błąd P0850
Strona 1 z 1
Zaświeciła mi się lampka check engine, po odczycie wyskoczył błąd P0850 – Obwód wejściowy przełącznika pozycji Park/Neutral. Posiadam Mazdę6 2004 CD 121KM kombi. Co może być przyczyną tego błędu? Jeśli chodzi o jazdę samochodem to nie zauważyłem żadnej szczególnej zmiany.
- Od: 30 mar 2008, 02:05
- Posty: 98
- Skąd: Inowrocław
- Auto: M6 GY 121KM
Pewnie odpial Ci sie kabelek od czujnika zmiany biegow (albo czujnik zepsul) – poszukaj w serwisowce gdzie sie znajduje i posprawdzaj napiecia/przewodzenie
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
temat stary ole okopię gdyż miałem podobny problem i przyda się może odpowiedź dla potomnych
błąd P0850 (obwód wejściowy przełącznika pozycji park/neutral) występuje w obu skrzyniach mazdy jest to usterka związana z czujnikiem przy skrzyni biegów odpowiadającym za informowanie centralki czy bieg jest wrzucony czy nie (przy manualnej za to odpowiada) koszt takiego czujnika 240 zł zamiennik 73 zł przed wymianą warto sprawdzić jak wspomniał kolega czy nie jest przypadkiem odpięty idą do niego dwa kabelki sama wymiana jest stosunkowo prosta serwisówkę polecam w Radomiu Łódź diagnoza 250 zł Radom 150 zł osobiście korzystałem z ich usług przy obecnym problemie i bardzo miło i fachowo pomogli Co do błędu warto sprawdzić pod IDSem bo nie wiem czy inne programy mają taką możliwość odczytania czujnika czy auto jest w "ruchu" podczas podstoju z walniętym czujnikiem auto będzie zgłaszać np. podczas postoju jazdę co oznacza że kwalifikuje się on do wymiany błąd nie robi w sumie większego problemu chodź jest to zależne od interpretacji centralki podam numerek katalogowy czujnika jeśli ktoś musiałby go wymieniać AC04-17-640 (czujnik położenia neutralnego jednak w nie których sklepach może figurować pod nazwą czujnik biegu wstecznego) u mnie sprawę załatwił zamiennik koszt 73 zł + 30 min roboty
błąd P0850 (obwód wejściowy przełącznika pozycji park/neutral) występuje w obu skrzyniach mazdy jest to usterka związana z czujnikiem przy skrzyni biegów odpowiadającym za informowanie centralki czy bieg jest wrzucony czy nie (przy manualnej za to odpowiada) koszt takiego czujnika 240 zł zamiennik 73 zł przed wymianą warto sprawdzić jak wspomniał kolega czy nie jest przypadkiem odpięty idą do niego dwa kabelki sama wymiana jest stosunkowo prosta serwisówkę polecam w Radomiu Łódź diagnoza 250 zł Radom 150 zł osobiście korzystałem z ich usług przy obecnym problemie i bardzo miło i fachowo pomogli Co do błędu warto sprawdzić pod IDSem bo nie wiem czy inne programy mają taką możliwość odczytania czujnika czy auto jest w "ruchu" podczas podstoju z walniętym czujnikiem auto będzie zgłaszać np. podczas postoju jazdę co oznacza że kwalifikuje się on do wymiany błąd nie robi w sumie większego problemu chodź jest to zależne od interpretacji centralki podam numerek katalogowy czujnika jeśli ktoś musiałby go wymieniać AC04-17-640 (czujnik położenia neutralnego jednak w nie których sklepach może figurować pod nazwą czujnik biegu wstecznego) u mnie sprawę załatwił zamiennik koszt 73 zł + 30 min roboty
- Od: 21 sie 2013, 23:00
- Posty: 6
- Auto: Mazda 6 – 2004
136/2.0 CITD
Ponieważ dysponowałem odpowiednią możliwością a przy okazji przypomniał mi się owy temat rozwinę swój wcześniejszy wątek
Czujnik położenia biegu neutralnego jest czarny (końcówka plastikowa)
Czujnik biegu wstecznego niebieski (końcówka plastikowa)
Spotkałem się że „mechanik” jakich u nas wielu pomylił owy czujnik efekt dość kłopotliwy gdyż jeden czujnik zwiera drugi rozwiera przy wciśnięciu mówiąc potocznie dlatego chodź czujniki identyczne nie można ich mylić numer katalogowy podałem numer katalogowy czujnika biegu wstecznego różni się zamiast 04 to 05 warto sprawdzić czy otrzymaliśmy dobry czujnik ponieważ jak już mówiłem miałem wystarczająco dużo czasu i nadarzyła się okazja postanowiłem zrobić parę zdjęć które krótko opiszę gdyż wymianę czujnika u mechanika to koszt około 50 zł (na moje oko) dlatego polecam zrobić to samemu jak wiadomo chcesz zrobić dobrze zrób to sam nie jest to dużo pracy potrzeba jedynie klucza nasadowego z przedłużką klucz to coś około 20-21 dokładnie nie pamiętam a przyznam szczerze zapomniałem dziś sprawdzić do tego uszczelkę ważne by o niej nie zapomnieć by uniknąć wycieku reszta to już odrobina cierpliwości.
Zdjęcie z rysunkiem skrzyni biegów przedstawia czujnik kolor niebieski(bieg wsteczny) i czerwony o którym mowa biegu neutralnego jest on położony od przodu skrzyni co pokazują następne zdjęcia warto dokładnie się przyjrzeć na zdjęciu jest lepiej widoczny gdyż był on wymieniany (oba były) koszt drugiego jest podobny czyli około 70 zł za zamiennik jeśli ktoś nie wie gdzie znajduje się skrzynia biegów jest ona pod akumulatorem i trzeba zdjąć podstawkę akumulatora by ujrzeć to co jest na zdjęciach (niekoniecznie układ musi być dokładnie taki sam ) Kabelek zaczepiany jest na wcisk jeśli ktoś niema wprawy lepiej przetrenować to na czujniku biegu wstecznego jest on lepiej dostępny chodź czujnik położenia biegu neutralnego może wydawać się mało dostępny można okręcić śrubę na zdjęciu oznaczoną X i dzięki temu zyskamy lepszy dostęp warto również pamiętać by zbyt mocno nie dokręcać czujników mocno ale nie za mocno, jest to najczęstsza przyczyna błędu biegu neutralnego gdyż czujnik pracuje przy każdym wrzuceniu biegu luz bieg
bieg cofania można zdiagnozować po sprawdzeniu lamp wstecznych czy się palą czy nie walnięty czujnik bądź jak już mówiłem zamieniony (wkręcony czujnik biegu neutralnego do biegu cofania) zapali lampy cofania podczas jazdy a zgasi podczas cofania zadziała odwrotnie (lub inaczej wadliwie) no i oczywiście najlepiej sprawdzić na komputerze co jest tematem na inny problem jednak wzmianka o nim pomoże w razie wkręcenia nie odpowiedniego czujnika po wymianie czujnika nie musimy martwić się o skasowanie błędu gdyż musimy wyjąć akumulator co automatycznie załatwi sprawę naprawę możemy wykonać na podwórku żaden kanał ani podnośnik nie będą potrzebne
nawet jeśli naprawa ma zostać dokonana u mechanika warto sprawdzić czy odpowiednia się za nią zabiera gdyż jak już wspomniałem spotkałem się już z przypadkiem gdy znajomemu owe czujniki pomylono Mam nadzieje że zaoszczędzi to komuś nerwów i pieniędzy
Czujnik położenia biegu neutralnego jest czarny (końcówka plastikowa)
Czujnik biegu wstecznego niebieski (końcówka plastikowa)
Spotkałem się że „mechanik” jakich u nas wielu pomylił owy czujnik efekt dość kłopotliwy gdyż jeden czujnik zwiera drugi rozwiera przy wciśnięciu mówiąc potocznie dlatego chodź czujniki identyczne nie można ich mylić numer katalogowy podałem numer katalogowy czujnika biegu wstecznego różni się zamiast 04 to 05 warto sprawdzić czy otrzymaliśmy dobry czujnik ponieważ jak już mówiłem miałem wystarczająco dużo czasu i nadarzyła się okazja postanowiłem zrobić parę zdjęć które krótko opiszę gdyż wymianę czujnika u mechanika to koszt około 50 zł (na moje oko) dlatego polecam zrobić to samemu jak wiadomo chcesz zrobić dobrze zrób to sam nie jest to dużo pracy potrzeba jedynie klucza nasadowego z przedłużką klucz to coś około 20-21 dokładnie nie pamiętam a przyznam szczerze zapomniałem dziś sprawdzić do tego uszczelkę ważne by o niej nie zapomnieć by uniknąć wycieku reszta to już odrobina cierpliwości.
Zdjęcie z rysunkiem skrzyni biegów przedstawia czujnik kolor niebieski(bieg wsteczny) i czerwony o którym mowa biegu neutralnego jest on położony od przodu skrzyni co pokazują następne zdjęcia warto dokładnie się przyjrzeć na zdjęciu jest lepiej widoczny gdyż był on wymieniany (oba były) koszt drugiego jest podobny czyli około 70 zł za zamiennik jeśli ktoś nie wie gdzie znajduje się skrzynia biegów jest ona pod akumulatorem i trzeba zdjąć podstawkę akumulatora by ujrzeć to co jest na zdjęciach (niekoniecznie układ musi być dokładnie taki sam ) Kabelek zaczepiany jest na wcisk jeśli ktoś niema wprawy lepiej przetrenować to na czujniku biegu wstecznego jest on lepiej dostępny chodź czujnik położenia biegu neutralnego może wydawać się mało dostępny można okręcić śrubę na zdjęciu oznaczoną X i dzięki temu zyskamy lepszy dostęp warto również pamiętać by zbyt mocno nie dokręcać czujników mocno ale nie za mocno, jest to najczęstsza przyczyna błędu biegu neutralnego gdyż czujnik pracuje przy każdym wrzuceniu biegu luz bieg
bieg cofania można zdiagnozować po sprawdzeniu lamp wstecznych czy się palą czy nie walnięty czujnik bądź jak już mówiłem zamieniony (wkręcony czujnik biegu neutralnego do biegu cofania) zapali lampy cofania podczas jazdy a zgasi podczas cofania zadziała odwrotnie (lub inaczej wadliwie) no i oczywiście najlepiej sprawdzić na komputerze co jest tematem na inny problem jednak wzmianka o nim pomoże w razie wkręcenia nie odpowiedniego czujnika po wymianie czujnika nie musimy martwić się o skasowanie błędu gdyż musimy wyjąć akumulator co automatycznie załatwi sprawę naprawę możemy wykonać na podwórku żaden kanał ani podnośnik nie będą potrzebne
nawet jeśli naprawa ma zostać dokonana u mechanika warto sprawdzić czy odpowiednia się za nią zabiera gdyż jak już wspomniałem spotkałem się już z przypadkiem gdy znajomemu owe czujniki pomylono Mam nadzieje że zaoszczędzi to komuś nerwów i pieniędzy
- Od: 21 sie 2013, 23:00
- Posty: 6
- Auto: Mazda 6 – 2004
136/2.0 CITD
Również wyrzuca mi ten błąd, mam problemy z tempomatem, działa ale tylko zaraz po odpaleniu silnika.. jak za często zmieniam biegi wówczas tempo nie trybi, trzeba zgasić auto i po uruchomieniu działa. Pewnie ten czujnik się zepsuł.
Gdzie można go dostać i czy do wszystkich modeli "6" jest jeden ten sam ?
Gdzie można go dostać i czy do wszystkich modeli "6" jest jeden ten sam ?
Odkopałem temat.Również mam dwie kontrolki na desce i błąd odczytany z kompa to P0850.Chciałbym wymienić ten czujnik, tylko nie wiem, czy kupić AC05-17-640 czy AC05-17-640A. W sklepach dostępne są te czujniki w tych dwóch wersjach a chciałbym kupić właściwy. Trochę mnie martwi, że we wszystkich sklepach jest on pod nazwą związaną z lampami od wstecznego. Mam nadzieję, że to rozwiąże mój problem z tymi kontrolkami. Poradził sobie ktoś z tym błędem?
- Od: 3 kwi 2013, 17:40
- Posty: 57
- Skąd: Żnin
- Auto: Mazda 6 GG 2003 2.0 136km
Witam, od dłuższego czasu palił mi się check z błędem p0850 ( czujnik biegu jałowego). Jakieś 2 miesiące temu kupiłem nowy czujnik i zabrałem się za wymianę. Gdy wykręcałem stary czujnik przy odkręcaniu ze skrzyni uszło bardzo dużo powietrza. Tak na oko było tam z pół atmosfery jak nie więcej. Czujnik strasznie ciężko chodził i był lekko zaolejony. No ale nic. Wsadziłem nowy czujnik. Błędu nie było ok 2 tyg po czym znów się pojawił. Niestety dopiero wczoraj miałem okazję znów się dobrać do czujnika. Odkręcam drugi czujnik i znów wali ciśnieniem. Czujnik nie działa sprawdzałem miernikiem. Czy to normalne że tam zbiera się takie ciśnienie czy jednak nie powinno tak być i ono zniszczyło już drugi czujnik
Nie powinno być jakiegoś odpowietrznika w skrzyni który zapobiegał by powstawaniu tego ciśnienia
? 

- Od: 22 wrz 2014, 00:07
- Posty: 21
- Auto: mazda 6 136km
Cześć, niedawno stałem się posiadaczem mazdy 6 2.0 benzynka manual z 2002 roku w wersji hatchback. Zrobiłem w niej wszystko co mogłem ale został mi jeden problem — kontrolka "check engine". Na kompie mam błąd p0850 jednak mechanik po obejrzeniu skrzyni biegów stwierdził że nie ma w niej żadnych czujników. Bynajmniej we wskazanych w Waszych postach miejscach. Wymienił czujnik przy sprzęgle – 0 efektów. Czujnika przy pedale gazu ( coś jakby potencjometr) — brak. Światła wsteczne działają. Zauważyłem też że problem znika po odpięciu klemy i pojawia się dopiero po przejechaniu kilkunastu kilometrów. Jakieś pomysły co może broić ?
-
MarioSTG
Witajcie, posiadam mazdę premacy z 2004r z silnikiem 2.0 DiTD RF4F i mam ten sam błąd. niestety w moim przypadku czujniki trochę inaczej wyglądają bo są na kabelku z kostką. Nie wiedziałem dokłądnie który to jest czujnik w związku z tym wymieniłem oba czujniki na skrzyni, wyczyściłem kod błędu, niestety nic to nie dało. może ktoś sprawdzał elektrykę i wie jak ustawić miernik aby sprawdzić czy kostka do której podłącza się czujnik dobrze działa czy gdzieś nie ma jakiegoś przerwania i w związku z tym wywala błąd.
Proszę o informację czy ktoś już się z tym uporał i w jaki sposób sobie poradził, czy tylko wymiana czujnika czy może coś jeszcze ?
Proszę o informację czy ktoś już się z tym uporał i w jaki sposób sobie poradził, czy tylko wymiana czujnika czy może coś jeszcze ?
- Od: 29 wrz 2014, 08:16
- Posty: 4
- Auto: Mazda Premacy 2004 r. 2.0 DiTD 101KM
Heloł. Na Alle znalazłem, leczy tylko jako używka. I jedne (bez kabelków) i drugie (z kabelkami) wyskakują po wpisaniu sentencji: czujnik biegu wstecznego Mazda 6.
-
TonSiL
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6