Naprawa podświetlenia klimatyzacji, radia, zegarów i przełączników
Yard napisał(a):Kreski i cyfry są zielonkawe.
Wymieniłeś wszystkie żarówki z zielonymi kapturkami?
Swoją drogą wystarczyło zdjąć te kapturki.
Czyli czeka mnie trochę więcej pracy, niż myślałem....
Wszystkie: 2x t5 i 2x w5w , no chyba, że są gdzieś jeszcze?
-
Jim Beam
Z panelem klimy i radiem się uporałem, odradzam zakup żarówek w serwisie itp. bo tam wołają 33zł za sztukę, a można samemu dorobić taką żaróweczkę za 1,5/szt. Dodam jeszcze że najlepiej wymienić wszystkie na raz, ponieważ za chwilę może się okazać, że padła kolejna i kolejna itd. A co mamy już rozkręcone to mamy..
Mam pytanie jednak trochę z innej beczki – czy przycisk "SET" od kompa pokładowego jest podświetlany? "INFO" jest, więc dziwne byłoby, że jego kolega nie jest.
Mam pytanie jednak trochę z innej beczki – czy przycisk "SET" od kompa pokładowego jest podświetlany? "INFO" jest, więc dziwne byłoby, że jego kolega nie jest.
Ja powymieniałem już wszystkie możliwe żaróweczki, tak mi się przynajmniej wydawało do dzisiaj, kiedy to w oczy rzucił mi się włącznik TCS – niestety nie świeci Czeka mnie kolejna robótka ręczna czy tak ma być?
- Od: 4 kwi 2012, 23:13
- Posty: 24
- Skąd: Jastrzębie-Zdrój
- Auto: Mazda Premacy Sportive
2.0 LPG
rok prod. 2002
przycisk tcs raczej sam w sobie jest ciemny ,po to jest informacja na desce-po co dublować?mam inne pytanie,padło tutaj,ale zostało bez odpowiedzi-z jakiego auta pasują gniazda,cokoły,trzonki dla tych małych żarówek poswietlenia licznika?Są to chyba T5-szukałem w motoryzacyjnym ,ale od forda,mercedesa itd nie pasują,a serwis mazdy daleko mam,macie pomysły od czego pasują te gniazda?
przez rajtkezjusz » 13 lipca 2013, o 09:15
nikt nie wie?cóż,ja też nie ,więc kupiłem cały licznik od 626 ,teraz będę miał komplet tych gniazd-jakby ktoś potrzebował ,to podzielę się,acha-licznik kosztował 9 zł
przez rajtkezjusz » 13 lipca 2013, o 09:15
nikt nie wie?cóż,ja też nie ,więc kupiłem cały licznik od 626 ,teraz będę miał komplet tych gniazd-jakby ktoś potrzebował ,to podzielę się,acha-licznik kosztował 9 zł
-
rajtkezjusz
Przycisk też TCS jest podświetlany.
Ja w panelu od klimatyzacji wymieniłem wszystkie żarówki na zielone LED-y. Te 6-voltowe również. W miejsce jednej żarówki w otwór (bez oprawki) wlutowałem 2 diody i wygiąłem je tak aby świeciły na boki. Wtedy równo podświetlają.
Pozdrawiam
Darek
Ja w panelu od klimatyzacji wymieniłem wszystkie żarówki na zielone LED-y. Te 6-voltowe również. W miejsce jednej żarówki w otwór (bez oprawki) wlutowałem 2 diody i wygiąłem je tak aby świeciły na boki. Wtedy równo podświetlają.
Pozdrawiam
Darek
witam Wszystkich,
właśnie dzisiaj walczyłem z podświetleniem klimatyzacji i wszystko było ok do momentu kiedy okazało się że 2 żarówki od podświetlenia wyświetlacza niestety są 6V – są nawet oznaczone inną oprawą (białą) – pozostałe mają szarą opisaną 14V. Niestety zamówiłem tylko te 14V
Gdy zamontowałem pod wyświetlaczem te 14V – nie podświetlało.
Nie wiem czy ktoś miał podobny problem czy coś źle zrobiłem?
PS:
dla zainteresowanych podaje link do strony z żarówkami (jakby ktoś ich szukał)
http://www.tme.eu/pl/katalog/#id_catego ... %3A6817%3B
właśnie dzisiaj walczyłem z podświetleniem klimatyzacji i wszystko było ok do momentu kiedy okazało się że 2 żarówki od podświetlenia wyświetlacza niestety są 6V – są nawet oznaczone inną oprawą (białą) – pozostałe mają szarą opisaną 14V. Niestety zamówiłem tylko te 14V
Gdy zamontowałem pod wyświetlaczem te 14V – nie podświetlało.
Nie wiem czy ktoś miał podobny problem czy coś źle zrobiłem?
PS:
dla zainteresowanych podaje link do strony z żarówkami (jakby ktoś ich szukał)
http://www.tme.eu/pl/katalog/#id_catego ... %3A6817%3B
-
szczupak2012
Witam.
Może nie doczytałem ale mógłbym prosić o poradę jak wymienić podświetlenie pokręteł od temperatury, siły nawiewu i pozycji nawiewy w panelu bez klimatronika? Diody od klimatyzaji i ogrzewanai tylnej szby swięcą się poprawnie?
Z góry bardzo dękuję
Może nie doczytałem ale mógłbym prosić o poradę jak wymienić podświetlenie pokręteł od temperatury, siły nawiewu i pozycji nawiewy w panelu bez klimatronika? Diody od klimatyzaji i ogrzewanai tylnej szby swięcą się poprawnie?
Z góry bardzo dękuję
- Od: 4 lut 2013, 16:03
- Posty: 5
- Auto: Mazda Premacy, 2,0 DiDT, 2003 r.
Ratujcie Drodzy.
Wymieniłem wczoraj żarówki w podświetleniu zegarów i pod pokrętłami od nawiewu ogrzewania.
Wszystko fajnie, ale dzisiaj jadąć do pracy jakieś 40 km okazało nagle zaświeciła mi sie kontrolka abs potem radio samo się włączało i wyłączało, potem kontrolka poduszek, wycieraczki ledwo chodziły ewidentnie gdzieś mi uciekał prąd. Dotelepałem się jakoś do pracy ale auto już się nie odpaliło bo akumulator się rozładował.
Pomóżcie do dalej mam robić.
Wymieniłem wczoraj żarówki w podświetleniu zegarów i pod pokrętłami od nawiewu ogrzewania.
Wszystko fajnie, ale dzisiaj jadąć do pracy jakieś 40 km okazało nagle zaświeciła mi sie kontrolka abs potem radio samo się włączało i wyłączało, potem kontrolka poduszek, wycieraczki ledwo chodziły ewidentnie gdzieś mi uciekał prąd. Dotelepałem się jakoś do pracy ale auto już się nie odpaliło bo akumulator się rozładował.
Pomóżcie do dalej mam robić.
- Od: 4 lut 2013, 16:03
- Posty: 5
- Auto: Mazda Premacy, 2,0 DiDT, 2003 r.
Wyciagnalem wszystkie powymieniane zarowki podladowalem akumulator i wszystko dziala. Odkąd kupiłem auto trzy żarówki pod pomretlami nie świeciły. Myśle ze tam coś zwiera. Ale znowu następna akcja mi wyszła ze jak wlaczam Klimy to to po chwili zapala sie kontrolki akumulatora i kontrolki filtry paliwa. Jak wyłączeniu Klimy wszystko wraca do normy. Coś w tej okolicy ewidentne robi zwarcie ciekawe tylko co?
przez monetka » 27 listopada 2013, o 10:52
Witam. Autko jednak trafiło do elektryka, został sprawdzony, przy okazji wymienione łożyska na alternatorze instalacja rzekomo sprawdzona. Wg. niego powodem jest całej przygody jest uszkodzony (zasiarczony) akumulator. Co ciekawe akumulator kupiłem pod koniec czerwca tego roku bo stary (oryginalny) akumulator zakończył swój żywot. Nowy akumulator to Varta Blue 85 Ah (taki doradzili mi w sklepie. Na moim aku na włączonym silniku jest 13,4 V a na zamontowanym przez nich jest 14,2 V. Jadę dzisiaj do sklepu go zareklamować zobaczymy co mi powiedzą. Pozdrawiam
przez monetka » 27 listopada 2013, o 10:52
Witam. Autko jednak trafiło do elektryka, został sprawdzony, przy okazji wymienione łożyska na alternatorze instalacja rzekomo sprawdzona. Wg. niego powodem jest całej przygody jest uszkodzony (zasiarczony) akumulator. Co ciekawe akumulator kupiłem pod koniec czerwca tego roku bo stary (oryginalny) akumulator zakończył swój żywot. Nowy akumulator to Varta Blue 85 Ah (taki doradzili mi w sklepie. Na moim aku na włączonym silniku jest 13,4 V a na zamontowanym przez nich jest 14,2 V. Jadę dzisiaj do sklepu go zareklamować zobaczymy co mi powiedzą. Pozdrawiam
- Od: 4 lut 2013, 16:03
- Posty: 5
- Auto: Mazda Premacy, 2,0 DiDT, 2003 r.
Witam od niedawna jestem posiadaczem Premacy i nowym użytkownikiem forum chciałbym się czymś zasłużyć.
Zamieszczam fotorelację z wymiany oświetlenia klimatronika, włącznika świateł awaryjnych, włącznika świateł przeciwmgielnych i przełączników komputera pokładowego.
Na początku musimy zdjąć ramkę wraz z wylotami powietrza w tym celu chwytamy za oba wyloty na raz i ciągniemy do siebie
wyciągamy wtyczkę ściskając zapadkę aby wyciągnąć włącznik świateł należy ścisnąć dwie zapadki po obu stronach włącznika włącznik wysuwa się do przodu ramki
i ukazuje się nam gniazdo od żarówki
żarówka jest na 12V
Wymiana żarówek od włącznika świateł przeciwmgielnych i przełączników komputera pokładowego.
Wyciąganie przełączników jest na tej samej zasadzie jak we włączniku świateł awaryjnych położyć się pod kierownicę i ścisnąć obie zapadki również wysuwają się do przodu. Wyciągnięcie włączników od świateł przeciwmgielnych będzie łatwiejsze jak wyciągniemy wszystkie pozostałe inaczej trudno jest dojść palcami do tych ostatnich. Rozłączamy kostkę i odkręcamy jedną śrubkę po wyciągnięciu z zatrzasków plastikowej osłonki ukazuje się nam taki widok
Należy uważać na 2 sprężynki i 2 kulki łożyskowe jak nam przepadną to będzie lipa
Tutaj należy żarówki wylutować nie posiadają gniazd ale z tego co pamiętam to regulacja wysokości świateł i regulacja jasności kokpitu mają gniazda.
Co mogę jeszcze dodać to że żarówki które kupiłem były o jakieś 2mm wyższe od tych oryginalnych ale w niczym to nie przeszkadza.
Wymiana żarówek klimatronika.
Odkręcamy 4 śruby mocujące odłączamy kostki.
I musimy zdjąć tylną osłonę w tym celu odkręcamy kilka małych wkrętów i odhaczamy zatrzaski ukazuje się nam taki oto widok.
Aby uciąć wszelkie spekulację które pojawiały się na forum na zdjęciu zaznaczyłem kolorem czerwonym żarówki 12V a żółtym żarówki 6V.
Żarówki te są większe od tych we włącznikach świateł i proponuje kupić mały zapas. Jak wyciągnąłem jedną na wzór żeby mieć co pokazać w sklepie to po złożeniu okazało się że nie działały już 3 żarówki są delikatne trochę potrząsłem zapewne panelem przy wyciąganiu i padły.
Żarówki są oryginalnie w zielonych gumowych kapturkach dlatego kupujemy zwykłe białe nakładamy z powrotem kapturek i mamy zieleń.
a oto efekt końcowy
Zauważyłem że żarówki od radia przez to że nie były wymieniane są trochę ciemniejsze od tych w klimatroniku postanowiłem też je wymienić aby były równe i tu napotkałem na problem doszedłem do tego miejsca
i nie mogę wyciągnąć płytki drukowanej odkręciłem kilka wkrętów ale mam wrażenie że coś trzyma w okolicach wyświetlacza wolałem nie ryzykować uszkodzeniem więc sobie odpuściłem.
Zamieszczam fotorelację z wymiany oświetlenia klimatronika, włącznika świateł awaryjnych, włącznika świateł przeciwmgielnych i przełączników komputera pokładowego.
Na początku musimy zdjąć ramkę wraz z wylotami powietrza w tym celu chwytamy za oba wyloty na raz i ciągniemy do siebie
wyciągamy wtyczkę ściskając zapadkę aby wyciągnąć włącznik świateł należy ścisnąć dwie zapadki po obu stronach włącznika włącznik wysuwa się do przodu ramki
i ukazuje się nam gniazdo od żarówki
żarówka jest na 12V
Wymiana żarówek od włącznika świateł przeciwmgielnych i przełączników komputera pokładowego.
Wyciąganie przełączników jest na tej samej zasadzie jak we włączniku świateł awaryjnych położyć się pod kierownicę i ścisnąć obie zapadki również wysuwają się do przodu. Wyciągnięcie włączników od świateł przeciwmgielnych będzie łatwiejsze jak wyciągniemy wszystkie pozostałe inaczej trudno jest dojść palcami do tych ostatnich. Rozłączamy kostkę i odkręcamy jedną śrubkę po wyciągnięciu z zatrzasków plastikowej osłonki ukazuje się nam taki widok
Należy uważać na 2 sprężynki i 2 kulki łożyskowe jak nam przepadną to będzie lipa
Tutaj należy żarówki wylutować nie posiadają gniazd ale z tego co pamiętam to regulacja wysokości świateł i regulacja jasności kokpitu mają gniazda.
Co mogę jeszcze dodać to że żarówki które kupiłem były o jakieś 2mm wyższe od tych oryginalnych ale w niczym to nie przeszkadza.
Wymiana żarówek klimatronika.
Odkręcamy 4 śruby mocujące odłączamy kostki.
I musimy zdjąć tylną osłonę w tym celu odkręcamy kilka małych wkrętów i odhaczamy zatrzaski ukazuje się nam taki oto widok.
Aby uciąć wszelkie spekulację które pojawiały się na forum na zdjęciu zaznaczyłem kolorem czerwonym żarówki 12V a żółtym żarówki 6V.
Żarówki te są większe od tych we włącznikach świateł i proponuje kupić mały zapas. Jak wyciągnąłem jedną na wzór żeby mieć co pokazać w sklepie to po złożeniu okazało się że nie działały już 3 żarówki są delikatne trochę potrząsłem zapewne panelem przy wyciąganiu i padły.
Żarówki są oryginalnie w zielonych gumowych kapturkach dlatego kupujemy zwykłe białe nakładamy z powrotem kapturek i mamy zieleń.
a oto efekt końcowy
Zauważyłem że żarówki od radia przez to że nie były wymieniane są trochę ciemniejsze od tych w klimatroniku postanowiłem też je wymienić aby były równe i tu napotkałem na problem doszedłem do tego miejsca
i nie mogę wyciągnąć płytki drukowanej odkręciłem kilka wkrętów ale mam wrażenie że coś trzyma w okolicach wyświetlacza wolałem nie ryzykować uszkodzeniem więc sobie odpuściłem.
Ostatnio edytowano 1 mar 2015, 11:16 przez damibyd, łącznie edytowano 15 razy
Witam,
kolego Damibyd, powiedz gdzie kupiłeś żaróweczkę do podświetlenia przycisku świateł awaryjnych? Tej małej pchełki nigdzie nie mogę kupić :/
Pozdro!
Marcin
kolego Damibyd, powiedz gdzie kupiłeś żaróweczkę do podświetlenia przycisku świateł awaryjnych? Tej małej pchełki nigdzie nie mogę kupić :/
Pozdro!
Marcin
Mistrz Polski Car Audio 2008 – ESPL 1 woofer. II Vicemistrz Polski Car Audio 2009 – dB Race Pro 3+ oraz dBL Unlimited – ale to już wszystko póki co czas przeszły.
- Od: 2 sty 2009, 18:34
- Posty: 57
- Skąd: Chojnów
- Auto: Mazda Premacy 2.0 16V Sportive 2002
Po zakupie mojej MPVki wracając w nocy stwierdziłem że praktycznie oprócz radia nic mi nie świeci ( radio w sumie też nie całe ) Co jak co ale podświetlenie musi być !
Zabawę rozpocząłem od przełączników ze strony lewej :
-przeciwmgielne przód tył zepsułem gdyż trzeba je rozebrać i wypadł mi jeden śrut i niestety go nie znalazłem Do wymiany żarówek jest potrzebna lutownica gdyż są one przylutowane .
– regulacja oświetlenie deski oraz reflektorów przód bez problemowa
– regulacja lusterek nie posiada oświetlenia
– przełącznika komputera pokładowego nawet nie ruszałem gdyż jest tak samo zbudowany jak przeciwmgielne
Licznik nie posiadał żadnej dobrej żarówki do podświetlenia prawdopodobnie nie umiejętne cofanie kilometrów ale już wszystko działa ok żarówki w liczniku są wszystkie takie same
Przełącznik Rear także jest podświetlany i także nie ma problemu z wymiana .
W radiu nie mam podświetlanych przełączników 1,2,3 . Zdemontowałem przód radia ale nie zabrałem sie za wymianę gdyż są tam małe zaróweczki wlutowane wiec raczej skozystam z fachowwca.
Zapalniczka w moim samochodzie nie jest podświetlana ale za to popielniczka tak i trochę się pomęczyłem wymieniając ja .
Na wszelkie pytania z miła chęcią odpowiem
Zabawę rozpocząłem od przełączników ze strony lewej :
-przeciwmgielne przód tył zepsułem gdyż trzeba je rozebrać i wypadł mi jeden śrut i niestety go nie znalazłem Do wymiany żarówek jest potrzebna lutownica gdyż są one przylutowane .
– regulacja oświetlenie deski oraz reflektorów przód bez problemowa
– regulacja lusterek nie posiada oświetlenia
– przełącznika komputera pokładowego nawet nie ruszałem gdyż jest tak samo zbudowany jak przeciwmgielne
Licznik nie posiadał żadnej dobrej żarówki do podświetlenia prawdopodobnie nie umiejętne cofanie kilometrów ale już wszystko działa ok żarówki w liczniku są wszystkie takie same
Przełącznik Rear także jest podświetlany i także nie ma problemu z wymiana .
W radiu nie mam podświetlanych przełączników 1,2,3 . Zdemontowałem przód radia ale nie zabrałem sie za wymianę gdyż są tam małe zaróweczki wlutowane wiec raczej skozystam z fachowwca.
Zapalniczka w moim samochodzie nie jest podświetlana ale za to popielniczka tak i trochę się pomęczyłem wymieniając ja .
Na wszelkie pytania z miła chęcią odpowiem
-
Domingog
Żarówki 12V w sklepie w Bydgoszczy na Placu Piastowskim
a te 6V na ul. Gdańskiej naprzeciw Rywala kto z Bydzi ten wie.
Jeden z tych sklepów ma wysyłkę w necie tu masz link:
http://www.eltronix.pl/
Sorki że tak późno odpisuje ale dopiero teraz zauważyłem że miałem w profilu wyłączone powiadomienia
a te 6V na ul. Gdańskiej naprzeciw Rywala kto z Bydzi ten wie.
Jeden z tych sklepów ma wysyłkę w necie tu masz link:
http://www.eltronix.pl/
Sorki że tak późno odpisuje ale dopiero teraz zauważyłem że miałem w profilu wyłączone powiadomienia
Witam
Mam pytanie o kontrolke ABS – czy przed podpaleniem silnika po przekreceniu stacyjki powinna się zapalić kontrolna ABS? U mnie się nie zapala chociaż kojarze że wcześniej się zapalała. Sprawdziłem żarówki w zegarkach ale wszystko jest ok. Sprawa wyszła kiedy zmieniłem żarówki w zegarkach na ledowe. Jak wróciłem z powrotem do klasycznych żarówek to również nie działała. Ktoś ma pomysł co jest przyczyną i czy ona wogóle powinna się zapalić?
Mam pytanie o kontrolke ABS – czy przed podpaleniem silnika po przekreceniu stacyjki powinna się zapalić kontrolna ABS? U mnie się nie zapala chociaż kojarze że wcześniej się zapalała. Sprawdziłem żarówki w zegarkach ale wszystko jest ok. Sprawa wyszła kiedy zmieniłem żarówki w zegarkach na ledowe. Jak wróciłem z powrotem do klasycznych żarówek to również nie działała. Ktoś ma pomysł co jest przyczyną i czy ona wogóle powinna się zapalić?
- Od: 27 sie 2011, 08:03
- Posty: 5
- Skąd: Jastarnia
- Auto: Premacy 1,8 Pb 2003, 101KM, LPG- STAG 300 Premium,+HANA2000+AC R01
Witam!!
Czy ktoś może podać jak nazywają się te żarówki do podświetlenia klimatronika w Premacy. Te 6v i 12-14v
I czy ktoś może wie gdzie można dostać zielone gumki na te żarówki??
Pozdr
Czy ktoś może podać jak nazywają się te żarówki do podświetlenia klimatronika w Premacy. Te 6v i 12-14v
I czy ktoś może wie gdzie można dostać zielone gumki na te żarówki??
Pozdr
- Od: 1 gru 2013, 19:56
- Posty: 8
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Mazda Premacy Exlusive 1.8 16V benzyna + sekwencja BRC 2002
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości