Olej w normie – Palaca kontrolka Check check engine oraz dpf mruga
Strona 1 z 1
Witam !
Od trzech dni zapaliła mi się kontrolka Check Engine .
Próbowałem zresetować i zdiagnozować usterkę zaś wczoraj zapaliła się kontrolka DPF próbowałem wypalić Dpf lecz po przejechaniu ok 50km nie udało się i przeszła ta kontrolka w stan migania.
Sprawa wygląda następująco .
Czy jest możliwość wypalenia tego podczas jazdy czy tez tylko na stacji diagnostycznej przy użyciu odpowiedniego sprzętu?
Chciałbym dodać ze stan oleju jest jeszcze w normie .
z góry dzięki.
Czekam na sensowna odpowiedz
Pozdrawiam Andrzej.
Od trzech dni zapaliła mi się kontrolka Check Engine .
Próbowałem zresetować i zdiagnozować usterkę zaś wczoraj zapaliła się kontrolka DPF próbowałem wypalić Dpf lecz po przejechaniu ok 50km nie udało się i przeszła ta kontrolka w stan migania.
Sprawa wygląda następująco .
Czy jest możliwość wypalenia tego podczas jazdy czy tez tylko na stacji diagnostycznej przy użyciu odpowiedniego sprzętu?
Chciałbym dodać ze stan oleju jest jeszcze w normie .
z góry dzięki.
Czekam na sensowna odpowiedz
Pozdrawiam Andrzej.
- Od: 7 paź 2012, 20:35
- Posty: 30
- Auto: Mazda 6 Mzr 2,0 Sport Kombi GH 2009 Limited
Wygląda na to ze coś z dpf ale najlepiej byłoby szczytac kody błędów bo tak to można tylko zgadywać.
Puki się nie przełączył w tryb awaryjny powinieneś być wstanie przedmuchać filtr samemu metoda chałupnicza.
Temat wałkowany wielokrotnie na tym forum.
viewtopic.php?f=420&t=153623 dla przykładu.
Temat podejrzewam pójdzie do kosza.
Puki się nie przełączył w tryb awaryjny powinieneś być wstanie przedmuchać filtr samemu metoda chałupnicza.
Temat wałkowany wielokrotnie na tym forum.
viewtopic.php?f=420&t=153623 dla przykładu.
Temat podejrzewam pójdzie do kosza.
- Od: 15 maja 2012, 15:34
- Posty: 354 (83/16)
- Skąd: LUX/SC034
- Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH
Dziś zrobiłem wymuszone wypalanie metodą chałupniczą trwało to ok. godziny leciał z tłumika niemiłosierny dym oraz ciecz ciemno zółta chyba siarka. Lecz ta l
kuracja nie pomogła nadal kontrolki się palą samochód
jest w trybie awaryjnym oraz jest błąd 2463 sondy lambda – przepełnienie sadzy
Rozważam nad całkowitym usunięciem DPF.
kuracja nie pomogła nadal kontrolki się palą samochód
jest w trybie awaryjnym oraz jest błąd 2463 sondy lambda – przepełnienie sadzy
Rozważam nad całkowitym usunięciem DPF.
- Od: 7 paź 2012, 20:35
- Posty: 30
- Auto: Mazda 6 Mzr 2,0 Sport Kombi GH 2009 Limited
Ciekawa sprawa jest z tymi filtrami DPF. Ekolodzy wymusili na producentach ich stosowanie aby diesel nie zanieczyszczał środowiska. Zbiera się w tym filtrze sadza i inne świństwo, po to by później w czasie oczyszczania tego wszystkiego się pozbyć. Do tego przepalanie filtra następuje dość często powodując zwiększone spalanie, a tym samym zwiększoną emisję spalin. No bardzo ekologicznie to sobie wymyślili.standrej napisał(a):leciał z tłumika niemiłosierny dym oraz ciecz ciemno zółta chyba siarka.
- Od: 2 lip 2012, 21:28
- Posty: 23
- Auto: Mazda 6 GH, 2.0 MZR DISI, 2011r
Janusz626 napisał(a):Arecki... piszesz nie prawdę.
Tak właściwie to ja bym właśnie zgodził się z Arecki. Jakby przeliczyć koszty oraz emisję szkodliwych związków podczas wypalania DPf, jak również inne szkodliwe świństwa które powstają przy produkcji filtrów DPF to trudno będzie nazwać to rozwiązanie ekologicznym. No ale coś musieli wymyślić żeby drzeć od nas kierowców kasę.
standrej napisał(a):Błędy skasowano lecz po 10minutach jazdy zapaliła się kontrolka Check Engine
Blad P0133 sonda lambda
...przecież to nie wina DPF-u tylko sondy, nie rozważaj wycięcia filtra bo on nie jest niczemu winien.
A która to sonda tego nie wiem. Myślę że tu nawet nie chodzi o całkowite uwalenie sondy tylko o to że ona ma błędne odczyty w sensie parametrów spalin, a tutaj może być wiele czynników.
Zauważ że błąd P2463 już wyeliminowałeś.
Począwszy od paliwa jak i raczej jego stosunku do powietrza w spalinach-tutaj już temat rzeka. Są tematy odnośnie sondy i jego wymiany/podmiany z poprzedniego silnika RF-5C.
Proponuje sprawdzić czy przejdzie procedurę kalibracji wtrysków metodą chałupniczą, przeprowadź ją najpierw i oby się udała.
Optymalna temperatura do kalibracji wtrysków to 85st.C
Arecki napisał(a): Ekolodzy wymusili na producentach ich stosowanie aby diesel nie zanieczyszczał środowiska.
..tak, i raczej jest to słuszne posunięcie.
Arecki napisał(a): Zbiera się w tym filtrze sadza i inne świństwo, po to by później w czasie oczyszczania tego wszystkiego się pozbyć.
...racja, w sensie "pozbyć" nie znaczy ponownie wydalić na zewnątrz tylko właśnie spalić wewnątrz DPF-u w temperaturze 600-650 st.C aby zmniejszyć emisje tego świństwa do 95%.
Arecki napisał(a):Do tego przepalanie filtra następuje dość często powodując zwiększone spalanie, a tym samym zwiększoną emisję spalin. No bardzo ekologicznie to sobie wymyślili.
..tak, mimo wszystko jest zwiększone spalanie około 2-5 litrów ropska na zbiornik 65 litrów pojemności, raczej koszt znikomy.
Sebal napisał(a): Jakby przeliczyć koszty oraz emisję szkodliwych związków podczas wypalania DPf, jak również inne szkodliwe świństwa które powstają przy produkcji filtrów DPF to trudno będzie nazwać to rozwiązanie ekologicznym.
...w tak głęboką politykę nie wnikajmy, myślę że jest to na zrównoważonym poziomie.
Sebal napisał(a): No ale coś musieli wymyślić żeby drzeć od nas kierowców kasę.
...na wszystkim zdzierają naszą kase, nawet na chlebie i wodzie... a i tak płacimy pięciokrotnie za przerobienie tego samego produktu 5 razy, więc ten nieszczęśliwy DPF nie taki straszny myśle
standrej w serwisia nie zobaczysz tego wszystkiego co z wydechu wylatuje, w garażu tak.
Janusz nic dodać nic ując
.

"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Witam .Dzisiaj jechalem z UK do Polski na urlop i wszystko bylo ok do Holandii kiedy to zapalila sie kontrolka DPF (mruga) i Check Engine a samochod przeszedl w tryb awaryjny. Nie zycze tego nikomu bo reszta podrozy to byla masakra. W UK (od Cambs) i juz na kontynencie jechalem rowno na tempomacie a obroty trzymalem 2500-2700 wiec nie wiem co sie stalo. Macie jakies pomysly zanim podjade do pobliskiego serwisu w Zielonej Gorze ? Mazda 6 2.0 2008 85000 mil Pozdrawiam
-
cropek1
Wygląda ze może to być kombinacja P242F i P2463 wiec pozostaje wizyta w ASO. Jezeli filtr sie tylko zapchał to koszt wypalenia w ASO nie powinien byc większy niz 500PLN. Moze to byc wina paliwa, stylu jazdy na co dzień.
- Od: 15 maja 2012, 15:34
- Posty: 354 (83/16)
- Skąd: LUX/SC034
- Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH
motomike6 napisał(a):Wygląda ze może to być kombinacja P242F i P2463 wiec pozostaje wizyta w ASO. Jezeli filtr sie tylko zapchał to koszt wypalenia w ASO nie powinien byc większy niz 500PLN. Moze to byc wina paliwa, stylu jazdy na co dzień.
Wrocilem ze skanu i kody sa takie:
P2458
P2463
P242F
U0073
Troche dla mnie dziwne to kod 2 i 3 bo tak jak juz pisalem od wyjazdu z UK pilnowalem obrotow wlasnie zeby przepalic DPF a tu mi pokazuje ze jest nagromadzenie sadzy i popiolu. A co oznacza blad 1 i 4 ? Pozdrawiam
-
cropek1
P2458 – Diesel Particulate Filter Regeneration Duration
P2463 – Diesel Particulate Filter Restriction – Soot Accumulation
P242F – Diesel Particulate Filter Restriction – Ash Accumulation
U0073 – CAN data bus off
Myślę ze DPF zapachal się przez U0073....cokolwiek to znaczy.. raczej pozostal tobie serwis i IDS niestety :–(
Ewentualnie pierwsze trzy blendy "P...." spowodowaly U0073 oznajmiając wylaczenie bądź brak możliwości dalszej jazdy wynikający z zapelnienia filtra w 200%, musisz jechać na serwis lub kogoś kumatego z IDSem, sam nic juz nie zrobisz.....
aha... nie powinienes winic DPFu ze wykrzyczal te bledy i ze zachcialo mu się sygnalizowac kontrolką, wina leży po stronie silnika ze zaczął najnormalniej rzucać sadza więcej niż normalnie, normalnie się zapchal... wina może leżeć po stronie paliwa ukladu CR wtryskow, paprocha na przeplywomierzu i innych mniej lub bardziej znaczących aspektów pracującego silnika diesla.
Jest też druga strona medalu, mianowicie nie sam DPF ale jego czujniki ciśnień ewentualnie sond odmowily poprawnej wspolpracy i badaniu stanu zapelnienia Filtra lub procesu jego wypalania.
...z 4X HD i Tap4... [url='http://tapatalk.com/m?id=10']now Free[/url]
P2463 – Diesel Particulate Filter Restriction – Soot Accumulation
P242F – Diesel Particulate Filter Restriction – Ash Accumulation
U0073 – CAN data bus off
Myślę ze DPF zapachal się przez U0073....cokolwiek to znaczy.. raczej pozostal tobie serwis i IDS niestety :–(
Ewentualnie pierwsze trzy blendy "P...." spowodowaly U0073 oznajmiając wylaczenie bądź brak możliwości dalszej jazdy wynikający z zapelnienia filtra w 200%, musisz jechać na serwis lub kogoś kumatego z IDSem, sam nic juz nie zrobisz.....
aha... nie powinienes winic DPFu ze wykrzyczal te bledy i ze zachcialo mu się sygnalizowac kontrolką, wina leży po stronie silnika ze zaczął najnormalniej rzucać sadza więcej niż normalnie, normalnie się zapchal... wina może leżeć po stronie paliwa ukladu CR wtryskow, paprocha na przeplywomierzu i innych mniej lub bardziej znaczących aspektów pracującego silnika diesla.
Jest też druga strona medalu, mianowicie nie sam DPF ale jego czujniki ciśnień ewentualnie sond odmowily poprawnej wspolpracy i badaniu stanu zapelnienia Filtra lub procesu jego wypalania.
...z 4X HD i Tap4... [url='http://tapatalk.com/m?id=10']now Free[/url]
Problem tkwił w sondzie lambda dzisiaj wymieniłem i pokasowano błędy.
Przy okazji wymieniłem rozrząd z pompą .
Pompa to porażka ..jej wymiana ..dostęp bardzo ciężki.
Az się nie chce myśleć jak przyjdzie wymienić termostat przy niej
Ciężki dostęp brak miejsca.
Jeszcze została kalibracja wtrysków oraz oliwa z filtrem
Przy okazji wymieniłem rozrząd z pompą .
Pompa to porażka ..jej wymiana ..dostęp bardzo ciężki.
Az się nie chce myśleć jak przyjdzie wymienić termostat przy niej
Ciężki dostęp brak miejsca.

Jeszcze została kalibracja wtrysków oraz oliwa z filtrem
- Od: 7 paź 2012, 20:35
- Posty: 30
- Auto: Mazda 6 Mzr 2,0 Sport Kombi GH 2009 Limited
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6