TU3JP fabrycznie tak nie brzmiały.
Zatarta turbina – naprawa
1, 2
ZOOM-ZOOM napisał(a):...przyczyną jej uszkodzenia nie było zatarcie tylko ułamana łopatka wirnika (wada materiałowa) od strony kolektora wydechowego. Ułamana powyginała łopatki wirnika i wykrzywiła się (nie wiem czy to dobrze określę) śruba na której są zamontowane wirniki co spowodowało przepuszczanie oleju. A już myślałem że wytrzymam bez awarii do końca gwarancji... co za pech...
przyczyną może być wada materiału choć ja widziałem już kilkadzieście turbin do citd z dokładnie takimi uszkodzeniami i mam na ten temat inne zdanie, tzn.
albo skamieniały nagar, nagromadzony w kolektorach , na zaworach lub nieidealnie obrobiona mechanicznie głowica, mogło spowodować oderwanie się jakiegoś elementu, który przy sporych obrotach wirnika turbiny nieszczy go w ułamku sekundy.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Szanowni,
mam następujący problem: Mazda 6 diesel 2.0 rocznik 2008 w trakcie jazdy straciła moc i zaczęła wyć przy każdym naciśnięciu gazu. W serwisie słyszę że to prawdopodobnie turbina. Do wymiany lub regeneracji. Nowa to majątek a regeneracja około polowa tego majątku. Czy może być jednak inna przyczyna albo ile waszym zdaniem kosztuje regeneracja turbiny? Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi.
mam następujący problem: Mazda 6 diesel 2.0 rocznik 2008 w trakcie jazdy straciła moc i zaczęła wyć przy każdym naciśnięciu gazu. W serwisie słyszę że to prawdopodobnie turbina. Do wymiany lub regeneracji. Nowa to majątek a regeneracja około polowa tego majątku. Czy może być jednak inna przyczyna albo ile waszym zdaniem kosztuje regeneracja turbiny? Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi.
-
art1
Miałem to samo turbina poszła w ...
ja za regeneracje zapłaciłem 1600 zł ale innym razem do tego zakładu nie pojadę bo miało być 2 tyg, a trwało to miesiąc. W serwisie mazdy chcieli mi zregenerować za 2300 i miałbym auto w 2 dni zrobione 
- Od: 6 wrz 2012, 19:25
- Posty: 28
- Skąd: Rokitno,Śląskie
- Auto: Mazda 6
hatchback
2.0 140km diesel
2009
Witam serdecznie Forumowiczów i podpinam się do tematu.
Od wakacji posiadam Mazdę 6 (2.0 MZR-CD, GH, RF-7J, rocznik 2008, przebieg 107 kkm).
Od dwóch tygodni (gdy temperatura spadła do niższych wartości) przy zimnym silniku słyszę dźwięki turbiny – leciutki gwizd przy wzroście i spadku obrotów (gwizd jakby jechała karetka pogotowia). Wcześniej takie objawy nie występowały.
Samochód jeździ głównie po trasach i na rozgrzanym silniku powyższe objawy nie występują. Nie ma problemu z przyspieszaniem – moc jest.
W związku z tym mam pytanie, czy ktoś z Forumowiczów miał podobne objawy? Czy mogę jeździć samochodem czy natychmiastowo diagnozować przyczyny?
Pozdrawiam
Jacek
Od wakacji posiadam Mazdę 6 (2.0 MZR-CD, GH, RF-7J, rocznik 2008, przebieg 107 kkm).
Od dwóch tygodni (gdy temperatura spadła do niższych wartości) przy zimnym silniku słyszę dźwięki turbiny – leciutki gwizd przy wzroście i spadku obrotów (gwizd jakby jechała karetka pogotowia). Wcześniej takie objawy nie występowały.
Samochód jeździ głównie po trasach i na rozgrzanym silniku powyższe objawy nie występują. Nie ma problemu z przyspieszaniem – moc jest.
W związku z tym mam pytanie, czy ktoś z Forumowiczów miał podobne objawy? Czy mogę jeździć samochodem czy natychmiastowo diagnozować przyczyny?
Pozdrawiam
Jacek
Mazda 6 (2.0 MZR-CD, GH, RF-7J, rocznik 2008, przebieg 108 kkm)
- Od: 7 lis 2013, 09:21
- Posty: 3
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6, 2.0 MZR-CD, GH, RF-7J, rocznik 2008, przebieg 108 kkm
jimw napisał(a):... leciutki gwizd przy wzroście i spadku obrotów (gwizd jakby jechała karetka pogotowia). ..
prawdopodobnie to poczatki jej konca.
warto psrawdzic luzy osiowe jak i boczne na osce, jesli sa wyczuwalne to wymiane nalezy zaplanowac.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6