Problem z osiągnięciem temperatury roboczej silnika – termostat
moje pierwsze podejscie bylo z samym wkladem. niestety wszystko zalezy jaki masz termostat. sa 2 typy:
1. nierozbieralny, tzn sama sprezyna jest trzymana przez plaskikowe "lapki" obudowy
http://loki9b.nazwa.pl/pl/p/MAZDA6-1.8-OBUDOWA-TERMOSTATU-TERMOSTAT/1317
2. rozbieralny i tu sie chyba da wymienic. pisze chyba poniewaz mialem ten pierwszy typ i nie mam z tym drugim doswiadczenia
http://www.fox.rzeszow.pl/TERMOSTAT-KOMPLETNY-SILNIKI-BENZYNOWE%284,269,254576%29.aspx
pozdrawiam
1. nierozbieralny, tzn sama sprezyna jest trzymana przez plaskikowe "lapki" obudowy
http://loki9b.nazwa.pl/pl/p/MAZDA6-1.8-OBUDOWA-TERMOSTATU-TERMOSTAT/1317
2. rozbieralny i tu sie chyba da wymienic. pisze chyba poniewaz mialem ten pierwszy typ i nie mam z tym drugim doswiadczenia
http://www.fox.rzeszow.pl/TERMOSTAT-KOMPLETNY-SILNIKI-BENZYNOWE%284,269,254576%29.aspx
pozdrawiam
Mógłby mi ktoś powiedzieć czy w moim aucie jest jak kolega pisał termostat rozbierany czy nie?
I jak wygląd wkład, prosił bym o jakieś zdjęcie.
I jak wygląd wkład, prosił bym o jakieś zdjęcie.
-
rafal_k0nieczny
Podłączam się pod temat.
W zeszłym roku zleciłem mechanikowi wymianę termostatu.
Po poszukiwaniach okazało się że w fordach
np.: http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Termosta ... nzyna/2832
jest montowany prawie identyczny termostat.
Nie wiem co się stało ale nie minął rok a znowu muszę grzebać przy termostacie. Czy ktoś ma pomysł dlaczego tak szybko padł? A może mechanik wymienił sam wkład?
Dodam że jeśli to możliwe jeżdżę z wyłączoną klimą (sprężarka nie pracuje). W samochodzie jest LPG. Czy to może być przyczyną szybszego zużywania się termostatu?
W zeszłym roku zleciłem mechanikowi wymianę termostatu.
Po poszukiwaniach okazało się że w fordach
np.: http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Termosta ... nzyna/2832
jest montowany prawie identyczny termostat.
Nie wiem co się stało ale nie minął rok a znowu muszę grzebać przy termostacie. Czy ktoś ma pomysł dlaczego tak szybko padł? A może mechanik wymienił sam wkład?
Dodam że jeśli to możliwe jeżdżę z wyłączoną klimą (sprężarka nie pracuje). W samochodzie jest LPG. Czy to może być przyczyną szybszego zużywania się termostatu?
ベストよろしくルーカス
Była falująca wskazówka temperatury. Po wymianie wskazówka ani drgnie.
Termostat wymieniał Tadziol z Katowic
Termostat wymieniał Tadziol z Katowic

ベストよろしくルーカス
W FAQ powinno być sam dodawalem
Dopisano piątek, 11 kwietnia 2014, 09:45:
Cos pokręciłam ale w ramach przeprosin tu zerknij 2 strona viewtopic.php?f=60&t=144849&start=20
Dopisano piątek, 11 kwietnia 2014, 09:45:
Cos pokręciłam ale w ramach przeprosin tu zerknij 2 strona viewtopic.php?f=60&t=144849&start=20
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
misiek89 napisał(a):Koło pompy wspomagania dochodzi do niego gruby wąż
Kolega ma 1.8 jak dobrze pamietam wiec dobrze ci pisał ze koło pompy
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Rozumiem, że stojąc przodem do auta, termostatu muszę szukać po mojej lewej stronie (czyli od strony pasażera) ?. Czy jest jakiś problem z demontażem tego termostatu? Na co muszę zwrócić uwagę? Jakieś podpowiedzi ? Czy łatwo się go wyciąga 9demontuje) ?
- Od: 26 mar 2014, 20:25
- Posty: 90
- Skąd: Lębork
- Auto: Mazda 5 1,8; 116 KM, LPG
W tym linku pod fotka gdzie jest termostat jest pare wskazówek. A tu masz ten link do wskazówek bo widzę ze w necie idzie ci opornie co dopiero z wymiana termostatu
http://translate.google.com/translate?d ... zda-6.html
A i wiesz ze można od forda wsadzic
Dobrze doczytales.
http://translate.google.com/translate?d ... zda-6.html
A i wiesz ze można od forda wsadzic
Dobrze doczytales.

Ostatnio edytowano 11 kwi 2014, 20:55 przez brodaM6, łącznie edytowano 1 raz
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
brodaM6 napisał(a):A i wiesz ze można od forda wsadzic
Tak wiem, doczytałem w necie.
Czy dobrze doczytałem, że termostat (w 1,8 benzyna), mieści się po stronie kierowcy, między silnikiem, a ścianą grodziową (oddzielającą kabinę od komory silnika) ?
- Od: 26 mar 2014, 20:25
- Posty: 90
- Skąd: Lębork
- Auto: Mazda 5 1,8; 116 KM, LPG
Qrcze, Koledzy, usilnie poszukuje instrukcji jak dobrać się do termostatu w Maździe 1,8 benzyna. Trochę zimno jest w aucie w chłodne dni , a mechanik ma czas dopiero po świętach 
Widzę, ten opis powyżej, ale może ma ktoś jakieś doświadczenie w temacie, bo np. sam wymieniał i może się podzielić spostrzeżeniami typu: na co zwracać uwagę, etc.
Widzę, ten opis powyżej, ale może ma ktoś jakieś doświadczenie w temacie, bo np. sam wymieniał i może się podzielić spostrzeżeniami typu: na co zwracać uwagę, etc.
- Od: 26 mar 2014, 20:25
- Posty: 90
- Skąd: Lębork
- Auto: Mazda 5 1,8; 116 KM, LPG
Odkręcasz pompę wspomagania 2 śrubki odciągasz na bok potem, już widać wszystko ściągamy węże z obudowy odkręcamy obudowę wraz z termostatem i tyle zakładasz nowy dokręcasz wszystko z wyczuciem tak w skrócie. Ubędzie z setkę płynu jak odpowiednio ułożysz węże i trzeba by go dolać.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6