Osłona na chłodnicę...czy istnieje ?

Postprzez Enduro » 16 gru 2010, 11:22

ZYGZ napisał(a):Witam.
Ja tamtej zimy miałem problem z marznącym paliwem w filtrze podczas jazdy (na postoju było ok) i zastanawiam się czy zasłonięcie wlotu komory silnika rozwiązało by ten problem.

problem tkwi w ty<m ze wszystkie rurki paliwa sa nieosloniete i tam juz ono dosc mocno jest zmrazane.
przy sporych mrozach i nieodpowiednim paliwie bedzie trudno o płynną jazde.
a jakiekolwiek przysłony,docieplenia, podgrzewacze itp..na pewno podniosą temperature w komorze silnika choćby o jeden stopień, a on może mieć duży wpływ.....pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez JerryCold » 9 lut 2011, 23:26

krabdul napisał(a):Takie patenty to mi się kojarzą trochę z dużym fiatem, polonezem, nysą, żukiem etc

Oglądam sobie dzisiaj MOTO ON na TVN Turbo – FORD wypuścił właśnie MONDEO IV generacji po liftingu i ma on fabryczne montowaną gumową żaluzję chłodnicy :|
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 14:54
Posty: 98
Skąd: Zamość
Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD 136KM 2004r.
KIA CEE'D 1.6 CRDi
TOYOTA YARIS VERSO 1.4 D4D
Simpa Titane II '99r.

Postprzez Hubix » 9 lut 2011, 23:35

JerryCold napisał(a):
krabdul napisał(a):Takie patenty to mi się kojarzą trochę z dużym fiatem, polonezem, nysą, żukiem etc

Oglądam sobie dzisiaj MOTO ON na TVN Turbo – FORD wypuścił właśnie MONDEO IV generacji po liftingu i ma on fabryczne montowaną gumową żaluzję chłodnicy :|


Polacy takie patenty stosowali już z 30 lat temu w Żuku

Obrazek

Pełny bajer. Linką z kabiny opuszczałeś żaluzje <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez kristoferson1 » 10 lut 2011, 14:12

Dowod na to ze prze 30 lat nic sie nie zmienilo, ale producenci wypuszczaja automatyczne zaluzje, jako inowacje :P A my ciagle te "zwykle" spalinowe silniki uzywamy, na te "zwykle" drogie paliwo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 16:41
Posty: 167 (0/1)
Skąd: opolskie
Auto: Mazda 6 2.0 147KM benz GG

Postprzez skorpionica » 22 sie 2011, 21:07

Witam,
czy istnieje zamiennik chłodnicy do magdy 6 z 2007 ?. Jeśli tak to gdzie to kupić i jakiej firmy.
Początkujący
 
Od: 28 cze 2011, 20:37
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 z 2007r, 1.8 – benzyna

Postprzez Arek_78 » 25 sie 2011, 08:16

Na Alledrogo masz pełno. Wystarczy poszukać. Z doświadczenia radze odbierać osobiście, a oryginał z auta brać do porównania bo nieraz otwory są innej średnicy.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez Netto69 » 13 lis 2013, 17:58

Wiem, że temat stary, ale się dopiszę, bo właśnie o takich osłonach myślę.
KOMPLETNIE nie zgadzam się z przeciwnikami osłon.
Nawet przy sprawnym termostacie, gdy idzie tylko w "małym obiegu" na silnik przez wychłodzoną chłodnicę leci bardzo zimne powietrze, np -15 ~ -30 st. Do tego prędkość np. ~ 80 -120km/h. "Od frontu" silnik będzie "zamarzał" , od kabiny będzie "gorący". I tak przez kilka godzin w jakiejś trasie... <płacze>

Wiem, że w Toyotach w silnikach VVTi (benzyna) w pewnym momencie wymyślili, że wylot spalin przenieśli ze strony kabiny na przód. Wszystko po to, żeby silnik był równomiernie ciepły.
Byliśmy również posiadaczami Tico, gdzie wylot był z przodu osłonięty takim metalowym tunelem. Do tego taka wajcha to przełączania Lato/Zima. Zimą oczywiście miał zasysać ciepłe powietrze z tego tunelu.

Dlatego chętnie się dowiem jakie "patenty" są stosowane przez innych użytkowników Mazdy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:35
Posty: 55 (0/1)
Skąd: dolnośląskie
Auto: Jest M6 GH kombi, 2.0D 140KM, 11/2008
Była 626 2,0 DiTD 110KM GW
2001, 298tys. km (b. zadowolony)

Postprzez Hubix » 13 lis 2013, 22:41

Może to śmieszne, ale ja pomimo sprawnego układu chłodzenia zasłaniam troszkę chłodnicę na zimę :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez kubsztyk » 13 lis 2013, 22:45

Zupełnie niepotrzebnie, bo jakbyś się przyjrzał kratkom wlotowym na zderzaku, to nie wszystkie mają otwór przelotowy. Część górnych otworów jest ślepa, a taka konstrukcja jest zastosowana po to, żeby podczas jazdy zimne powietrze nie dostawało się do komory silnika, lecz aby trafiało wyłącznie na chłodnicę. W tym przypadku, przy sprawnym termostacie, przysłonięcie chłodnicy nic nie da.

P.S. Wyczuwam prowokację.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Hubix » 13 lis 2013, 22:49

hmm, nie ma ani jednego punktu gdzie jest przelot:

Zderzak –> chłodnica –> silnik ?

Nie przyglądałem się aż tak.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez leszekn » 14 lis 2013, 13:54

Pomimo tego, że faktycznie na górze jest sporo zaślepione, to strumień powietrza od dołu i tak jest znaczny. Poza tym, jeśli chcemy aby silnikowi było cieplej to osłonięcie chłodnicy spowoduje np. mniejsze wychłodzenie dołu silnika (olej w misie), a to jest w sumie w warunkach zimowych istotne.
Działanie termostatu wogóle bym wykluczył z analizy, bo przecież układ chłodzenia to jednak naczynia połączone, a to że nie ma drugiego czynnego obiegu nie oznacza, że temperatura wody w tym obiegu jest neutralna. Jak nie będziemy i tej części wychładzać to silnik lepiej swoją temperaturę utrzyma i szybciej do niej dojdzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 20:05
Posty: 47 (0/4)
Skąd: Bochnia
Auto: Mazda 6
2.0 CiTD 136 KM
2003r.

Postprzez Netto69 » 14 lis 2013, 20:01

Ja myślę, że nie ma co udowadniać "wyższości Świąt Wielkiej Nocy nad Świętami Bożego Narodzenia".
Ci co nie chcą zakładać, niech nie zakładają.
A ci co o tym myślą, potrzebują "dobrego patentu"
Jeśli ktoś taki posiada, to niech się podzieli. <czarodziej>

Chętnie z niego skorzystam.

Moim zdaniem materiał musi spełniać następujące warunki:
– możliwie cienki, żeby dał się zamocować po wewnętrznej stronie kratek
– na tyle sztywny, żeby pęd powietrza go nie wciskał do wewnątrz
– na tyle elastyczny, żeby dał się jakoś ułożyć i wyprofilować
– możliwie łatwy w docięciu
– trwale odporny na wodę
– odporny na ew. wysoką temperaturę z chłodnicy

Jakieś propozycje?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:35
Posty: 55 (0/1)
Skąd: dolnośląskie
Auto: Jest M6 GH kombi, 2.0D 140KM, 11/2008
Była 626 2,0 DiTD 110KM GW
2001, 298tys. km (b. zadowolony)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6