Wskaźnik temperatury wskakuje na HI, nawet przy zimnym silniku

Postprzez aro1976 » 22 mar 2006, 13:47

Witam

Mam mazdę jak w tytule i od początku mam problem z czujnikiem temperatury.
Jak jest zupełnie zimna (po nocy), włączam silnik i po ok 20 sekundach wskazówka temp zaczyna się szybko podnosić i przechodzi nawet powyżej HI, na maxa do góry. Jak wyłącze i włącze ponownie to od razu wskakuje na samą górę.
Silnika można bez problemu dotknąć nie jest gorący. Jak popracuje załącza się nawet wiatrak przy chłodnicy po pewnym czasie, więc wszystko wygląda normalnie. Czujnik temperatury silnika wymieniono mi na nowy i dalej to samo :( Macie może jakiś pomysł ??
Mój mail aro1976@wp.pl gg: 6783666.
Ostatnio edytowano 22 mar 2006, 14:00 przez aro1976, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 22 mar 2006, 12:52
Posty: 23
Skąd: warszawa
Auto: 626 GF/GW 2.0 benzyna lx 1998r

Postprzez magicadm » 22 mar 2006, 15:16

aro1976 napisał(a): Czujnik temperatury silnika wymieniono mi na nowy i dalej to samo


A ten co wymieniał nie ma żadnego pomysłu???
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez aro1976 » 22 mar 2006, 15:59

magicadm napisał(a):
aro1976 napisał(a): Czujnik temperatury silnika wymieniono mi na nowy i dalej to samo


A ten co wymieniał nie ma żadnego pomysłu???


Nie, to mechanik, wysłał mnie z tym do elektryka, jeszcze nie byłem, a słyszałem różne opinie, że może zwarcie, albo komputer....
Początkujący
 
Od: 22 mar 2006, 12:52
Posty: 23
Skąd: warszawa
Auto: 626 GF/GW 2.0 benzyna lx 1998r

Postprzez Grzyby » 22 mar 2006, 16:03

Ja obstawiam na zaśniedziały styk przy czujniku.
Zdejmij, przeczyść, załóż i zobacz co będzie.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez aro1976 » 22 mar 2006, 16:19

Styk był czyszczony przed zmiana czujnika – nie pomogło :(
Początkujący
 
Od: 22 mar 2006, 12:52
Posty: 23
Skąd: warszawa
Auto: 626 GF/GW 2.0 benzyna lx 1998r

Postprzez Grzyby » 22 mar 2006, 16:22

Przed zmianą objawy były identyczne?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez bajer0 » 22 mar 2006, 16:25

a ja stawiam na przetarty kabel. U mnie ten wskaznik sterowany jest masa (jak kabelkiem dotkne do masy, to na desce mam temperature na max. Sprawdz kabelki idace od czujnika do deski i sprawdz, czy sie gdzies nie przetarl :]
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez Grzyby » 22 mar 2006, 16:27

bajer0 napisał(a):a ja stawiam na przetarty kabel

bardzo prawdopodobne, że gdzieś nie łączy/lub zwiera – tylko zastanawia mnie że nie idzie na maxa od razu tylko po jakimś czasie?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez bajer0 » 22 mar 2006, 16:29

hmmm moze byc jeszcze zapowietrzony uklad. Wtedy robi sie poduszka powietrzna przy czujniku, ktory nie jest zanurzony w plynie chlodniczym i objawy beda takie same.
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez Grzyby » 22 mar 2006, 16:31

W sumie odpowietrzyć nie zaszkodzi..........
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez aro1976 » 22 mar 2006, 16:53

obajwy były identyczne przed i po zmianie czujnika :(
Sprawdzę przewody i odpowietrzę – mam nadzieję, że pomoże.
Dzięki za porady.
Początkujący
 
Od: 22 mar 2006, 12:52
Posty: 23
Skąd: warszawa
Auto: 626 GF/GW 2.0 benzyna lx 1998r

Postprzez Waluś » 22 mar 2006, 22:26

bajer0 napisał(a):Wtedy robi sie poduszka powietrzna przy czujniku

Wtedy nic nie pokazuje :P jak nie jest umoczony to oszukuje w dół bo podgrzać go może tylko para wodna, a jak jej nie ma to nie będzie wskazania.

Grzyby napisał(a):W sumie odpowietrzyć nie zaszkodzi

ale to fakt hihi
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez magicadm » 22 mar 2006, 22:33

xANDy napisał(a):czyli przynajmniej jedno masz z głowy – zawsze ciepły silnik. Taki patent przyda się na zimę (darmowe webasto?) :D


Dobre:)

Idąc dalej – ja poproszę – "zawsze pełny zbiornik paliwa" <lol> <lol> <lol>

A w temacie – pomierz omomierzem odczyty bezpośrednio na czujniku.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Grzyby » 23 mar 2006, 11:58

Proszę o trzymanie się tematu
(post Xandego poleciał do kosza, w post magicadm)nie ingeruję)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6