problem z abs w 323f bj

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez tinek » 30 paź 2013, 20:28

ewemarkam napisał(a):Wyglad plyty jest na forum bo poradnik zdazylem juz napisac bo wtedy zostal mi do wymiany czujnik.

faktycznie, zapomniałem podczas pisania poprzedniego postu. Tam na jednym układzie widać zwarcie pomiędzy dwiema nogami, chyba, że to odblask od ścieżki niepokrytej lakierem.

ewemarkam napisał(a):Najlepsze jest to ze jakis czas wszystko dzialalo.

własnie dlatego twierdze, że gdzieś dalej są zimne luty, może dalej na złączach, może jest mikropęknięcie ścieżki zaraz przy polu lutowniczym od pinu złącza, wtedy poprawiłeś, na chwile złapało kontakt (akurat załało się cyną), a po wstrząsach w czasie jazdy znowu nie ma połączenia
...była fiesta, a teraz jest familia :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Postprzez ewemarkam » 31 paź 2013, 08:11

Masz racje pewnie gdzieś znów styk się stracił. W przyszłym tygodniu przelecę płytkę raz jeszcze tym razem całą a nie wybiórczo przy pinach i przekaźnikach.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez ewemarkam » 5 lis 2013, 11:07

Wyciagnalem to dziś. Przelutowalem, wylutowalem przekazniki w celu sprawdzenia i przemierzenia. Działają prawidlowo. Znalazlem natomiast jedna rzecz. Nadpalone od luku elektrycznego grube konektory zasilajace elektonike oraz sam agregat tzn AA, AB, AC, AD. Powodem pewnie są luźne konektory we wtyku z instalacji samochodowej. Dam znać czy pomogło.

Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalk 4
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez ewemarkam » 5 lis 2013, 13:55

Owe konektory od strony elektroniki podlutowalem aby były grubsze. Zamontowałem w samochodzie narazie działa, ciekawe na jak długo.

Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalk 4
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez ewemarkam » 8 lis 2013, 20:15

No i znowu nie dzialaly. Podgiolem troche konektory we wtyku instalacji i narazie znow ok. Jak sie powtorzy to rozbiore wtyczke bo jest rozbieralna scisne zeby byly pasowniejsze.

Wysłane z mojego PMP5880D przy użyciu Tapatalk 4
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez tinek » 9 lis 2013, 11:17

kup jeszcze Kontakt S i spryskaj styki
...była fiesta, a teraz jest familia :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Postprzez ewemarkam » 9 lis 2013, 14:16

Kiedyś były pryskane. Ale nic nie dawało to. Tylko że tym razem może to pomóc. Ciężki tam jest dostęp bez wyjmowania akumulatora. Ale spryskam samą wtyczkę.

Wysłane z mojego PMP5880D przy użyciu Tapatalk 4
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez ewemarkam » 15 lis 2013, 21:31

Kontakt nic nie dal, nie znalazlem w internecie zadnej pasty poprawiajacej przewodnosc. Smar miedziany i grafitowy pradu nie przewodza. Zostaja kleje, ale kleic tego polaczenia nie chce.

Wysłane z mojego PMP5880D przy użyciu Tapatalk 4
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez tinek » 18 lis 2013, 22:08

jesteś pewien, że to wina styku? bo jeśli tak i nie da rady tego zreanimować w jakiś sensowny sposób to ja bym się zastanowił nad wymianą złącza, spokojnie można dostać złącza z uszczelkami na przewód.
...była fiesta, a teraz jest familia :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Postprzez ewemarkam » 18 lis 2013, 22:09

Nowe? Bo używane raczej nie sa warte nic, u mnie zlacze bylo juz wymieniane przez poprzedniego wlasciciela. Moze znajde w tym tygodniu czas to sprobuje rozebrac obecne zlacze. Jestem tego pewien ze to wina zlacza. Teraz temperatura na zewnatrz spadla i od 2 dni dziala.

Wysłane z mojego PMP5880D przy użyciu Tapatalk 4
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez mazda2012 » 19 lis 2013, 00:09

witam,problem tyczący się kontrolek abs+tcs w mazdzie wywodzi się od braku kontaktu kostki z komputerem abs ,rozwiązanie problemu jest następujące ....trzeba wypiąć kostkę tą przy pompie i poprawić styki tzn. wziąć cienki szpikulec i po odginać piny we wtyczce,miałem to samo ...trzeba to wykonać dość dokładnie (każdy pin) ponieważ będzie problem wracał a szczególnie teraz przy różnicy temperatur,jest to naprawdę przyczyna 98% przypadków a 1% stawiam na czujnik lewy tył o czym wszyscy wiemy i 1% zimne luty w sterowniku pompy abs
Początkujący
 
Od: 25 sie 2013, 13:50
Posty: 4
Auto: mazda 323F BJ 99 1.5 ZL PB LPG

Postprzez ewemarkam » 18 gru 2013, 01:42

Odginalem piny, kombinowalem brak mi juz pomyslow. W ciągu tygodnia ostatniego dzialalo wszystko ok przez jeden przejazd samochodem jakieś 10 minut. Myśl alem hura udali się bo dzień wczesniej smarowalem piny we wtyku smarem miedzianym z nadzieja ze pomoże. Masakra i co teraz zrobić?

Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalka
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez tinek » 18 gru 2013, 23:20

ewemarkam napisał(a):Odginalem piny, kombinowalem brak mi juz pomyslow. W ciągu tygodnia ostatniego dzialalo wszystko ok przez jeden przejazd samochodem jakieś 10 minut. Myśl alem hura udali się bo dzień wczesniej smarowalem piny we wtyku smarem miedzianym z nadzieja ze pomoże. Masakra i co teraz zrobić?

Coś mi się wydaje, że to już nie wina styku piny-wtyk, proponowałbym przerzucić do środka sterownika i kontakt pinów z pcb, a dokładnie to oskrobać po 1cm ścieżki od każdego pinu i nałożyć tam cyny (pin razem ze ścieżką), jeśli jest tam druk dwustronny to czynność wykonać z obu stron.

Bez wykluczenia tej opcji nie ma co szukać dalej.
...była fiesta, a teraz jest familia :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Postprzez ewemarkam » 30 gru 2013, 18:34

Racje druk jest dwustronny. Wylutowałem dziś całe gniazdo, oskrobałem ścieżki z dwóch stron. Polutowałem mam nadzieje że złapało, dolałem trochę więcej cyny powinna się przelać na drugą stronę (strona gniazda). Już się cieszyłem że podziałało, ale znów to samo. Jak skasuje błąd to mogę jeździć, ale jak zgaszę, to już się znów pojawia po paru metrach. Wydaje mi się że problem będzie w agregacie, może szczotki silnika się wieszają. Dlatego raz działa a raz nie. Dziś miałem trochę załatwień na mieście, zrobiłem to zaraz po włożeniu elektroniki do samochodu. 5 razy zapałałem samochód i 3 razy ABS działał. Dziwne to jest bardzo, nie wiem czego się teraz czepiać. Przydałby się moduł na podmiankę żeby wykluczyć sprawę elektroniki.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez tinek » 30 gru 2013, 21:13

przydałoby się jeszcze resztę rzeczy przelutować, ale podmiana elektroniki wykluczyłaby jedną rzecz.
...była fiesta, a teraz jest familia :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Postprzez ewemarkam » 3 sty 2014, 13:22

Więc panowie to nie elektronika jest wszystkiemu winna. Mianowicie wyjąłem silnik agregatu, układ się nie rozstrzelnił bo taka budowa układu. Po podłączeniu na krótko silnik nie zawsze startował, widać wieszają się szczotki, komutator jest wytarty albo spalone uzwojenia.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez tinek » 4 sty 2014, 11:05

Przeszlifuj komutator i dokładnie wyczyść szczeliny. Uzwojenia prędzej dostają zwarć, musiałbyś spróbować pomierzyć, ale nie wiem czy tak sprawdzisz, zacznij od czyszczenia, może to pomoże.
...była fiesta, a teraz jest familia :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Postprzez ewemarkam » 4 sty 2014, 15:24

Najpierw to trzeba jakoś go rozebrać, zaprasowany jest. W garażu podziemnym pod blokiem raczej ciężko to zrobić. Silnik wymienię, kupię używaną pompę to nie fortuna 50-60 pln. Będę miał silnik na podmianę a stary rozbiorę zobaczę co mu dolegało. Wstawię zdjęcia jak coś będzie widać że jest uszkodzone. Narazie skontaktowałem się z poprzednim właścicielem mazdy (forumowicz) na poszukać pompy, bo ją wymieniał. W starej był problem z jednym zaworem. Więc silnik powinien być ok.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez ewemarkam » 16 sty 2014, 22:21

Zamówiłem pompę, niby sprawna. Pewnie nie przyjdzie w tym tygodniu. Dam znać co i jak.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez euzebisz88 » 17 sty 2014, 14:00

Witam, mi też na diagnostyce powiedziano że kod bledu 14 to prawe tylne koło, jednak nie, dzisiaj wymieniono czujnik abs tylnego lewego koła. I "DUPA" dalej nie ma abs. Z tym abs było tak, że raz był raz nie. Co najlepsze żadna kontrolka nie paliła i nie pali mi się od abs'u, może być przepalona żarówka lub wyjęta. Może skasowanie błędu tutaj pomoże? Jak to zrobić?
Obrazek

Tylko Mazda...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2012, 08:47
Posty: 81
Skąd: Pomorskie, Bytów
Auto: Mazda 323f BJ 1998r 2.0 DiTD (90HP) – Była

Mazda 6 GH 2008r 2.0 MZR-CD (140HP) – Jest

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323