Trzeszczenie zawieszenia i bicie kierownicy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Furial » 20 wrz 2013, 18:25

Witam, mam mazdę 6 GG 2002 r. Jakiś czas temu zaczęło trzeszczeć przy skrętach w okolicy prawego przedniego koła. Na moje oko dźwięk dochodził z tulei dolnego, przedniego wahacza. Oddałem auto do znajomego warsztatu. To było przed urlopem i dłuższym wyjazdem dlatego przejrzeli i rozebrali całe przednie zawieszenie. Wymienili 4 tuleje wahaczy i drążki stabilizatorów. Długo się nie nacieszyłem ciszą bo po dwóch dniach dźwięk powrócił a wręcz trzeszczało jeszcze bardziej nie tylko przy skrętach ale także na prostej drodze i przy pracy pionowej zawieszenia. Mechanik nasmarował wszystkie tuleje i powiedział, że guma musi się wyrobić. Ostatnio zaobserwowałem, że jest zimniej to trzeszczenia na tę chwilę ustępuje. Do tego wszystkiego, nie wiem czy to ma związek z zawieszeniem, przy hamowaniu odczuwalne jest bicie na kierownicy i delikatne na hamulcu. Bicie nie występuje gdy mocniej docisnę pedał hamulca. Opony nowe, kupiłem 3 miesiące temu, koła były wyważone a po naprawie ustawiona była geometria kół. Szukam pomocy gdzie szukać usterki, bo po przejrzeniu forum i internetu nie znalazłem jednej odpowiedzi za to 30 możliwości usterek.
Początkujący
 
Od: 9 lut 2010, 22:42
Posty: 9
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 6

Postprzez volf31 » 23 wrz 2013, 09:57

Mam identyczne objawy i przeprowadziłem identyczne operacje przy aucie – bez rezultatu. Jedyną jeszcze alternatywną przyczyną mogą być u mnie tarcze hamulcowe, których mnimalne parametry są już mocno przekroczone. Zakupiłem nowe (TRW) – po wymianie zobaczymy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2008, 14:36
Posty: 96 (1/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: 6 2.0 MZR-CD 136KM 2004 GY
121 (B) 50KM 2001

Postprzez szymonpsp » 28 paź 2013, 11:46

Koledzy i jak macie jakieś rozwiązanie, bo mi to samo się przydarzyło, prawe przednie koło! to jakieś fatum??
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2012, 21:00
Posty: 49 (0/2)
Skąd: Holandia
Auto: Mazda 6 GH, 2008 rok, 2.0, 147Km, benzyna, sedan, ciemno szary

Postprzez volf31 » 30 paź 2013, 20:20

Po wymianie tarcz hamulcowych problem ustąpił
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2008, 14:36
Posty: 96 (1/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: 6 2.0 MZR-CD 136KM 2004 GY
121 (B) 50KM 2001

Postprzez cinoea » 5 cze 2014, 15:32

Witam,
Co może oznaczac dośc mocne "bicie" przy hamowaniu (tylko hamowaniu) Mazdy, która stała nieużywana przez jakiś czas w komisie (nie wiem jak długo). Czy to wina tarczy? Jeśli tak to można ją jakoś przetoczyc? a moze zjawisko "bicia" ustąpi z czasem lub wręcz przeciwnie – pogłębi się?
Początkujący
 
Od: 27 maja 2014, 16:04
Posty: 14
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2.0 l LF-DE 2005r

Postprzez matthies » 5 cze 2014, 17:59

raczej krzywe tarcze, a jeśli auto długo stało w komisie to jeszcze tylne hamulce zapewne są zapieczone.
możliwość przetoczenia zależy od wielkości wady, ale w tej sytuacji nie wróżę rewelacji.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez cinoea » 5 cze 2014, 18:46

Czyli wymiana przednich tarczy + klocków powinna rozwiazac sprawę? A co z tylem?
Początkujący
 
Od: 27 maja 2014, 16:04
Posty: 14
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2.0 l LF-DE 2005r

Postprzez matthies » 5 cze 2014, 18:47

a co ci się dzieje z tyłem?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez cinoea » 5 cze 2014, 19:23

po prostu chodzi mi o to czy to pewne że bicia przenoszone są z przedniej osi? Podejrzewam, że tak poprzez połączenie jej z kierownicą ale chcialem sie upewnic... Dobra więc wymienie tarcze / klocki z przodu i zobacze jak będzie... dzięki Matthies!
Początkujący
 
Od: 27 maja 2014, 16:04
Posty: 14
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2.0 l LF-DE 2005r

Postprzez matthies » 5 cze 2014, 19:35

zanim cokolwiek wymienisz, weź to najpierw porzadnie obejrzyj. To są moje czysto hipotetyczne diagnozy, które nalezy potwierdzić badaniem organoleptycznym, czyli oczy + palce. Jak sam nie dasz rady to uderzaj do mechanika, on się wypowie.
Tylne hamulce równiez zalecam obejrzeć, bo jak wspominałem, uwielbiają się zapiekać.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez brodaM6 » 7 cze 2014, 09:26

Sprawdzaj badaniem organoleptycznym przed jazda nie po ,bo parzy :) ,tylko co tymi palcami sprawdzisz odkształcenia tarcz watpię .
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6