Falujące obroty i dławienie na zimnym silniku

Postprzez rafaliniak86 » 7 paź 2013, 10:56

Witam,
Od jakiegoś czasu mam problem z obrotami po porannym odpaleniu auta. Jazdy przez osiedlową drogę na 2 biegu jest trochę denerwujące, ponieważ auto potrafi delikatnie się dławić. Problem mija po 2-3 krotnym przygazowaniu do 2,5 tyś obrotów, ewntualnie jak auto pochodzi chwilę tuż po odpaleniu np na czas zamontowania fotelika dziecięcego. Problem całkowicie ustępuje po maksymalnie 2 minutach od odpalenia auta. Czy może ktoś spotkał się już z tym problemem?? Z góry dziękuje za każdą podpowiedź.

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2012, 09:17
Posty: 33
Skąd: WG
Auto: Mazda 6 FL 2006r 121KM

Postprzez Enduro » 17 paź 2013, 10:00

moze to byc problem wtrysku paliwa czyli warto podjechac na ori. tester i odczytac wartosci poszczegolnych wtryskow po kalibracji.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez rafaliniak86 » 18 paź 2013, 15:18

Czy może to być pompa od podciśnienia? Tuż po odpaleniu dosyć głośna chodzi (dzwięk szurania) po czym po chwili wszystko się uspokaja (dalej szura ale ciszej) oraz ustępuje dławienie silnika.


Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2012, 09:17
Posty: 33
Skąd: WG
Auto: Mazda 6 FL 2006r 121KM

Postprzez rafaliniak86 » 13 gru 2013, 21:21

Witam ponownie,
Sprawa się rozwiązała odnoście falujących obrotów, szarpań i stuków tuż po odpaleniu na zimnym silniku. Po wykonaniu adaptacji i kalibracji wtrysków oryginalnym IDSem mazdy samochód zaczął chodzić tak jak w końcu powinien, do tego wszystkiego doszedł zabrudzony EGR. Na szczęście to nie wtryski, ponoć są jak nowe <jupi> Dodam, że wcześniej robiłem kalibracje "domowym" sposobem jednak otrzymałem informację od serwisanta, że to nie to samo co ich testerem.

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2012, 09:17
Posty: 33
Skąd: WG
Auto: Mazda 6 FL 2006r 121KM

Postprzez Pioteq25 » 14 gru 2013, 01:12

rafaliniak86 napisał(a):Dodam, że wcześniej robiłem kalibracje "domowym" sposobem jednak otrzymałem informację od serwisanta, że to nie to samo co ich testerem.


I tu jest pytanie – jak nie to samo, to po co zrobili taką możliwość wejścia w kalibrację?
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez rafaliniak86 » 14 gru 2013, 10:33

Taką informację otrzymałem od serwisanta ASO Mazdy. W moim przypadku to się sprawdziło, ponieważ kalibrację we własnym zakresie robiłem kilkukrotnie i niestety nie przyniosło to oczekiwanego efektu. Podczas naszej rozmowy wielokrotnie padały słowa: korekta, adaptacja i kalibracja (podobno powinno się to wykonywać co ok 20-40 tyś km). Najważniejsze że pomogło. Dodam, że przeszedł również objaw delikatnego zadławienia przy ok 1600 obr./min., który objawiał się prze bardzo powolnym przyśpieszaniu na wysokim biegu.

Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 14 gru 2013, 18:02 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2012, 09:17
Posty: 33
Skąd: WG
Auto: Mazda 6 FL 2006r 121KM

Postprzez Kety » 18 gru 2013, 22:02

Ile taka usluga kosztuje w ASO? Wykona ja kazde ASO? Silnika przed fl po fl?
U mnie na budziku 280tys a zadne takie rzeczy nie byly robione...moze dlatego faluja obroty?
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez rafaliniak86 » 19 gru 2013, 20:34

Moja mazda jest po FL. Robiłem jeszcze kilka innych rzeczy, oleje, wypalanie DPF, ale sądzę, że koszt nie większy jak 300-400 zł. U mnie dodatkowo był do czyszczenia EGR, serwisant powiedział, że mogę go spokojnie zaślepić.
Ostatnio edytowano 20 gru 2013, 10:52 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2012, 09:17
Posty: 33
Skąd: WG
Auto: Mazda 6 FL 2006r 121KM

Postprzez casperii » 15 sie 2017, 20:42

Panowie mam problem z odpalaniem na zimnym silniku.
Auto ciężej odpala, a czasami nawet zgaśnie z 1 – 3 razy – problem znika gdy auto potrzyma się na gazie z parę sekund.
Załączam filmik, który nagrałem.


Dodatkowo puściłem FORScanem, błędy jakie wypluło:

Kod: Zaznacz cały
===DTC P0102-FF===
Kod: P0102 – Zbyt niska warto__ na wej_ciu obwodu przep_ywomierza MAF.

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).===END DTC P0102-FF===

===DTC P0113-FF===
Kod: P0113 – Zbyt wysoka warto__ na wej_ciu czujnika IAT.

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

Zbyt wysoka warto__ na wej_ciu czujnika IAT.

Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:

Przerwa w obwodzie

Zwarcie sygna_u z VBATT lub vref.

Czujnik by_ wcze_niej od__czony.

Niesprawny czujnik

Niesprawny albo uszkodzony PCM.

Bardzo niska temperatura otoczenia.

Nieprawidłowe połączenie

Nieprawidłowe VREF.

Otwarty obwód SIGRTN

===END DTC P0113-FF===

===DTC P0404-FF===
Kod: P0404 – Usterka sterowania położeniem zaworu EGR bądź wartość pozazakresem.

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

Usterka sterowania położeniem zaworu EGR bądź wartość pozazakresem.

Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:

Przerwa w obwodzie

Zwarcie z masą lub z akumulatorem.

Przewód podciśnieniowy zużyty lub uszkodzony.

Zespół zaworu EGR.

Niedrożność przewodów / filtru / zaworów

Niesprawny albo uszkodzony PCM.

===END DTC P0404-FF===

===DTC P0102-C===
Kod: P0102 – Zbyt niska warto__ na wej_ciu obwodu przep_ywomierza MAF.

Status:
 – Potwierdzony – usterka jest potwierdzona

Moduł: Diagnostyka pokładowa II===END DTC P0102-C===

===DTC P0113-C===
Kod: P0113 – Zbyt wysoka warto__ na wej_ciu czujnika IAT.

Status:
 – Potwierdzony – usterka jest potwierdzona

Moduł: Diagnostyka pokładowa II

Szczegóły kodów usterek

Zbyt wysoka warto__ na wej_ciu czujnika IAT.

Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:

Przerwa w obwodzie

Zwarcie sygna_u z VBATT lub vref.

Czujnik by_ wcze_niej od__czony.

Niesprawny czujnik

Niesprawny albo uszkodzony PCM.

Bardzo niska temperatura otoczenia.

Nieprawidłowe połączenie

Nieprawidłowe VREF.

Otwarty obwód SIGRTN

===END DTC P0113-C===

===DTC C1119===
Kod: C1119 – Błąd sygnału wejściowego TCS w skrzynce rozdzielczej

Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS===END DTC C1119===


Forumowicz
 
Od: 17 lut 2015, 22:56
Posty: 42 (0/1)
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 6 2.0D, RF-5C. 2005R.

Postprzez dobrzyn22 » 15 sie 2017, 21:49

łączę z istniejącym wątkiem.
Proszę o zapoznanie się z zasadami panującymi na forum:

1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki.
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego tematu.
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy w odpowiednim dziale, nadając mu tytuł, który określa problem.
5. Jeśli dobrze nazwiesz temat to na dole strony otrzymasz listę podobnych tematów.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5243 (22/72)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6