Swap z probe 2.2 turbo – Mazda 323F BG B6
1, 2
dzisiaj wyśle ci te zdjęcia,bo ostatnio nie miałem dostępu do neta.
- Od: 13 kwi 2011, 22:30
- Posty: 15
- Skąd: 30km od radomia:(
- Auto: mazda 323f bg b6
aprilia sr 50/80
Witam
Jako ze nie mialem doczynienia z Mazda pod wzgledem tuningu mam kilka pytan.
Auto to Mazda 323 BG 1992, 1.8 16v w serii 128km swapowany z tego co wiem na silnik z Fki 140km.
– Dolozone Turbo z Probe 2.2T
– IC rowniez z Probe 2.2T
– Dolot 2"
– Wieksza przepustnica z jakims lepszym kolektorem
– BOV
– MBC
Cakosc ma byc strojona Ecumasterem. Turbo ponoc wyda na ponad 200km. Wtryski sa ori (~250cc) a w planach sa z Probe (ponoc ok 320cc wiec paliwa nie bedzie brakowac). Czy intercooler z probe poradzi sobie z 200km? Wydech jest czesciowo zrobiony niestety nie wiem jaka srednica ale pewnie bedzie 2,25-2,5". No i najwazniejsza sprawa czy silnik do takiej mocy trzeba odprezac i czy przejdzie patent z "kanapka"? Auto chwilowo jezdzilo na 0,6 bar ale w gornym zakresie brakowalo mocy (paliwo?). Moze jakies sugestie co poprawic przed strojeniem?
Pozdrawiam
Jako ze nie mialem doczynienia z Mazda pod wzgledem tuningu mam kilka pytan.
Auto to Mazda 323 BG 1992, 1.8 16v w serii 128km swapowany z tego co wiem na silnik z Fki 140km.
– Dolozone Turbo z Probe 2.2T
– IC rowniez z Probe 2.2T
– Dolot 2"
– Wieksza przepustnica z jakims lepszym kolektorem
– BOV
– MBC
Cakosc ma byc strojona Ecumasterem. Turbo ponoc wyda na ponad 200km. Wtryski sa ori (~250cc) a w planach sa z Probe (ponoc ok 320cc wiec paliwa nie bedzie brakowac). Czy intercooler z probe poradzi sobie z 200km? Wydech jest czesciowo zrobiony niestety nie wiem jaka srednica ale pewnie bedzie 2,25-2,5". No i najwazniejsza sprawa czy silnik do takiej mocy trzeba odprezac i czy przejdzie patent z "kanapka"? Auto chwilowo jezdzilo na 0,6 bar ale w gornym zakresie brakowalo mocy (paliwo?). Moze jakies sugestie co poprawic przed strojeniem?
Pozdrawiam
-
Strus1990
Strus1990 napisał(a):– Wieksza przepustnica z jakims lepszym kolektorem
jakieś szczegóły, zdjęcia?
Strus1990 napisał(a):gornym zakresie brakowalo mocy
nie wiem jaką ch-ke ma te turbo ale możliwe że po prostu nie wydala, inną opcją (bardziej prawdopodobną) jest brak paliwa. Jak na moje seryjne sikuny pewnie się kończą przy 180?
Jaką masz pompę paliwa? z 1.8 DOHC czy 1.6? Ta z 1.8 kończy się w okolicach 211-224 kuni
Strus1990 napisał(a):Wtryski sa ori (~250cc) a w planach sa z Probe
Nie wiem jakie moce planujesz ale obawiam się że też mogą być za małe. Wg. mnie będą się kończyć przy ~200 KM. U mnie 420cc przy ~250KM już się kończyły – przy 6000rpm wzwyż AFR spadał z 11.5 do 12.5-13 (przy 7600rpm)
Strus1990 napisał(a):silnik do takiej mocy trzeba odprezac
Jak wszystko jest zrobione z głową to silnik to spokojnie zniesie (bez żadnych kanapek). Pytanie tylko jaki masz moment ? Bo turbina pewnie szybko wstaje i przy sterowaniu MBC może się okazać że w pewnym momencie przeholujesz.
Ogólnie BPeki lubią boosta

Strus1990 napisał(a):Moze jakies sugestie co poprawic przed strojeniem?
– Sprawdź wydech – w turbo im luźniej tym lepiej
– Większe wtryski albo zwiększ ciśnienie na listwie
– Pompa paliwa o większej wydajności (jeżeli celujesz w 200+)
– W zależności od wymiarów IC możliwe że będzie potrzebny większy (jaką masz temperaturę w dolocie?
Ostatnio edytowano 10 paź 2013, 23:16 przez tekkenfan, łącznie edytowano 1 raz

- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Jutro dowiem sie wiecej odnosnie przepustnicy i kolektora. Bylem przekonany ze trzeba odprezac. Do tej pory raczej interesowaalem sie Oplami, Vagami i Hondami i temat turbo nie jest mi obcy poprostu zastanawialem sie nad wytrzymaloscia tego silnika.
Pompka jest z 1.8 bo taki silnik tam siedzial. Wydech pewnie bedzie robiony na 2,5" razem z downpipem tej wielkosci bedzi espokojnie zapas na ok 300km
Co do wtryskiow jesli ktos by potwierdzil ze maja taka wydajnosc (te z probe 320cc) to chyba bedzie ok bo w serii 200konne auta maja czesto 300-350cc. IC wydaje mi sie troszke maly, myslalem o chinczyku z fmic 550x140x6 bo trafia sie okazyjnie lub ic z mercedesa w203/204/210/211 ktore w serii maja 200km w 3.2d i wymiary jakies 650x120x70. Problem jest tylko z umiejscowieniem icka bo sa dwa wentylatory od peugota. Czy dmuchnecie 0,6 bara z turbo z probe bedzie bezpieczne i na jaka moc mozna liczyc przy dobrym wystrojeniu?
chodzi o to auto tylko teraz wpadla maska z gtr zmienione kolo i kilka innych pierdolek
http://www.youtube.com/watch?v=gysHeWha_Dc
Pozdrawiam
Pompka jest z 1.8 bo taki silnik tam siedzial. Wydech pewnie bedzie robiony na 2,5" razem z downpipem tej wielkosci bedzi espokojnie zapas na ok 300km
chodzi o to auto tylko teraz wpadla maska z gtr zmienione kolo i kilka innych pierdolek
http://www.youtube.com/watch?v=gysHeWha_Dc
Pozdrawiam
-
Strus1990
Faktycznie pisałeś że wcześniej było 1.8. Mój błąd.
Teraz też patrzę że masz wersję 137KM, czyli masz trochę wyższe CR niż ja ale też nie jest to jakaś kosmiczna różnica.
Co do wtrysków nie będę się spierał. Podałem jedynie moje doświadczenie w tej kwestii, tzn przy ~255KM wtryski (420cc) chodziły prawie na maxa.
W jakim trybie masz DETa? Piggiback czy FIT? Jeżeli to pierwsze to nie jesteś w stanie wykorzystać wtrysków na maxa. Drugie pytanie przepływka jeszcze siedzi czy zrobiłeś już konwersje MAF-MAP?
Podaj w jakie moce celujesz to będzie łatwiej coś podpowiedzieć, ale jak 200+ to jak na moje będzie na granicy (zarówno wtryski jak i pompa), i żeby się nie okazało podczas strojenia że to Cie będzie ograniczać.
Teraz też patrzę że masz wersję 137KM, czyli masz trochę wyższe CR niż ja ale też nie jest to jakaś kosmiczna różnica.
Co do wtrysków nie będę się spierał. Podałem jedynie moje doświadczenie w tej kwestii, tzn przy ~255KM wtryski (420cc) chodziły prawie na maxa.
W jakim trybie masz DETa? Piggiback czy FIT? Jeżeli to pierwsze to nie jesteś w stanie wykorzystać wtrysków na maxa. Drugie pytanie przepływka jeszcze siedzi czy zrobiłeś już konwersje MAF-MAP?
Podaj w jakie moce celujesz to będzie łatwiej coś podpowiedzieć, ale jak 200+ to jak na moje będzie na granicy (zarówno wtryski jak i pompa), i żeby się nie okazało podczas strojenia że to Cie będzie ograniczać.

- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Moze zasugierowalem sie wlasnie Oplami gdzie na seryjnych wtryskach w Calibrze Turbo(304cc) robi sie 250km. Przeplywka bedzie usunieta przy strojeniu. Jeszcze nie ma zalozonego komputera. Kolektor i przepustnica sa z GTRa (przepstnica chyba jednak jest taka sama tylko kolektor nie ma klapek). Cel to dalikatnie przekroczyc 200km
-
Strus1990
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje