filtr paliwa – benz.

Postprzez michu200 » 23 wrz 2009, 01:44

Ja to robię bez żadnych ceregieli, po prostu odpinam wtyczki demontuje, wymieniam montuje podpinam i jest ok. I wszystko działa nawet webasto. Zapomniałem dodać że trzeba trochę pompką po pompować która jest na górze filtra
Michu
Mazda 6 sedan 2004 r, 42PV60EH Panasonic TX-P46G15E,N, 1D Mark III do tego 70-200 L 2,8 IS 24-70 L 2,8 300 L 4 IS itd........
Aeroklub Kujawski- od 1992 Parashuting

Lista olanych cwaniaków- "Krzych"
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2008, 00:08
Posty: 66
Skąd: Janikowo
Auto: Mazda 6

Postprzez mądry » 24 wrz 2009, 18:14

no tak a nie trzeba jakiegoś odpowietrznika odkręcić przy pompowaniu pompką, by go odpowietrzyć? Przecież gdzieś to powietrze z filtra musi się wydostać? ( myślę że raczej na pewno nie przez pompę wtryskową :) )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez michu200 » 25 wrz 2009, 00:34

Sam sobie kłopoty i problemy wymyślasz, ewentualny mały kłopot może stworzyć webasto którego układ może ale nie musi się zapowietrzyć bynajmniej mnie się jakoś to nie przytrafiło. W tedy na włączonym silniku kila razy wyciągasz bezpiecznik w komorze silnika nr.26-heater i po sprawie,webasto znowu chuczy
Michu
Mazda 6 sedan 2004 r, 42PV60EH Panasonic TX-P46G15E,N, 1D Mark III do tego 70-200 L 2,8 IS 24-70 L 2,8 300 L 4 IS itd........
Aeroklub Kujawski- od 1992 Parashuting

Lista olanych cwaniaków- "Krzych"
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2008, 00:08
Posty: 66
Skąd: Janikowo
Auto: Mazda 6

Postprzez Enduro » 25 wrz 2009, 13:57

i bądż tu mądry..

E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez mądry » 25 wrz 2009, 19:46

No dzięki Michu. Wiesz, jak już mam się za coś brać to wolę wiedzieć jak najwięcej w danym temacie by potem mieć jak najmniej problemów :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez mick » 23 kwi 2013, 20:09

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2011, 15:43
Posty: 296 (2/0)
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 6 2,2 185Hp, 2009r.
Mazda 6 2,3 166Hp, 2003r.

Postprzez matthies » 23 kwi 2013, 20:16

nie ma wymienialnego filtru paliwa do benzyny 2.3
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez cyprys444 » 22 lip 2013, 09:55

Jak to jest dokładnie z tym filtrem w benzyniakach? Jest sitko, ale wymienia się je, czy tylko czyści? Tutaj np. są jakieś filtry do kupienia do benzyniaka 2.0. Ale jak już, to chyba ten STC400? http://www.iparts.pl/auto-czesci/filtr- ... 00261.html
cyprys444
 

Postprzez pawel-sc » 3 paź 2013, 21:04

Odgrzewam wątek.

Jak to jest z tą wymiana filtra – wymienia się go, czy nie? Silnik benzyna 2.0 147 KM.
Czy jest dostęp do pływaka od "góry" auta (tzn. gdzieś pod tylną kanapą), czy trzeba zdejmować bak?
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2013, 12:15
Posty: 56
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GG 2006 r
benzyna 2.0 (147 KM)

Postprzez dobrzyn22 » 4 paź 2013, 13:47

pawel-sc napisał(a):Odgrzewam wątek.

Jak to jest z tą wymiana filtra – wymienia się go, czy nie?

a po co "odgrzewasz" <co?> przeczytaj tylko to co zostało już napisane... <czytaj>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5232 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez pawel-sc » 4 paź 2013, 18:34

No przeczytałem ale w tym wątku jest masło maślane. Niczego konkretnego się nie dowiedziałem. Jedni piszą o diesel-u, inni o benzynie, jedni mowią wymieniać, drudzy, ze nie trzeba wymieniać i w końcu cała dyskusja nie zakonczyła sie jakimś konkretnym wnioskiem. Dlatego ponawiam pytanie.
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2013, 12:15
Posty: 56
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GG 2006 r
benzyna 2.0 (147 KM)

Postprzez dobrzyn22 » 5 paź 2013, 12:58

jest dość wyraźnie napisane -wszystkie benzyny mają sitko w baku. wymiana co 200 tys (ktoś proponował wymieniać po 100 tys)...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5232 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Qdłaty25 » 30 paź 2013, 17:56

Witam.
Wszystko super, jednak nadal nie mamy dpowiedzi, czy da radę dostać się do tego filtra od góry, czy trzeba demontować cały bak??? Może wystarczy demontaż tylnej kanapy? Ostatnimi czasy ciężko mi pali na benzynie, jak dłużej postoi. Czy to może być filtr? Jak myślicie? <co?>
Pozdrawiam. Qdłaty25.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2008, 20:15
Posty: 202 (2/4)
Skąd: Stargard
Auto: M5 CR19 '10 dieselpower biała perła – była
Chwilowo: Hyundai I40 kombi 2014 rok 2,0 benzyna 178 KM
W poszukiwaniu Mazda 3 BL 2,0 benzyna w manualu

Postprzez Marine_4000 » 31 paź 2013, 11:28

Wystarczy odkręcić 4 śruby mocujące siedzieska kanapy i ją podnieść. Potem są 4 śruby pokrywy i już jesteś przy pompie w baku :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2013, 08:49
Posty: 441 (3/11)
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Mazda 6 GG '05 FL
2.0 147KM + LPG
oraz
Ford Mondeo MK4 '07
2.5T + LPG

Postprzez Qdłaty25 » 31 paź 2013, 12:05

Czyli to nie takie trudne :D Chyba będę musiał tam zajrzeć jak będę miał wolną chwilę. Może wystarczy tylko przeczyścić tą siateczkę i będzie git. Sprawdzę. Wielkie dzięki
Pozdrawiam. Qdłaty25.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2008, 20:15
Posty: 202 (2/4)
Skąd: Stargard
Auto: M5 CR19 '10 dieselpower biała perła – była
Chwilowo: Hyundai I40 kombi 2014 rok 2,0 benzyna 178 KM
W poszukiwaniu Mazda 3 BL 2,0 benzyna w manualu

Postprzez Marine_4000 » 31 paź 2013, 13:26

Zarzyj jak najbardziej, ale to może być bardziej kwestia pompy paliwa, a nie siateczki :(
Sam mam pewne problemy z odpalaniem. Dziś zmieniam świece i bedę się martwił później...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2013, 08:49
Posty: 441 (3/11)
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Mazda 6 GG '05 FL
2.0 147KM + LPG
oraz
Ford Mondeo MK4 '07
2.5T + LPG

Postprzez Qdłaty25 » 31 paź 2013, 19:02

U mnie odpala ciężko tylko jak dłużej postoi. Jak jest ciepły, nie ma żadnego problemu. Nawet jak postoi pół dnia, to też pali bez zarzutu. Dopiero jak nie odpalam całą noc albo dłużej, wtedy pali ciężej. I co ciekawe podczas zapalania rozeuch następuje tak jakby miał za mało paliwa, ponieważ zaczyna drgać i dopiero wchodzi stopniowo na obroty. Może to zawór nie trzyma paliwa i po dłuższym czasie schodzi do baku, a zanim pompka poda to jest ten moment kręcenia <co?> Ciężka sprawa <glupek2>
Pozdrawiam. Qdłaty25.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2008, 20:15
Posty: 202 (2/4)
Skąd: Stargard
Auto: M5 CR19 '10 dieselpower biała perła – była
Chwilowo: Hyundai I40 kombi 2014 rok 2,0 benzyna 178 KM
W poszukiwaniu Mazda 3 BL 2,0 benzyna w manualu

Postprzez bula6595 » 1 lis 2013, 09:24

kolego jak ci tak cieżko pali sprawdz temat tak zostaw go na noc tak żebyś był pewny ze nie odpali szybko wsadz kluczyk i włącz zapłon wtedy zaczyna pracować pompka w baku i tłoczy paliwko wyłącz zapłon i włacz jeszcze raz ale nie włączaj silnika sam zapłon powtórz czynność 4 razy ale na zapłonie potrzymaj jakies 5 sec. jeśli za 6 razem właczysz silnik i zaskoczy idealnie bez problemów z obrotami to znaczy że układ paliwowy jest palnięty. jeśli jednak sytuacja dalej się powtarza to nie wina pompy ani rurek raczej wtryski pompa wtryskiwaczy.

Ja tak diagnozowałem uszkodzony monowtrysk w mojej EX Renault 19 i miałem rację a każdy spec mówił że pompa paliwa i nic innego chociaż z tego co się orientuję to sprawna pompa powinna zalac cały układ paliwowy na max 3 włączenia zapłony wszystkie rurki mają być w paliwie.
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pe­wien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2013, 19:09
Posty: 360 (0/1)
Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)

Postprzez Marine_4000 » 4 lis 2013, 15:19

I co ciekawe podczas zapalania rozeuch następuje tak jakby miał za mało paliwa, ponieważ zaczyna drgać i dopiero wchodzi stopniowo na obroty.

No to ja mam dokładnie tak samo ze swoją :(
Wymieniłem właśnie świece na NGK ILTR5a-13g (Fabrycznie były FoMoCo...) przy przebiegu 112 000 KM. Niestety nie przyniosło to poprawy. Stawiam niestety na układ paliwowy. Pompa włącza sie normalnie, ale zrobię test o którym kolega bula6595 pisze

Edit:
Widzę, że masz podtlenek w aucie. To ile masz benzyny w zbiorniku... Ja w poprzednim aucie (również z silnikiem Mazdy) miałem tak, że jak w baku było mało benzyny to automatycznie był problem z pierwszym rozruchem (głównie po nocy).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2013, 08:49
Posty: 441 (3/11)
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Mazda 6 GG '05 FL
2.0 147KM + LPG
oraz
Ford Mondeo MK4 '07
2.5T + LPG

Postprzez Qdłaty25 » 21 lis 2013, 18:28

Jeśli to pytanie do mnie, to staram się, żeby benzyny było min 1/4 baku. Jak wskazówka tak spadnie, to dotankowuję do 1/2. Może być też, że mam już zwietrzałe paliwo, bo ostatnio tankowałem w lipcu. W najbliższym czasie dotankuję znowu Pb i zobaczymy, czy się coś poprawi. Spróbuję też zrobić tak, jak proponował bula6959. Dzieki za podpowiedź. Odezwę się jak sprawdzę <glupek2>
Pozdrawiam. Qdłaty25.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2008, 20:15
Posty: 202 (2/4)
Skąd: Stargard
Auto: M5 CR19 '10 dieselpower biała perła – była
Chwilowo: Hyundai I40 kombi 2014 rok 2,0 benzyna 178 KM
W poszukiwaniu Mazda 3 BL 2,0 benzyna w manualu

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6