi kity pewien handlarz na giełdzie <rotfl> ) a jedynie łańcuszek spina ze sobą dwa wałki rozrządu. Sam rozrząd jest droższy ze względu na jeden napinacz/rolkę więcej w układzie. Wersja z łańcuszkiem była montowana w przedliftach (czyt. do 1997) aczkolwiek w tzw. przejściówkach silniki były mieszane. Po lifcie – silniki bez łańcuszka (oba wałki napędzane paskiem rozrządu). Nie pamiętam dokładnie czy nie różnią się regulacją luzów zaworowych? (niech się ktoś wypowie, bo nie chce wprowadzać w błąd) <oczy> Więcej różnic (udowodnionych) chyba raczej brak choć istnieją pogłoski że przedliftowe miały miały mocniejsze wały i korbowody
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323