Zawór przyspieszenia kąta wtrysku paliwa (TCV)
Ja nic nie odpowietrzalem ale mozesz popompowac pompka reczna az sie zrobi twarda. Bedzie dobrze
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
Zaworek wymieniłem. Paliwo nie cieknie. Niestety kwestia zapalania nie jest rozwiązana. Auto zachowuje się jakby było zapowietrzone tzn ciężko zapala tak jakby paliwo się cofało. Jak pokręce rozrusznikiem 3 sekundy to zazwyczaj zapali za pierwszym razem. Po pierwszym rozruchu zapala lepiej aż wkońcu zapala normalnie. Ale po dłuższym postoju znowu to samo. A może jakieś błędy trzeba w kompie pokasować? Chociaż check engine nigdy mi się nie zapaliło. Kontrolka świec żarowych też gaśnie prawidłowo.
- Od: 15 gru 2011, 22:12
- Posty: 9
- Skąd: Śrem/Pleszew
- Auto: Mazda 626 GF Hatchback 2.0 TD 101KM, 2002Rok
grzyb na filtrze twardy?
no własnie – cena "oplowskiego" to około 60% tego dla mazdy (ok 400 i ok 700)
Czy na pewno to jest to samo ? Sprzedawcy tez mówia że to samo, że to zabieg producenta i rózne podejscie do japończyka i do europejczyka ...
Czy na pewno to jest to samo ? Sprzedawcy tez mówia że to samo, że to zabieg producenta i rózne podejscie do japończyka i do europejczyka ...
Czujnik TCV oplowski moim zdaniem jest ok. Paliwo nie cieknie, czyli usterka usunięta. Wcześniej czytałem posty osób które wymieniły czujnik na oplowski i wszyscy byli zadowoleni. Wizualnie wyglądają one identycznie mogę wrzucić zdj jak jest ktoś zainteresowany bo zrobiłem przy wymianie. Producent jest ten sam więc jakość wykonania też powinna być na tym samym poziomie.
Grzybek na pompie ma normalną twardość. Natomiast myślę, że znalazłem tu na forum przyczynę ciężkiego zapalania. Prawdopodobnie jest za to odpowiedzialny przekaźnik o oznaczeniu B5B4, współpracujący z czujnikiem SPV. Jego wadliwa praca może ponoć powodować cofanie się paliwa z pompy, w sumie miałoby to sens. Muszę zlokalizować teraz ten przekaźnik. Na razie kilka sprawdziłem i jeszcze nie trafiłem.
Jeśli chodzi o to co było robione przy silniku to tylko wymiana rozrządu przy 90 tys km (mam swoją madzię od przebiegu 72 tys). Teraz mam jakieś 167 tys i do tej pory robiłem tylko ekspolatacyjne tematy (klocki hamulcowe z tarczami, filtry i olej). Zmieniłem też olej w skrzyni biegów ze względu na wiek auta.
Kierownik jakie przelewy pod deklem masz na myśli?
Grzybek na pompie ma normalną twardość. Natomiast myślę, że znalazłem tu na forum przyczynę ciężkiego zapalania. Prawdopodobnie jest za to odpowiedzialny przekaźnik o oznaczeniu B5B4, współpracujący z czujnikiem SPV. Jego wadliwa praca może ponoć powodować cofanie się paliwa z pompy, w sumie miałoby to sens. Muszę zlokalizować teraz ten przekaźnik. Na razie kilka sprawdziłem i jeszcze nie trafiłem.
Jeśli chodzi o to co było robione przy silniku to tylko wymiana rozrządu przy 90 tys km (mam swoją madzię od przebiegu 72 tys). Teraz mam jakieś 167 tys i do tej pory robiłem tylko ekspolatacyjne tematy (klocki hamulcowe z tarczami, filtry i olej). Zmieniłem też olej w skrzyni biegów ze względu na wiek auta.
Kierownik jakie przelewy pod deklem masz na myśli?
- Od: 15 gru 2011, 22:12
- Posty: 9
- Skąd: Śrem/Pleszew
- Auto: Mazda 626 GF Hatchback 2.0 TD 101KM, 2002Rok
gdyby to byłą wina przekaźnika to byś nie mógł w ogóle odpalić oraz mógł by gasnąć. Jeśli im dłużej stoi tym dłużej trzeba kręcić to ja najpierw zajął bym się sprawdzeniem szczelności przy przelewach a potem po kolei na przewodach paliwowych, sprawdź może jakiś przewód sparciał.
drugi raz mechanik mi kleił TCV , tym razem wykręcił go – leje dalej, i to od razu, po przejechaniu paru km jest mokro ...
Ale nie wiem, czy cos nie poknocił (czekałem chyba z 5h na telefon że przykręcił w końcu – mówił że ma problemy z "przykręceniem") – teraz jak postoi trochę , to nie odpala (przekręcenie kluczyka nawet nie )zakręci silnikiem") – kompletne ZERO ! Dopiero z koleeeejnym może 5 czy 10tym razie przekręceniem kluczyka ... jakby niiigdy nic nagle pyk i odpala ....
Czy to moze być związek z tym TCV ? Cos nie łączy ? Moze cos przy okazji poruszył z alternatorem ?
Ale nie wiem, czy cos nie poknocił (czekałem chyba z 5h na telefon że przykręcił w końcu – mówił że ma problemy z "przykręceniem") – teraz jak postoi trochę , to nie odpala (przekręcenie kluczyka nawet nie )zakręci silnikiem") – kompletne ZERO ! Dopiero z koleeeejnym może 5 czy 10tym razie przekręceniem kluczyka ... jakby niiigdy nic nagle pyk i odpala ....
Czy to moze być związek z tym TCV ? Cos nie łączy ? Moze cos przy okazji poruszył z alternatorem ?
Kolego Emer. Masz mazde nie od dzis i nadal nie wymieniles TCV tylko go kleisz? Problem bedzie wracac jak bumerang. Wymien na oplowski...cieknacy tcv nie powinien wplywac na odpalanie...chyba ze cieknie tak bardzo ze sie zapowietrza uklad...albo go mechanik jakos spieprzyl klejac ale to by raczej wymrugalo usterke silnika na zegarach.
Moze stalo sie cos innego. Zobacz pod maske.
Moze stalo sie cos innego. Zobacz pod maske.
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
no wstyd ... ale do tej pory te cieknięcie jakos mi nie przeszkadzało (kleiłem kiedyś SCV na górze i jest OK).
Ale teraz ... zdaje sie że to ciekniecie rozmiękcza gume węża chłodnicy na dole (kiedyś już wymieniłem, bo jakos rozmiękła , wybuliła i pekła – nie pokojażyłem dlaczego) i drugi raz teraz wymieniam. Naczytałem sie tez o ewentualnych problemach z kompyterem i to, ze kapie tez na alternator ...
Zastanawia mnie jednak co mógł sknocić ... jak pisałem, jak nie jest ciepły, to przekręcam klucz w stacyjce (po zgasnięciu świecy żarowej) i NIC, kompleeetnie brak reakcji, nie "zakręci", nawet nie spróbuje .... i tak mozna przekręcać i przekręcać, a nagle jakby na jakieś chybił trafił, zaciagnie i odpali "na rys" ...
Ale teraz ... zdaje sie że to ciekniecie rozmiękcza gume węża chłodnicy na dole (kiedyś już wymieniłem, bo jakos rozmiękła , wybuliła i pekła – nie pokojażyłem dlaczego) i drugi raz teraz wymieniam. Naczytałem sie tez o ewentualnych problemach z kompyterem i to, ze kapie tez na alternator ...
Zastanawia mnie jednak co mógł sknocić ... jak pisałem, jak nie jest ciepły, to przekręcam klucz w stacyjce (po zgasnięciu świecy żarowej) i NIC, kompleeetnie brak reakcji, nie "zakręci", nawet nie spróbuje .... i tak mozna przekręcać i przekręcać, a nagle jakby na jakieś chybił trafił, zaciagnie i odpali "na rys" ...
No to jest dosc dziwne. Cos jest sknocone. Moze sie zawiesza rozrusznik? Albo gdzies pradu brakuje? Albo jakis przekaznik sie zawiesza? Z tym tcv to ja mialem podobne problemy co ty. Pekl waz od chlodnicy, zalalo altka i potrzebna byla regeneracja. Byl klejony dwa razy...a pozniej zmieniony na opla i jezdzi po Bielsku do dzis 
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
no właaaaaaasnie takie same miałem przygody i tyle razy klejony 
Jestem na etapie "opla" – cena nówki z przesyłka ok 400zł to OK ? Jest gdzieś taniej ?
Natomiast to, że cos chyba sknocił – tak tez mysle że jeżeli to nie przyczyna TCV, to może grzebiąc od góry, od dołu, czy coś nie poruszył, naruszył jakieś połączenie .... altenator i jego osprzęt też jest blisko ...
Jestem na etapie "opla" – cena nówki z przesyłka ok 400zł to OK ? Jest gdzieś taniej ?
Natomiast to, że cos chyba sknocił – tak tez mysle że jeżeli to nie przyczyna TCV, to może grzebiąc od góry, od dołu, czy coś nie poruszył, naruszył jakieś połączenie .... altenator i jego osprzęt też jest blisko ...
jak zupełnie nie kręci to zapewne wina rozrusznika lub luźnych przewodów od prądu do niego. Jak nie odpala to stuknij młotkiem w rozrusznik zobacz czy pomoże.
też stawiałbym na przewody od rozrusznika. Być może mechanik któryś przewód nadrwał/rozłączył przy odkręcaniu TCV. Tam jest mało miejsca i trzeba się nieźle nagimnastykoawć, no i łatwo o coś zahaczyć. Tak więc posprawdzaj przewody od spodu.
Ja za swojego oplowskigeo TCV dałam na alledrogo okolo 380zł z przesyłką. I taniej już nie było. Przeważnie stoją po około 400zł z przesyłką. To jest normalna cena.
Ja za swojego oplowskigeo TCV dałam na alledrogo okolo 380zł z przesyłką. I taniej już nie było. Przeważnie stoją po około 400zł z przesyłką. To jest normalna cena.
- Od: 15 gru 2011, 22:12
- Posty: 9
- Skąd: Śrem/Pleszew
- Auto: Mazda 626 GF Hatchback 2.0 TD 101KM, 2002Rok
rozmawiałem z moim mechanikiem, mówi że faktycznie moze coś mógł poruszać z przewodami rozrusznika, ze ciasno i musiał długo tam gimnastykowac się zeby przykręcić ten poklejony TCV.
Zawór kupiony – jutro powinien być, 24m-ce gwary, nie trzeba potwierdzenia montażu przez autoryzowany zakład.
Czy to prawda, ze DENSO zmienił konstrukcje tych TCV i teraz nowe juz nie przeciekają "kabelkami" ?
Pytanie jeszcze – często pisze się przy okazji TCV o możliwości zalania komputera, ze gdzieś pod nogami kierowcy ?
Jak tam dostać się – jest gdzieś opis, czy topic dotyczący jak tam dostać się i jak sprawdzić, czy czasem nie ma tam paliwa ?
Bardzo prosze o wyrozumiałość i jeszcze pomoc – jak będę miał TCV, jadę do tego mechanika i chcę aby mi to posprawdzał ...
Zawór kupiony – jutro powinien być, 24m-ce gwary, nie trzeba potwierdzenia montażu przez autoryzowany zakład.
Czy to prawda, ze DENSO zmienił konstrukcje tych TCV i teraz nowe juz nie przeciekają "kabelkami" ?
Pytanie jeszcze – często pisze się przy okazji TCV o możliwości zalania komputera, ze gdzieś pod nogami kierowcy ?
Jak tam dostać się – jest gdzieś opis, czy topic dotyczący jak tam dostać się i jak sprawdzić, czy czasem nie ma tam paliwa ?
Bardzo prosze o wyrozumiałość i jeszcze pomoc – jak będę miał TCV, jadę do tego mechanika i chcę aby mi to posprawdzał ...
Odpowiedzi na Twoje pytania znajduja sie juz na forum.
Podwin te wykladzine pod nogami pasazera (pod polka) i tam zobaczysz srebrna skrzynke komputera. Jesli jest sucho to ok, jesli jest czarna maz i sie kleji, to susz, wycieraj, wsadz tam gazety czy gabki i powinno byc dobrze. PS. Wymieniales juz alternator? Bo jesli nie to pewnie padnie niedlugo...na niego lubi sie lac ropa z tcv
Podwin te wykladzine pod nogami pasazera (pod polka) i tam zobaczysz srebrna skrzynke komputera. Jesli jest sucho to ok, jesli jest czarna maz i sie kleji, to susz, wycieraj, wsadz tam gazety czy gabki i powinno byc dobrze. PS. Wymieniales juz alternator? Bo jesli nie to pewnie padnie niedlugo...na niego lubi sie lac ropa z tcv
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
również niekiedy do skrzynki z przekaźnikami/bezpiecznikami pod maską przedostaje się ropa.
Co do tego zaworu to wątpię aby je poprawili. Część eksploatacyjna.
Co do tego zaworu to wątpię aby je poprawili. Część eksploatacyjna.
zawór TCV wymieniony na wersje "oszczędnosciową" czyli opel rulez 
Nic nie stało się, mazdziocha odpaliła i zrobiła pierwsze 10km – nie wiem, czy wydaje mi się, jakies doszukiwanie sie "inności", ale możliwe ze jest jakaś żwawsza. lepiej wchodzi w obroty i chętniej wchodzi na obroty ?
Jeżeli chodzi o to odpalanie, a właściwie brak jakiejkolwiek reakcji na przekręcenie kluczyka a dopiero jakby na chybił trafił, za 5 czy 10tym razem, to naaagle, jak miała jechać do mechanika na podmianke TCV, zaczęła odpalać jak zawsze, czyli bezproblemowo za pierwszym razem ... Mechanik mój sprawdzał czy gdzies czego nie naruszył, jakieś kabelki, gniazdka, złączki, ale raz że nic nie znalazł, a dwa ta małpa mazdiocha odpala teraz
To co było mokre po TCV, zostało wydmuchane, wysuszone, a ten ECU (?) pod tapicerką pod nogami kierowcy sprawdzony (mechanik mi powiedział, ze znalazł tam tylko srebrne cośtam z żółtą wtyczką – nie wiem czy to ten "komputer"?) – było sucho.
To na tyle – zobaczymy co dalej, czy wszystko będzie OK ....
Nic nie stało się, mazdziocha odpaliła i zrobiła pierwsze 10km – nie wiem, czy wydaje mi się, jakies doszukiwanie sie "inności", ale możliwe ze jest jakaś żwawsza. lepiej wchodzi w obroty i chętniej wchodzi na obroty ?
Jeżeli chodzi o to odpalanie, a właściwie brak jakiejkolwiek reakcji na przekręcenie kluczyka a dopiero jakby na chybił trafił, za 5 czy 10tym razem, to naaagle, jak miała jechać do mechanika na podmianke TCV, zaczęła odpalać jak zawsze, czyli bezproblemowo za pierwszym razem ... Mechanik mój sprawdzał czy gdzies czego nie naruszył, jakieś kabelki, gniazdka, złączki, ale raz że nic nie znalazł, a dwa ta małpa mazdiocha odpala teraz

To co było mokre po TCV, zostało wydmuchane, wysuszone, a ten ECU (?) pod tapicerką pod nogami kierowcy sprawdzony (mechanik mi powiedział, ze znalazł tam tylko srebrne cośtam z żółtą wtyczką – nie wiem czy to ten "komputer"?) – było sucho.
To na tyle – zobaczymy co dalej, czy wszystko będzie OK ....
witam. jestem nowy na forum choć czytam je od kilku lat i wiele razy służyło pomocą.
może i tym razem będzie podobnie.
ale do sedna...mam premacy 2.0 101KM w której wymieniłem cieknący TCV na oplowski w serwisie autoryzowanym i nieoczekiwanie pojawiły się problemy... auto stało się lekko przymulone, silnik podczas przyśpieszania pracuje trochę głośniej i bardziej "twardo", szybciej wchodzi na obroty przy danej prędkości niż to było przed wymianą.
w wyniku tego na IV biegu już przy 70km/h osiąga 2000 obrotów analogicznie na V przy 90km/h.
oczywiście reklamacja nie wchodzi w grę gdyż użyłem "części nieautoryzowanej" a moje odczucia co do pracy silnika są tylko "subiektywne". stąd moje pytanie czy podczas wymiany TCV serwis ustawia jakoś kąt wtrysku lub reguluje w inny sposób pompę co mogłoby wywołać zmiany w charakterystyce pracy silnika? dodam że pod maską wreszcie sucho a objawy pojawiły się bezpośrednio po wymianie TCV.
proszę o Waszą interpretację i z góry dziękuję za odpowiedzi!
może i tym razem będzie podobnie.
ale do sedna...mam premacy 2.0 101KM w której wymieniłem cieknący TCV na oplowski w serwisie autoryzowanym i nieoczekiwanie pojawiły się problemy... auto stało się lekko przymulone, silnik podczas przyśpieszania pracuje trochę głośniej i bardziej "twardo", szybciej wchodzi na obroty przy danej prędkości niż to było przed wymianą.
w wyniku tego na IV biegu już przy 70km/h osiąga 2000 obrotów analogicznie na V przy 90km/h.
oczywiście reklamacja nie wchodzi w grę gdyż użyłem "części nieautoryzowanej" a moje odczucia co do pracy silnika są tylko "subiektywne". stąd moje pytanie czy podczas wymiany TCV serwis ustawia jakoś kąt wtrysku lub reguluje w inny sposób pompę co mogłoby wywołać zmiany w charakterystyce pracy silnika? dodam że pod maską wreszcie sucho a objawy pojawiły się bezpośrednio po wymianie TCV.
proszę o Waszą interpretację i z góry dziękuję za odpowiedzi!
-
papawoj19
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości