Mam pytanie zwłaszcza do posiadaczy silnikow benzynowych.
Aku rozladowal sie po 5 miesiacach. Jezdze codziennie po miescie krotkie trasy+ raz w tyg trasa 2x po 120km.
Elektryk stwierdzil ze na kablu pomiedzy alternatorem a akumulatorem jest spadek napiecia, wiec dorobil drugi kabel (bajpas). Zaopatrzylem sie jednak w miernik napiecia.
Rano mam 14.2V. Po przejechaniu 2-3 km 14V. Po przejechaniu 5km 13.8-13.85V.
Natomiast dzis zrobilem trase 120km i mialem po dojechaniu na miejsce 13.6V. Mierzone na biegu jałowym. Swiatla mijania wlaczone automatycznie(wersja skandynawska). Napiecie takie samo niezaleznie od obciazenia.
Wyglada jakby im cieplejszy silnik tym gorsze ladowanie. Tez tak macie? Nie powinno byc 13.9-14.4 niezaleznie od temperatury silnika?
Napięcie ładowania akumulatora
Strona 1 z 1
Możesz sprawdzić pobór pradu w stanie spoczynku i pozniej podczas uzbrojenia centralnego zamka wpinajac miernik/amperomierz miedzy kleme a slupek dodatni. Wynik najlepiej powinien mieścić się do 100mA.
Jeśli masz alarm nie problemu, oszukujesz go trzymając krancowke pod maską, mA powinny spadać z okolo 2A podczas uzbrojenia c.z. do okolo 20mA, po cz woli może wzrosnąć ale do w/w 100mA.
Zrób ten test i napisz o wynikach, wykluczysz zjadanie prądu z akumulatora podczas spoczynku np w nocy itp.
ps. stan baterii ma największe znaczenie... i niestety akumulatory tez czasem wymienia się na nowy ;–)
...z 4X HD i Tap4...
Jeśli masz alarm nie problemu, oszukujesz go trzymając krancowke pod maską, mA powinny spadać z okolo 2A podczas uzbrojenia c.z. do okolo 20mA, po cz woli może wzrosnąć ale do w/w 100mA.
Zrób ten test i napisz o wynikach, wykluczysz zjadanie prądu z akumulatora podczas spoczynku np w nocy itp.
ps. stan baterii ma największe znaczenie... i niestety akumulatory tez czasem wymienia się na nowy ;–)
...z 4X HD i Tap4...
Pytanie dotyczace akumulatora: mam Mazde 6 wersja skandynawska (reszta jak w opisie), nie ma nawet 4 lat i wlasnie padl akumulator (chyba). Woz mozna otworzyc jedynie mechanicznie , a pozniej zadnego znaku zycia (swiatla wewantrz sie nie pala, nawet kontrolka alarmu nie miga). Czy to mozliwe zeby 4 letni akumulator zakonczyl swoj zywot (wczesniej nie bylo z nim zadnych problemow, zawsze palil normalnie za 1 razem , zadnych objawow). Zawioze go na serwis w poniedzialek, ale z ciekawosci pytam. dzieki
- Od: 1 sie 2011, 15:26
- Posty: 5
- Auto: Mazda 6 Kombi GH, 2.0 Benzyna 155 KM (LF-VD), rok 2010
Witam,
Podpinam sie pod temat. Dzis wsiadam do auta ( 3 dni auto stalo w garazu ) i klapa, kreci bo kreci ale nie odpala. swiatla przygasaja. Wiem ze czas na wymiane aku ma juz jakies pare lat 2007 rok. Ale, kolega podjechal podpial kable kluczyk start i dalej kreci dopiero po paru razach prob zalapal. I teraz pytanie slaby aku + zle paliwo ( tesco ) ? Czy cos innego ? A i jeszcze zimny silnik i dymi z tylu na kolor jasny ( ok zimny ale po rozgrzaniu dalej dymi temp. na zewnatrz +11 ) czy tak jest czy cos siada, ostatnio mialem wymieniany termostat od silnika czy ktos cos wymienil jeszcze? Pozdrawiam
Podpinam sie pod temat. Dzis wsiadam do auta ( 3 dni auto stalo w garazu ) i klapa, kreci bo kreci ale nie odpala. swiatla przygasaja. Wiem ze czas na wymiane aku ma juz jakies pare lat 2007 rok. Ale, kolega podjechal podpial kable kluczyk start i dalej kreci dopiero po paru razach prob zalapal. I teraz pytanie slaby aku + zle paliwo ( tesco ) ? Czy cos innego ? A i jeszcze zimny silnik i dymi z tylu na kolor jasny ( ok zimny ale po rozgrzaniu dalej dymi temp. na zewnatrz +11 ) czy tak jest czy cos siada, ostatnio mialem wymieniany termostat od silnika czy ktos cos wymienil jeszcze? Pozdrawiam
- Od: 31 lip 2007, 09:50
- Posty: 103
- Skąd: Birmingham
- Auto: Mercedes E250
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6