Wymiana podkładek pod wtryskami MZR-CD (RF-5C / RF-7J)

Postprzez dobrzyn22 » 1 sie 2013, 14:30

Janek_z_Lomianek napisał(a):wyciągnąłeś ten wtrysk, jeśli nie, to mogę podesłać Ci foto narzędzia, które skonstruowałem wraz z kolegą

wstaw to zdjęcie na forum – z pewnością przyda się kilku osobom <spoko>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Skarabe » 9 sie 2013, 12:28

Witam

Koledzy na allegro są podkładki po 4,99zł:
http://allegro.pl/bosch-podkladki-pod-wtryski-mazda-3-6-mpv-2-0-di-i3442159478.html


One się nadają?? bo wy piszecie że są po 50zł??

Mam Mazde 6 2,0 121km 2004r


Pozdrawiam

Dopisano 12 sie 2013, 07:43:

kurcze wystraszyłem wszystkich??
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 15:53
Posty: 54
Skąd: Iława
Auto: Mazda6 kombi 89kw 2004r.
Mazda 626 GE 1.8 PB 1997r.

Postprzez rockman85 » 12 sie 2013, 20:52

Skarabe a po co kombinować, skoro w forumowym sklepie są podkładki, o bardzo dobrej jakości, które z wysyłką kosztują mniej niz 40zł. Sam w zeszłym tygodniu kupiłem i wymieniłem i mogę z czystym sumieniem polecić. Moja 6 strasznie kopciła jak jej wciskałem w podłogę, a po wymianie ani śladu dymka. Jestem baaaardzo zadowolony;–)

Sent from my HTC Desire S using Tapatalk
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2013, 17:40
Posty: 57
Skąd: Żnin
Auto: Mazda 6 GG 2003 2.0 136km

Postprzez Skarabe » 12 sie 2013, 22:22

moja nic nie kopci ani nie bierze oleju ale lepiej za wczasu wymienić, bo nie wiem czy było już robione. A po prostu pytam które kupić, bo staram się wkładać tylko dobrej jakości części.

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 15:53
Posty: 54
Skąd: Iława
Auto: Mazda6 kombi 89kw 2004r.
Mazda 626 GE 1.8 PB 1997r.

Postprzez Koniu25 » 24 sie 2013, 19:47

Wymieniam podkładki pod wytryskami w RF2A i jedna z nich wpadła mi w otwór pod wałkiem rozrządu.
Może tam zostać, bo męczyłem się drutem ze 2 godz.i nie ma opcji żebym to wyciągnął.
Co tam jest?Gdzie to leży?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 00:05
Posty: 121 (1/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest Mazda 6 GL 2,5L
Jest Mazda 2 GJ 1,5L PB
Była Mazda 6 GG RF5C 121KM '04
Była Mazda 626 GF Lift HB RF2A 101KM '00
Była Mazda 626 GE FP 105KM '95

Postprzez kierownik » 24 sie 2013, 19:51

W który otwór? W ten kanał olejowy biegnący do misy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Koniu25 » 24 sie 2013, 20:10

Chyba...
Jest głęboki na jakieś 35 cm.
To idzie do miski olejowej?
Dołączam foto z zaznaczonym miejscem...
Czy jeśli idzie to do miski to znajdę podkładkę odkręcając ją?
3467436573.jpg
Foto bloku
3478200777.jpg
Blok
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 00:05
Posty: 121 (1/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest Mazda 6 GL 2,5L
Jest Mazda 2 GJ 1,5L PB
Była Mazda 6 GG RF5C 121KM '04
Była Mazda 626 GF Lift HB RF2A 101KM '00
Była Mazda 626 GE FP 105KM '95

Postprzez zrywamkable » 28 sie 2013, 22:18

Witam. Posiadam M6 od miesiąca i dobrze, że znalazłem to forum :) właśnie wracam od mechanika który wymienia mi podkładki pod wtryskami które są już poprzepalane...wtryski całe nie zapieczone wiec nie jest źle :D
Przy okazji ściągną miske olejową i wiadomo co było na filtrze. Ogólnie bez tragedii ale już sitko było całe zabite więc mam nadzieje reakcja w pore. Dam znać jak będzie po wymianie podkładek. Pozdrawiam
Mocy przybywaj...paliwa nie ubywaj
Obrazek
viewtopic.php?f=331&t=168299
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2013, 09:23
Posty: 129
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 2.0 CITD 2003

Postprzez dobrzyn22 » 28 sie 2013, 22:24

do tego oczywiście olej + filtr zmieniony ??
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez zrywamkable » 29 sie 2013, 12:23

Oczywiście wszystko nowe. Szkoda ,że tydzień temu zmieniałem olej i poszedł papa :( ale przynajmniej silnik przepłukało :D dziś odbieram więc dam znać czy coś się polepszyło po zabiegu.


Ok. Auto odebrane <rotfl> zero przedmuchu silnik chodzi ciszej i wydaj mi się, że równiej... Co do mocy jest zauważalna różnica w dolnym zakresie obrotów. To co sam zauważyłem po otwarciu korka widać jak olej ładnie się przelewa po silniku. Przed wymianą buchała para jak z komina i nie było tyle oleju co teraz, a to za sprawą zatkanego sitka przez smok. Teraz olej co 10tyś i problemu raczej nie uświadczę <jupi> Szerokości
Mocy przybywaj...paliwa nie ubywaj
Obrazek
viewtopic.php?f=331&t=168299
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2013, 09:23
Posty: 129
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 2.0 CITD 2003

Postprzez Li Mu Bai » 22 wrz 2013, 23:42

Czy ktoś mógłby mnie oświecić gdzie w silniku są te podkładki opisane jako
"kpl.5 podkładek pod przelewy( w przypadku silnika RF7J-polift)"?

Czy to jest to zaznaczone na żółto na zdjęciu i wymiana konieczna?
http://img803.imageshack.us/img803/7294/49372534.jpg

Chciałem wymienić podkładki we wstryskach, ale wyszło przy pierwszym podejściu, że muszę jeszcze zamówić uszczelnienie na przewody wysokiego ciśnienia bo mi leje nimi podobno, co jak sami wiecie robi niezły koszt 4x85zł + uszczelka pokrywy zaworów 60zł /: no i zanim złożę kolejne zamówienie w Mazdaparts chcę wiedzieć co jeszcze MUSZĘ wrzucić do koszyka.

Auto miało teraz wymieniony olej wraz z filtrami, a przy okazji przeprowadzoną inspekcję olejową i smok był całkowicie czysty. Spod korka olejowego nie ma dymu.


PS. czy na każdym silniku RF-7J są także oznaczenia RF-5C?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2013, 16:38
Posty: 313 (16/19)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP skyX Enso

Postprzez GreguG1 » 24 wrz 2013, 11:00

Witam wszystkich, dużo na forum nie miałem okazji napisać (przynajmniej tutaj)
ale wielokrotnie korzystałem z Waszych porad i pomocy, w tym tych dotyczących podkładek...

Niestety, w momencie kiedy kupiłem podkładki, wszystko inne co niezbędne do wymiany,
okazało się, że jest już za późno, pewnego pięknego dnia tuż przed wymianą zaczęło mocno stukać
w mojej Madzi – wtryskiwacz pomyślałem, ale niestety, to nie było to... <nie>

Co się okazało – stukało owszem bardzo podobnie, ale to był już stukający tłok o zawór...
Co zatem następuje – kompletny remont silnika, wymiana bloku i jeszcze trochę (to dzięki uprzejmości szanownego serwisu w Mysłowicach -pozdrawiam papa ).

Wniosek – ja jeździłem w błogiej nieświadomości przez 6 lat, wymieniając tylko regularnie olej,
przejechałem 80k km bez najmniejszego problemu, ale niewiedza kosztuje (koło 6000pln z wymianą dwumasu i sprzęgła), a mogło być gorzej, dlatego jak kupisz Mazdę – to sprawdź podkładki i smok, albo odwrotnie, bo jeśli smok jest ok, to góry nie będziesz musiał rozgrzebywać – koszty nie porównanie mniejsze.

Pozdrawiam :D
Mazdepnij sobie :)
Gdybyś miał problem z wodą w domu, napisz...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lut 2009, 15:53
Posty: 4
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 6 GY kombii 2,0 MZR-CD '04 136KM
Citroen C4 II 1,6 eHDi

Postprzez Enduro » 24 wrz 2013, 13:28

GreguG1 napisał(a):...
Wniosek –
1. ja jeździłem w błogiej nieświadomości przez 6 lat, wymieniając tylko regularnie olej,
przejechałem 80k km bez najmniejszego problemu...
2.jak kupisz Mazdę – to sprawdź podkładki i smok, albo odwrotnie, bo jeśli smok jest ok,
3.to góry nie będziesz musiał rozgrzebywać – koszty nie porównanie mniejsze.
Pozdrawiam :D

1. bardzo wielu uzytkownikow M6 citd w europie jezdzilo w podobnej nieswiadomosci.
ja ten problem sygnalizowalem w moim zaprzyjaznionym ASO w Niemczech juz na przełomie 2003/04 roku, ale oni nie mogli oficjalnie generalnie nic zdzialac , aby nie podpasc centrali. <glupek2> <czytaj>
ograniczyli się do regularnego informaowania swoich kientow podczas wizyt serwisowych i nie mieli zadnej takie awarii. <jupi>
problem opisalem na forum Mazdy 6 w "D.A.CH." ale po zgryzie z bardzo wielkimi znawcami felg, nalepek i nakładek na końcówki wydechu, zostałem dziękczynie usunięty/zablokowany, bo niepotrzebnie siałem zamęt i zgorszenie <dupa> <dupa> <dupa>
2. każde auto z silnikiem citd (common rail) ma takie problemy a niekiedy i o wiele gorsze i wymaga tych, podobnych, regularnych prac serwisowych
3.zawsze trzeba odświeżyć uszczelnienie góry, bo to jest przyczny problemu a smok to skutek.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Koniu25 » 8 paź 2013, 09:09

Orientuje się Ktoś, czy silikon Versachem Mega Grey otwarty 2 miesiące temu nadaje się jeszcze do użytku czy muszę kupić świeży?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 00:05
Posty: 121 (1/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest Mazda 6 GL 2,5L
Jest Mazda 2 GJ 1,5L PB
Była Mazda 6 GG RF5C 121KM '04
Była Mazda 626 GF Lift HB RF2A 101KM '00
Była Mazda 626 GE FP 105KM '95

Postprzez Kety » 8 paź 2013, 09:16

Jesli wyglada normalnie to bedzie pewnie dobry
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez maziadm » 27 paź 2013, 00:02

Na rynku dostępnych jest kilka odmian tych podkładek. Czyt te na zdjęciu będą dobre?
Obrazek
Wg sprzedającego jest to OE Mazda obowiązujący?
I jeśli to są dobre podkładki to montować je tym rantem do dołu silnika, czy do góry tj. pokrywy zaworów?
Zakładam jeśli taki rant jest to w jakimś celu tam się znalazł.
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez GreguG1 » 27 paź 2013, 08:17

Kwestia rantów już była w tym temacie omawiana, tak to są dobre podkładki
Mazdepnij sobie :)
Gdybyś miał problem z wodą w domu, napisz...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lut 2009, 15:53
Posty: 4
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 6 GY kombii 2,0 MZR-CD '04 136KM
Citroen C4 II 1,6 eHDi

Postprzez Netto69 » 28 paź 2013, 22:57

Dokształciłem się i będę potrzebował podkładek pod wtryskiwacze oraz pod przelewy do RF7J 140KM.
Chcę je mieć na wszelki wypadek podczas regulacji zaworów w razie ew. przedmuchów z pod wtryskiwaczy.
Mam już uszczelkę pod pokrywę zaworów i fotorelację :P

1. Czy tylko oryginały czy może jakieś odpowiedniki?
2. Czy ktoś mógłby podać jakie mają wymiary pojedynczego oczka (grubość, śr. zewn., śr. wewn.)?
3. Czy jest możliwe zastosować zamiast 5 podwójnych 10 pojedynczych podkładek?
Ostatnio edytowano 29 paź 2013, 00:04 przez Netto69, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:35
Posty: 55 (0/1)
Skąd: dolnośląskie
Auto: Jest M6 GH kombi, 2.0D 140KM, 11/2008
Była 626 2,0 DiTD 110KM GW
2001, 298tys. km (b. zadowolony)

Postprzez Mandey » 28 paź 2013, 23:23

Ja generalnie po tym jak zobaczyłem swoje podkładki pod wtryskami, polecam wymienić każdemu kto ma jeszcze oryginalne, które jak się dzisiaj dowiedziałem od Tadziola, mają fabryczną wadę. Informacja o niej chyba gdzieś się już na forum pojawiła, a której ja nie doczytałem niestety. Dwie wyglądały w miarę ok, jedna była mocno rozszerzona i owalna, za to czwarta wyglądała jak całkowicie spalona zapałka... Powyginana, oczywiście rozerwana, prawie do linii prostej, co przyczyniło się do niezłego bajzlu w silniku. O ile dobrze pamiętam poprzez rozwalone podkładki pozmieniała się całkowicie kompresja na cylindrach przez co wycisnęło jedną z uszczelek w bloku silnika od wtryskiwacza, co powodowało strumieniowe lanie oleju, dym spod maski i czarną zasłonę dymną z tyłu. Samochód napędził mi niezłego stracha. Na szczęście Pan Tadeusz szybko ogarnął sprawę i Madzia znów w pełni sił :)
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez Netto69 » 28 paź 2013, 23:54

Ale każdy kto czytał ten wątek nie ma już wątpliwości, że to element który trzeba co jakiś czas kontrolować. Co do tego nie ma dyskusji.
Ja pytam tylko, czy to musi aż tyle kosztować.
Podkładki pod przelewy (ciężko pracujące) polecane w sklepie Mazdaspeed – 4 szt – 15 zł za kpl.
http://www.mazdaspeed.pl/sklep/113-podkladki-pod-wtryskiwacze.html
Podkładki pod przelewy (tylko w RF7J – inne niż w DiTD) ok. 35 zł za 1 szt. oryginał – x5 szt. 175 zł. <co?>
!!! na przelewach prawie żadne ciśnienie robocze !!!
To nie może być takie drogie <glupek2>

Patrz ten wątek str. 5
Riki napisał(a): duch1604 napisał(a):Czy są takie same jak w DiTD?
Są inne.
Mamy je w sklepie w zamienniku i w oryginale.
Nr OE MAZDA RF7J 13 483


Dlatego ponawiam moje powyższe pytanie:
Netto69 napisał(a):2. Czy ktoś mógłby podać jakie mają wymiary pojedynczego oczka (grubość, śr. zewn., śr. wewn.)?
3. Czy jest możliwe zastosować zamiast 5 podwójnych 10 pojedynczych podkładek?


Bo jak nikt nie podpowie, to sam rozkręcę i zmierzę i napiszę. <diabełek>
– tylko nie lubię robić tej samej roboty 2 razy, albo zostawić rozgrzebanego auta, bo czas mam tylko co 2-gi weekend.
(miałem 626 GW DiTD i kupiłem te od Man-a jak w poradniku i po kłopocie, a tu nie można się dowiedzieć o kształt prostej blaszki np. miedzianej... :( )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:35
Posty: 55 (0/1)
Skąd: dolnośląskie
Auto: Jest M6 GH kombi, 2.0D 140KM, 11/2008
Była 626 2,0 DiTD 110KM GW
2001, 298tys. km (b. zadowolony)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6