Olej w normie – Palaca kontrolka Check check engine oraz dpf mruga

Postprzez standrej » 21 wrz 2013, 16:15

Witam !
Od trzech dni zapaliła mi się kontrolka Check Engine .
Próbowałem zresetować i zdiagnozować usterkę zaś wczoraj zapaliła się kontrolka DPF próbowałem wypalić Dpf lecz po przejechaniu ok 50km nie udało się i przeszła ta kontrolka w stan migania.
Sprawa wygląda następująco .
Czy jest możliwość wypalenia tego podczas jazdy czy tez tylko na stacji diagnostycznej przy użyciu odpowiedniego sprzętu?
Chciałbym dodać ze stan oleju jest jeszcze w normie .
z góry dzięki.
Czekam na sensowna odpowiedz

Pozdrawiam Andrzej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2012, 20:35
Posty: 30
Auto: Mazda 6 Mzr 2,0 Sport Kombi GH 2009 Limited

Postprzez motomike6 » 21 wrz 2013, 21:25

Wygląda na to ze coś z dpf ale najlepiej byłoby szczytac kody błędów bo tak to można tylko zgadywać.
Puki się nie przełączył w tryb awaryjny powinieneś być wstanie przedmuchać filtr samemu metoda chałupnicza.
Temat wałkowany wielokrotnie na tym forum.
viewtopic.php?f=420&t=153623 dla przykładu.
Temat podejrzewam pójdzie do kosza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2012, 15:34
Posty: 354 (83/16)
Skąd: LUX/SC034
Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH

Postprzez standrej » 22 wrz 2013, 16:06

Dziś zrobiłem wymuszone wypalanie metodą chałupniczą trwało to ok. godziny leciał z tłumika niemiłosierny dym oraz ciecz ciemno zółta chyba siarka. Lecz ta l
kuracja nie pomogła nadal kontrolki się palą samochód
jest w trybie awaryjnym oraz jest błąd 2463 sondy lambda – przepełnienie sadzy
Rozważam nad całkowitym usunięciem DPF.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2012, 20:35
Posty: 30
Auto: Mazda 6 Mzr 2,0 Sport Kombi GH 2009 Limited

Postprzez chmooreck » 23 wrz 2013, 10:36

Wybierz się najpierw do ogarniętego mechanika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1123 (0/6)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez Arecki » 24 wrz 2013, 07:55

standrej napisał(a):leciał z tłumika niemiłosierny dym oraz ciecz ciemno zółta chyba siarka.
Ciekawa sprawa jest z tymi filtrami DPF. Ekolodzy wymusili na producentach ich stosowanie aby diesel nie zanieczyszczał środowiska. Zbiera się w tym filtrze sadza i inne świństwo, po to by później w czasie oczyszczania tego wszystkiego się pozbyć. Do tego przepalanie filtra następuje dość często powodując zwiększone spalanie, a tym samym zwiększoną emisję spalin. No bardzo ekologicznie to sobie wymyślili.
Początkujący
 
Od: 2 lip 2012, 21:28
Posty: 23
Auto: Mazda 6 GH, 2.0 MZR DISI, 2011r

Postprzez Janusz626 » 24 wrz 2013, 10:24

Arecki... piszesz nie prawdę.

Dopisano 24 wrz 2013, o 10:25:

Arecki... piszesz nie prawdę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez standrej » 24 wrz 2013, 17:38

Byłem dzisiaj na kasowaniu błędów Dpf i Check Engine

Błędy skasowano lecz po 10minutach jazdy zapaliła się kontrolka Check Engine
Blad P 0133 sonda lambda
Porażka <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2012, 20:35
Posty: 30
Auto: Mazda 6 Mzr 2,0 Sport Kombi GH 2009 Limited

Postprzez Sebal » 24 wrz 2013, 23:25

Janusz626 napisał(a):Arecki... piszesz nie prawdę.

Tak właściwie to ja bym właśnie zgodził się z Arecki. Jakby przeliczyć koszty oraz emisję szkodliwych związków podczas wypalania DPf, jak również inne szkodliwe świństwa które powstają przy produkcji filtrów DPF to trudno będzie nazwać to rozwiązanie ekologicznym. No ale coś musieli wymyślić żeby drzeć od nas kierowców kasę.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 643 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez Janusz626 » 25 wrz 2013, 09:01

standrej napisał(a):Błędy skasowano lecz po 10minutach jazdy zapaliła się kontrolka Check Engine
Blad P0133 sonda lambda

...przecież to nie wina DPF-u tylko sondy, nie rozważaj wycięcia filtra bo on nie jest niczemu winien.
A która to sonda tego nie wiem. Myślę że tu nawet nie chodzi o całkowite uwalenie sondy tylko o to że ona ma błędne odczyty w sensie parametrów spalin, a tutaj może być wiele czynników.
Zauważ że błąd P2463 już wyeliminowałeś.
Począwszy od paliwa jak i raczej jego stosunku do powietrza w spalinach-tutaj już temat rzeka. Są tematy odnośnie sondy i jego wymiany/podmiany z poprzedniego silnika RF-5C.
Proponuje sprawdzić czy przejdzie procedurę kalibracji wtrysków metodą chałupniczą, przeprowadź ją najpierw i oby się udała.
Optymalna temperatura do kalibracji wtrysków to 85st.C

Arecki napisał(a): Ekolodzy wymusili na producentach ich stosowanie aby diesel nie zanieczyszczał środowiska.

..tak, i raczej jest to słuszne posunięcie.
Arecki napisał(a): Zbiera się w tym filtrze sadza i inne świństwo, po to by później w czasie oczyszczania tego wszystkiego się pozbyć.

...racja, w sensie "pozbyć" nie znaczy ponownie wydalić na zewnątrz tylko właśnie spalić wewnątrz DPF-u w temperaturze 600-650 st.C aby zmniejszyć emisje tego świństwa do 95%.
Arecki napisał(a):Do tego przepalanie filtra następuje dość często powodując zwiększone spalanie, a tym samym zwiększoną emisję spalin. No bardzo ekologicznie to sobie wymyślili.

..tak, mimo wszystko jest zwiększone spalanie około 2-5 litrów ropska na zbiornik 65 litrów pojemności, raczej koszt znikomy.


Sebal napisał(a): Jakby przeliczyć koszty oraz emisję szkodliwych związków podczas wypalania DPf, jak również inne szkodliwe świństwa które powstają przy produkcji filtrów DPF to trudno będzie nazwać to rozwiązanie ekologicznym.

...w tak głęboką politykę nie wnikajmy, myślę że jest to na zrównoważonym poziomie.
Sebal napisał(a): No ale coś musieli wymyślić żeby drzeć od nas kierowców kasę.

...na wszystkim zdzierają naszą kase, nawet na chlebie i wodzie... a i tak płacimy pięciokrotnie za przerobienie tego samego produktu 5 razy, więc ten nieszczęśliwy DPF nie taki straszny myśle :P

standrej w serwisia nie zobaczysz tego wszystkiego co z wydechu wylatuje, w garażu tak.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Marianek » 26 wrz 2013, 06:54

Janusz nic dodać nic ując <spoko> .
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez cropek1 » 15 paź 2013, 13:06

Witam .Dzisiaj jechalem z UK do Polski na urlop i wszystko bylo ok do Holandii kiedy to zapalila sie kontrolka DPF (mruga) i Check Engine a samochod przeszedl w tryb awaryjny. Nie zycze tego nikomu bo reszta podrozy to byla masakra. W UK (od Cambs) i juz na kontynencie jechalem rowno na tempomacie a obroty trzymalem 2500-2700 wiec nie wiem co sie stalo. Macie jakies pomysly zanim podjade do pobliskiego serwisu w Zielonej Gorze ? Mazda 6 2.0 2008 85000 mil Pozdrawiam
cropek1
 

Postprzez motomike6 » 15 paź 2013, 15:24

Wygląda ze może to być kombinacja P242F i P2463 wiec pozostaje wizyta w ASO. Jezeli filtr sie tylko zapchał to koszt wypalenia w ASO nie powinien byc większy niz 500PLN. Moze to byc wina paliwa, stylu jazdy na co dzień.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2012, 15:34
Posty: 354 (83/16)
Skąd: LUX/SC034
Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH

Postprzez cropek1 » 15 paź 2013, 17:55

motomike6 napisał(a):Wygląda ze może to być kombinacja P242F i P2463 wiec pozostaje wizyta w ASO. Jezeli filtr sie tylko zapchał to koszt wypalenia w ASO nie powinien byc większy niz 500PLN. Moze to byc wina paliwa, stylu jazdy na co dzień.



Wrocilem ze skanu i kody sa takie:

P2458
P2463
P242F
U0073

Troche dla mnie dziwne to kod 2 i 3 bo tak jak juz pisalem od wyjazdu z UK pilnowalem obrotow wlasnie zeby przepalic DPF a tu mi pokazuje ze jest nagromadzenie sadzy i popiolu. A co oznacza blad 1 i 4 ? Pozdrawiam
cropek1
 

Postprzez Janusz626 » 15 paź 2013, 19:43

P2458 – Diesel Particulate Filter Regeneration Duration
P2463 – Diesel Particulate Filter Restriction – Soot Accumulation
P242F – Diesel Particulate Filter Restriction – Ash Accumulation
U0073 – CAN data bus off
Myślę ze DPF zapachal się przez U0073....cokolwiek to znaczy.. raczej pozostal tobie serwis i IDS niestety :–(
Ewentualnie pierwsze trzy blendy "P...." spowodowaly U0073 oznajmiając wylaczenie bądź brak możliwości dalszej jazdy wynikający z zapelnienia filtra w 200%, musisz jechać na serwis lub kogoś kumatego z IDSem, sam nic juz nie zrobisz.....

aha... nie powinienes winic DPFu ze wykrzyczal te bledy i ze zachcialo mu się sygnalizowac kontrolką, wina leży po stronie silnika ze zaczął najnormalniej rzucać sadza więcej niż normalnie, normalnie się zapchal... wina może leżeć po stronie paliwa ukladu CR wtryskow, paprocha na przeplywomierzu i innych mniej lub bardziej znaczących aspektów pracującego silnika diesla.
Jest też druga strona medalu, mianowicie nie sam DPF ale jego czujniki ciśnień ewentualnie sond odmowily poprawnej wspolpracy i badaniu stanu zapelnienia Filtra lub procesu jego wypalania.

...z 4X HD i Tap4... [url='http://tapatalk.com/m?id=10']now Free[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez standrej » 22 lis 2013, 19:03

Problem tkwił w sondzie lambda dzisiaj wymieniłem i pokasowano błędy.
Przy okazji wymieniłem rozrząd z pompą .
Pompa to porażka ..jej wymiana ..dostęp bardzo ciężki.
Az się nie chce myśleć jak przyjdzie wymienić termostat przy niej
Ciężki dostęp brak miejsca. <glupek2>

Jeszcze została kalibracja wtrysków oraz oliwa z filtrem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2012, 20:35
Posty: 30
Auto: Mazda 6 Mzr 2,0 Sport Kombi GH 2009 Limited

Postprzez Janusz626 » 22 lis 2013, 19:10

Extra ze sobie poradziles, dzięki za wpis o wyjaśnionej usterce ;–)

...z 4X HD i Tap4...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron