Uszczelka pod głowica – wymiana

Postprzez franzmauler » 22 mar 2006, 13:01

Jak wymienic usczelke pod glowica?? prosze o pomoc
Rafulus – Mazda 323 rok produkcji 1993 poj. 1,3 16V
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 paź 2005, 23:17
Posty: 10
Skąd: Chojnice

Postprzez toady » 22 mar 2006, 13:43

Generalnie jest z tym mnostwo roboty, ze spuszczaniem oleju i plynu chlodniczego wlacznie.
Jezeli nie jestes obeznany z mechanicznymi naprawami, wymianą oleju, wymianą płynu chłodniczego, i innymi ogólnymi zasadami to sugeruje albo zarezerwowac sobie calutki dzien na robote albo oddac auto do mechanika lub zabrac sie za to z kims znajomym...

Jezeli zadajesz pytnie tutaj to pewnie masz jakas zylkę zapalonego mechanika amatora i chcesz robic to na wlasna rękę. Poczytaj ksiazki o mazdzie 323 (ksiegarnia, allegro, albo poszukaj wersji pdf w archiwum, ale uprzedzam, ze korzystanie z takich materialow nie jest zgodne z prawem).
Ksiazka wiele wyjasnia od podstaw.

Pozdrawiam i zycze powodzenia
Michal
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2005, 14:53
Posty: 175
Skąd: Kraków
Auto: 323F BJ DITD '02

Postprzez toady » 22 mar 2006, 13:53

A tak jeszcze zapytam przy okazji...
Co sie stalo, ze chcesz wymieniac uszczelke pod glowica?
Michal
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2005, 14:53
Posty: 175
Skąd: Kraków
Auto: 323F BJ DITD '02

Postprzez Fiveopac » 22 mar 2006, 13:53

toady napisał(a):Generalnie jest z tym mnostwo roboty, ze spuszczaniem oleju i plynu chlodniczego wlacznie.


Obawiam sie, ze jest to nawet jeszcze bardziej skomplikowane ;)
Generalnie jesli kolega franzmauler sie o to pyta, mozna smialo zalozyc ze nie da sobie z tym rady. Uswiadamiam ze na wymianie uszczelki sie nie konczy, trzaba takze zrobic (czyt.dac do zrobienia) szlif głowicy (splanować) by za miesiac nie powtarzac rozbiorki. Tego w garazu pilnikiem raczej nei da sie zrobic.....
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Winetou » 22 mar 2006, 14:53

stawiam ze prawidlowe zalozenie paska rozrzadu tez nie lezy w granicach mozliwosci mehcanika amatora....
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929 <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 18:06
Posty: 1741
Skąd: raz tu raz tam...
Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i

Postprzez Waluś » 22 mar 2006, 15:04

Fiveopac napisał(a):Obawiam sie, ze jest to nawet jeszcze bardziej skomplikowane

dokładnie. Jak nie widziałęś nigdy jak się to robi, a ni nie robiłeś to nie zaczepiaj, bo napewno poprawnie nie poskładasz :)

stawiam ze prawidlowe zalozenie paska rozrzadu tez nie lezy w granicach mozliwosci mehcanika amatora

To akurat pikuś przy OHC albo SOHC hehe gorzej przy DOHC
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez magicadm » 22 mar 2006, 15:11

i jeszcze nie zapominajmy o takich drobiazgach jak odpowiednie narzedzia – np klucz dynanometryczny
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Papajo » 22 mar 2006, 15:12

Fiveopac napisał(a):trzaba takze zrobic (czyt.dac do zrobienia) szlif głowicy (splanować) by za miesiac nie powtarzac rozbiorki.


nie splanować a ZABIELIĆ – tak to sie chyba fachowo nazywa – planowanie to jeszcze bardziej skomplikowana robota zwiekszająca stopien sprezania (przy planowaniu zbieramy znacznie wiecej materiału niz przy zabielaniu)....
...nigdy nie zrezygnuję z marzeń...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2004, 15:45
Posty: 393
Skąd: Wa-wa
Auto: był SR13 D-Spec, jest Sky R33 Type M Spec II

Postprzez Fiveopac » 22 mar 2006, 19:23

Papajo napisał(a):nie splanować a ZABIELIĆ – tak to sie chyba fachowo nazywa – planowanie to jeszcze bardziej skomplikowana robota zwiekszająca stopien sprezania (przy planowaniu zbieramy znacznie wiecej materiału niz przy zabielaniu)....


Mozliwe, aczkolwiek jak powiesz mechanikowi by ci zabielił to nie zatrybi. Potocznie nazywa sie to planowanie ;)
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Jaksa » 22 mar 2006, 20:35

toady napisał(a):Generalnie jest z tym mnostwo roboty,
Mnostwo roboty jest w V6 lub DiTD <lol> silnik 1,3/1,6 jest chyba jednym z prostszych silnikow mazdy – duzo miejsca pod machą ( chyba ze jakis "Kazio" wsadził tam po swojemu instalkę LPG ) i wogole bajkowo sie robi – nie wiem jak inni ale dla mnie poezja <ganja>
Papajo napisał(a):nie splanować a ZABIELIĆ – tak to sie chyba fachowo nazywa – planowanie to jeszcze bardziej skomplikowana robota
Tego i tak nie robi mechanik bo nie sądze aby pakował 30 czy 40 tysi w dobrą maszyne ktora będzie uzywał 3 razy w miesiącu ;) Zabielic czy planowac ? wszystko zalezy od stopnia skrzywienia płaszczyzny danej głowicy – ogolnie jeden pies ( ta sama cena )
Fiveopac napisał(a): Potocznie nazywa sie to planowanie
I tu masz racje .....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323