Mazda Xedos 6 CA KF 1993r – projekt Xedos
Spróbuję jeszcze u jednego gościa zaklepać termin ale z tego co widziałem, to ciężko u niego z czasem. Jeśli to nie wypali to cóż... będzie ją jadło niestety do świąt. Nie chcę robić byle gdzie i potem zostać z podwójnym problemem.
- Od: 17 gru 2012, 02:02
- Posty: 1728 (0/10)
- Skąd: Trawniki
- Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF
Nie rób byle gdzie....
"Jeżeli po zaparkowaniu auta pod domem nie obejrzysz się za nim idąc w kierunku domu, znaczy że wybrałeś nie to auto"
"(...)A zapytany dlaczego Xedos, odpowiedział:
-Jak to dlaczego? A czy jest jakikolwiek inny wybór dla ludzi chcących poważnie wyglądać ?"

"(...)A zapytany dlaczego Xedos, odpowiedział:
-Jak to dlaczego? A czy jest jakikolwiek inny wybór dla ludzi chcących poważnie wyglądać ?"
- Od: 26 lut 2013, 00:31
- Posty: 1703 (1/8)
- Skąd: Lublin
- Auto: Xedos 6 2.0 V6 '93
Byłem na sprawdzeniu obu osi. Hamulce – chyba ok, zarówno przód jak i tył wyskoczył z rolek jak gość depnął w podłogę – kiwną głową z uznaniem. Za to zawieszenie przednie... wiedziałem, że jest kiepsko. Dwie tuleje przednie, dwie tylne – przednich wahaczy, jeden sworzeń. Jako wisienka na torcie 2 przeguby. Nie są jeszcze takie tragiczne ale od długiego czasu zdarza im się poterkotać. Moja irytacja sięgnęła zenitu... zatem koniec z nerwami.
Tuleje n0k, sworzeń CTR, przeguby JAPAN OEM.

Dalsza część posta to już nie takie good news...

Temat do ogarnięcia dopiero w styczniu bo wyjazd. W ogóle mam dużo planów na styczeń ale nie będę pisał bo coś mi wypadnie i wyjdę na idiotę. W drodze do mnie jeszcze jedna paczka. To raczej szczegóły, ale przydatne. To wkrótce. Autko wczesno-jesiennie i bez fotoszopów :



Tuleje n0k, sworzeń CTR, przeguby JAPAN OEM.

Dalsza część posta to już nie takie good news...

Temat do ogarnięcia dopiero w styczniu bo wyjazd. W ogóle mam dużo planów na styczeń ale nie będę pisał bo coś mi wypadnie i wyjdę na idiotę. W drodze do mnie jeszcze jedna paczka. To raczej szczegóły, ale przydatne. To wkrótce. Autko wczesno-jesiennie i bez fotoszopów :



- Od: 17 gru 2012, 02:02
- Posty: 1728 (0/10)
- Skąd: Trawniki
- Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF
prawie to samo co u mnie, widzę nawet, że ball jointy kupiłeś takie same jak ja
ale akurat tuleje wahaczy zamówiłem sobie poliuretanowe 
autko świetnie się prezentuje więc niczym się nie martw
widać, że staje się coraz lepsze 
autko świetnie się prezentuje więc niczym się nie martw


-
Keeper of the Art
- Od: 22 kwi 2012, 18:06
- Posty: 3761 (89/91)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'
Dzięki wielkie, myślałem, że już nikt tu nie zagląda. Chodzi za mną myśl o zmianie koloru... ale nawet jeśli to przyszłość odległa o lata świetlne.
Jeśli obecne tulejki szybko się skończą też pójdę w poli...
Non stop moją głowę zaprzątają myśli z CAI i puchą pod aku. Naczytałem się o wodzie, którą to ludziom silnik zasysa... mniej człowiek wie – dłużej żyje
Ale airboxa już mam.
Jeśli obecne tulejki szybko się skończą też pójdę w poli...
Non stop moją głowę zaprzątają myśli z CAI i puchą pod aku. Naczytałem się o wodzie, którą to ludziom silnik zasysa... mniej człowiek wie – dłużej żyje
- Od: 17 gru 2012, 02:02
- Posty: 1728 (0/10)
- Skąd: Trawniki
- Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF
hehe za mną myśl o zmianie koloru chodzi od początku posiadania tego auta
chyba dlatego, że nie lubię srebrnych aut 
o wodę przy filtrze się nie martw, przecież ja mam i mi nie zasysa, nawet gdyby się coś działo to są specjalne osłonki na filtr, tzw hydroshield:
http://www.corsportusa.com/store/catalo ... shield.jpg
o wodę przy filtrze się nie martw, przecież ja mam i mi nie zasysa, nawet gdyby się coś działo to są specjalne osłonki na filtr, tzw hydroshield:
http://www.corsportusa.com/store/catalo ... shield.jpg

-
Keeper of the Art
- Od: 22 kwi 2012, 18:06
- Posty: 3761 (89/91)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'
Nie było problemów podczas konkretnych ulew? Duże kałuże? Ja wiem, że takowe się omija, ale czasem nie ma jak.
Złe wieści od mechanika – do wymiany jeszcze łączniki stabilizatorów i osłona przegubu wew.
Złe wieści od mechanika – do wymiany jeszcze łączniki stabilizatorów i osłona przegubu wew.
- Od: 17 gru 2012, 02:02
- Posty: 1728 (0/10)
- Skąd: Trawniki
- Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF
jak na razie nie miałem żadnych problemów, gdyby coś się działo to na pewno napiszę ale wątpię, że coś się stanie bo np XED jeździ z takim CAI'em dłużej ode mnie i jakoś nic nie mówił. 


-
Keeper of the Art
- Od: 22 kwi 2012, 18:06
- Posty: 3761 (89/91)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'
Nie masz się co martwic wodą przy CAI , jak wpadniesz w kałużę to więcej wody rozpryśnie się na boki i maskę niż pod spodem auta.
Co do zawieszenia , dobrze się dzieje w Twoim Xedzie widzę . W końcu zacznie sie prowadzic jak należy.Ja ostatnio trochę swojego pooglądałem pod spodem , przy okazji wymiany osłony przegubu i oleju. Zauważyłem że wydech mi się kończy , ale nie od końca tylko od strony kolektorów,portki , katalizator i rura z tłumikiem środkowym. Chciało by się porobic duzo rzeczy , ale nie ma kasy , bo są ważniejsze wydatki . Na razie zamontowałem gaz, myślę że troche oszczędności przyniesie.
A tak na marginesie to gdybym miał siano to chciałbym go odkupic od Ciebie jakbyś sprzedawał oczywiscie.
A zapomniałbym , jeśli chodzi o kolor to ten akurat jest bardzo fajny , bo mało jest takich. Jeśli miałbym już przemalowac , to na jedyny słuszny – czarny!
Pozdrawiam, i nie tylko Crenshaw czyta Twoij temat:)
Co do zawieszenia , dobrze się dzieje w Twoim Xedzie widzę . W końcu zacznie sie prowadzic jak należy.Ja ostatnio trochę swojego pooglądałem pod spodem , przy okazji wymiany osłony przegubu i oleju. Zauważyłem że wydech mi się kończy , ale nie od końca tylko od strony kolektorów,portki , katalizator i rura z tłumikiem środkowym. Chciało by się porobic duzo rzeczy , ale nie ma kasy , bo są ważniejsze wydatki . Na razie zamontowałem gaz, myślę że troche oszczędności przyniesie.
A tak na marginesie to gdybym miał siano to chciałbym go odkupic od Ciebie jakbyś sprzedawał oczywiscie.
A zapomniałbym , jeśli chodzi o kolor to ten akurat jest bardzo fajny , bo mało jest takich. Jeśli miałbym już przemalowac , to na jedyny słuszny – czarny!
Pozdrawiam, i nie tylko Crenshaw czyta Twoij temat:)

- Od: 6 gru 2009, 12:35
- Posty: 3100 (13/54)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)
Tysz czytam 
Na nowych przegubach masz nowe osłony?
Na nowych przegubach masz nowe osłony?
- Od: 17 sie 2009, 11:45
- Posty: 4292 (76/34)
- Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
- Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5
Oj... nie wydaje mi się, że ją sprzedam kiedykolwiek... za dużo wartości nabrało dla mnie to auto. Sentymentalnej ; )
Otóż to...
Jeśli chodzi o malowanie to tylko i wyłącznie czarny. I mycie po każdej mżawce
Nowy przegub – nowa osłona oczywiście, do tego jedna osłona przegubu wew. – nowa, i druga wymieniona profilaktycznie. Jeden stary przegub wymagał potraktowania gumówką. Było jeszcze kilka innych... wtop. No ale nie ważne. Co jest ważne i jednocześnie bardzo dziwne to to, że samochód prowadzi się sztywniej. Nareszcie nic nie stuka przy zmianie biegów, ruszaniu, hamowaniu. Jutro jadę na zbieżność i przegląd. Podsumowując:
Wymienione:
– tuleja przednia wahacza przedniego n0k x2
– tuleja tylna wahacza przedniego n0k x2
– przegub zew. kompletny z osłoną JAPAN OEM x2
– drążek stabilizatora (coś made in japan) x2
– osłony przegubów wew x2
– sworzeń wahacza CTR
Do zrobienia w pierwszej kolejności:
– załatać podłużnicę prawy tył
– założyć adapterki h1, które miały przyjść dzisiaj... ale w tym roku już ich nie zobaczę
– klocki tył/przód
– LPG
– nadkola
i pewnie kielichy, bo ewidentnie w naprawianym miejscu zaczyna wychodzić od środka
Więcej nawet nie wymieniam bo nie wiem czy mi wystarczy pieniędzy żeby zrobić to, co zaplanowałem...
Tymczasem jutro ~1300km trasa i liczę na to, że dojadę bez niespodzianek.
deejay27 napisał(a):bo są ważniejsze wydatki
Otóż to...
Jeśli chodzi o malowanie to tylko i wyłącznie czarny. I mycie po każdej mżawce

Nowy przegub – nowa osłona oczywiście, do tego jedna osłona przegubu wew. – nowa, i druga wymieniona profilaktycznie. Jeden stary przegub wymagał potraktowania gumówką. Było jeszcze kilka innych... wtop. No ale nie ważne. Co jest ważne i jednocześnie bardzo dziwne to to, że samochód prowadzi się sztywniej. Nareszcie nic nie stuka przy zmianie biegów, ruszaniu, hamowaniu. Jutro jadę na zbieżność i przegląd. Podsumowując:
Wymienione:
– tuleja przednia wahacza przedniego n0k x2
– tuleja tylna wahacza przedniego n0k x2
– przegub zew. kompletny z osłoną JAPAN OEM x2
– drążek stabilizatora (coś made in japan) x2
– osłony przegubów wew x2
– sworzeń wahacza CTR
Do zrobienia w pierwszej kolejności:
– załatać podłużnicę prawy tył
– założyć adapterki h1, które miały przyjść dzisiaj... ale w tym roku już ich nie zobaczę
– klocki tył/przód
– LPG
– nadkola

Więcej nawet nie wymieniam bo nie wiem czy mi wystarczy pieniędzy żeby zrobić to, co zaplanowałem...
Tymczasem jutro ~1300km trasa i liczę na to, że dojadę bez niespodzianek.
- Od: 17 gru 2012, 02:02
- Posty: 1728 (0/10)
- Skąd: Trawniki
- Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF
a kolega to już w tych niemcach korzenie zapuścił
dzieje się coś z autkiem?

dzieje się coś z autkiem?

-
Keeper of the Art
- Od: 22 kwi 2012, 18:06
- Posty: 3761 (89/91)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'
- Od: 17 gru 2012, 02:02
- Posty: 1728 (0/10)
- Skąd: Trawniki
- Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF
Dziwki 
- Od: 22 lut 2009, 13:42
- Posty: 1169 (0/5)
- Skąd: Olsztyn / Kraków
- Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r
Setritus zdecydowanie zrezygnowałbym z kl na rzecz lpg- kl nie jest jest jakimś demonem prędkości(chodź nie ukrywam maże o nim
) .
wolałbym zaoszczędzić 60% na pb niz zyskać 20% na przyspieszeniu
wolałbym zaoszczędzić 60% na pb niz zyskać 20% na przyspieszeniu
a nowy lakier to jest to 

"Jeżeli po zaparkowaniu auta pod domem nie obejrzysz się za nim idąc w kierunku domu, znaczy że wybrałeś nie to auto"
"(...)A zapytany dlaczego Xedos, odpowiedział:
-Jak to dlaczego? A czy jest jakikolwiek inny wybór dla ludzi chcących poważnie wyglądać ?"

"(...)A zapytany dlaczego Xedos, odpowiedział:
-Jak to dlaczego? A czy jest jakikolwiek inny wybór dla ludzi chcących poważnie wyglądać ?"
- Od: 26 lut 2013, 00:31
- Posty: 1703 (1/8)
- Skąd: Lublin
- Auto: Xedos 6 2.0 V6 '93
MichałB napisał(a): Setritus zdecydowanie zrezygnowałbym z kl na rzecz lpg- kl nie jest jest jakimś demonem prędkości(chodź nie ukrywam maże o nim) .
wolałbym zaoszczędzić 60% na pb niz zyskać 20% na przyspieszeniu
Też tak myślę , rakiety z tego nie zrobisz wsadzając Kl , o ile będzie zdrowy . Remont , to już spory wydatek a przybędzie parę koni. Fakt , na pewno będzie się lepiej zbierał , ale jeśli miałbym wybierac to wolałbym LPG i nowy lakier niż nawet dwa KL'e:) Oczywiscie moja opinia , tyczy się tylko tego auta , bo ostatnio jest wysyp na swapy z KF na KL:)

- Od: 6 gru 2009, 12:35
- Posty: 3100 (13/54)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)
Bardziej od KL marzy mi się KF-ZE... Pewnie sypie się jak mleczaki.
Zdradzi mi ktoś na czym polega problem z ręcznym przy zaciskach tył z M6? Dużo rzeźbienia?
Myślałem o tych z MPS, ale wtedy 16" na zimę...
Kupiłem trochę gratów
Zdradzi mi ktoś na czym polega problem z ręcznym przy zaciskach tył z M6? Dużo rzeźbienia?
Myślałem o tych z MPS, ale wtedy 16" na zimę...
Kupiłem trochę gratów
- Od: 17 gru 2012, 02:02
- Posty: 1728 (0/10)
- Skąd: Trawniki
- Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF
Coś słyszałem, że zakłada się odwrotnie stronami a problem pewnie będzie z długością linek.
- Od: 17 sie 2009, 11:45
- Posty: 4292 (76/34)
- Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
- Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości