Mazda3 (BK) – Nasze wrażenia i opinie
arokau napisał(a):Minusy:
awarie elektryki, awarie centralnego zamka.
te problemy chyba dotyczą tylko Twojego auta, na forum te tematy nie należą do zbyt popularnych, być może jakiś "specjalista" na grzebał w elektryce.
Elementy wyposażenia prawych drzwi przednich i tylnych https://picasaweb.google.com/1062179878 ... rnika2012#
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]

- Od: 21 mar 2008, 21:04
- Posty: 1902 (6/4)
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999
Madza 3bk 2.0 benzyna 2004 jeżdżę 1,5 roku.
plusy:
– bardzo dobre prowadzenie
– zawieszenie na zakrętach
– silnik elastyczny oraz 9s do 100
– fajny wygląd
– skrzynia biegów
– hamulce
– BEZAWARYJNOŚĆ co powinno być na 1 miejscu
minusy:
– słabe wyciszenie (powyżej 100km/h nie jest komfortowo)
– głośne zawieszenie
– korozja
– niewielki bagażnik
– skrzypiąca pokrywa od nawigacji
Myślałem już o zmianie auta na diesla VW Golf 5 focus II lub Volvo V50 ale zostaje jednak przy maździe i na 90% zakładam gaz.
plusy:
– bardzo dobre prowadzenie
– zawieszenie na zakrętach
– silnik elastyczny oraz 9s do 100
– fajny wygląd
– skrzynia biegów
– hamulce
– BEZAWARYJNOŚĆ co powinno być na 1 miejscu
minusy:
– słabe wyciszenie (powyżej 100km/h nie jest komfortowo)
– głośne zawieszenie
– korozja
– niewielki bagażnik
– skrzypiąca pokrywa od nawigacji
Myślałem już o zmianie auta na diesla VW Golf 5 focus II lub Volvo V50 ale zostaje jednak przy maździe i na 90% zakładam gaz.
- Od: 1 cze 2012, 17:03
- Posty: 54
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: Mazda BK 2004r, Top Sport 2.0 PB, 150PS
Ja na razie widzę tylko plusy;) Jeżdżę jednostką 2.0 150 km na LPG,
Plusy:
– motor, niezawodność
– dynamika
– dobra przyczepność
– ergonomia
– niezły komfort
– design
– bezawaryjność
– dobre wykonanie wnętrza
Minusy:
– rdza (blachy...)
– przy LPG zjadania oleju niemal 3 krotnie wyższe.
– tapicerka łatwo ulegająca zniszczeniu
Plusy:
– motor, niezawodność
– dynamika
– dobra przyczepność
– ergonomia
– niezły komfort
– design
– bezawaryjność
– dobre wykonanie wnętrza
Minusy:
– rdza (blachy...)
– przy LPG zjadania oleju niemal 3 krotnie wyższe.
– tapicerka łatwo ulegająca zniszczeniu
Witam,
Na początku przyszłego roku mam zamiar kupić mazdę 3 03-09r w sedanie albo w hatchbacku ale nie wiem jaki silnik wybrać.. Auto planuje zgazować ponieważ auta nie zamierzam kupić na chwilę. Obecnie jeżdżę zgazowanym fiatem cc który jakoś się od asfaltu odpycha ale przydało by się ze względów bezpieczeństwa mieć mocniejsze auto.. Czy wystarczy wersja benzynowa 1.6 105 hp ? czy tym autem da się normalnie wyprzedzać i jest elastyczne ? Zależy mi na jak najmniejszym zuzyciu paliwa z oczywistych względów ale czytałem w internecie że wersja 2.0 pali średnio litr więcej a moc jest o połowę wyższa.. Czy warto inwestować w motor 2.0 czy do normalnej jazdy po mieście (na wakacje) 1.6 to będzie rozsądniejsza opcja ?
Na początku przyszłego roku mam zamiar kupić mazdę 3 03-09r w sedanie albo w hatchbacku ale nie wiem jaki silnik wybrać.. Auto planuje zgazować ponieważ auta nie zamierzam kupić na chwilę. Obecnie jeżdżę zgazowanym fiatem cc który jakoś się od asfaltu odpycha ale przydało by się ze względów bezpieczeństwa mieć mocniejsze auto.. Czy wystarczy wersja benzynowa 1.6 105 hp ? czy tym autem da się normalnie wyprzedzać i jest elastyczne ? Zależy mi na jak najmniejszym zuzyciu paliwa z oczywistych względów ale czytałem w internecie że wersja 2.0 pali średnio litr więcej a moc jest o połowę wyższa.. Czy warto inwestować w motor 2.0 czy do normalnej jazdy po mieście (na wakacje) 1.6 to będzie rozsądniejsza opcja ?
Mazda 3 BK Z6 2006
- Od: 31 paź 2013, 13:00
- Posty: 424 (6/2)
- Auto: Mazda 6 GJ 2.0 Machine Grey
Nie jeździłem Trójką z silnikiem 1.6, ale 2.0 już można się fajnie pobujać.
Z czasem zaczyna się człowiek do tego przyzwyczajać, ale każda osoba, która siada pierwszy raz za kółkiem mojej Madzi jest bardzo mile zaskoczona tym jak fajnie i przyjemnie można jeździć (mam tutaj na myśli osiągi silnika). Kwestia zawieszenie i całej reszty to tylko bardzo miłe dopełnienie tego co mamy pod maską.
Faktycznie spalanie w 2.0 jest niewiele większe niż w 1.6, dlatego też jeśli tylko będziesz miał pieniążki na Topa i trafisz dobry egzemplarz to raczej nie ma się co zastanawiać
Było już kilka osób, które po zakupie 1.6 stwierdziły, że można było dołożyć te "kilka groszy" i mieć 2.0
Z czasem zaczyna się człowiek do tego przyzwyczajać, ale każda osoba, która siada pierwszy raz za kółkiem mojej Madzi jest bardzo mile zaskoczona tym jak fajnie i przyjemnie można jeździć (mam tutaj na myśli osiągi silnika). Kwestia zawieszenie i całej reszty to tylko bardzo miłe dopełnienie tego co mamy pod maską.
Faktycznie spalanie w 2.0 jest niewiele większe niż w 1.6, dlatego też jeśli tylko będziesz miał pieniążki na Topa i trafisz dobry egzemplarz to raczej nie ma się co zastanawiać
Było już kilka osób, które po zakupie 1.6 stwierdziły, że można było dołożyć te "kilka groszy" i mieć 2.0
Żeby silnik 1,6 sie dobrze poruszał trzeba go wysoko kręcić, przy wyprzedzaniu szału nie robi.Ten motorek nadaje sie jak najbardziej do jazdy po mieście.Posiadam mazde BK 1,6 w dieslu i BL 1,6 w benzynie diesel przyspiesz dużo lepiej od benzyny, tam turbinka robi swoje. 2,0 będzie na pewno żwawszy i będzie dawał frajdę z jazdy ale wszystko zależy od tego co komu jest do czego potrzebne.
1,6 pali nawet 7 ale w trasie ,mnie po mieście pali 9,5 przy rozsądnej jeździe. Ile pali 2,0 nie wiem
gracjan87 napisał(a):Ok to jescze jedno pytanko czy faktycznie średnio 1.6 pali 8 litrów a 2.0 9,5 ? czy jest inaczej bo czytałem że średnio 1,5 litra więcej 2.0 spala..
Ja w swojej 2.0 mam w tej chwili wskazanie na poziomie 8.1/100.
Latem było 7.4, a w trasie na odcinku ~620km wskazanie komputera wynosiło 6.9 przy średniej prędkości 90km/h.
Poruszam się przede wszystkim na krótkich odcinkach więc spora część trasy jest jechana jeszcze na ssaniu. A mimo to jest średnia około 8 litrów.
Podejrzewam, że są to dane lekko zaniżone, ale nawet gdyby tak było to jak na silnik o takiej pojemności i mocy te wartości są bardzo niskie.
też mam 2.0 i polecam. Nie O mniejszym silniku niż 2.0 nie myślałem i się cieszę bo bardzo dużo jeżdżę a czasem też lubię szybko jeździć. Na co dzień do pracy mam 10km w jedną stronę i wtedy jadę spokojnie i powoli około 90km/h w weekendy robię ponad 300km przy prędkości 120km/h a chwilowo jak dobra droga to i pod max, spalanie mam koło 7 litrów, latem z klimą to samo. Prawda jest taka że auto kupuje się na swoje potrzeby. Jeśli jeździsz poza miastem to 1.6 spali Ci więcej paliwa niż 2.0 bo wtedy mniejszym silnikiem więcej wciskasz pedał gazu, a w 2.0 leciutko. Miałem wcześniej 323f Ba 1.5 i ona mi paliła przy ekonomicznej jeździe to samo co ta przy jeździe optymalnej:) Ale tak jak pisze jeśli chodzi o jazdę poza miastem i około 90km/h 2.0 będzie palić około 6.5 litra
Uzupełnij swój profil o swoją miejscowość, jeśli mieszkasz blisko umówię Cię na jazdę próbną.
Uzupełnij swój profil o swoją miejscowość, jeśli mieszkasz blisko umówię Cię na jazdę próbną.
To ja tak dla przeciwwagi, w trasie 7-8, po mieście około 10 przy jeździe bez szaleństw, ale tym szybszym pasem.
Nie żebym nie wierzył kolegom, bo sam miałem takie wyniki, ale to przy bardzo sprzyjających warunkach.
Nie żebym nie wierzył kolegom, bo sam miałem takie wyniki, ale to przy bardzo sprzyjających warunkach.
Rdza... okropieństwo. Kupiliśmy Mazdę niecałe 4 lata temu a jest obecnie okropna... Rdza jest dookoła... Masakra!!
-
Maniar
Maniar napisał(a):Rdza... okropieństwo. Kupiliśmy Mazdę niecałe 4 lata temu a jest obecnie okropna... Rdza jest dookoła... Masakra!!
konserwowana , zadbana bez przygód blacharskich ?
msnet napisał(a):Minusy:
– przy LPG zjadania oleju niemal 3 krotnie wyższe.
Jakoś nie zauważyłem jakiegokolwiek spadku poziomu oleju od momentu założenia LPG...
Jakie są to ilości dm3 i na ile km?
- Od: 12 wrz 2012, 20:22
- Posty: 285 (1/2)
- Skąd: Warszawa/Legionowo
- Auto: Mazda 3 BK LF 2007 2.0 150KM!
ciut wcześniej
MAZDA 323F BG 1991 1.6 88KM
Tylko porównajcie ceny 1.6 do 2.0
mowie o tych na mobile .de itp. a nie na allegro .pl
U nas wychodzi na to, że taniej kupić tu zadbanego Niemca i targnac go na zachód i tam poczekać na sprzedaz;)
NaTAPATALKowane z V987
NaTAPATALKowane z V987
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Witam
to samo u mnie drugi rok na LPG i nic nie ubywa oleju.
Co do wad:
spore spalanie 12/13L. na 100km
oraz tragiczna powłoka lakiernicza
głośne wnętrze
ceny części bardzo drogo w porównaniu do Volvo czy do Opla przepaść cenowa.
i w moim przypadku powracjące problemy z Check engine
już nie mam siły na to

to samo u mnie drugi rok na LPG i nic nie ubywa oleju.
Co do wad:
spore spalanie 12/13L. na 100km
oraz tragiczna powłoka lakiernicza
głośne wnętrze
ceny części bardzo drogo w porównaniu do Volvo czy do Opla przepaść cenowa.
i w moim przypadku powracjące problemy z Check engine
już nie mam siły na to
- Od: 25 lis 2011, 22:31
- Posty: 17
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Mazda 3BK 2.0-150KM A/T 2008
USA LPG Stag 300ISA II, Hana 2000
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość