Wibracje nadwozia – tylko przy wyższych prędkościach – Rozwiazanie
Strona 1 z 1
Zaniepokoiły mnie ostatnio wibracje nadwozia , ale tylko przy wyższych prędkościach (powyżej 160 km/h) . Sprawdziłem kółka , luzy na końcówkach i geometrię (to oczywiście na stacji diagnostycznej) i nic wszystko OK. Silnik 2.0 Diesel , przebieg 88 tys km ( udokumentowane) i tak sobie myślę – czy to już pora na koło dwumasowe ? Żadnych niepokojących innych odgłosów nie ma , silnik pracuje równo. Może macie jakieś doświadczenia w tym zakresie ?
pozdr. Maciek
pozdr. Maciek
- Od: 12 sie 2011, 21:38
- Posty: 13
- Skąd: Kluczbork
- Auto: Mazda 6 kombi z 2008 roku (w traktorku) ;Ford Mondeo 1.8 TDCI ; Ford Fiesta 1.8 DI Endura (też traktorek)
Mam wrażenie , że nie tyle kierownica a raczej przód nadwozia. Koła raczej wykluczam , bo sprawdzałem czy są wyważone i czy proste (są OK) mało tego tak samo zachowuje się na kołach zimowych (to drugi komplet) .
- Od: 12 sie 2011, 21:38
- Posty: 13
- Skąd: Kluczbork
- Auto: Mazda 6 kombi z 2008 roku (w traktorku) ;Ford Mondeo 1.8 TDCI ; Ford Fiesta 1.8 DI Endura (też traktorek)
właśnie czuję to na 6 biegu obroty 2200 – 2800 obrotów – może prędkość jest tyci niższa , ale w tym zakresie obrotów i tylko na 6 biegu to czuję.
- Od: 12 sie 2011, 21:38
- Posty: 13
- Skąd: Kluczbork
- Auto: Mazda 6 kombi z 2008 roku (w traktorku) ;Ford Mondeo 1.8 TDCI ; Ford Fiesta 1.8 DI Endura (też traktorek)
A tak w ogóle to jakie są objawy zużytego koła dwumasowego w Magdzie 6 GH 140 KM Diesel?
Mam doświadczenie z fordami , ale w przypadku mazdy nie słychać żadnych metalicznych odgłosów przy rozruchu i gaszeniu silnika.
Mam doświadczenie z fordami , ale w przypadku mazdy nie słychać żadnych metalicznych odgłosów przy rozruchu i gaszeniu silnika.
- Od: 12 sie 2011, 21:38
- Posty: 13
- Skąd: Kluczbork
- Auto: Mazda 6 kombi z 2008 roku (w traktorku) ;Ford Mondeo 1.8 TDCI ; Ford Fiesta 1.8 DI Endura (też traktorek)
wystarczy, ze poczytasz w dziale GG/GY i diesel MZR-CDmacieq11 napisał(a):A tak w ogóle to jakie są objawy zużytego koła dwumasowego w Magdzie 6 GH
Dzięki kolego myślę , że jestem w stanie to zrobić , jednak jest kilka różnic między GH a GG/GY bo przecież koła dwumasowe są inne . Wybacz , ale nie oczekuję porad o kołach dwumasowych podobnych tylko konkretnych do modelu GH .
- Od: 12 sie 2011, 21:38
- Posty: 13
- Skąd: Kluczbork
- Auto: Mazda 6 kombi z 2008 roku (w traktorku) ;Ford Mondeo 1.8 TDCI ; Ford Fiesta 1.8 DI Endura (też traktorek)
no i sprawa się wyjaśniła mianowicie:
mając pewność , że kółka są OK przystąpiłem do sprawdzenia madzi na stacji diagnostycznej i wyszła owalność (0,26 a norma ogólna dla samochodów osobowych jest 0,20 a z tego co wiem mazda może mieć max 0,15) na kole w zawieszeniu przednim po stronie kierowcy. Rozebrałem tarczę , piastę i półoś też wyjąłem i kompletnie nic (wynik tarczy 0,05 czyli super). Podobnie było z piastą o półośką . Podjechałem do innego "oponiarza" i się okazało , że owszem wyważone koło jest , lecz opona ma bicie w płaszczyźnie góra – dół. Wniosek ?
Pomimo komunikatu OK- na wyważarce warto popatrzeć, czy aby sama opona nie ma bicia.
Tak k woli wyjaśnienia to krzywiznę opony potwierdziło dopiero badanie przy stojaku z kredą (koło wyważarki)
Pozdr. Maciej
mając pewność , że kółka są OK przystąpiłem do sprawdzenia madzi na stacji diagnostycznej i wyszła owalność (0,26 a norma ogólna dla samochodów osobowych jest 0,20 a z tego co wiem mazda może mieć max 0,15) na kole w zawieszeniu przednim po stronie kierowcy. Rozebrałem tarczę , piastę i półoś też wyjąłem i kompletnie nic (wynik tarczy 0,05 czyli super). Podobnie było z piastą o półośką . Podjechałem do innego "oponiarza" i się okazało , że owszem wyważone koło jest , lecz opona ma bicie w płaszczyźnie góra – dół. Wniosek ?
Pomimo komunikatu OK- na wyważarce warto popatrzeć, czy aby sama opona nie ma bicia.
Tak k woli wyjaśnienia to krzywiznę opony potwierdziło dopiero badanie przy stojaku z kredą (koło wyważarki)
Pozdr. Maciej
- Od: 12 sie 2011, 21:38
- Posty: 13
- Skąd: Kluczbork
- Auto: Mazda 6 kombi z 2008 roku (w traktorku) ;Ford Mondeo 1.8 TDCI ; Ford Fiesta 1.8 DI Endura (też traktorek)
witam szanownych Kolegów i proszę o poradę.
mam dziwne objawy, jak auto jest zimne i jadę ponad 120km/h to mam z przodu dość silne wibracje takie jak przy złym wyważeniu kół. Po przejechaniu 3-5km na autostradzie wszystko jest ok, wibracje znikają.Dzieje się tak już od dłuższego czasu, trochę denerwujące...
Co to może być? Czy ktoś ma pomysł?
pozdrawiam
Sebastian
moje auto to Mazda 6 kombi, GH, 2,2 Diesel, 180 KM, opony kupowane na Wielkanoc – standardowy rozmiar 225/45R18, oryginalne felgi
mam dziwne objawy, jak auto jest zimne i jadę ponad 120km/h to mam z przodu dość silne wibracje takie jak przy złym wyważeniu kół. Po przejechaniu 3-5km na autostradzie wszystko jest ok, wibracje znikają.Dzieje się tak już od dłuższego czasu, trochę denerwujące...
Co to może być? Czy ktoś ma pomysł?
pozdrawiam
Sebastian
moje auto to Mazda 6 kombi, GH, 2,2 Diesel, 180 KM, opony kupowane na Wielkanoc – standardowy rozmiar 225/45R18, oryginalne felgi
- Od: 25 lis 2007, 17:22
- Posty: 31
- Skąd: Legnica
- Auto: Mazda 2, DJ, 2015r, 1,5, benzyna, 90KM
dawniej
Mazda 6 kombi GH oraz GY
Tytul tematu jest super.... troche jak tytul ksiazki Harlequin dla kobiet
. A tak na powaznie to najpierw sprawdzil bym kola na dobrej wywazarce i skontolowal bicie felg i opon. Mogles rownie dobrze uszkodzic opone i dopoki sie nie rozgrzeje to jest twarda i gorzej tlumi wibracje. Ja bym od tego zaczal. To ze opony maja pol roku o niczym nie swiadczy.

Jak nie ma polskich znaków to sorry ale pisze ze srajtfona Szajsunga... Amen
cześć
po wyważeniu kół jest ok, chociaż czuć troszeczkę małe wibracje na zimnych oponach.
Myślałem, że rozgrzewanie opon to tylko w F1 a nie w rodzinnym kombi :–)
w piątek zakładam nowe zimówki na alufelgach 16'', to zrobię znowu test.
PS podczas wyważania/pompowania azotem złamali mi w jednym małym warsztacie wentyl z czujnikiem oczywiście...zrobili prowizorkę, dzięki której wież ze system kontroli ciśnienia mi działa... serwis mazdy potraktował mnie łagodnie, zamontowali nowy czujnik z wentylem, zabrali starą elektronikę i kazali zapłacić 53 Euro (sam nowy czujnik+wentyl 79euro + robota). także uważajcie, i bierzcie paragony...
po wyważeniu kół jest ok, chociaż czuć troszeczkę małe wibracje na zimnych oponach.
Myślałem, że rozgrzewanie opon to tylko w F1 a nie w rodzinnym kombi :–)
w piątek zakładam nowe zimówki na alufelgach 16'', to zrobię znowu test.
PS podczas wyważania/pompowania azotem złamali mi w jednym małym warsztacie wentyl z czujnikiem oczywiście...zrobili prowizorkę, dzięki której wież ze system kontroli ciśnienia mi działa... serwis mazdy potraktował mnie łagodnie, zamontowali nowy czujnik z wentylem, zabrali starą elektronikę i kazali zapłacić 53 Euro (sam nowy czujnik+wentyl 79euro + robota). także uważajcie, i bierzcie paragony...
- Od: 25 lis 2007, 17:22
- Posty: 31
- Skąd: Legnica
- Auto: Mazda 2, DJ, 2015r, 1,5, benzyna, 90KM
dawniej
Mazda 6 kombi GH oraz GY
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6