Przednie zawieszenie stuka

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez mazda3marko » 9 lis 2013, 09:03

W szczególności prawa strona. Byłem u trzech majstrów, gięli, ciągnęli ,telepali i nic
a na dołkach kartofle tłuką się Zostaje do wymiany amortyzator ale czy na pewno to jego wina ?
Przebieg 45 tys km
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2013, 08:51
Posty: 58
Auto: mazda 3 1,6 benzyna 08r

Postprzez Kondzior_ » 12 lis 2013, 20:38

Mam to samo, też prawa strona. Byłem 3 dni temu na trzepaczkach sprawdzali amorki i wszystko w granicach normy. Luzów brak. Też nic nie znaleźli. Generalnie mówili mi że zawieszenie zawsze zużywa się szybciej z prawej strony przez naszych kochanych drogowców, którzy budują studzienki (najwięcej studzienek) po prawej stronie. To może być kończący się amortyzator który głośniej pracuje.
Generalnie Mazdy mają twarde zawieszenie.
Ja mam tak że jak przejeżdżam przez progi czy uskoki to pracuje normalnie. Stuka gdy droga jest pofalowana i nierówna. Dziwne ale na razie pogłaśniam muzykę i modle się o jeszcze rok jazdy na nich. Poczytałem tu na forum że fajny amorek, tj. taki który będzie miał dobre właściwości amortyzujące i nie zdechnie za pół roku oferuje producent Sachs. Cena to koło 200 zł na iparts. x2 bo wymienia się parami, plus dojdą do tego jakieś tulejki, może sworzeń i już z robotą nie masz 600-700 zł. Ale za to komfort i względną ciszę <glupek2>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 sie 2013, 15:30
Posty: 23 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 1.6 16V 2004 rok

Postprzez tomek-waw » 12 lis 2013, 23:59

Pisałem już o tym w wątku o zawieszeniu.
Do wymiany poduszki amortyzatorów i łożyska.

Obrazek

http://e-autoparts.pl/zestaw-naprawczy- ... 07050.html
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez Nuno » 13 lis 2013, 19:18

tomek-waw napisał(a):Pisałem już o tym w wątku o zawieszeniu.
Do wymiany poduszki amortyzatorów i łożyska.


Potwierdzam!! Poduszka jak nic :) Miałem dokładnie ten sam denerwujący i ciężki do zlokalizowania objaw stukania z tym, że u mnie występował z lewej strony. Zacznij od wymiany właśnie poduszki z łożyskiem.
Ostatnio edytowano 13 lis 2013, 21:06 przez Nuno, łącznie edytowano 1 raz
Nuno
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2011, 17:44
Posty: 206 (1/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 BK Sedan
2.0 LF TOP
2005

Postprzez Kondzior_ » 13 lis 2013, 20:57

tomek-waw napisał(a):Pisałem już o tym w wątku o zawieszeniu.
Do wymiany poduszki amortyzatorów i łożyska.

Obrazek

http://e-autoparts.pl/zestaw-naprawczy- ... 07050.html

Super:) mnie też się to przyda :) Czy zużycie tego elementu ma wpływ na ścieranie opon/uszkodzenie innych elementów? Chodzi mi o to jak duży priorytet muszę nadać dla tej naprawy :) i czy można wymienić ten element pod blokiem z użyciem podnośnika i narzędzi dostępnych dla zwykłego śmiertelnika czy lepiej się nie babrać i dać to do roboty?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 sie 2013, 15:30
Posty: 23 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 1.6 16V 2004 rok

Postprzez Nuno » 13 lis 2013, 21:15

Na parkingu raczej samemu tego nie zrobisz, chociażby z przyczyny braku ściągacza do sprężyn, no i kiepskich warunków pogodowych na dłuższe schylanie się pod autem :| Lepiej poszukaj mechanika, aby to zrobił na spokojnie w zaciszu swojego garażu ;) Użyj szukajki, była obszerna fotorelacja z wymiany własnie tej poduszki.
Ostatnio edytowano 11 mar 2014, 01:42 przez Wojtek, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie nalezy cytowac calych postow... zwłaszcza poprzedniego.
Nuno
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2011, 17:44
Posty: 206 (1/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 BK Sedan
2.0 LF TOP
2005

Postprzez Kondzior_ » 13 lis 2013, 21:37

Już sam fakt ściągania sprężyn to wielkie nie dla tej pracy dla mnie <glupek2> Myślałem że to takie plug&play ale chyba pojadę do mechanika.
Orientujesz się ile może sobie krzyknąć za robotę pod warunkiem że części dostarczę sam? (chciałem jednak nie dać się wydymać)
I czy ten zestaw naprawczy to rozumiem dla jednej strony i koszt należy pomnożyć razy 2?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 sie 2013, 15:30
Posty: 23 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 1.6 16V 2004 rok

Postprzez iwon44 » 13 lis 2013, 22:17

Jeżeli masz troszkę smykałki i wiedzy mechanicznej to sobie poradzisz. Wiesz jak wygląda zwrotnica, amortyzator, gdzie znajdują się śruby od poduszki i łożyska amortyzatora, łacznik stabilizatora? To wszystko trzeba odkręcić i kolumnę masz na kolanach :) później sciagacze, ściskasz spreżynę dosyć mocno, i odkręcasz na górze śrubę zapewne 19 płaską, dalej torx lub ampul w środek lagi amorka żeby odkręcić nakrętkę która trzyma cały pakiet.

viewtopic.php?f=114&t=143449

Tu kolega wyjął ze zwrotnicą, ale łatwiej jest odkręcić dwie śruby i zbić plastikowym młotkiem amortyzator ze zwrotnicy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 19:21
Posty: 294 (3/4)
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 3 BK Z6 05r Active

Postprzez mazda3marko » 17 lis 2013, 10:13

Sprawdzanie amortyzatorów na st diagnostycznej, to kompletna bzdura.

Wymieniłem amory na nowe olejowo/gazowe KYB i po problemie

Auto ma ok 40 tys przebiegu.
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2013, 08:51
Posty: 58
Auto: mazda 3 1,6 benzyna 08r

Postprzez Bartoliniusz » 17 lis 2013, 13:54

40 tys i już zawieszenie do wymiany ?? hahaha Dobrze kręcony. Moja mazda ma 280 000 tys przebiegu i na oryginalnych jeszcze jezdzi <lol>
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2012, 23:21
Posty: 744 (0/6)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 3 BK
1.6 Y6

Postprzez mazda3marko » 17 lis 2013, 14:53

Kręcony? Auto kupione jako nowe w salonie.
Wyjmij amor i porównaj działanie z nowym .
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2013, 08:51
Posty: 58
Auto: mazda 3 1,6 benzyna 08r

Postprzez tomek-waw » 17 lis 2013, 15:53

mazda3marko napisał(a):Wyjmij amor i porównaj działanie z nowym

Co za bzdurne porównanie.
40KKm to mało za mało na wymianę amorków.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez mazda3marko » 17 lis 2013, 16:33

Bzdurne porównanie działanie amorów po 280 tys km, a nowych ? Czyli powinienem jeździć w dalszym ciągu na wadliwym amorze bo mały przebieg ?

Jak sprawdzasz swoje ?
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2013, 08:51
Posty: 58
Auto: mazda 3 1,6 benzyna 08r

Postprzez tomek-waw » 17 lis 2013, 18:21

Jak można robić porównanie po takim przebiegu a nowymi ?
Wiadomo, że po takim przebiegu są już do niczego.
Swoje sprawdzałem raz na ścieżce podczas przeglądu, ale to nie ma znaczenia, chociaż miały ok. 70% przy 80 tys. bo szły i tak do wymiany na sportowe Bilsteina.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez marcin255 » 17 lis 2013, 18:28

Jak amor nie stuka nie poci się to jest "sprawny " do 40 % tłumienia
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez mazda3marko » 17 lis 2013, 18:57

marcin255 napisał(a):Jak amor nie stuka nie poci się to jest "sprawny " do 40 % tłumienia


Panowie ,jakie %
To kompletna bzdura.
Nasze drogi wykończają amory po 30-40 tys

Dopisano 17 lis 2013, 17:58:

tomek-waw napisał(a):Jak można robić porównanie po takim przebiegu a nowymi ?
Wiadomo, że po takim przebiegu są już do niczego.
Swoje sprawdzałem raz na ścieżce podczas przeglądu, ale to nie ma znaczenia, chociaż miały ok. 70% przy 80 tys. bo szły i tak do wymiany na sportowe Bilsteina.


Tez tak uważam, ale kolega mówi ,że śmiga na oryginałach 280 tys i jest zadowolony :D
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2013, 08:51
Posty: 58
Auto: mazda 3 1,6 benzyna 08r

Postprzez some1 » 17 lis 2013, 19:00

Spokojnie panowie. Mnie też u Jaksy sugerowano, że może to być problem z amortyzatorem, ponoć ktoś u nich miał podobnie w Maździe 5 i wymiana pomogła.

Natomiast wcale nie zdziwiłbym się, gdyby samo rozłożenie i złożenie do kupy pomagało. Zauważyłem, że u mnie na jakiś czas przestaje stukać gdy auto pójdzie na podnośnik. Ostatnio wymieniałem koła i znowu ucichło.
Ale to tylko tak teoretyzuję, nie bierzcie tego za poważnie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 17:47
Posty: 679 (0/20)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF TOP '07

Postprzez mazda3marko » 17 lis 2013, 19:08

Amory KYB 2x 220zł + 100zł wymiana i po kłopocie.
Ostatnio edytowano 11 mar 2014, 01:43 przez Wojtek, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie nalezy cytowac calych postow... zwłaszcza poprzedniego.
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2013, 08:51
Posty: 58
Auto: mazda 3 1,6 benzyna 08r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323