Wibracje nadwozia – tylko przy wyższych prędkościach – Rozwiazanie

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez macieq11 » 20 lis 2011, 23:51

Zaniepokoiły mnie ostatnio wibracje nadwozia , ale tylko przy wyższych prędkościach (powyżej 160 km/h) . Sprawdziłem kółka , luzy na końcówkach i geometrię (to oczywiście na stacji diagnostycznej) i nic wszystko OK. Silnik 2.0 Diesel , przebieg 88 tys km ( udokumentowane) i tak sobie myślę – czy to już pora na koło dwumasowe ? Żadnych niepokojących innych odgłosów nie ma , silnik pracuje równo. Może macie jakieś doświadczenia w tym zakresie ?
pozdr. Maciek
Początkujący
 
Od: 12 sie 2011, 21:38
Posty: 13
Skąd: Kluczbork
Auto: Mazda 6 kombi z 2008 roku (w traktorku) ;Ford Mondeo 1.8 TDCI ; Ford Fiesta 1.8 DI Endura (też traktorek)

Postprzez polak900 » 21 lis 2011, 00:23

czy drga ci kierownica przy takiej prędkości?
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez macieq11 » 21 lis 2011, 08:10

Mam wrażenie , że nie tyle kierownica a raczej przód nadwozia. Koła raczej wykluczam , bo sprawdzałem czy są wyważone i czy proste (są OK) mało tego tak samo zachowuje się na kołach zimowych (to drugi komplet) .
Początkujący
 
Od: 12 sie 2011, 21:38
Posty: 13
Skąd: Kluczbork
Auto: Mazda 6 kombi z 2008 roku (w traktorku) ;Ford Mondeo 1.8 TDCI ; Ford Fiesta 1.8 DI Endura (też traktorek)

Postprzez chmooreck » 21 lis 2011, 08:26

macieq11 napisał(a):czy to już pora na koło dwumasowe ?

Raczej nie – koło dwumasowe pracuje przy niskich prędkościach obrotowych silnika. Powyżej 160 km/h obroty nie są niskie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1118 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez macieq11 » 21 lis 2011, 08:51

właśnie czuję to na 6 biegu obroty 2200 – 2800 obrotów – może prędkość jest tyci niższa , ale w tym zakresie obrotów i tylko na 6 biegu to czuję.
Początkujący
 
Od: 12 sie 2011, 21:38
Posty: 13
Skąd: Kluczbork
Auto: Mazda 6 kombi z 2008 roku (w traktorku) ;Ford Mondeo 1.8 TDCI ; Ford Fiesta 1.8 DI Endura (też traktorek)

Postprzez macieq11 » 21 lis 2011, 21:37

A tak w ogóle to jakie są objawy zużytego koła dwumasowego w Magdzie 6 GH 140 KM Diesel?
Mam doświadczenie z fordami , ale w przypadku mazdy nie słychać żadnych metalicznych odgłosów przy rozruchu i gaszeniu silnika.
Początkujący
 
Od: 12 sie 2011, 21:38
Posty: 13
Skąd: Kluczbork
Auto: Mazda 6 kombi z 2008 roku (w traktorku) ;Ford Mondeo 1.8 TDCI ; Ford Fiesta 1.8 DI Endura (też traktorek)

Postprzez Wojtek » 21 lis 2011, 22:38

macieq11 napisał(a):A tak w ogóle to jakie są objawy zużytego koła dwumasowego w Magdzie 6 GH
wystarczy, ze poczytasz w dziale GG/GY i diesel MZR-CD
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez macieq11 » 21 lis 2011, 23:09

Dzięki kolego myślę , że jestem w stanie to zrobić , jednak jest kilka różnic między GH a GG/GY bo przecież koła dwumasowe są inne . Wybacz , ale nie oczekuję porad o kołach dwumasowych podobnych tylko konkretnych do modelu GH .
Początkujący
 
Od: 12 sie 2011, 21:38
Posty: 13
Skąd: Kluczbork
Auto: Mazda 6 kombi z 2008 roku (w traktorku) ;Ford Mondeo 1.8 TDCI ; Ford Fiesta 1.8 DI Endura (też traktorek)

Postprzez macieq11 » 27 lis 2011, 09:23

no i sprawa się wyjaśniła mianowicie:
mając pewność , że kółka są OK przystąpiłem do sprawdzenia madzi na stacji diagnostycznej i wyszła owalność (0,26 a norma ogólna dla samochodów osobowych jest 0,20 a z tego co wiem mazda może mieć max 0,15) na kole w zawieszeniu przednim po stronie kierowcy. Rozebrałem tarczę , piastę i półoś też wyjąłem i kompletnie nic (wynik tarczy 0,05 czyli super). Podobnie było z piastą o półośką . Podjechałem do innego "oponiarza" i się okazało , że owszem wyważone koło jest , lecz opona ma bicie w płaszczyźnie góra – dół. Wniosek ?
Pomimo komunikatu OK- na wyważarce warto popatrzeć, czy aby sama opona nie ma bicia.
Tak k woli wyjaśnienia to krzywiznę opony potwierdziło dopiero badanie przy stojaku z kredą (koło wyważarki)
Pozdr. Maciej
Początkujący
 
Od: 12 sie 2011, 21:38
Posty: 13
Skąd: Kluczbork
Auto: Mazda 6 kombi z 2008 roku (w traktorku) ;Ford Mondeo 1.8 TDCI ; Ford Fiesta 1.8 DI Endura (też traktorek)

Postprzez sprysiu » 3 paź 2013, 08:05

witam szanownych Kolegów i proszę o poradę.
mam dziwne objawy, jak auto jest zimne i jadę ponad 120km/h to mam z przodu dość silne wibracje takie jak przy złym wyważeniu kół. Po przejechaniu 3-5km na autostradzie wszystko jest ok, wibracje znikają.Dzieje się tak już od dłuższego czasu, trochę denerwujące...

Co to może być? Czy ktoś ma pomysł?

pozdrawiam
Sebastian

moje auto to Mazda 6 kombi, GH, 2,2 Diesel, 180 KM, opony kupowane na Wielkanoc – standardowy rozmiar 225/45R18, oryginalne felgi
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2007, 17:22
Posty: 31
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 2, DJ, 2015r, 1,5, benzyna, 90KM

dawniej
Mazda 6 kombi GH oraz GY

Postprzez polak900 » 3 paź 2013, 09:56

Wyważ sobie koła.
A tak przy okazji nie trzęsie Ci kierownicą przy chamowaniu?
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez kkaczor » 3 paź 2013, 12:15

Mi drży kierownica odrobinę na jednym kawałku obwodnicy wawy (S79), a na drugiej (S2) już nie. Na dodatek w samochodzie żony jest tak samo... więc po prostu ktoś trochę ch...owo położył asfalt :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 10:14
Posty: 188 (1/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda6 GH 2009 sedan 2.0

Postprzez CudownyBocianek » 3 paź 2013, 15:12

Tytul tematu jest super.... troche jak tytul ksiazki Harlequin dla kobiet hahaha . A tak na powaznie to najpierw sprawdzil bym kola na dobrej wywazarce i skontolowal bicie felg i opon. Mogles rownie dobrze uszkodzic opone i dopoki sie nie rozgrzeje to jest twarda i gorzej tlumi wibracje. Ja bym od tego zaczal. To ze opony maja pol roku o niczym nie swiadczy.
Jak nie ma polskich znaków to sorry ale pisze ze srajtfona Szajsunga... Amen
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2013, 22:29
Posty: 315 (0/8)
Auto: Mazda 6 GH Kombi R2AA 2009 rok, Mazda 3 BK Hatchback Y6 2007 rok

Postprzez sprysiu » 9 paź 2013, 17:15

cześć
po wyważeniu kół jest ok, chociaż czuć troszeczkę małe wibracje na zimnych oponach.
Myślałem, że rozgrzewanie opon to tylko w F1 a nie w rodzinnym kombi :–)

w piątek zakładam nowe zimówki na alufelgach 16'', to zrobię znowu test.

PS podczas wyważania/pompowania azotem złamali mi w jednym małym warsztacie wentyl z czujnikiem oczywiście...zrobili prowizorkę, dzięki której wież ze system kontroli ciśnienia mi działa... serwis mazdy potraktował mnie łagodnie, zamontowali nowy czujnik z wentylem, zabrali starą elektronikę i kazali zapłacić 53 Euro (sam nowy czujnik+wentyl 79euro + robota). także uważajcie, i bierzcie paragony...
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2007, 17:22
Posty: 31
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 2, DJ, 2015r, 1,5, benzyna, 90KM

dawniej
Mazda 6 kombi GH oraz GY

Postprzez polak900 » 9 paź 2013, 19:49

Na zimówkach będzie lepiej <faja>
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6