Wyjeździłem do pustego żeby miec wiedzę – jak znajdę się na autostradzie gdzie odległość między stacjami są ponad 50km
Komputer pokładowy – precyzja obliczeń
Masz racje co do maksimum.
Wyjeździłem do pustego żeby miec wiedzę – jak znajdę się na autostradzie gdzie odległość między stacjami są ponad 50km
Wyjeździłem do pustego żeby miec wiedzę – jak znajdę się na autostradzie gdzie odległość między stacjami są ponad 50km
Inne spojrzenie: www.formo3.pl
- Od: 30 cze 2008, 16:28
- Posty: 48
- Skąd: Pruszków
- Auto: M6 2.0 GY MZR-CD 121KM 2006 (Już bez DPF i 170 KM :)
Enduro napisał(a):prezi napisał(a):Tak jak pisze Enduro- 50km jest optymalne.
maksymalne!
i to przy ekonomicznej jezdzie!
bo diesla nie nalezy wyjezdzac do konca
benzyny w sumie tez!
E.
z tą ilością km to zależy od sposobu jazdy, łącznie z tym że komputer wylicza zasięg na podstawie pomiarów z iluś tam ostatnich km (może ktoś wie z ilu?), więc raz może pokazać w momencie zapalenia rezerwy, że możemy jeszcze przejechać 70km a innym razem 150.
Mnie się niestety raz zdarzyło jechać autostradą w Niemczech aż do zupełnego wyczerpania paliwa i to jak na złość zaraz po kupieniu auta!!! Nie znałem trasy, wjechałem na autostradę i jak na złość przed bardzo dłuuugi czas nie było żadnej stacji...
Na szczęście jechałem w asyście kolegi w innym aucie, który wyszukał paliwo i już po dwóch godzinach mogłem jechać dalej :–)
Ale stres miałem straszny, nie dość że stało się to na autostradzie to jeszcze w dopiero co kupionym aucie...
W moim przypadku skończyło się to bez konsekwencji, od tamtej pory przejechałem autem 25kkm i nic się nie dzieje :–)
I na koniec uwaga dotycząca kalibracji wskazań komputera. Zaraz po zakupie auto dość mocno zaniżało mi średnie spalanie, teraz mam ustawione na +10% w opcjach i pokazuje idealnie z tym, co wyliczam podczas tankowania.
- Od: 26 sty 2008, 23:59
- Posty: 93
- Skąd: Warszawa, Łódź
- Auto: M6 CiTD 2003 165KM (chip tuning)
No z tymi 150km to letko przesadziłeś...
chyba na 2 biegu za furmanką
Ja piszę o realnym przebiegu z licznikiem a nie o komputerze. Testowałem podczas jazdy mieszanej miasto/trasa. Zmieniam biegi przy 2500rpm a nie przy 1500...
Zresztą zieno pisał o ilości litrów w baku kiedy zapala się rezerwa. Jeśli to prawda to każdy rozpoczyna jazdę na rezerwie z podobną ilością paliwa.
Oczywiście wynik będzie inny dla każdego samochodu ale chodzi nam tu chyba o tzw. bezpieczną średnią gdyby zabrakło stacji benzynowej na trasie.

Ja piszę o realnym przebiegu z licznikiem a nie o komputerze. Testowałem podczas jazdy mieszanej miasto/trasa. Zmieniam biegi przy 2500rpm a nie przy 1500...
Zresztą zieno pisał o ilości litrów w baku kiedy zapala się rezerwa. Jeśli to prawda to każdy rozpoczyna jazdę na rezerwie z podobną ilością paliwa.
Oczywiście wynik będzie inny dla każdego samochodu ale chodzi nam tu chyba o tzw. bezpieczną średnią gdyby zabrakło stacji benzynowej na trasie.
Inne spojrzenie: www.formo3.pl
- Od: 30 cze 2008, 16:28
- Posty: 48
- Skąd: Pruszków
- Auto: M6 2.0 GY MZR-CD 121KM 2006 (Już bez DPF i 170 KM :)
amra1973 napisał(a):z tą ilością km to zależy od sposobu jazdy, łącznie z tym że komputer wylicza zasięg na podstawie pomiarów z iluś tam ostatnich km (może ktoś wie z ilu?)
z mojego spostrzeżenia wiem, że po odpięciu baterii,
komputer nie pokazjue reszty km, i to przez 99 km
i moze tyle potrzebuje, aby przeliczyc zasięg!?
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
prezi napisał(a):No z tymi 150km to letko przesadziłeś...
wcale a wcale
Zauważ że mamy do rozważenia 2 skrajne przypadki. Jedziemy w mieście w korkach i jedziemy w trasie.
Czasami wyjeżdżając z Wawy zapal mi się rezerwa i komp pokazuje (świeżo po korkach) że przejadę np. 70km. Jadę dalej (do Kielc) i co? Ano, dojeżdżam bez tankowania do Radomia, a czasami tankuję się jakieś 20km za Radomiem. Mamy 120km? Mamy. I to na rezerwie
Inna sprawa, że gdybym dalej jechał zatłoczonymi ulicami Wawy to pewnie to 70km byłoby nieosiągalne.
Enduro napisał(a):moze tyle potrzebuje, aby przeliczyc zasięg!?
Na pewno nie. Zatankuj, wyzeruj kompa i zacznij jechać. Po paruset metrach, kilometrze, zobaczysz zasięg na wyświetlaczu.
Ja na rezerwie przejechałem 97km zanim silnik zgasł(taka próba ile moge od zapalenia sie światełka przejechać) wiadomo że nie było szaleństwa na drodze ale też nie było jazdy 80km/h tak normalnie 100/110 a na całym zbiorniku wyszło mi wtedy jakieś jak dobrze pamietam 950km.
- Od: 8 mar 2009, 14:01
- Posty: 11
- Skąd: bonów
- Auto: M6 2.0 121KM kombi, 626 1.8i
prezi napisał(a):No z tymi 150km to letko przesadziłeś...chyba na 2 biegu za furmanką
![]()
Pisałem na podstawie własnych doświadczeń, w poprzednie wakacje wracałem ze Świnoujścia i jadąc spokojnie średnie spalanie wychodziło mi ok 5,7 l/100 (średnia prędkość z trasy ok 70km/h).
Gdy zapaliła się rezerwa komputer pokazywał ok 150 km zasięgu (następnym razem zrobię zdjęcie
Za to w Warszawie w korkach – poniżej 70km.
Co ważne, jak napisał Grzyby, ta wartość jest na bieżąco aktualizowana, zależnie od sposobu jazdy, o czym należy pamiętać
- Od: 26 sty 2008, 23:59
- Posty: 93
- Skąd: Warszawa, Łódź
- Auto: M6 CiTD 2003 165KM (chip tuning)
amra1973 napisał(a):prezi napisał:
No z tymi 150km to letko przesadziłeś... zeby chyba na 2 biegu za furmanką jeleń
Pisałem na podstawie własnych doświadczeń
Sie nie przejmuj, prezi i tak chyba nie wie co pisze, bo na 2 biegu spalanie jest okolo 8l o ile nie szalejesz powyzej 2500 obr
Nawiasem, skoro juz dzieno wspomnial o 10l rezerwy, niby dlaczego nie daloby sie przejechac na tak wielkiej ilosci paliwa 150 km?
PS. O ile cudowny DPF Was nie zalatwi w najlepszym momencie
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Ello. Dołączę się do tematu. Auto z silnikiem benzynowym 1.8. Mój problem to że obojętnie jak ustawiłbym w opcjach kompa -15/+15 to zawsze gdy zbiornik pusty na kompie wskazuje 50km/67km itd. jeszcze do przejechania. Czy popsuty mam ssak w zbiorniku czy jak? Jazda ekonomiczna obroty max 2500, prędkość 70-80. Wskazówka wygina się za "zero" a na kompie 60 km jeszcze do przejechania. Co jest? Pozdro...
--Nigdy nie polemizuj z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem--
- Od: 31 lip 2009, 13:47
- Posty: 126
- Skąd: Kraj kwitnącej wiśni
- Auto: Była...Mazda 6 GG 1,8 benzin...
Jest Ford Focus Mk3 Titanium EcoNetic
te wskazania sa bardzo nieprecyzyjne..
E
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Jak już wszedłem w tego odgrzanego kotleta to odpisze na pytanie...
Z tego co mi się rzuciło w oczy to chyba w instrukcji jest 32km czyli wychodzi 20mil ale musiałbym to sprawdzić
amra1973 napisał(a):...
z tą ilością km to zależy od sposobu jazdy, łącznie z tym że komputer wylicza zasięg na podstawie pomiarów z iluś tam ostatnich km (może ktoś wie z ilu?)...
Z tego co mi się rzuciło w oczy to chyba w instrukcji jest 32km czyli wychodzi 20mil ale musiałbym to sprawdzić
przycisnac i przytrzymac...
E.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
chinol napisał(a):obojętnie jak ustawiłbym w opcjach kompa -15/+15 to zawsze gdy zbiornik pusty na kompie wskazuje 50km/67km itd. jeszcze do przejechania [...] Co jest? Pozdro...
A co to znaczy "zbiornik pusty" – zdechl silnik, bo brak paliwa? Jesli nie, to NIE jest pusty i masz tyle do przejechania ile komputer mowi PLUS awaryjna rezera (pojecia nie mam ile jej jest, ale gdy masz zero z komputera to ROWNIEZ jedziesz).
Enduro napisał(a):te wskazania sa bardzo nieprecyzyjne..
E
Dópa tam. Komputer jest dokladny. Wskazowka nie jest.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Witam,
być może mój post będzie nie tyle w temacie, lecz raczej około tematu, ale tak sobie czytam Wasze opowieści o jeździe na resztkach paliwa i zastanawiam się, jak taka jazda wpływa na trwałość wtryskiwaczy (czy przypadkiem wtryskiwacze w M6 nie są chłodzone paliwem (którego zaczyna brakować) i czy nie wpływa to na opisane w poradniku zjawisko łuszczenia się wałka
?
być może mój post będzie nie tyle w temacie, lecz raczej około tematu, ale tak sobie czytam Wasze opowieści o jeździe na resztkach paliwa i zastanawiam się, jak taka jazda wpływa na trwałość wtryskiwaczy (czy przypadkiem wtryskiwacze w M6 nie są chłodzone paliwem (którego zaczyna brakować) i czy nie wpływa to na opisane w poradniku zjawisko łuszczenia się wałka
-
Tommy 81
Mam Mazdę 6 2.0 benzyna 147 KM. Ostatnio zwróciłem uwagę na komputer a raczej jego wyświetlania. Nie ukrywam ze mam duże wątpliwości. Mam wobec tego parę pytań. (jestem w fazie testów spalania przez nalewanie na tej samej stacji itp )
1. Komputer pokazuje zasieg na baku jaki jest do osiagniecia. Ostatnio ten zasięg mi się wyzerował, reakcja komputera była taka: 7,6.3,2,1 zatrzymał się na 0 parę km nic nie pokazywał a potem zaczął liczyć w górę 1,2,3,4 aż się zatrzymał i pokazał 0.
Dodam, że lampka rezerwy jeszcze się nie paliła nawet. Więc jak to jest z tym zasiegiem ?
2. Spalanie po Warszawie szybka jazda 100km z unikaniem stania w korkach (sporadycznie) pokazuje spalanie 8,9L. Ostatnio nalałem do pierwszego odbicia pistoleta. I obserwuje licznik Trip i co widzę, że spalanie jakie osiągnę może wynieść koło 11L (ale to się okażę).
Jeżeli będzie sytuacja ze komputer będzie pokazywał rożnicę o 1 lub 2 L można go jakoś ustawić ?
Dodam ze letnie koła 225/45/r17 a na zime mam 205/55/r16
1. Komputer pokazuje zasieg na baku jaki jest do osiagniecia. Ostatnio ten zasięg mi się wyzerował, reakcja komputera była taka: 7,6.3,2,1 zatrzymał się na 0 parę km nic nie pokazywał a potem zaczął liczyć w górę 1,2,3,4 aż się zatrzymał i pokazał 0.
Dodam, że lampka rezerwy jeszcze się nie paliła nawet. Więc jak to jest z tym zasiegiem ?
2. Spalanie po Warszawie szybka jazda 100km z unikaniem stania w korkach (sporadycznie) pokazuje spalanie 8,9L. Ostatnio nalałem do pierwszego odbicia pistoleta. I obserwuje licznik Trip i co widzę, że spalanie jakie osiągnę może wynieść koło 11L (ale to się okażę).
Jeżeli będzie sytuacja ze komputer będzie pokazywał rożnicę o 1 lub 2 L można go jakoś ustawić ?
Dodam ze letnie koła 225/45/r17 a na zime mam 205/55/r16
- Od: 8 paź 2012, 16:05
- Posty: 49
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 Sedan 2011 r. 2.0 benzyna 155 KM
Ja mam tak:
-jeśli chodzi o komputer to kiedy auto spali mi na trasie 7l, to komp potrafi pokazać średnie 9,5l. Chwilowe podczas równej jazdy np po autostradzie też pokazuje na dużo zawyżonym poziomie. Zasięg pokazuje tym samym zawsze dużo mniejszy. Jak zasięg zejdzie do 5km to można jeszcze długo jechać.
Być może jest to związane ze wskaźnikiem paliwa.
-wskaźnik kiedy tankuję do pełna długo pokazuje max. Potem szybko spada. Kiedy pokazuje połowę to wtedy najmniej się myli. Po przekroczeniu połowy dalej szybko spada i osiąga moment, kiedy zapala się rezerwa. Jak zapali się rezerwa przejeżdżam niecałą stówkę po czym tankuję i okazuje się, że jeszcze stówkę bym prawie przejechał.
Straszne stresujące. Jak miałem Omegę, to wskaźnik na zegarach był jak szwajcarski zegarek.
Czym może to być spowodowane?
-jeśli chodzi o komputer to kiedy auto spali mi na trasie 7l, to komp potrafi pokazać średnie 9,5l. Chwilowe podczas równej jazdy np po autostradzie też pokazuje na dużo zawyżonym poziomie. Zasięg pokazuje tym samym zawsze dużo mniejszy. Jak zasięg zejdzie do 5km to można jeszcze długo jechać.
Być może jest to związane ze wskaźnikiem paliwa.
-wskaźnik kiedy tankuję do pełna długo pokazuje max. Potem szybko spada. Kiedy pokazuje połowę to wtedy najmniej się myli. Po przekroczeniu połowy dalej szybko spada i osiąga moment, kiedy zapala się rezerwa. Jak zapali się rezerwa przejeżdżam niecałą stówkę po czym tankuję i okazuje się, że jeszcze stówkę bym prawie przejechał.
Straszne stresujące. Jak miałem Omegę, to wskaźnik na zegarach był jak szwajcarski zegarek.
Czym może to być spowodowane?
-
therman
therman napisał(a):jeśli chodzi o komputer to kiedy auto spali mi na trasie 7l, to komp potrafi pokazać średnie 9,5l
zerknij do wątku o ukrytych opcjach komputera – tam masz możliwość przestawienia spalania w zakresie +-15 % (co 5%)
therman napisał(a):wskaźnik kiedy tankuję do pełna długo pokazuje max. Potem szybko spada. Kiedy pokazuje połowę to wtedy najmniej się myli. Po przekroczeniu połowy dalej szybko spada
to jest normalne w M6 – wynika to m.in. z kształtu baku paliwa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6