Mazda Xedos 6 CA KL ~'94 – Sylwo

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez Setritus » 24 paź 2013, 18:15

A ja uważam że nie ma sensu szukać dziury w całym, sam mam KLa z 92r i oprócz cykających popychaczy zaworów nie dzieje się nic. Nie dymi, nie ubywa oleju (dosłownie nie pali nic), chodzi bez zastrzeżeń, sam chciałem robić mu remont w przyszłe wakacje ale chyba jest to bezcelowe ;)
Wkładaj KLa do Xeda i sie nawet nie zastanawiaj ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Postprzez Bounty » 24 paź 2013, 18:32

XED napisał(a):Te motorki raczej mocy nie tracą


To raczej prawda z mocą nie ma problemów :D

XED napisał(a): Jedyne co w nich pada to uszczelniacze zaworowe :| Wtedy olej chla litrami


Z tym się zgadzam sam dopiero co wymieniałem bo na olej bym nie wyrobił ;d

XED napisał(a):Ja tam wolę zrobić remont i chociaż na jakiś czas będzie spokój


Zależy co dokładnie chcesz wyremontować bo nie zawsze się opłaca wkładać kasy, aż na bardzo duży remont

Dopisano 24 paź 2013, 19:34:

Setritus napisał(a):sam chciałem robić mu remont w przyszłe wakacje ale chyba jest to bezcelowe ;)


Pewnie, że tak skoro jest moc i ubytków oleju nie ma to remont jest bezcelowy, strata kasy :)

Setritus napisał(a):Wkładaj KLa do Xeda i sie nawet nie zastanawiaj ;)


Dokładnie, już tu nie kombinuj bo przekombinujesz :D

Jak jeździ już kilka dni i bez zarzutu to się nie zastanawiaj tylko przekładka i pisz tu co się dzieje !!!:D
Kiedy ostatni raz po prostu wstałeś i poszedłeś na przejażdżkę ? Bez celu, bez przyczyny, po prostu pojeździć ? To jest genialne. Żadnych telefonów, żadnych dzieci, żadnych przerw. Tylko ja w mojej metalowej puszce. To czas na przemyślenia. To czas aby odstawić pracę na bok – Jeremy Clarkson
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 12:36
Posty: 1903 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Toyota Celica 1,8 '00
Było:Mazda MX-6 2.5 V6 96

Postprzez sylwo » 24 paź 2013, 18:40

Bounty napisał(a):Przyciśnij go do 5-6 tyś obr zobacz czy dymi


Nie dymi :) Dopiero po odcince trochę błękitu się pojawia ale w takich ilościach, że tylko moje oko to dostrzega <diabełek> Moc jest, aż mi się mordka cieszy <czarodziej>

Zastanawiałem się czy samemu nie wymienić tego silnika. Za dużo czasu by mi to zajęło a tego mam niewiele ostatnio. Suma sumarum odpuszczę.

Zostaje tylko kwestia wyboru specjalisty...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4290 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez Bounty » 24 paź 2013, 18:45

sylwo napisał(a):Nie dymi :) Dopiero po odcince trochę błękitu się pojawia ale w takich ilościach, że tylko moje oko to dostrzega


Przy takich obrotach ma prawo coś zadymić ;d

sylwo napisał(a):Moc jest, aż mi się mordka cieszy <czarodziej>


No baa u mnie tak samo, aż w fotel wciska jak depne dopiero radocha wtedy jest <czarodziej>

sylwo napisał(a):Zastanawiałem się czy samemu nie wymienić tego silnika. Za dużo czasu by mi to zajęło a tego mam niewiele ostatnio. Suma sumarum odpuszczę.


No sam na pewno byś długo wymieniał, ale jak ktoś się zan to myślę że dzień lub półtora wystarczy na przekładkę :)

sylwo napisał(a):Zostaje tylko kwestia wyboru specjalisty...


Powiem tylko, żebyś byle kogo nie brał bo szkoda potem tylko kasy dokładać w babole innych ...

Jak bym ponownie teraz przekładał silnik poszukał bym lepiej niż wtedy ...
Kiedy ostatni raz po prostu wstałeś i poszedłeś na przejażdżkę ? Bez celu, bez przyczyny, po prostu pojeździć ? To jest genialne. Żadnych telefonów, żadnych dzieci, żadnych przerw. Tylko ja w mojej metalowej puszce. To czas na przemyślenia. To czas aby odstawić pracę na bok – Jeremy Clarkson
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 12:36
Posty: 1903 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Toyota Celica 1,8 '00
Było:Mazda MX-6 2.5 V6 96

Postprzez sylwo » 24 paź 2013, 19:03

Pytanka:

1. Czy podzespoły silnika (alternator, rozrusznik) z KFa będą pasować do KLa? Szkoda było by wywalić to co lepsze...

2. Skrzynię biegów też mogę zostawić?

3. Czy warto "uszczuplać" koło zamachowe?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4290 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez Bounty » 24 paź 2013, 19:09

sylwo napisał(a):Pytanka:

1. Czy podzespoły silnika (alternator, rozrusznik) z KFa będą pasować do KLa? Szkoda było by wywalić to co lepsze...

Rozrusznik inny raczej :)

sylwo napisał(a):Skrzynię biegów też mogę zostawić?


Skrzynia musi być od 2,5 , ja skrzynie też z probka przechwyciłem, sprawuje się dobrze jak na razie :)
Kiedy ostatni raz po prostu wstałeś i poszedłeś na przejażdżkę ? Bez celu, bez przyczyny, po prostu pojeździć ? To jest genialne. Żadnych telefonów, żadnych dzieci, żadnych przerw. Tylko ja w mojej metalowej puszce. To czas na przemyślenia. To czas aby odstawić pracę na bok – Jeremy Clarkson
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 12:36
Posty: 1903 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Toyota Celica 1,8 '00
Było:Mazda MX-6 2.5 V6 96

Postprzez Maliniak » 24 paź 2013, 19:20

Skrzynia moze zostać od Kfa, jedynie czym może się róznic to przełozeniem bo w probe jest krótsze
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2012, 20:19
Posty: 243 (0/6)
Skąd: Parczew
Auto: Mazda Mx-6 2.5v6 KLZE, 1993r
Lexus GS300 2002r.

Postprzez DamianSzatan666 » 24 paź 2013, 19:22

z tego co wiem to skrzynia może być. Też jestem na etapie "wrzucania" KL'a :D Tylko że zleciłem to gościowi, który musi się na tym znać. Wcześniej dałem do znajomego jak wiesz, spartaczył całą robotę. Wziął za coś czego nie zrobił. Ten gość zajmuje się w 90-95% mazdami. Ma jakiegoś kolegę który ma 323 BA z około 230konnym silniczkiem.

Jedno co trzeba zmienić to podpora półosi, jednak nie zawsze- zależy od rocznika.

Dopisano 24 paź 2013, 19:23:

Maliniak napisał(a):bo w probe jest krótsze

Xed ma wyjątkowo długie te biegi :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2011, 00:39
Posty: 1280 (10/2)
Skąd: Radoszyce-Świętokrzyskie/Grębenice-Łódzkie
Auto: Byly:
Xedos 6 2.5 '97
Xedos 6 2.0 '93
MPV 2.0d '05
I inne.
Aktualne:
MX-5 NA '93
Inne marki i pojazdy.

Postprzez Maliniak » 24 paź 2013, 19:35

sylwo napisał(a):3. Czy warto "uszczuplać" koło zamachowe?

ja bym tego nie robił, bedziesz czuł spadek mocy pod obciązeniem przy podjazdach pod wzniesienia. Ewentualnie założ ze swojego silnika, jest troche lzejsze od tego w 2.5
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2012, 20:19
Posty: 243 (0/6)
Skąd: Parczew
Auto: Mazda Mx-6 2.5v6 KLZE, 1993r
Lexus GS300 2002r.

Postprzez Piotr_ » 24 paź 2013, 19:54

Sylwo wszystko zależy do czego budujesz samochód :> Jeżeli nie bawi Ciebie szybki sprint spod świateł,lub zabawa na torze lub po prostu nie masz manii wykrzesania ze swojego auta każdej dziesiątej sekundy w sprincie to zakładaj skrzynie i zamach z 2, 5 .A jeżeli jest całkiem odwrotnie to sam sobie odpowiedz na pytanie :>
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez sylwo » 24 paź 2013, 20:12

To jak w końcu z tą skrzynią biegów? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4290 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez Piotr_ » 24 paź 2013, 20:18

Pasi od k8 i kf-a <spoko> wiadomo że od k8 jest najkrótsza a od kl-a najdłuższa. Koło zamachowe jest takie samo w k8 i kf-ie a kl ma cięższe.
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez sylwo » 24 paź 2013, 20:22

No super, dzięki :) cieszy mnie ta informacja :D


A przy okazji się pochwalę bo zapomniałem o małym zakupie.

Obrazek

Na dniach muszę zlokalizować starą centralkę i się jej pozbyć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4290 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez mark.87 » 24 paź 2013, 22:18

Sledze kolegi temat od dawna i autko bardzo zadbane na duzy plus <spoko>

Co do wymiany silnika na 2.5 to sam chetnie bym u siebie zmienil ale szkoda kasy ladowac w 20letnie auto poza tym mazda nie da mi nigdy takiej przyjemnosci z jazdy jak auto kolegi BMW 328i,to cos czego mi brak i na co skladam, chyba ze wpadnie wieksza suma to na bank bedzie BMW E60 530d STEPTRONIC.

Centralka spoko,u brata zakladalismy idento w oplu,u siebie zmienilem na Carprotect bx70 zeby bylo p&p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 816 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez Papi » 25 paź 2013, 08:08

Bmw??? moj avatar mówi wszysto :D ---------------------------------------->
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2010, 11:35
Posty: 505 (1/0)
Skąd: Zamość
Auto: Była MAZDA 323,xedos6,xedos9

Honda Accord CL7 04' PAPI

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=320&t=189226

Postprzez Kaszel91 » 25 paź 2013, 11:20

Sylwek, powiem Ci tak ;)
Miałem do wymiany rozrząd, połasiłem się na wymiane wielu wielu innych dodatkowych części, i nie wiem czy nie strzeliłem sobie tym w kolano :P
Ktoś mowił kiedys ze lepsze jest wrogiem dobrego. I chyba coś w tym jest, bo jak nie było u mnie problemów ze smarowanie, wsadzilismy łapy i do zaworka w pompie, i problem się pojawił, choć nie wiadomo jaki.

Z drugiej strrony, majac silnik na wierzchu, sporo roboty można sobie ułatwić.

Zaczynam zauważać że po kupnie mazdy trzeba było odrazu wywalić z niej KF`a i probasa do 2k z KLem poszukać...ehh człowiek się na błedach uczy :D


Powodzenia Sylwek, daj znać jak to ryczy w mazdzie ;)

Dopisano 25 paź 2013, 11:22:

DamianSzatan666 napisał(a):Xed ma wyjątkowo długie te biegi :D


To ja mam chyba jakiegoś dziwnego, bo nie powiedziałbym że są długie :P
"Jeżeli po zaparkowaniu auta pod domem nie obejrzysz się za nim idąc w kierunku domu, znaczy że wybrałeś nie to auto"Obrazek
"(...)A zapytany dlaczego Xedos, odpowiedział:
-Jak to dlaczego? A czy jest jakikolwiek inny wybór dla ludzi chcących poważnie wyglądać ?"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 00:31
Posty: 1703 (1/8)
Skąd: Lublin
Auto: Xedos 6 2.0 V6 '93

Postprzez Bounty » 25 paź 2013, 13:08

Też muszę sobie nową centralkę założyć

Co do tej skrzyni to z tego co wiem bez większych przeróbek się nie obędzie, ale nie wiem już sam ...

Czy ja wiem czy są one aż tak krótkie w probe skrzyni nie wiem bo w sumie nie jeździłem xedem ani niczym takim więc ja nie mam porównania ...

Kaszel91 napisał(a):To ja mam chyba jakiegoś dziwnego, bo nie powiedziałbym że są długie :P


Może masz short shiftera :D?
Kiedy ostatni raz po prostu wstałeś i poszedłeś na przejażdżkę ? Bez celu, bez przyczyny, po prostu pojeździć ? To jest genialne. Żadnych telefonów, żadnych dzieci, żadnych przerw. Tylko ja w mojej metalowej puszce. To czas na przemyślenia. To czas aby odstawić pracę na bok – Jeremy Clarkson
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 12:36
Posty: 1903 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Toyota Celica 1,8 '00
Było:Mazda MX-6 2.5 V6 96

Postprzez Kaszel91 » 25 paź 2013, 13:13

SS nie ma związku z obrotami :P
Biegi są poprostu krótkie. 3ke trzeba wkładać przy 90. Na początku się dziwiłem bo poprzednie 2.0 spokojnie do 110 na 2 latało ;) Ale to był jednak pancerny Opel Vectra A.

Sorry za OT.


Sylwek. Pytanko.
W Xedzie, tylne klocki hamulcowe hamują jakby 1/3 powierzchni tarczy, nie ?
Słyszałem, że po przełożeniu klocków, właśnie z probe, klocki zajmują tej powierzchni podobno troche więcej ;D

Z racji tego że masz obydwa zestawy, mógłbyś je porównać ? Tj klocki ? Ciekaw jestem ile w tym jest prawdy ;D
"Jeżeli po zaparkowaniu auta pod domem nie obejrzysz się za nim idąc w kierunku domu, znaczy że wybrałeś nie to auto"Obrazek
"(...)A zapytany dlaczego Xedos, odpowiedział:
-Jak to dlaczego? A czy jest jakikolwiek inny wybór dla ludzi chcących poważnie wyglądać ?"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 00:31
Posty: 1703 (1/8)
Skąd: Lublin
Auto: Xedos 6 2.0 V6 '93

Postprzez sylwo » 25 paź 2013, 14:18

Nie widzę różnicy w wielkości klocków ale ręczny u mnie nie trzyma prawie wcale – jedna linka jest stara.
Klocek bierze około 3/4 powierzchni płaskiej :)
Ostatnio edytowano 25 paź 2013, 14:25 przez sylwo, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4290 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez Dawidoski » 25 paź 2013, 14:20

O czym Wy gadacie? :P
Każda skrzynia z K-serii podejdzie do każdego silnika z K-serii i na odwrót.
90 na dwójce w Xedzie z 2 litrowym KF'em? Spokojnie pójdzie ponad sto, tylko zakręć może trochę wyżej, nie wierzę że odcinka na 2 biegu jest przy 90km/h :)
Ostatnio edytowano 25 paź 2013, 14:28 przez Dawidoski, łącznie edytowano 1 raz
Młody.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 14:50
Posty: 860 (2/7)
Skąd: Pniewy
Auto: RX8!

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy