Na paliwie przy 3000 obr. jest szrpnięcie ale nie zawsze.

Postprzez mz0708 » 27 lis 2012, 03:06

yusuf napisał(a):Ja miałem podobnie. U mnie minimalne szarpnięcia też w okolicy 3 tys obrotów się pojawiały. Dodatkowo gdy utrzymywałem stała prędkość to czasami też się pojawiło delikatne szarpnięcie. W moim przypadku okazało się, ze świece były za drogie:) Objawy pojawiły się właśnie po ich wymianie na bosch'e za około 100 zł sztuka – pomyślałem, ze skoro jeżdżę bezawaryjnie ponad 2 lata to będę inwestował w części z wyższej póki (katalogowo odpowiadały). Skojarzyłem, ze objawy po wymianie się pojawiły więc kupiłem nowe denso na których też coś mi przeszkadzało. Skończyło się na ngk v-line bodajże za 40 zł komplet i problem zniknął. Może się to wydać absurdalne ale sam byłem w szoku, nie wspominając o specach z serwisu bosch którzy już chcieli sondę, przepływomierz i czujniki wymieniać... Załóż stare ze zdjęcia na chwile i sprawdź.


Ja zawsze jeździłem na ngk (takie jak na zdjęciu)i problemu nie było potem się pojawiło szarpanie i na świecach ngk .
…ale zaraz, tak odpoczątku. Zawsze jeździłem na oryginałach przewodach i świece ngk nie było problemu. Jakieś 10 tyś przed wymianą rozrządu wymieniałem przewody wn na jakieś tanie nie pamiętam nazwy 100zł. I też nie było problemu do czasu wymiany rozrządu. Po wymianie rozrzadu szarpanie było rzadko raz dziennie czasami co drugi dzień (jeżdżę codziennie), może w tym czasie kończyły się też przewody. Wymieniłem je na taki sam zestaw jak wcześniej tanie przewody wn takie same tylko nowe i świece ngk nowe. Szarpanie nie zniknęło i stwierdziłem że to nie wina przewodów. Oczywiście między czasie tak jak pisałem sprawdzałem inne rzeczy wymienione wcześniej.
Ze dwa dni przed opisaniem problemu tutaj na forum wymieniłem przewody wn na ngk i świeczki denso i tak czytam teraz twój post i dało mi do myślenia, że to może jednak była wina przewodów, bo jak kupiłem przewody ngk to wsadziłem świece denso a powinienem ngk. Wsadzę te stare świeczki ngk tak jak mówisz teraz do przewodów ngk. Zobaczymy.

Póżniej się wezme za te czujniki.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 lut 2009, 17:33
Posty: 21
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 626 1,8 GW 90KM, 2001r. z LPG.

Postprzez yusuf » 27 lis 2012, 10:16

Teraz to wszystko czytając dochodzę do wniosku, ze to by było zbyt proste:) Daj jednak znać czy coś się zmieniło.
fiat 126p => Ford Fiesta I => Ford Fiesta II (LPG) => Opel Vectra (LPG) => Citroen XM (PB) => VW Passat (LPG) => Volvo V40 (ON) => Mazda 626 GF (LPG). – to są pojazdy którymi jeździłem dłużej niż rok. Mogłem coś pominąć.
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2011, 15:06
Posty: 92
Skąd: Wrocław/Strzelin
Auto: Mazda 626 GF 1.8 (90km) 98r + LPG

Postprzez mz0708 » 28 lis 2012, 00:39

:( Dalej szarpie. Nic to nie dało.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 lut 2009, 17:33
Posty: 21
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 626 1,8 GW 90KM, 2001r. z LPG.

Postprzez maxim_wawa » 28 lis 2012, 17:24

a moze masz ktoryśc wtrysk walnięty i leje

w workshop masz jak sprawdzić wtryski
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez grzech_z » 29 lis 2012, 10:13

maxim_wawa napisał(a):a moze masz ktoryśc wtrysk walnięty i leje

w workshop masz jak sprawdzić wtryski


PB i LPG – tak samo szarpie – raczej odpada. Choć nie zawadzi PB wyczyścić.
Coś z tą mieszanką jest nie teges. Może jednak w ASO coś podpowiedzą.
Jak by podpiąć pod kompa i pokazać objaw – może wówczas coś pokaże?
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez maxim_wawa » 29 lis 2012, 19:30

zastanawai mnie jeszcze jedna rzecz – ale to by sie objawialo w szerszym zakresie obrotów – praca na podwójnym paliwie czyli dostaje i benzyne i gaz ale to by sugerowalo albo wadlizy zawór gazu albo cos z instalacja i nei odcina pompy i wtrysków na LPG
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez rafal11998 » 1 gru 2012, 11:28

a co może być u mnie nadal szarpie chodz nie zawsze czasami ma przebłyski dobroci majster mówi że to przepływomierz – może i tak bo jak odepnę go to nie szarpie i idzie już sie nie dusi czy wciskam gaz powoli czy na maxa
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 gru 2010, 19:33
Posty: 6
Skąd: Siedlce
Auto: 626 GF 1.8 16v 90KM 1998r

Postprzez mz0708 » 2 gru 2012, 14:29

No Panowie nie wytrzymałem i przepustnicę wymontowałem. Wyczyściłem, zamontowałem i szarpanie jak było tak jest. Teraz tylko jeszcze z obrotami muszę powalczyć <glupek2> . Wcześniej sprawdziłem czujnik od położenia wału po przez odłączenie go to w ogóle nie chciała odpalić – to chyba dobry. Co tu można jeszcze sprawdzić? Cały czas zastanawia mnie jedno, czemu ona szarpie tylko przy 3000 obr., 3200 czy 4000 nawet 5000 jest super. Pracuje równiutko. Tak samo poniżej 3000 obr., równiuteńka praca. :(
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 lut 2009, 17:33
Posty: 21
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 626 1,8 GW 90KM, 2001r. z LPG.

Postprzez rumunn95 » 2 gru 2012, 17:25

czy to autko posiada dotrysk? resetowales kompa?
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez mz0708 » 3 gru 2012, 10:57

rumunn95 napisał(a):czy to autko posiada dotrysk?

sorki że zapytam ale na czym to polega i co to takiego?
rumunn95 napisał(a):resetowales kompa?

Tak, myślę ze się zresetował. Robiłem to po przez rozłączenie klemy masowej, przytrzymanie hamulca, a później odpalić i czekać, aż się rozgrzeje, Jakoś tak pisali gdzieś na forum.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 lut 2009, 17:33
Posty: 21
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 626 1,8 GW 90KM, 2001r. z LPG.

Postprzez rumunn95 » 3 gru 2012, 12:40

przechodzenie z sekwencji w polsekwencje wiecej tu https://www.google.pl/search?q=dotrysk+ ... e&ie=UTF-8
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez mz0708 » 7 gru 2012, 02:31

Przepustnica wyczszczona i obroty ustawione. Cały dolot powietrza do kolektora przejżałem i nic to nie dało. :(
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 lut 2009, 17:33
Posty: 21
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 626 1,8 GW 90KM, 2001r. z LPG.

Postprzez rumunn95 » 7 gru 2012, 09:21

sprawdzales cisnienie na cylindrach?
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez maxim_wawa » 15 gru 2012, 15:51

no i w piatek spotkalem identyczne objawy u kolegi w 323.. przyczyna był uszkodzony TPS, niby multimetr pokazywał ok ale w pewnym momencie obrotu odczyt na nim byl dziwnie wysoki i to sie pokrywalo z wychyleniem przepustnicy
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez mz0708 » 17 gru 2012, 03:49

Kurka, ostatnio trochę jestem zaganiany ale jak tylko znajdę czas to zajrzę pod machę. A dam radę jakoś sam sprawdzić ten TPS czy u mnie też żle działa?

Edit: siegu
maxim_wawa napisał(a):no i w piatek spotkalem identyczne objawy u kolegi w 323.. przyczyna był uszkodzony TPS, niby multimetr pokazywał ok ale w pewnym momencie obrotu odczyt na nim byl dziwnie wysoki i to sie pokrywalo z wychyleniem przepustnicy


Witam jeszcze raz i chciąłbym wrócić do tematu. Myślę że teraz troszkę czasu znajdę i będę mógł troszkę Magdę popieścić :)

Czy ten czujnik mierząc to będzie na mierniku zachowaywał się tak jak bym mierzył jakiś potencjometr i w pewnym momencie będzie pokazywał dziwne wartości, dobrze to zrozumiałem? maxim_wawa nie wiesz czy od innych modeli mazd będzie jakiś pasował i byłby tańszy.

Edit: siegu
Wykręciłem jeszcze raz przepustnicę i pomierzyłem ten czujnik od położenia przepustnicy i wygląda na ok. Mierząc delikatnie przekręcałem przepustnice i na mierniku nie widziałem jakiś dziwnych skoków, płynnie się wartość zmieniała.

rumunn95 napisał(a):sprawdzales cisnienie na cylindrach?

Ciśnienie na cylindrach sprawdzone i też ok.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 lut 2009, 17:33
Posty: 21
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 626 1,8 GW 90KM, 2001r. z LPG.

PostTen post został usunięty przez siegu 18 lut 2013, 22:24.
Powód: Post pod postem.

PostTen post został usunięty przez siegu 18 lut 2013, 22:25.
Powód: Post pod postem.

Postprzez mz0708 » 23 paź 2013, 16:21

Witam

Na wstępie po tak długim czasie chciałbym podziękować tym wszystkim, którzy próbowali mi pomóc.

Nareszcie problem rozwiązany, pomogła przymusowa wymiana rozrządu. Całe szczęście że obyło się bez uszkodzenia silnika.

Podczas jazdy zaczęła się dławić aż w końcu usłyszałem dziwne dźwięki dochodzące z pod maski. Zatrzymałem się nie gasząc silnika otworzyłem maskę i stwierdziłem takie grzechotanie w okolicy osłony, pod którą znajduje się pasek rozrządu. Natychmiast wyłączyłem silnik. Zaholowałem Madzię do mojego majstra i po rozebraniu rozrządu ukazała nam się sprężynka od napinacza, która podczas pracy silnika latała luzem. Dobrze że nie dostała się między zęby. Wymieniliśmy rozrząd i objawy zniknęły.  Na zdjęciach, które dodam później pokażę napinacz i sprężynkę. Na nich widać jakich wibracji musiała dostawać rolka ( najprawdopodobniej największe były przy 3000obr bo aż szarpała) że tak wytarł się otwór na sprężynkę ale ona była słabsza i pękła pierwsza.

Przyczyna : wadliwy pasek lub rolka napinająca.

Dziękuję i pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 lut 2009, 17:33
Posty: 21
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 626 1,8 GW 90KM, 2001r. z LPG.

Postprzez mz0708 » 25 paź 2013, 16:36

napinacz i sprężynka. :D
Załączniki
DSCF4128.jpg
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 lut 2009, 17:33
Posty: 21
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 626 1,8 GW 90KM, 2001r. z LPG.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6