Zakup nowego auta – Mazda3 BM (2014 – obecnie)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez jaketherake » 5 lis 2013, 19:22

KMBak napisał(a):Szczerze wątpię. Z fabryki auta wyjeżdżają na letnich. Chyba, że ASO we własnym zakresie coś zamiesza.

To samo usłyszałem od dealera. Auta w sprzedaży tylko z 1 kompletem opon fabrycznych – letnich.
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 20:01
Posty: 456 (15/2)
Skąd: Mazowieckie
Auto: M3 2.0 BK AC+ '08

Postprzez 5qra » 5 lis 2013, 19:24

Czytam te utyskiwania na brak mocy, że 165KM to zbyt mało i tak się zastanawiam. Który dupowóz "NA" w segmencie C ma tyle mocy. Pomijam oczywiście wersje MPS, TS, ST, Type-R, M, RS i inne Abarthy. W czasach kiedy wszyscy producenci zmagają się z tymi bzdurnymi normami Euro. Skoro producent dopuszcza jako bazową wersję 100KM a 120KM daje śmiało do testów i auto wypada przyzwoicie – rozpacz nad tylko 165KM – jest dziwna.

Leniwy jestem :] i nie chcę szukać w wiki ile mocy miały 2 poprzednie generacje i ile ważyły ??

Wszyscy pakują teraz turbo – szkoda tylko że w PL nie można legalnie stosować turbo-timerów.
„jak kaczka traci orientację, to nurkuje doopą” M.Piwowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2006, 16:27
Posty: 226 (1/3)
Skąd: ST
Auto: Corolla 07
M3 SkyP 14

Postprzez abracadabra » 6 lis 2013, 09:42

jaketherake napisał(a):Przy silnikach benzynowych akcyza 3,1%. Pozostałe opłaty to chyba identyko jak przy autach sprowadzanych z Niemiec, pewnie ciut kłopotów tylko z tłumaczeniem dokumentów wozu.
Zastanawia mnie również jak z ubezpieczeniem auta, kupowanego w zagranicznym salonie? Na pewno zakup u dealera zza granicy stwarzałaby nieco problemów...


Jeżeli chciałbyś kupić nowe auto i zarejestrować je od razu w PL, to:
– musisz je kupić w CZ/SK/innym kraju UE w cenie netto i zapłacić w PL 23% VAT. Dla porównania: DE – 19%, SK – 20%, CZ – 21%
– oczywiście jak przy każdym innym sprowadzanym samochodzie akcyza, recykling, tłumaczenia
– musisz zrobić w PL przegląd techniczny, oznacza to, że auto musisz przywieźć od dealera za granicą na lawecie
– mając unijną przetłumaczoną na PL homologację musisz wystąpić do Ministra Transportu o kartę pojazdu (jesteś importerem)
– dopiero jak będziesz miał te wszystkie dokumenty możesz udać się do wydziału komunikacji i zarejestrować swój nowy, wymarzony samochód

Żeby te procedury były prostsze trzeba poczekać na interesującą nas "demówkę", która ma więcej niż 6 miesięcy od daty pierwszej rejestracji lub też ma przejechane więcej jak 6 tys. km, wtedy sprowadzamy taki samochód jak każdy inny używany.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2013, 19:27
Posty: 68
Skąd: W-wa
Auto: Mazda 6 GJ PE MT SkyENERGY Sport Kombi Jet Black 2013

Postprzez b0rderline » 6 lis 2013, 10:27

KvM napisał(a):Natomiast diesle w 3 to słaby pomysł. Obawiam się ze to może słabo jeździć. Miałem bravo 1,4 t 150KM i to jeździł w miarę poprawnie w zakrętach. Miałem się jednak okazje przejechać dieslem i była to porażka totalna. Auto nie radziło sobie z tak ciężkim silnikiem na przedniej osi.
coś w tym jest. Silnik w nowej trójce dalej przed przednią ośką. Jak będzie cięższy diesel, to i podsterowność będzie większa. Ale problem może być także z benzyniakiem 2,5 litra. Bo to po prostu proporcjonalnie, o 1/4 powiększony silnik dwulitrowy. W efekcie zarówno cięższy jak i dalej wystający przed przednią ośkę. Bardzo jestem ciekaw jakiegoś porównania na torze pomiędzy trójką 2.0 i 2.5 L. Jak większy silnik przełożył się na prowadzenie?
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 17:41
Posty: 113 (0/1)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 2.0, rocznik 2011

Postprzez trenth » 6 lis 2013, 21:18

jaketherake napisał(a):Szybka lektura cenników nowej M3 u naszych południowych sąsiadów (Czechy, Austria, Słowacja) ujawnia, że mają tam dostępne 5 poziomów wyposażenia.
http://www.mazda.sk/upload/country/sk-S ... K_MY13.pdf
Czwartym z nich jest coś pomiędzy naszym SkyEnergy a Skypassion. Na południu ten poziom nazywa się Revolution i w porównaniu do naszego SkyEnergy ma jeszcze m.in.:
– Xenony + Ledy
– 18" felgi
– bezkluczykowe zamykanie
– czujnik parkowania na przód
– Bose
– Head-Up

To wszystko w cenie ok 83tys.... Szkoda że u nas taka konfiguracja jest niedostępna, bo to by pewnie było dokładnie to, co by mnie interesowało :(


Link do pdfa ze strony Mazda.sk nie działa, a idąc ich konfiguratorem to wersja Revolution Top ze skórą to koszt 22685 euro – po kursie ~4,15 to ~94000zł, praktycznie polski cennik, do tego w wersji Revolution Top widzę jedynie benzyniaka "G120"...
"Przypadek? Nie sądzę." ;]

Na dniach przerabiam jednak umowę zakupu ze SkyEnergy na SkyPassion. Pozostaje kwestia niezwykle drogiej skóry...
Początkujący
 
Od: 19 paź 2013, 09:02
Posty: 21

Postprzez 5qra » 6 lis 2013, 21:31

Chodzi o to że hatchback jest bogatszy niż sedan ?? Zabiłoby to sprzedaż 6.

Za literufki odpowiada Tapatalk.
„jak kaczka traci orientację, to nurkuje doopą” M.Piwowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2006, 16:27
Posty: 226 (1/3)
Skąd: ST
Auto: Corolla 07
M3 SkyP 14

Postprzez jaketherake » 6 lis 2013, 22:29

trenth napisał(a):Link do pdfa ze strony Mazda.sk nie działa, a idąc ich konfiguratorem to wersja Revolution Top ze skórą to koszt 22685 euro – po kursie ~4,15 to ~94000zł, praktycznie polski cennik, do tego w wersji Revolution Top widzę jedynie benzyniaka "G120"...
"Przypadek? Nie sądzę." ;]

Na dniach przerabiam jednak umowę zakupu ze SkyEnergy na SkyPassion. Pozostaje kwestia niezwykle drogiej skóry...


Tutaj cennik z Czech: http://www.mazda.cz/assets/czech/cars/b ... anguage=en
Wersja Revolution HB 165km według dzisiejszego notowania korony 83200zł, kolory w identycznej cenie jak w Polsce. Chyba niezła oferta <oczko>
Pozostaje czekać na auta z przebiegiem pow. 6 tys. km i wtedy zdecydować czy warto sprowadzać.

PS. Może jednak nie będzie obniżek za szybko :D
Z raportu Samar ze sprzedaży aut za październik:
"Największą dynamiką wzrostu w pierwszej trzydziestce rejestracji aut osobowych w okresie od stycznia do października nadal może pochwalić się – zajmująca 21 pozycję w rankingu – Mazda (3 392 sztuk, wzrost o 62,53 proc. więcej niż przed rokiem). Jeszcze większe wrażenie robią wyniki samego października. Mazda zarejestrowała 427 pojazdów, o blisko 214 proc. (!) więcej niż w październiku 2013 roku. Wynik ten to zasługa bardzo dobrze sprzedających się modeli: Mazda 6, CX5 oraz nowej „trójki”."
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 20:01
Posty: 456 (15/2)
Skąd: Mazowieckie
Auto: M3 2.0 BK AC+ '08

Postprzez scope » 6 lis 2013, 22:41

Witam,

W przyszłym tygodniu odbieram moją Mazde 3. Mam nadzieję, że kilka informacji ode mnie okaże się pomocnych dla przyszłych nabywców. Wersja kupiona przeze mnie to Sedan 2.0 120km manual skyenergy + navi + xenon + soul red. Cena jak w cenniku. Dodatkowo "gratis" dostałem alarm + dywaniki gumowe + listwy ozdobne progów. Nic więcej nie szło wyszarpać. Mazda nigdy nie stosowała patentów francuzów – cenniki swoje a życie swoje, więc nie ma co się specjalnie dziwić obecnej polityce sprzedaży. Taki to już ich japoński standard.
Siła ognia -to odróżnia mężczyzn od chłopców
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 lis 2013, 22:03
Posty: 8
Auto: Mazda 3 2.0 120Km Skyenergy 2013

Postprzez scope » 6 lis 2013, 22:53

Witam

Zakupiłem sedana 2.0 manual wersja skyenergy. Po weekendzie odbieram z salonu, więc jeśli ktoś miałby jakieś pytania odnośnie autka z chęcią postaram się odpowiedzieć. Jak dla mnie jedynym minusem jest brak 165- konnego silnika w sedanie. Z drugiej strony jak oglądałem dzisiaj stojące obok siebie 6 i 3 to zrozumiałem, że taki ruch ze strony Mazdy mógłby zmniejszyć sprzedaż większego brata. Mazda stara się utrzymać jakąś "inność" obu modeli. Dla przykładu listwy ozdobne progów w 6 są podświetlane w 3 już nie.
Siła ognia -to odróżnia mężczyzn od chłopców
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 lis 2013, 22:03
Posty: 8
Auto: Mazda 3 2.0 120Km Skyenergy 2013

Postprzez trenth » 6 lis 2013, 22:59

jaketherake napisał(a):Tutaj cennik z Czech: http://www.mazda.cz/assets/czech/cars/b ... anguage=en
Wersja Revolution HB 165km według dzisiejszego notowania korony 83200zł, kolory w identycznej cenie jak w Polsce. Chyba niezła oferta <oczko>
Pozostaje czekać na auta z przebiegiem pow. 6 tys. km i wtedy zdecydować czy warto sprowadzać.


Dodając koszt lakieru metalik wychodzi ~84300 (taniej niż SP o 5600zł – była by taka opcja w PL to bym brał), a gdyby to liczyć na 23% VAT zamiast na 20% czeskim, wyszłoby z kwoty netto nawet 86400 brutto.
Still... wersja Revolution Top faktycznie ciut tańsza niż w Polsce SkyPassion + skóra (pomijając VAT to jakieś 1200zł różnicy na korzyść Czechów).
Różnicą między "Revolution" a "Revolution Top" są jeszcze biksenony zwykłe/skrętne – pewnie jakaś oszczędność dla producenta.

Pozostaje jeszcze czekać na ostateczne przepisy odnośnie odliczeń VAT w 2014...
Początkujący
 
Od: 19 paź 2013, 09:02
Posty: 21

Postprzez 5qra » 6 lis 2013, 23:39

Szybko. Kiedy zamawiana ? Niedawno nie było jej nawet u dilerów.

Za literufki odpowiada Tapatalk.
„jak kaczka traci orientację, to nurkuje doopą” M.Piwowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2006, 16:27
Posty: 226 (1/3)
Skąd: ST
Auto: Corolla 07
M3 SkyP 14

Postprzez jaketherake » 6 lis 2013, 23:43

Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 20:01
Posty: 456 (15/2)
Skąd: Mazowieckie
Auto: M3 2.0 BK AC+ '08

Postprzez scope » 6 lis 2013, 23:45

Koniec sierpnia. Myślę, że byłem jednym z pierwszych zgrzanych klientów.
Siła ognia -to odróżnia mężczyzn od chłopców
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 lis 2013, 22:03
Posty: 8
Auto: Mazda 3 2.0 120Km Skyenergy 2013

Postprzez 5qra » 6 lis 2013, 23:57

No to czekamy na pierwsze foto-relacje, może instrukcja będzie jak w Hyundai'u na CD – to będę się uśmiechać.
Byliśmy zaraz po ogłoszeniu cen, ale sprzedawca nas ostudził i planowo czekamy do kwietnia.
Gratulacje i przyczepności.
„jak kaczka traci orientację, to nurkuje doopą” M.Piwowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2006, 16:27
Posty: 226 (1/3)
Skąd: ST
Auto: Corolla 07
M3 SkyP 14

Postprzez scope » 7 lis 2013, 00:00

Jeśli instrukcja będzie na CD to wysyłam od ręki. Ja nie byłem na tyle silny by czekać. Wszedłem zamówiłem wyszedłem. Taka miłość od pierwszego wejrzenia. <serduszka>
Siła ognia -to odróżnia mężczyzn od chłopców
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 lis 2013, 22:03
Posty: 8
Auto: Mazda 3 2.0 120Km Skyenergy 2013

Postprzez Lakcow91 » 7 lis 2013, 09:53

scope
Myślę, że nie byłeś jednym z pierwszych.. tydzień temu widziałem czerwoną Mazdę 3 niedaleko mnie pod domkiem stała, ale już miała małego wgniotka na tylnym zderzaku..
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2012, 11:30
Posty: 179
Skąd: Radom
Auto: Honda

Postprzez scope » 7 lis 2013, 10:53

Na tylnym zderzaku? Może to wersja Skymotion bez czujników parkowania. Stąd ten zonk.
Siła ognia -to odróżnia mężczyzn od chłopców
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 lis 2013, 22:03
Posty: 8
Auto: Mazda 3 2.0 120Km Skyenergy 2013

Postprzez 5qra » 7 lis 2013, 12:02

Może to grymaszenie, ale kamerę cofania mogli zostawić tak jak w US Spec. Szeroki słupek "C" to zmora nowych aut.

Za literufki odpowiada Tapatalk.
„jak kaczka traci orientację, to nurkuje doopą” M.Piwowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2006, 16:27
Posty: 226 (1/3)
Skąd: ST
Auto: Corolla 07
M3 SkyP 14

Postprzez abracadabra » 7 lis 2013, 14:56

jaketherake napisał(a):Pozostaje czekać na auta z przebiegiem pow. 6 tys. km i wtedy zdecydować czy warto sprowadzać.


Niekoniecznie, rozmawiałem dzisiaj z jednym z dealerów Mazdy i powiedział, że na specjalne życzenie mogą ściągnąć auto z innego rynku UE, jednak nie może być "dużych rozbieżności" w zakresie wyposażenia (podobno jest z tym związana homologacja). Jeżeli chodzi o cenę, to będzie "nieznacznie drożej" niż w PL.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2013, 19:27
Posty: 68
Skąd: W-wa
Auto: Mazda 6 GJ PE MT SkyENERGY Sport Kombi Jet Black 2013

Postprzez mpmp » 7 lis 2013, 18:37

abracadabra, a czy może pytałeś o diesla? Możesz napisać, który to diler (może Bołtowicz?)
Jeżeli mogą sprowadzić model z silnikiem wysokoprężnym (doliczając pewnie wyższą akcyzę), to byłoby fajnie.
Wersja benzynowa, aby być w pełni zadowolonym, będzie kosztowała 100 tys. złotych (sky passion z doliczonymi skórami i lakierem). I za te pieniądze auto będzie b. drogie w użytkowaniu (spalanie, myślę, że średnio 8 litrów na 100 km – przy oponach 18-calowych i 165 KM nie wyjdzie mniej).
Diesel, powiedzmy droższy o 10 tys. zł (nasza wersja sky energy), powinien się zwrócić po ok. 100 tys. przebiegu. Przy założeniu, że spali ok. 5 litrów ON.
Początkujący
 
Od: 24 paź 2013, 11:41
Posty: 6 (0/1)
Auto: Opel Astra
2007

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Moto