Problemy z zapalaniem

Postprzez Radek83 » 19 lip 2013, 13:10

Mam problemy z odpaleniem mojej mazdy 3 1,6 CITD. Podczas rozruchu silnik musi dłużej zakręcić niż normalnie.
Wygląda to tak jak by spadało ciśnienie na listwie, dopiero gdy pompa poda odpowiednie ciśnienie auto odpala. Po zapaleniu jest wszystko w porządku niema spadków mocy falowania obrotów i tym podobnych.
Podkładki pod wtryskami wymienione. Proszę o pomoc co może być przyczyną takiej sytuacji i jak można to zdiagnozować?????
Radek83
 

Postprzez dzux » 20 lip 2013, 23:15

moim zdaniem świece do wymiany, cisnienie na wtryskach, lub pompa ale stawiam na świece
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez krzysM3BK » 21 lip 2013, 00:53

Kolega pisze o dislu a przy tych temperaturach świece nie mają znaczenia na nie bym nie stawiał.
Podpiąć pod kompa i zobaczyć jakie błędy wyskakują.
Inaczej szukanie na oślep.
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2011, 00:21
Posty: 139 (0/3)
Skąd: Poznań
Auto: MAZDA 3 BK Z6
2005

Postprzez Ramirez » 24 lip 2013, 18:05

Mam od tygodnia takie same objawy w samochodzie żony: Mazda 3 1,6 Diesel 109 KM z 2007 roku . Problem z uruchomieniem ciepłego silnika za 1 razem. Kręci ale nie zapala. Jestem umówiony na jutro w serwisie Cartonic Księżyno. Kolega się z tym spotkał i twierdzi, że potrzebna korekcja programowa ciśnienia wtrysku. Dam znać.
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 kwi 2008, 12:04
Posty: 13
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 CD 100 kW sport kombi

Postprzez Ramirez » 26 lip 2013, 08:54

Jestem po wizycie i podpięciu do kompa oraz teście przelewowym. Wszystko o.k. z systemem paliwowym natomiast są wahania na dawkowaniu powietrza. Nie pokazuje żadnych błędów jako takich. Podejrzenie pada na EGR. Samochód chodzi po uruchomieniu jak szatan, tylko te poranki... Chcieli abym go zostawił – konieczne badanie na zimnym – jestem umówiony na przyszły tydzień. Przez chwilę (jak kolega wyżej) też myślałem o świecach żarowych ale jest + 17C z rana więc chyba nie są teraz potrzebne do rozruchu. Ciekawe jest to, że miałem poluzowany przewód odmy – tam jest takie delikatne mocowanie i musiało puścić. Będę śledził temat. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 kwi 2008, 12:04
Posty: 13
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 CD 100 kW sport kombi

Postprzez Radek83 » 26 lip 2013, 09:52

Mógł byś kolego napisać ile kosztowała Cie ta diagnostyka komputerowa?
Radek83
 

Postprzez Ramirez » 28 lip 2013, 22:05

Diagnostyka 50 zł. Ale to nie to o co podejrzewaliśmy. Problem też w tym, że nie pokazuje żadnych błędów. Niby wszytko o.k. Niestety tak nie jest. Po rozgrzaniu śmiga jak szatan. Teraz problem zapalania przerodził się w dymienie na zimnym + wielka słabość. Doszło szarpanie. Błędów ZERO. Myślę o kilku tematach jak EGR, Dolot czy filtr paliwa – ale to są moje domysły. Dodam, że w wekkend zrobiłem nim 100+ 100 km i po rozgrzaniu mogę kręcić ponad 4000 obr/min. i nie widzę żadnego dymu.
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 kwi 2008, 12:04
Posty: 13
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 CD 100 kW sport kombi

Postprzez artex191 » 27 sie 2013, 14:03

Witam,

może ktoś pomoże moja mazda 3 po zderzeniu nie chce odpalić, przekręcam kluczyk i nic zero reakcji. Czy ktoś może wie czy w Mazda 3 jest jakaś blokada zapłonu podczas zderzenia??
Początkujący
 
Od: 15 lut 2011, 09:14
Posty: 7
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 3 BK, 2005 rok 1.6 CITD 109 KM

Postprzez widmo82 » 28 sie 2013, 00:43

A instalacje i komputer to w całości masz?
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez artex191 » 28 sie 2013, 09:52

Komputer w całości, wystają jakieś kable z lamp , w załaczeniu zdjęcie przodu
Załączniki
4.JPG
przód wygląda tak:
Początkujący
 
Od: 15 lut 2011, 09:14
Posty: 7
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 3 BK, 2005 rok 1.6 CITD 109 KM

Postprzez Radek83 » 28 paź 2013, 13:45

Problem z zapalaniem rozwiązany! :) Wina nie tkwiła po stronie paliwa a słabego rozrusznika! Miał duży pobór prądu a małą moc rozruchową co przekładało się na szybkość rozruchową. Wymieniony wirnik, tuleje i elektromagnesy koszt naprawy i diagnostyki 500zł (diagnostyka komputerowa, sprawdzenie wtrysków, naprawa i montaż rozrusznika).
Radek83
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323