Mam problemy z odpaleniem mojej mazdy 3 1,6 CITD. Podczas rozruchu silnik musi dłużej zakręcić niż normalnie.
Wygląda to tak jak by spadało ciśnienie na listwie, dopiero gdy pompa poda odpowiednie ciśnienie auto odpala. Po zapaleniu jest wszystko w porządku niema spadków mocy falowania obrotów i tym podobnych.
Podkładki pod wtryskami wymienione. Proszę o pomoc co może być przyczyną takiej sytuacji i jak można to zdiagnozować?????
Problemy z zapalaniem
Strona 1 z 1
Mam od tygodnia takie same objawy w samochodzie żony: Mazda 3 1,6 Diesel 109 KM z 2007 roku . Problem z uruchomieniem ciepłego silnika za 1 razem. Kręci ale nie zapala. Jestem umówiony na jutro w serwisie Cartonic Księżyno. Kolega się z tym spotkał i twierdzi, że potrzebna korekcja programowa ciśnienia wtrysku. Dam znać.
pozdrawiam
pozdrawiam
- Od: 26 kwi 2008, 12:04
- Posty: 13
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 6 CD 100 kW sport kombi
Jestem po wizycie i podpięciu do kompa oraz teście przelewowym. Wszystko o.k. z systemem paliwowym natomiast są wahania na dawkowaniu powietrza. Nie pokazuje żadnych błędów jako takich. Podejrzenie pada na EGR. Samochód chodzi po uruchomieniu jak szatan, tylko te poranki... Chcieli abym go zostawił – konieczne badanie na zimnym – jestem umówiony na przyszły tydzień. Przez chwilę (jak kolega wyżej) też myślałem o świecach żarowych ale jest + 17C z rana więc chyba nie są teraz potrzebne do rozruchu. Ciekawe jest to, że miałem poluzowany przewód odmy – tam jest takie delikatne mocowanie i musiało puścić. Będę śledził temat. Pozdrawiam
- Od: 26 kwi 2008, 12:04
- Posty: 13
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 6 CD 100 kW sport kombi
Diagnostyka 50 zł. Ale to nie to o co podejrzewaliśmy. Problem też w tym, że nie pokazuje żadnych błędów. Niby wszytko o.k. Niestety tak nie jest. Po rozgrzaniu śmiga jak szatan. Teraz problem zapalania przerodził się w dymienie na zimnym + wielka słabość. Doszło szarpanie. Błędów ZERO. Myślę o kilku tematach jak EGR, Dolot czy filtr paliwa – ale to są moje domysły. Dodam, że w wekkend zrobiłem nim 100+ 100 km i po rozgrzaniu mogę kręcić ponad 4000 obr/min. i nie widzę żadnego dymu.
pozdrawiam
pozdrawiam
- Od: 26 kwi 2008, 12:04
- Posty: 13
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 6 CD 100 kW sport kombi
A instalacje i komputer to w całości masz?
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Problem z zapalaniem rozwiązany!
Wina nie tkwiła po stronie paliwa a słabego rozrusznika! Miał duży pobór prądu a małą moc rozruchową co przekładało się na szybkość rozruchową. Wymieniony wirnik, tuleje i elektromagnesy koszt naprawy i diagnostyki 500zł (diagnostyka komputerowa, sprawdzenie wtrysków, naprawa i montaż rozrusznika).
-
Radek83
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości