Mazda 323f BJ, 1.5 benzyna 99' problem z silnikiem

Postprzez matei88 » 26 sie 2013, 18:22

Witam

Walczę z moim silnikiem kolejny już rok.
Objawy:
opóźniona reakcja na średnio szybki gaz, dławienie się przy szybkim dodawaniu gazu, charakterystyczny bulgot w okolicy filtra powietrza przy dodawaniu gazu, szarpanie na dwójce, lekkie szarpanie przy zmianie biegów, szarpanie powyżej 4 tys. obrotów (ustąpiło po zmianie czujnika położenia przepustnicy).
PRZY POWOLNYM DODAWANIU GAZU CHODZI GŁADKO I ŁADNIE

Co zostało zrobione:
Wyczyszczona przepustnica, wyczyszczona przepływka wraz z rurą dolotu powietrza, nowy filtr powietrza.
Podłączenie do komputera – wyskoczyły dwa błędy : 123 oraz 117.
Wymieniłem czujnik położenia przepustnicy – samochód zaczął chodzić lepiej, nie szarpie już na trójce powyżej 4 tys. obrotów.

Nadal jednak ma opóźnioną reakcję na gaz...
Nie wiem co to za błąd 123??
Poniżej link do filmu:
http://www.youtube.com/watch?v=6y7g2kF4 ... e=youtu.be

Jeżeli ktoś miał podobne problemy (wyczytałem na forum kilka "podobnych" przypadków, ale nie przychodzi mi nic do głowy – tym bardziej kod błędu 123), to bardzo proszę o pomoc.

Dzięki z góry :)
Początkujący
 
Od: 28 lip 2010, 16:45
Posty: 10

Postprzez xedos1972 » 26 sie 2013, 21:25

uzupełnij profil jaki silnik mamy się domyślać

niestety błąd P0123 dotyczy czujnika położenia przepustnicy ,a wina może leżeć po stronie zasilania tego czujnika -opis błędu (zasilanie czujnika ma więcej niż 4,9 V w instalacji ,wyłącznik zapłonu do pozycji "ON") do TPS-a dochodzą trzy kabelki ,środkowy to sygnałowy daje info do sterownika ,górny u mnie różowy to zasilanie ,a dolny to masa u mnie pomarańczowy .
TPS- możliwe miejsce usterki
(323) zwarcie przewodu "+" lub przerwany kabel pomiędzy zaciskami "A"czujnika i wyjście "4F" ECU;
(323) zwarcie przewodu "+" pomiędzy zaciskami "C" (B3, ZL, ZL-DE)
(323) zwarcie przewodu "+" pomiędzy zaciskami "B" (B3, ZL),"C" (ZM) czujnika i wyjściem "4E" ECU;
Uszkodzony przewód między alternatorem "4C" ECU i masa złącza.
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez gik » 29 sie 2013, 13:33

To dławienie to tak jak na filmie, gazowanie na postoju czy w czasie jazdy też przymula? Bo to normalne jest, że bulgocze bo nagle otwierasz cała przepustnice, u mnie też tak jest a śmiga całkiem normalnie. Nieszczelności w dolocie posprawdzałeś?

Wysłane z mojego HTC Vision
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2012, 23:48
Posty: 502 (0/3)
Skąd: opolskie
Auto: 323F BJ 1.5 ZL 2000r. + lpg Stag 4 plus, Hana RED, Alaska AT-09

Postprzez @SaLMoN@ » 31 sie 2013, 21:58

Kurczę, wydaje mi się, że ten kto wynajdzie "złoty środek" na ten typ usterki "madzi" 323 to Nobla dostanie... Błąd P0117 sugeruje problem z czujnikiem ECT, a co za tym idzie możliwe zalewanie zbyt dużą ilością paliwa. Jeśli masz czujnik 3-pinowy, zbadaj jego rezystancję przy zimnym silniku i przy nagrzanym pomiędzy dwoma pinami, które są w podstawie "trójkąta", od strony zaczepu wtyczki. Powinno być przy zimnym silniku (przy 20 st. C na zewnątrz) około 1.8-1.9 kilooma.
SaLMoN
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 lis 2009, 21:03
Posty: 22
Skąd: Ełk

Postprzez matei88 » 1 wrz 2013, 14:55

Na postoju i szarpie przy jeździe.
Sprawdziłem kostkę i kabelki od czujnika – wszystko ok. Wyczyściłem masę bo była zaśniedziała, a kable zapatynowane. zaczęło godzić trochę lepiej, ale dalej to nie to samo. Muszę dobrać się jeszcze do ECU (rozumiem, że znajduje się on pod metalową osłoną pod deską rozdzilczą u pasażera?)
Posprawdzam jeszcze napięcie i opór.
Zastanmwaim się, czy ewentualnie wysokie napięcie na czujnik może przekazywać uszkodzony przepływomierz?? – tylko go wyczyściłem (nie wymieniałem) – ale wtedy powinno chyba wyjść coś na diagnostyce??
Początkujący
 
Od: 28 lip 2010, 16:45
Posty: 10

Postprzez matei88 » 2 wrz 2013, 17:05

Jest jeszcze jeden objaw – mianowicie przy kilkukrotnym, szybkim dodawaniu gazu czasami mi coś strzela (powietrze) w filtrze powierza bądź też w w wydechu pod silnikiem.
Początkujący
 
Od: 28 lip 2010, 16:45
Posty: 10

Postprzez xedos1972 » 2 wrz 2013, 19:09

w czujniku położenia przepustnicy kabel środkowy to sygnałowy do ECU wartość napięcia jest zmienna i zależy od kąta wychylenia przepustnicy i na tej podstawie między innymi sterownik dobiera mieszankę i widzi w jakim położeniu jest pedał gazu .
masz opis kostki ECU:
Piny od 2A do 2L to z automatyczną skrzynią

4E-sygnał z czujnika
4F-masa z czujnika
Załączniki
kostka.png
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez matei88 » 3 wrz 2013, 19:27

Dzięki bardzo:)
W pt. lub sob. usiądę do dziada i zobaczę co i jak. Dam znać.
Początkujący
 
Od: 28 lip 2010, 16:45
Posty: 10

Postprzez elkanguro » 21 paź 2013, 15:18

Cześć, czy udało się rozwiązać problem? Pytam bo mam podobnie, z tym, że chyba znacznie gorzej. Jakbym pociągnął gaz tak jak ty na filmie to pewnie by mi zgasł od razu. Muszę bardzo powoli dodawać gazu żeby w ogóle ruszyć, bo przy szybszym depnięciu to szarpie całym silnikiem i się dławi okropnie. Wydaje mi się też, że słychać gdzieś w kolektorze jakieś lewe powietrze. Przy czym problem dotyczy tylko benzyny, jak już mi przełączy na lpg to mogę normalnie jechać.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2012, 22:57
Posty: 84
Skąd: Kraków
Auto: MAZDA 323F BJ 1.5 i 16V LPG

Postprzez matei88 » 2 lis 2013, 20:54

Problem rozwiązany prawie w całości. Okazało się, że walnięty był... komputer. Bardzo dobry elektryk w Rawiczu wymienił mi "moduły" czy coś takiego odpowiedzialne za to, przeprogramował kompa jeszcze raz i autko jeździ gładziutko. Zostało mi tylko szarpnięcie przy tzw. pierwszym dodaniu gazu po zmianie biegów. Myślę, że to silniczek krokowy, bo mi obroty falują na luzie.

Polecam dobrego elektryka-elektronika, który po prostu zna się na komputerach samochodowych.

Pozdrówka
Początkujący
 
Od: 28 lip 2010, 16:45
Posty: 10

Postprzez matei88 » 16 lis 2013, 23:55

Niestety po zmianie cewek sprawa nie ustała. Dalej przy pierwszym dodaniu gazu (bez względu na jakim biegu) samochód szarpnie. Czy ktoś wie, czego to mogą być skutki?? Dodam, że falują mi lekko obroty na biegu jałowym. dodatkowo jak mu dam w gaz na biegu jałowym, objawy te też są obserwowane...
Początkujący
 
Od: 28 lip 2010, 16:45
Posty: 10

Postprzez gik » 17 lis 2013, 00:00

hmmm a jakim stanie są kabelki od świec ?
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2012, 23:48
Posty: 502 (0/3)
Skąd: opolskie
Auto: 323F BJ 1.5 ZL 2000r. + lpg Stag 4 plus, Hana RED, Alaska AT-09

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323