
Przerywanie podczas dodawania gazu w MZR-CD
Witam,moja tez szarpie(diesel)Wymienilem filtr paliwa i przez chwile bylo super zbierala sie jak glupia,po paru dniach znow szarpanie i kiepsko jezdzi.Przeanalizowalem pare spraw i doszedlem do wniosku,ze sprobuje odlaczyc akumulator-odlaczalem przy wymianie filtra.I teraz pytanie madzia znow rwie do przodu zadnych szarpniec-sprawdzilem bledow brak ma ktos jakies sugestie?Ja juz glupieje. 

- Od: 23 cze 2011, 21:09
- Posty: 31
- Skąd: warszawa/uk
- Auto: MAZDA 6 GH 2009 2.0 benzyna
muniekwawa napisał(a):Witam,moja tez szarpie(diesel)Wymienilem filtr paliwa i przez chwile bylo super zbierala sie jak glupia,po paru dniach znow szarpanie i kiepsko jezdzi.Przeanalizowalem pare spraw i doszedlem do wniosku,ze sprobuje odlaczyc akumulator-odlaczalem przy wymianie filtra.I teraz pytanie madzia znow rwie do przodu zadnych szarpniec-sprawdzilem bledow brak ma ktos jakies sugestie?Ja juz glupieje.
Sugeruje kalibracje wtrysków. U mnie tez po serwisie i wymianie wszystkich filtrów chwile było ok ale po jakimś czasie problem powrócił. Po kalibracji już kilka tys i jak na razie chodzi bezproblemowo.
viewtopic.php?f=90&t=59614
- Od: 15 maja 2012, 15:34
- Posty: 354 (83/16)
- Skąd: LUX/SC034
- Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH
Witam, od miesiąca mam problem z przerywaniem w mojej madzi,odczuwalne w zakresie 1500-1800obr/min . Robiłem korekcje wtrysków lecz nic nie pomogło.w wzeszły wtorek auto postawiłem do serwisu ASO gdzie zgłosiłem ten problem.Wymienione zostały wszystkie filtry,oleje,zalecili wypalenie DPF.Jak się okazało DPF wypalali dwa razy bo za pierwszym coś im nie poszło.Przez kilka dni przerywanie nie było odczuwalne aż do dziś.Po przejechaniu 30 km problem powrócił ,jadąc delikatnie i chcąc przyspieszyć auto na chwilę jakby się dławiło.Zaczyna robić się to trochę drażniące .Tankuję na bp,mam zrobione 64k mil .Gdzie tkwi przyczyna ,od czego zacząć ? Akumulator był odłączony na ASO,przeczyścić EGR? Czy może DPF się kończy, po wypaleniu przez kilka dni było ok.Czy ktoś wie gdzie tkwi problem?
- Od: 30 maja 2011, 12:24
- Posty: 5
- Skąd: iława
- Auto: Mazda 6 GH 2.0 PB 2011r
dan34 napisał(a):Witam, od miesiąca mam problem z przerywaniem w mojej madzi,odczuwalne w zakresie 1500-1800obr/min . Robiłem korekcje wtrysków lecz nic nie pomogło.w wzeszły wtorek auto postawiłem do serwisu ASO gdzie zgłosiłem ten problem.Wymienione zostały wszystkie filtry,oleje,zalecili wypalenie DPF.Jak się okazało DPF wypalali dwa razy bo za pierwszym coś im nie poszło.Przez kilka dni przerywanie nie było odczuwalne aż do dziś.Po przejechaniu 30 km problem powrócił ,jadąc delikatnie i chcąc przyspieszyć auto na chwilę jakby się dławiło.Zaczyna robić się to trochę drażniące .Tankuję na bp,mam zrobione 64k mil .Gdzie tkwi przyczyna ,od czego zacząć ? Akumulator był odłączony na ASO,przeczyścić EGR? Czy może DPF się kończy, po wypaleniu przez kilka dni było ok.Czy ktoś wie gdzie tkwi problem?
Mialem tak samo w podobnym zakresie obrotow.Jest to zakres w ktorym zalaczony jest EGR.Nie sprawdzalem go i nie czyscilem tylko poprostu zostal zaslepiony i pomoglo.Autko lepiej zbiera sie od dolu i nie ma tej irytujacej czkawki.Zrobilem tak juz 12tys mil i zadnych bledow.Zaryzukuje nawet stwierdzenie ze jest to zdrowsze dla silnika.
Nie twierdze ze jest to lekarstwo dla wszystkich,mowie tylko na swoim przykladzie i moim rozwiazaniu tego problemu.
Na prosbe paru osob zainteresowanych tym rozwiazaniem.
Miejsce w ktorym wstawiona zostala zaslepka.
- Od: 6 mar 2012, 03:48
- Posty: 24
- Skąd: Manchester UK
- Auto: M6 GH MZR-CD 2.0 Sport
Black bad\''/girl
Kilka dni temu zaślepiłem EGR i tu podziękowania dla michuu za pomoc oraz wstawkę zdjęć.Sprawa banalnie prosta zajęło mi to na luzie ok 40 min.Po zaślepieniu rzeczywiście znaczna poprawa , auto lepiej się zbiera oraz brak przerywania. Zrobiłem około 100 mil i jak dla mnie ok.Problem pojawił się w drodze z pl do uk po 250 milach na autostradzie przy włączonym tempomacie zapalił się Check engine .Po zatrzymaniu nie stwierdziłem nic niepokojącego ,auto normalnie reagowało na dodawanie gazu ,temp ok ,olej ok, moc ok.Kontynuowałem jazdę nic złego się nie działo,a kontrolka cały czas się paliła .Dzisiaj rano odpalam auto i kontrolka zgasła od razu i tak 15 mil i jest ok.
Czy to jest wina zaślepki,jakiś czujnik coś wykrył? czy ktoś mniał podobne objawy?Czy jest się czym martwić?
Pozdrawiam.
Czy to jest wina zaślepki,jakiś czujnik coś wykrył? czy ktoś mniał podobne objawy?Czy jest się czym martwić?
Pozdrawiam.
- Od: 30 maja 2011, 12:24
- Posty: 5
- Skąd: iława
- Auto: Mazda 6 GH 2.0 PB 2011r
Witam,samo zaslepienie egr-a na dluzsza mete chyba nic nie da,z tego co mi wiadomo trzeba jeszcze go potraktowac jakims softem.Poza tym zaslepianie egr-a w silnikach z dpf chyba nie jest dobrym rozwiazaniem? 
- Od: 23 cze 2011, 21:09
- Posty: 31
- Skąd: warszawa/uk
- Auto: MAZDA 6 GH 2009 2.0 benzyna
ten przewod zaznaczony na zdieciach to jest wlot spalin z egr-a do kolektora ssacego, jak sie zapcha i egr zostanie w pozycji otwartej ........., check engine na stale i nawet nowy egr moze.
jak juz zaslepiac to przed egr-m na bloku silnika gdzie jest przykrecony a nie za nim.
jak juz zaslepiac to przed egr-m na bloku silnika gdzie jest przykrecony a nie za nim.
- Od: 22 kwi 2010, 22:55
- Posty: 590
- Skąd: uk
- Auto: Biale
Mysle ze to przerywanie to nic innego jak przez EGR, mysle sobie dalej co zrobic.
A mysle sobie tak zeby wykrecic gnojka, wymyc dokladnie czym sie da, nie tylko w miejscu gdzie zbiera sie nagar ale nawet silnik w srodku, oryginalny smar robi sie twardy i sruba ciezko sie porusza.
Czyscic nawet srodkiem do hamulców, nie smarowac przesadnie śruby od silnika pozycyjnego niech ma lekko, nie ma tam szczotek czy komutatora.
Bynajmniej nie smarowac w ogóle trzpienia w tej tulejce i siatce cos jak w FSO "tlumika spalin" mysle ze tam musi byc kompletnie sucho na pieprz.
Sam zawor "grzybek" dotrzec do gniazda jak kiedys zawory w FSO, nie moze byc tam przdmuchow, konstrukcja jest delikatna, weśmy go pod uwage...
Po czyszczeniu EGR przez kilka kilometrow bedzie prowadzic adaptacje pozycji otwarcia i zamkniecia, moze nie byc fajnie, szarpania na wolnych obrotach ale nie wyzej. Ponadto przeprowadzić obowiązkowo kalibracje wtrysków!
I mysle sobie dalej ze dobrze zrobilem to co wyzej napisalem, bynajmniej pozbylem sie szarpania miedzy 1500 a 2000 na zimnym silniku. ;–)
...z LG 4X HD i Tap II
A mysle sobie tak zeby wykrecic gnojka, wymyc dokladnie czym sie da, nie tylko w miejscu gdzie zbiera sie nagar ale nawet silnik w srodku, oryginalny smar robi sie twardy i sruba ciezko sie porusza.
Czyscic nawet srodkiem do hamulców, nie smarowac przesadnie śruby od silnika pozycyjnego niech ma lekko, nie ma tam szczotek czy komutatora.
Bynajmniej nie smarowac w ogóle trzpienia w tej tulejce i siatce cos jak w FSO "tlumika spalin" mysle ze tam musi byc kompletnie sucho na pieprz.
Sam zawor "grzybek" dotrzec do gniazda jak kiedys zawory w FSO, nie moze byc tam przdmuchow, konstrukcja jest delikatna, weśmy go pod uwage...
Po czyszczeniu EGR przez kilka kilometrow bedzie prowadzic adaptacje pozycji otwarcia i zamkniecia, moze nie byc fajnie, szarpania na wolnych obrotach ale nie wyzej. Ponadto przeprowadzić obowiązkowo kalibracje wtrysków!
I mysle sobie dalej ze dobrze zrobilem to co wyzej napisalem, bynajmniej pozbylem sie szarpania miedzy 1500 a 2000 na zimnym silniku. ;–)
...z LG 4X HD i Tap II
Witam,czy ktos moglby podac jakie wskazowki jak wymontowac EGR ?Musze wyczyscic to ustrojstwo,bo u mnie tez zaczelo sie szarpanie i czkawka. 
- Od: 23 cze 2011, 21:09
- Posty: 31
- Skąd: warszawa/uk
- Auto: MAZDA 6 GH 2009 2.0 benzyna
Witam! Mam ten sam problem w mojej mazdzie 6 GH 2.0 MZR-CD. Podczas dodawania gazu samochod sie dlawi ale nie zawsze tylko wtedy kiedy jade ze stala predkoscia i nagle chce dodac gazu. Wszystko to dzieje sie w obrotach ponizej 2000. Bylem dzisiaj na diagnostyce komputerowej i pojawil sie blad P0234. Z tego co wiem to oznacza on ze jest problem z turbina. Powiedziano mi ze moze to byc jakis czujnik do turbiny czy cos BOOST PRESSURE CONTROL a jesli nie to sama turbina. Pisze dlatego bo moze ktos juz mial ten sam problem i potrzebuje porady. Czekam na pomoc. Z gory dzieki!
Dopisano 14 października 2013, o 14:18:
Dokladnie powiedziano mi ze turbina dostaje za duzo pradu i dlatego tak sie dzieje. mam nadzieje ze to czujnik bo jest duzo tanszy niz cala turbina. czekam na pomoc
Dopisano 14 października 2013, o 14:18:
Dokladnie powiedziano mi ze turbina dostaje za duzo pradu i dlatego tak sie dzieje. mam nadzieje ze to czujnik bo jest duzo tanszy niz cala turbina. czekam na pomoc
- Od: 19 lut 2012, 23:29
- Posty: 5
- Skąd: Coventry
- Auto: Mazda 6 2.0 D Sport 2008
rolin1234, czujnik o którym piszesz jest umiejscowiony nad kol. ssacym po lewej stronie, mierzy on ciśnienie doladowania jak również podciśnienie które panuje w kol. ssącym.
Czujnik raczej się nie psuje, może mieć problem raczej z zapchaniem wężyka czy tez w samym kruccu przy kol. ssacym, ewentualnie wtyczka, kabelki....
...z 4X HD i Tap4... [url='http://tapatalk.com/m?id=10']now Free[/url]
Czujnik raczej się nie psuje, może mieć problem raczej z zapchaniem wężyka czy tez w samym kruccu przy kol. ssacym, ewentualnie wtyczka, kabelki....
...z 4X HD i Tap4... [url='http://tapatalk.com/m?id=10']now Free[/url]
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6