Po wymianie silnika zaczęła się choinka , Silnik dokładnie taki sam jak był 2.0 D bez turbiny 71KM
daje link na YT. z nagraniem kontrolki świeć żarowych na nieodpalonym silniku w normalnym uporządkowaniu błąd się pokazuje około 2 min po odpaleniu silnika
http://www.youtube.com/watch?v=xWmULCQwBPw link do filmu proszę o pomoc i dziękuje
prosze o pomoc w odczytniu błedu
Strona 1 z 1
P 0335 – czujnik położenia wału korbowego – brak sygnału
P 1189 – czujnik prędkości pompy wtryskowej – brak sygnału
P 0510 – czujnik położenia pedału gazu całkowicie zwolnionego (idle switch) – wadliwe działanie
P 1190 – rezystor kalibracyjny obwód poza zakresem – przerwa w obwodzie
skasuj błędy przez minutę odłączając akku,potem odpal silnik,pojeździj trochę i odczytaj ponownie.
coś za dużo jak na jeden raz.
P 1189 – czujnik prędkości pompy wtryskowej – brak sygnału
P 0510 – czujnik położenia pedału gazu całkowicie zwolnionego (idle switch) – wadliwe działanie
P 1190 – rezystor kalibracyjny obwód poza zakresem – przerwa w obwodzie
skasuj błędy przez minutę odłączając akku,potem odpal silnik,pojeździj trochę i odczytaj ponownie.
coś za dużo jak na jeden raz.
Odpiąłem aku na pol minuty z wciśniętym stopem, podłączyłem aku odpaliłem i mam nowy filmik:) sorki za dzieciaki w tle:) Co jest ciekawe, podczas gdy były zwarte piny w obd a silnik był zgaszony(nieodpalony) dodając gazu włączał się wiatrak , czym mocniej wciskałem gaz tym szybciej się obracał słychać na filmie:) daje link
http://www.youtube.com/watch?v=KNO2cvKbWsQ
http://www.youtube.com/watch?v=KNO2cvKbWsQ
- Od: 27 sie 2013, 15:30
- Posty: 26
- Skąd: Rzeszów
- Auto: 323f bj 2.0 diesel 71km 84kw silnik rf1g
tadziol napisał(a):P 0335 – czujnik położenia wału korbowego – brak sygnału
P 1189 – czujnik prędkości pompy wtryskowej – brak sygnału
P 0510 – czujnik położenia pedału gazu całkowicie zwolnionego (idle switch) – wadliwe działanie
P 1190 – rezystor kalibracyjny obwód poza zakresem – przerwa w obwodzie
i ponownie to samo.
wiązki do sprawdzenia.
Ponownie dzięki
zrobię jeszcze raz reset, tym razem ściągnę klemę na dłużej , jak się pojawi ponownie błąd, jadę do mechanika bo mam gwarancje rozruchową:) Jak pisałem na początku, silnik mam wymieniony po zerwaniu paska rozrządu, nie opłacalne było remontowanie głowicy:( ale blok i cała reszta osprzętu i czujników z poprzedniego silnika na którym nie było żadnych błędów mam:) Tylko z tym pedałem gazu nie wiem o co loto:)Ale sprawdzę może jakiś paproch ,bądź wilgoć się dostała i wystarczy przeczyścić:)
Dopisano 2 wrz 2013, 16:41:
Wiec tak ,co do P 1190 i P1189 mechanik powiedział że może to być związane z P 0335 twierdząc że jak nie daje sygnału ,nie zamyka obwodu i tak będzie, a P0510 jest nieważny
Wymieniony jest już czujnik położenia walu ten P0335 z poprzedniego silnika (w Rzeszowie niema nowego w żadnej hurtowni )reset kompa odpalam i ba
znowu błąd . Biorę aparat i idę robić filmik (tym razem bez dzieciaków ) wrzucę na yt i dam link .Tym razem będę czekał jeszcze dłużej aż skończy się test:) Niedługo będę:)
Dopisano 2 wrz 2013, 18:28:
Troszkę gorsza jakość bo film wyszedł mi ponad 1gb:) i zmniejszyłem rozdzielczość proszę oto link
http://www.youtube.com/watch?v=sUyNDLDwDqA
Dopisano 2 wrz 2013, 16:41:
Wiec tak ,co do P 1190 i P1189 mechanik powiedział że może to być związane z P 0335 twierdząc że jak nie daje sygnału ,nie zamyka obwodu i tak będzie, a P0510 jest nieważny
Dopisano 2 wrz 2013, 18:28:
Troszkę gorsza jakość bo film wyszedł mi ponad 1gb:) i zmniejszyłem rozdzielczość proszę oto link
http://www.youtube.com/watch?v=sUyNDLDwDqA
- Od: 27 sie 2013, 15:30
- Posty: 26
- Skąd: Rzeszów
- Auto: 323f bj 2.0 diesel 71km 84kw silnik rf1g
błędy nadal masz takie same wszystkie cztery , ściągnij minusową klemę + hamulec około 20 sek
i powinny się skasować . skoro wymieniłeś czujnik to nie powinno być tego błędu . wygląda na to jakby nie usuwały się z pamięci ECU . po resecie zrób od razu diagnostykę i zobaczymy ile błędów pokaże .
i powinny się skasować . skoro wymieniłeś czujnik to nie powinno być tego błędu . wygląda na to jakby nie usuwały się z pamięci ECU . po resecie zrób od razu diagnostykę i zobaczymy ile błędów pokaże .
Ostatnio edytowano 6 wrz 2013, 18:57 przez xedos1972, łącznie edytowano 2 razy
xedos1972
Wymieniłem czujnik wału ,i od razu reset (minus z aku na pół minuty z hamulcem wciśniętym) i po resecie nagranie, mechanik powiedział ze może być winna sama pompa paliwowa i najlepiej przełożyć cala z kablami i czujnikami ale czy to co da?. Żeby zmienić pompę trzeba ściągać pasek rozrządu ?
- Od: 27 sie 2013, 15:30
- Posty: 26
- Skąd: Rzeszów
- Auto: 323f bj 2.0 diesel 71km 84kw silnik rf1g
Tak wiec z mojej strony temat zamykam:) może się komuś kiedyś przyda, może będzie to samo:) przy nowym silniku na pompie wtryskowej była (chyba to jest rezystor ) mała czarna kostka na 2 piny z naklejką
956
NO . 12 a przy starym taka sama lecz z naklejką
955
NO . 11 Nie wiem czy to jakaś oporność rezystora ,kod , czy po prostu nowy jakoś uszkodzony ,ale kontrolna nie mruga mimo nie robienia resetu .Tak wiec wg mnie ewidentnie błędu nie ma:) pozdrawiam i dziękuje wszystkim za pomoc . Jeszcze dla pewności wykonam odczyt błędów:) ale raczej nic się nie pokaże:)
956
NO . 12 a przy starym taka sama lecz z naklejką
955
NO . 11 Nie wiem czy to jakaś oporność rezystora ,kod , czy po prostu nowy jakoś uszkodzony ,ale kontrolna nie mruga mimo nie robienia resetu .Tak wiec wg mnie ewidentnie błędu nie ma:) pozdrawiam i dziękuje wszystkim za pomoc . Jeszcze dla pewności wykonam odczyt błędów:) ale raczej nic się nie pokaże:)
- Od: 27 sie 2013, 15:30
- Posty: 26
- Skąd: Rzeszów
- Auto: 323f bj 2.0 diesel 71km 84kw silnik rf1g
Ta kostka to pamięć eprom pompy wtryskowej, aby wszystkie pompy dawały takie samo ciśnienie muszą być skalibrowane i właśnie w tej pamięci jest zapisana informacja o korekcie dawki dla danej pompy.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości