Witam,
Od jakiegoś czasu mam problem z obrotami po porannym odpaleniu auta. Jazdy przez osiedlową drogę na 2 biegu jest trochę denerwujące, ponieważ auto potrafi delikatnie się dławić. Problem mija po 2-3 krotnym przygazowaniu do 2,5 tyś obrotów, ewntualnie jak auto pochodzi chwilę tuż po odpaleniu np na czas zamontowania fotelika dziecięcego. Problem całkowicie ustępuje po maksymalnie 2 minutach od odpalenia auta. Czy może ktoś spotkał się już z tym problemem?? Z góry dziękuje za każdą podpowiedź.
Pozdrawiam
Falujące obroty i dławienie na zimnym silniku
Strona 1 z 1
moze to byc problem wtrysku paliwa czyli warto podjechac na ori. tester i odczytac wartosci poszczegolnych wtryskow po kalibracji.
pozdr.E
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Czy może to być pompa od podciśnienia? Tuż po odpaleniu dosyć głośna chodzi (dzwięk szurania) po czym po chwili wszystko się uspokaja (dalej szura ale ciszej) oraz ustępuje dławienie silnika.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 8 wrz 2012, 09:17
- Posty: 33
- Skąd: WG
- Auto: Mazda 6 FL 2006r 121KM
Witam ponownie,
Sprawa się rozwiązała odnoście falujących obrotów, szarpań i stuków tuż po odpaleniu na zimnym silniku. Po wykonaniu adaptacji i kalibracji wtrysków oryginalnym IDSem mazdy samochód zaczął chodzić tak jak w końcu powinien, do tego wszystkiego doszedł zabrudzony EGR. Na szczęście to nie wtryski, ponoć są jak nowe
Dodam, że wcześniej robiłem kalibracje "domowym" sposobem jednak otrzymałem informację od serwisanta, że to nie to samo co ich testerem.
Pozdrawiam
Sprawa się rozwiązała odnoście falujących obrotów, szarpań i stuków tuż po odpaleniu na zimnym silniku. Po wykonaniu adaptacji i kalibracji wtrysków oryginalnym IDSem mazdy samochód zaczął chodzić tak jak w końcu powinien, do tego wszystkiego doszedł zabrudzony EGR. Na szczęście to nie wtryski, ponoć są jak nowe

Pozdrawiam
- Od: 8 wrz 2012, 09:17
- Posty: 33
- Skąd: WG
- Auto: Mazda 6 FL 2006r 121KM
rafaliniak86 napisał(a):Dodam, że wcześniej robiłem kalibracje "domowym" sposobem jednak otrzymałem informację od serwisanta, że to nie to samo co ich testerem.
I tu jest pytanie – jak nie to samo, to po co zrobili taką możliwość wejścia w kalibrację?
Taką informację otrzymałem od serwisanta ASO Mazdy. W moim przypadku to się sprawdziło, ponieważ kalibrację we własnym zakresie robiłem kilkukrotnie i niestety nie przyniosło to oczekiwanego efektu. Podczas naszej rozmowy wielokrotnie padały słowa: korekta, adaptacja i kalibracja (podobno powinno się to wykonywać co ok 20-40 tyś km). Najważniejsze że pomogło. Dodam, że przeszedł również objaw delikatnego zadławienia przy ok 1600 obr./min., który objawiał się prze bardzo powolnym przyśpieszaniu na wysokim biegu.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 14 gru 2013, 18:02 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
- Od: 8 wrz 2012, 09:17
- Posty: 33
- Skąd: WG
- Auto: Mazda 6 FL 2006r 121KM
Ile taka usluga kosztuje w ASO? Wykona ja kazde ASO? Silnika przed fl po fl?
U mnie na budziku 280tys a zadne takie rzeczy nie byly robione...moze dlatego faluja obroty?
U mnie na budziku 280tys a zadne takie rzeczy nie byly robione...moze dlatego faluja obroty?
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
Moja mazda jest po FL. Robiłem jeszcze kilka innych rzeczy, oleje, wypalanie DPF, ale sądzę, że koszt nie większy jak 300-400 zł. U mnie dodatkowo był do czyszczenia EGR, serwisant powiedział, że mogę go spokojnie zaślepić.
Ostatnio edytowano 20 gru 2013, 10:52 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
- Od: 8 wrz 2012, 09:17
- Posty: 33
- Skąd: WG
- Auto: Mazda 6 FL 2006r 121KM
Panowie mam problem z odpalaniem na zimnym silniku.
Auto ciężej odpala, a czasami nawet zgaśnie z 1 – 3 razy – problem znika gdy auto potrzyma się na gazie z parę sekund.
Załączam filmik, który nagrałem.
Dodatkowo puściłem FORScanem, błędy jakie wypluło:
Auto ciężej odpala, a czasami nawet zgaśnie z 1 – 3 razy – problem znika gdy auto potrzyma się na gazie z parę sekund.
Załączam filmik, który nagrałem.
Dodatkowo puściłem FORScanem, błędy jakie wypluło:
- Kod: Zaznacz cały
===DTC P0102-FF===
Kod: P0102 – Zbyt niska warto__ na wej_ciu obwodu przep_ywomierza MAF.
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).===END DTC P0102-FF===
===DTC P0113-FF===
Kod: P0113 – Zbyt wysoka warto__ na wej_ciu czujnika IAT.
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
Zbyt wysoka warto__ na wej_ciu czujnika IAT.
Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:
Przerwa w obwodzie
Zwarcie sygna_u z VBATT lub vref.
Czujnik by_ wcze_niej od__czony.
Niesprawny czujnik
Niesprawny albo uszkodzony PCM.
Bardzo niska temperatura otoczenia.
Nieprawidłowe połączenie
Nieprawidłowe VREF.
Otwarty obwód SIGRTN
===END DTC P0113-FF===
===DTC P0404-FF===
Kod: P0404 – Usterka sterowania położeniem zaworu EGR bądź wartość pozazakresem.
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
Usterka sterowania położeniem zaworu EGR bądź wartość pozazakresem.
Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:
Przerwa w obwodzie
Zwarcie z masą lub z akumulatorem.
Przewód podciśnieniowy zużyty lub uszkodzony.
Zespół zaworu EGR.
Niedrożność przewodów / filtru / zaworów
Niesprawny albo uszkodzony PCM.
===END DTC P0404-FF===
===DTC P0102-C===
Kod: P0102 – Zbyt niska warto__ na wej_ciu obwodu przep_ywomierza MAF.
Status:
– Potwierdzony – usterka jest potwierdzona
Moduł: Diagnostyka pokładowa II===END DTC P0102-C===
===DTC P0113-C===
Kod: P0113 – Zbyt wysoka warto__ na wej_ciu czujnika IAT.
Status:
– Potwierdzony – usterka jest potwierdzona
Moduł: Diagnostyka pokładowa II
Szczegóły kodów usterek
Zbyt wysoka warto__ na wej_ciu czujnika IAT.
Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:
Przerwa w obwodzie
Zwarcie sygna_u z VBATT lub vref.
Czujnik by_ wcze_niej od__czony.
Niesprawny czujnik
Niesprawny albo uszkodzony PCM.
Bardzo niska temperatura otoczenia.
Nieprawidłowe połączenie
Nieprawidłowe VREF.
Otwarty obwód SIGRTN
===END DTC P0113-C===
===DTC C1119===
Kod: C1119 – Błąd sygnału wejściowego TCS w skrzynce rozdzielczej
Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS===END DTC C1119===
łączę z istniejącym wątkiem.
Proszę o zapoznanie się z zasadami panującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki.
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego tematu.
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy w odpowiednim dziale, nadając mu tytuł, który określa problem.
5. Jeśli dobrze nazwiesz temat to na dole strony otrzymasz listę podobnych tematów.
Proszę o zapoznanie się z zasadami panującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki.
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego tematu.
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy w odpowiednim dziale, nadając mu tytuł, który określa problem.
5. Jeśli dobrze nazwiesz temat to na dole strony otrzymasz listę podobnych tematów.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6