Mazda6 (GG / GY) – Szybkie pytania – WAŻNA INFORMACJA, STR.313

Mazda6 2002–2007

Postprzez Shaarky » 24 paź 2013, 08:16

dobrzyn22 napisał(a):= pytaniu " ile kosztuje Mazda 6 , rocznik 2003" filtr kupisz za 20, a kupisz też za 200...


Dlatego pytam o rozsądne dane :P

Jakie np. Ty kupujesz? :) Co polecasz? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2012, 19:13
Posty: 420 (5/4)
Skąd: Żory
Auto: Mazda 6 GY Sport Kombi Exclusive 2.0i 16V (147KM) 2007 Silver + PDC

Postprzez Koniu25 » 24 paź 2013, 08:48

Ja mam filtr MAX od znajomego za ok.20zł. Olej dexelia ok 120zł.

Dopisano 24 paź 2013 8:50:

Macie jakiś sprawdzony sposób na trzeszczące podszybie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 00:05
Posty: 121 (1/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest Mazda 6 GL 2,5L
Jest Mazda 2 GJ 1,5L PB
Była Mazda 6 GG RF5C 121KM '04
Była Mazda 626 GF Lift HB RF2A 101KM '00
Była Mazda 626 GE FP 105KM '95

Postprzez Janoszka » 24 paź 2013, 11:00

Koniu25 napisał(a):Macie jakiś sprawdzony sposób na trzeszczące podszybie?

Nie używać Plak'a, a tu można poczytać więcej

Dopisano 24 paź 2013, 11:13:

haryb napisał(a):Czy drogowe nie powinny być mocniejsze-inne od mijania ? Jak to np było w żarówkach H4 gdzie mijania włókno miało chyba 55W a drogowe 60W

Tylko że w autach z H4 światła mijania wyłączają się w momencie włączenia świateł drogowych.
W tedy masz na mijania 2x55W = 110 W albo na drogowych 2x60 W = 120W mocy świecącej. Nigdy razem.
W Maździe jest tak że jak jedziesz na światłach mijania 2x 55 W = 110 W
i włączysz drogowe, to mijania nie gasną Wtedy masz 4 x 55W = 220W mocy świecącej

Dopisano 24 paź 2013, 11:20:

piterix napisał(a):przyszła żona, ... sprawdziła poziom oleju, stwierdziła, że jest max

W tym miejscu powinieneś przyjąć że jest max <rotfl>
Więcej grzechów nie pamiętam, za wszystkie serdecznie żałuję i ... i to chyba wszystko.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2012, 21:28
Posty: 95 (0/2)
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GH
2.0E A/T
147 KM
--------
było
M6 GY FL 25B
2.0E A/T 147KM
GK6

Postprzez CLAU » 24 paź 2013, 17:52

Czy przy wymianie łożyska z przodu można wymienić tylko same łożysko czy trzeba kupować ten drogi zestaw za 700 zł czyli łożysko z zębatką do modelu z ABS ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez kubsztyk » 24 paź 2013, 18:01

Jak ja wymieniałem z przodu piastę i łożysko, to łożysko kupiłem SKF z czujnikiem ABS (to chyba chodzi o to, że jest odpowiednio namagnesowane).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez piterix » 24 paź 2013, 18:09

Mi wymieniali po prostu samo łożysko. Ale przy wymianie pozrywali gumowe osłony czegośtam na wahaczach. Tak je równo od dołu odcieli – ja się na tym kompletnie nie znam, ale mechanik mówił – że te gumy się wprasowuje jakoś i trzeba umiejętnie zdejmować... Handlarzowi się śpieszyło więc poodcinał...
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2013, 08:51
Posty: 35
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 6, 1.8, 2007. Wcześniej Mazda 626 2.0D 1991r. – pierwszy właścicel, blachy posypały się całkowicie w 2011r.

Postprzez dobrzyn22 » 24 paź 2013, 18:55

Shaarky napisał(a):Jakie np. Ty kupujesz? :) Co polecasz? :)

ja korzystam z oryginałów
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5237 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez CLAU » 24 paź 2013, 20:10

kubsztyk napisał(a):Jak ja wymieniałem z przodu piastę i łożysko, to łożysko kupiłem SKF z czujnikiem ABS (to chyba chodzi o to, że jest odpowiednio namagnesowane).


ABS działą na podstawie ząbków a nie magnesów.
Ile kosztowało ?


Ok, widziałem na innych rysunkach, że te większe zestawy to cała piasta razem z łozyskiem więc samo łożysko da się w nią wprasowac.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez kubsztyk » 24 paź 2013, 22:10

Łożysko kosztowało ponad 200zł. Nie pamiętam dokładnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Mitar » 24 paź 2013, 22:57

Objawy:

– Przez 4 miesiące wcięło praktycznie cały olej (jeżdżę głównie po mieście)
– przy odpalaniu na zimnym puszcza biały dym , a potem już nie nawet na wysokich obrotach
– nie ma spadku mocy
– nie zaobserwowałem wycieku
– silnik benzyna

Raczej taki ubytek oleju nie jest normalny, można coś wywnioskować z tego co napisałem?
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2013, 11:36
Posty: 40
Auto: Mazda 6 GY 2003r. 1.8 Kombik
Tigra
Matiz

Postprzez matthies » 25 paź 2013, 10:52

4 mce = ile kilometrów ???
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez ela323f » 25 paź 2013, 12:19

Witam czy olej VALVOLINE SYNPOWER FE 5W-30 będzie dobry do mojego diesla citd 121km
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2010, 20:30
Posty: 142 (1/2)
Skąd: Puławy
Auto: mazda6 hatchback 121km citd

Postprzez matthies » 25 paź 2013, 12:30

a spełnia normy podane w instrukcji ?? jeśli tak to będzie dobry.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez TOMMI07 » 25 paź 2013, 17:43

piterix napisał(a):
Janoszka napisał(a):A niech cieknie, ale wilgotny ślad zostaje i wiesz ile jest oleju

A dobrze bagnet włożyłeś? w gnieździe bagnetu jest wystający do góry bolec. jeżeli bagnet przy wkładaniu obrócisz o 90 stopni to nie włożysz do końca i stąd może być mylne wrażenie że masz za niski stan.

Pozostaje pilnować


1. Tak, wigotny ślad pozostaje – do maxa.
2. Tak, bagnet włożyłem dobrze :)

Sprawdziłem dzisaj poziom oleju tak z 10 razy – za każdym razem kropla zostaje wielkości do minimum, ale jak bardzo szybko wyjmę bagnet – sprawdzę tak myk wkładam i odrazu myk wyciągam i patrzę – to prawie max jest.
Potem sprawdziłem bagnetem baniak z resztką oleju którą dostałem ok. 1000km temu przy wymianie w ASO. No i... to samo... ta kropla zostaje na końcu... nie trzyma się na całości bagnetu. Potem sprawdziłem ile tego oleju wlali – wychodzi, że w ASO wlali 4l, ja dolałem jakieś 100ml... jakieś 3 dni później... w baniaku zostało jeszcze ok. 0,9l...
Potem przyszła żona, zdziwiona dlaczego mnie tak długo nie ma... sprawdziła poziom oleju, stwierdziła, że jest max i żebym <dupa> nie zawracał...

A ja już teraz naprawdę nie wiem....


Myślę,ze temat oleju to jednak pozostaw żonie:) A sam moze do okulisty sie wybierz:) heh... Bo od tego mykania tym bagnetem,to jeszcze dziure w misce olejowej zrobisz <lol>
tomekk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2012, 13:08
Posty: 127 (0/5)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda6/kombi/1999cm/141KM/2004r./

Postprzez aro92 » 26 paź 2013, 12:02

Koledzy mam takie pytanie jaki olej polecacie do M6 2.0 Pb+LPG dodam że do tej pory jeśli wierzyć książce serwisowej był zalewany 5W30 po przejechaniu od kupna około1500km nie zauważyłem ubywania oleju. Tak czy inaczej myślę o przejściu na 5W40 lub półsyntetyk 10W40 co wy na to <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2010, 14:42
Posty: 101
Skąd: Okolice Krosna
Auto: Była: Madzia 323f Ba 1.5
Jest: Mazda6 GY LF '04 2.0Pb
Ford Cougar 2.0 99r.

Postprzez mick » 26 paź 2013, 12:26

Witam podpowiedzcie jakie kable do 2,3 z 2003 roku ? w maju kupiłem NGK za około 160zł okazały się za długie najbardziej dopasowane pod względen wymiaru były JANMOR za 69zł kupiłem takie niebieskie że niby do LPG. Pomyślałem że jak na dwa lata starczy do będzie ok, mamy październik (a to zaledwie 6 miesięcy ) a ja muszę wymienić kable mam nadzieje że świece też mi się nie rozleciały. Na jednym z kabli janmor jest w środku taka biała kreska od przebicia chyba na pozostałych na razie nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2011, 15:43
Posty: 296 (2/0)
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 6 2,2 185Hp, 2009r.
Mazda 6 2,3 166Hp, 2003r.

Postprzez Siny26 » 26 paź 2013, 13:20

Witam przymierzam się do kupna 6 po lifcie tylko sedan lub hatchback początkowo chciałem silnik 2.0 bo wszyscy na forum polecają i korciła mnie skrzynia 6. ale ciekawych ofert jest brak. i mocno zastanawiam się nad 1.8 czy jest to aż tak tragiczny silnik niegodny polecenia docelowo ma iść do gazu ?

wcześniej miałem mazde 3 sedan 1.6 jak dla mnie silnik tragedia spalanie 8.5l i brak mocy w porównaniu do civica sedan 92r 1.5 90km gdzie średnie spalanie miałem 6l. i prędkość maksymalna w 3 180 to jakieś nieporozumienie w takim aucie fakt rzadko sie tak jeździ .ale fakt silnik bezobsługowy.

i pytanie do właścicieli 6 z 1.8 czy jest aż tak tragicznie jak wszyscy na forum piszą??
Początkujący
 
Od: 6 sty 2013, 19:41
Posty: 9
Skąd: Nowa Sól
Auto: M6 Sedan 2.0 Pb 2006 147KM

Postprzez misiek89 » 26 paź 2013, 13:30

aro92 napisał(a):Tak czy inaczej myślę o przejściu na 5W40 lub półsyntetyk 10W40 co wy na to <co?>
Lej 5w30 jak zaleca producent dobrej jakości .
Siny26 napisał(a):i pytanie do właścicieli 6 z 1.8 czy jest aż tak tragicznie jak wszyscy na forum piszą??
Ten silnik nie jest tragiczny ale ma podobne spalanie szczególnie w mieście i trasie przy większych prędkościach jak 2,0 i dlatego każdy pisze żeby brać 2.0 bo 2,3 setki na sto to mała różnica nie? Co do gazu bez różnicy aby tylko poprawnie ktoś to wystroił
Ostatnio edytowano 26 paź 2013, 13:38 przez misiek89, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez aro92 » 26 paź 2013, 13:34

Kolego ja mam przed lifta ale szukając (docelowo 2.0) oglądałem dużo 1.8 i jak dla mnie różnica była spora tym bardziej że masa w okolicach 1300kg robi różnicę między tymi silnikami ale niech najlepiej wypowiedzą się bardziej zaawansowani użytkownicy M6
misiek89 napisał(a):
aro92 napisał(a):Tak czy inaczej myślę o przejściu na 5W40 lub półsyntetyk 10W40 co wy na to <co?>
Lej 5w30 jak zaleca producent dobrej jakości .

Tak czy inaczej samochód ma już swoje lata i czytając inne opinie ludzie często przechodzą na 5W40. Chciał bym zaznaczyć że nie należę do ludzi którzy muszą mieć wszystkie części ori i wszystko tak jak radzi producent :D
Ostatnio edytowano 26 paź 2013, 13:37 przez aro92, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2010, 14:42
Posty: 101
Skąd: Okolice Krosna
Auto: Była: Madzia 323f Ba 1.5
Jest: Mazda6 GY LF '04 2.0Pb
Ford Cougar 2.0 99r.

Postprzez siemek55 » 26 paź 2013, 13:34

@aro92, pozostań przy zaleceniach producenta 5w30. Skoro jest dobrze to nic nie zmieniaj. Po więcej zapraszam do wątku olejowego
@Siny26, szukaj , skoro bardziej pasuje ci 2.0 to go w końcu znajdziesz. Przecież nie kupujesz skarpetek tylko samochód na 2-3 lata
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1315 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6