Panel klimatyzacji w drugim rzędzie – przycisk Rear Control i przekaźniki

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez matiz » 17 cze 2013, 19:04

Witam wszystkich forumowiczów.
Jestem u was pierwszy raz. O dwóch lat jestem szczęśliwym posiadaczem Mazdy CX9 wersja US 2008r.
Jak dla mnie wymarzone auto, duże – wszystko wchodzi, psy, dzieci, bagaże itd. mocny silnik i tak dalej i tak dalej ....
Zgłaszam się do was z problemem panelu klimy w drugim rzędzie, otóż mam wrażenie że ten panel nie działa ponieważ żadne pokrętła nie reagują, tak jak się ustawi klime w z przodu tak samo jest z tyłu a jest to uciążliwe ponieważ dzieciakom z tyłu jest np. za zimno....
Proszę o pomoc w tej kwesti.
Pozdrawiam
Mateusz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 cze 2013, 18:51
Posty: 15
Skąd: Poznań
Auto: Mazda CX9 3,7 2008r.
Mazda CX9 3,7 2014r.

Postprzez tomekittp » 1 lip 2013, 12:36

Sorry za może zbyt banalne pytanie, ale czy masz włączony przycisk RAER CONTROL na konsoli deski rozdzielczej ?
tomekittp
 

Postprzez matiz » 1 lip 2013, 21:56

Witam ponownie.
Może to być to.... Niestety auto kupilem bez książki ( instrukcji).
Czyli mam rozumieć że za każdym razem gdy odpalam auto to trzeba wiskać rear control ?
I jeszcze jedno ostatnie pytanie:
Otóż od jakiegoś tygodnia zauważyłem nierówną pracę silnika czyli ma skłonności do drżenia, trzęsienia się...
Był już podpięty pod komputer i nic, kolektor szczelny itd.
Występuje np. podczas odpuczczania gazu lub podczas stania.
Czy ktoś ma jakieś sugestie ?
Dzięki z góry za pomoc !

Dopisano 2 lip 2013, 21:51:

Witam,
Sprawa rozwiązana, faktycznie banalna sprawa rear control.
Dziękuję za pomoc !!!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 cze 2013, 18:51
Posty: 15
Skąd: Poznań
Auto: Mazda CX9 3,7 2008r.
Mazda CX9 3,7 2014r.

Postprzez matiz » 16 paź 2013, 13:04

Witam

Kolejne pytanie z dziedziny obsługi klimatyzacji ;)
Otóż przy nagrzewaniu auta czyli jak jest troszkę zimniej na dworze oraz przy WYŁĄCZENIU Rear Control przy wyłączeniu zapłonu przez około 3 minuty zaczyna mocno lecieć powietrze w Drugim Rzędzie.
Zachowuje tak jakby przy wyjściu z samochodu sobie jeszcze dogrzewał, ale po co jak już nikogo niema ???
Moźe to jest normalne, proszę o pomoc w tej kwesti.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 cze 2013, 18:51
Posty: 15
Skąd: Poznań
Auto: Mazda CX9 3,7 2008r.
Mazda CX9 3,7 2014r.

Postprzez daronnn » 16 paź 2013, 21:56

Witaj, nie jest to normalne. Problem jest znany, przypadkiem natknąłem się na niego studiując amerykańskie fora. Dotyczy on cx9-tek wyprodukowanych od 2007 do 2010 (maj) roku i związany jest z wadliwym działaniem dwóch przekaźników. Znajdują się one w skrzynce niedaleko akumulatora i wymagają wymiany na nowe przekaźniki mazdy o numerze L1Y1-67-730, pewnie do dostania w ASO. Na ebay kosztują kilkanaście złotych więc nie powinny być zbyt drogie, np. tu:
http://www.ebay.com/itm/Genuine-Mazda-C ... 1170758828
Tutaj masz biuletyn serwisowy opisujący problem:
http://ep.yimg.com/ty/cdn/yhst-24809172 ... 9relay.pdf
a tutaj obrazki jak i co wymieniać
http://blog.yagelski.com/2011/10/mazda- ... after.html
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2008, 10:55
Posty: 144 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 '05 FL
Cx9 2010 EU

Postprzez matiz » 16 paź 2013, 22:45

Dzięki daronnn.
Jutro sprawdzę te przekaźniki i dam znać co i jak.
Jeszcze raz dzięki za szybka odpowiedz.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 cze 2013, 18:51
Posty: 15
Skąd: Poznań
Auto: Mazda CX9 3,7 2008r.
Mazda CX9 3,7 2014r.

Postprzez lokomotywa3 » 22 sie 2015, 22:20

Może komuś pomogę. Dwa tygodnie temu po wyłączeniu zapłonu zaczął się włączać nawiew na drugie siedzenia. Przeszukałem różne fora.Pisano o przekaźnikach po prawej stronie. Prawda okazała się banalna.Przejechałem na klimie około 600km, zaczęło się mokro pod kokpitem obok pasażera, przestał działać nawiew i nic. Odwiedziny dwóch warsztatów i różne opinie. Mam kolegę który we własnym garażu pomaga swoim znajomym. Po rozebraniu odbudowy dolnej i bocznej w kanale nawiewu było kilka litrów wody. Półtora metrowy wężyk na zassaniu i woda na zewnątrz, Niestety dmuchawa była spalona. Przy okazji wymieniłem filtr klimy. Ktoś kto wcześniej wkładał filtr nie zauważył wewnątrz wystającego plastyku który stary filtr złożył w harmonijkę i to niedbalstwo było przyczyną usterki. Zamówiłem używany nawiew na allegro złożyłem wszystko i moja madzia znów pięknie chłodzi. Dodam że po wymianie spalonego nawiewu wszystko działa nie ma włączania się na drugi rząd nawiewu po wyłączeniu silnika. Myślę że woda w korytku nawiewu powoduje spięcie instalacji i pierwszym objawem jest włączanie się nawiewu na tylny rząd siedzeń a później spalenie silnika nawiewu. Takie są moje spostrzeżenia którymi się podzielam. Dodam tylko że jak auto u mechanika było na podnośniku to zauważyłem kilka miejsc pod spodem z znamionami rdzy. Dziś pistolet, sprężarka piękna pogoda i trzy warstwy środka do konserwacji i już jest po problemie. Pozdrawiam Zbyszek
Początkujący
 
Od: 23 lip 2014, 11:44
Posty: 9
Auto: mazda cx 9 3,7 2007r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderatorzy

Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9