Świece zapłonowe – zamienniki
Strona 1 z 1
Elo, jestem kilkumiesięcznym użytkownikiem Mazdy i przede mną wymiana świec zapłonowych. Poza oryginałami których koszt oscyluje w przedziale 60-75 zł sztuka, natrafiłem na AutoLite model APP 5364 podwójnie platynowane ponoć dobre do gazu LPG. Wśród kalkulatorów świec zapłonowych wychodzą mi jeszcze BERU – Z67 lub 14KR-7DUX BOSCH – HR7DCX NGK – BPR5EFS-13 VALEO – RC72H11.
Ponoć jest trochę problemów z wymianą świeczek w V6
Ktoś ogarniał juz ten temat ? Porady sugestie mile widziane.
Pozdrawiam
Tomland
Ponoć jest trochę problemów z wymianą świeczek w V6
Ktoś ogarniał juz ten temat ? Porady sugestie mile widziane.
Pozdrawiam
Tomland
-
TOMLAND
Nie mam pojęcia ponieważ jeszcze tam nie zaglądałem. Niepokoi mnie natomiast to że jak jeżdżę na gazie, to wyraźnie na wyższych biegać czuć nierówna pracę silnika. Jak przełączę na etylinę wszystko wraca do normy. Dlatego chcę zacząć od wymiany świeczek.
Pozdrawiam
Tomland
Pozdrawiam
Tomland
-
TOMLAND
Według polskiej instrukcji co 90 tyś, w niemieckiej zalecają co 100 tyś, według instrukcji USA co 96 tyś w USA a w innych krajach co 160 tyś chyba że samochód ciągnie przyczepę, jeżdzi w kurzu lub wilgoci, jeździ długo z małymi prędkościami lub regularnie pokonuje krótkie dystanse poniżej 16 km to też co 96 tyś.
Witam kup świece fabryczne i wymieniaj je co 60-70 tyś jeżeli chodzi o LPG świeca zużywa się szybciej.
Niemcy piszą 90 tyś bo mało kto ma tam gazownie,a w USA nie wiedzą co to LPG z tad różnica w przebiegu.
Jeśli chodzi o boszki szczególnie 2 i 3 elektrodowe wypadają słabo w autach z LPG
Dopisano 17 paź 2013 10:38:
A i jeszcze jedno dostęp do świec jest w miarę dobry demontuj świece na letnim silniku ułatwi to zdjęcie fajek w jednym kawałku ze świecy potrzebny będzie dobry klucz albo kawałek węża o średnicy porcelanki – zawsze działa
Niemcy piszą 90 tyś bo mało kto ma tam gazownie,a w USA nie wiedzą co to LPG z tad różnica w przebiegu.
Jeśli chodzi o boszki szczególnie 2 i 3 elektrodowe wypadają słabo w autach z LPG
Dopisano 17 paź 2013 10:38:
A i jeszcze jedno dostęp do świec jest w miarę dobry demontuj świece na letnim silniku ułatwi to zdjęcie fajek w jednym kawałku ze świecy potrzebny będzie dobry klucz albo kawałek węża o średnicy porcelanki – zawsze działa
- Od: 30 mar 2009, 19:21
- Posty: 40
- Skąd: inowrocław/POZNAŃ
- Auto: CX-9
Ja mam zamontowane obecnie Motorcraft Platinum AYFS 22FM są polecane do LPG.
Auto wcześniej nie jeździło na LPG w Dani. Ja zakładałem gaz BRC Sequent P&D i na tych świeczkach jest dość oszczędne
. Średnią na LPG mam 13,7 litra na 100 km. Jednak mało po mieście jeździ, gównie krótkie trasy ok 20 km. Kolejne też kupiłem te świece, ale jeszcze nie zakładałem.
Według historii serwisowej pierwsze w ASO były zmieniane po 75 tys. druga wymiana po 150 tys. natomiast teraz mam 242 tys. km wiec, te świece przejechały już 90 tys z tego ok. 15 tys na LPG.
Szczerze polecam te świeczki i tą instalacje do tego auta.
Czasem wywala mi błąd P219B – brak równowagi składu mieszanki powietrzno-paliwowej 2 rzędu cylindrów, jednak sam się kasuje i co jakiś czas wraca.
Może macie jakieś pomysły, co może być. Będąc na ostatnim przeglądzie gazu, gazownik lekko podregulował skład mieszanki jednak, błąd powrócił po jakimś czasie.
Auto wcześniej nie jeździło na LPG w Dani. Ja zakładałem gaz BRC Sequent P&D i na tych świeczkach jest dość oszczędne
Według historii serwisowej pierwsze w ASO były zmieniane po 75 tys. druga wymiana po 150 tys. natomiast teraz mam 242 tys. km wiec, te świece przejechały już 90 tys z tego ok. 15 tys na LPG.
Szczerze polecam te świeczki i tą instalacje do tego auta.
Czasem wywala mi błąd P219B – brak równowagi składu mieszanki powietrzno-paliwowej 2 rzędu cylindrów, jednak sam się kasuje i co jakiś czas wraca.
Może macie jakieś pomysły, co może być. Będąc na ostatnim przeglądzie gazu, gazownik lekko podregulował skład mieszanki jednak, błąd powrócił po jakimś czasie.
Mam pytanie,czy przy wymianie świec należy się zaopatrzyć w uszczelki? Myślę że nie jest to konieczne ale wolę Was zapytać żeby nie zostać z rozgrzebanym autem i na szybko zamawiać. Doradzicie? Jak patrzyłem na allegro to idzie 3 uszczelki (podwójne) po 40zł.
Odświeżę troszkę... świece "fordowskie" mają dużą fabryczną szczelinę – np.
Motocraft SP520 ma 1,3mm... czy do LPG w tym silniku( mowa o 3,7L V6) powinno się
ciut zmnijszyć szczelinę do powiedzmy 1,0mm ?
pzdr Nix
Motocraft SP520 ma 1,3mm... czy do LPG w tym silniku( mowa o 3,7L V6) powinno się
ciut zmnijszyć szczelinę do powiedzmy 1,0mm ?
pzdr Nix
- Od: 28 mar 2013, 16:34
- Posty: 15
- Skąd: Sulechów / lubuskie
- Auto: Mazda 3 1,6L rok 2004 LPG BRC Sequent 24
Jeszcze nie mialem potrzeby zmienic swiec. Nie wiem jakie u mnie siedza ale pewnie takie jak mazda przewiduje bo w ksiazce mam info o wymianie ktora byla stosunkowo nie dawno. Rozwazalem zmniejszyc przerwe po montazu lpg ale sobie odpuscilem. Moze sam fakt odciazenia ukladu zaplonowego przez taki manewr to jednak mysle ze ryzykujemy niedopalaniem paliwa. Mniejsza przerwa mniejsza iskra gorszy zaplon. Moze sie myle ale chyba nie ma co kombinowac. W hyundaju gdzie mam vke mialem poszarpywanie przy obciazonym silniku. Tzn. niskie obroty wyzszy bieg i szarpal silnik. Wymiana kabli nie pomogla jak samo zmniejszenie przerwy na swiecach. Z 1.1 dalem na 0.9. Mazda odpala ladnie,silnik pracuje rowno. Nie ma zadnych problemow wiec chyba nie ma sensu ruszac swiec.
Ostatnio miałem założone Beru UPT17P, nic się z nimi niepokojącego nie działo a niedawno założyłem Brisk 1723 ponoć są lepsze do LPG.Zobaczymy jak będzie w praktyce.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderatorzy
Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9