słabe ogrzewanie mazda 626 GF 1.8 16v

Postprzez Piotr19k2 » 2 paź 2013, 11:16

Witam problem mój polega na tym że gdy włączę ogrzewanie dmucha ale nie tak jak powinno mogę ustawić na max ciepłe i 4 stopień i nie ma tej temp co powinna być . Przykład poprzednia 323f 1.5 BA tam po ujechaniu pewnego odcinka trasy musiałem zmiejszać ogrzewanie a tu nie . Płyn chłodniczy jest nowy układ odpowietrzony , termostat nowy gdzie leży przyczyna ?? Chłodnica jest zakamieniona chociaż wykluczam tą ewentualność po teraz to się płyn do chłodnic leje czasy wody mineły. Uszkodzona nagrzewnica ? zapchane nadmuchy ?? czy coś innego .
MAZDA BOGIEM, PALIWO SPOSOBEM, JAZDA NAŁOGIEM -------------- Zycie wyborem , szybki zakret , długa prosta , wypadek ukradkiem , duszek do nieba przypadkiem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2010, 09:42
Posty: 150 (0/1)

Postprzez alk80 » 2 paź 2013, 16:21

zakamieniona nagrzewnica, trzeba sprawdzić jej drożność

a może filtr pyłkowy nadaje się już do wymiany
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Piotr19k2 » 2 paź 2013, 16:48

filtr znajduję się po prawej stronie auta na dole pod plastikami siedzi ??? jak rozpoznać że jest zużyty ?? i pytanie odnośnię pierwszego zagadnienia jak sprawdzić czy nagrzewnica nie jest zakamieniona ?? :D
MAZDA BOGIEM, PALIWO SPOSOBEM, JAZDA NAŁOGIEM -------------- Zycie wyborem , szybki zakret , długa prosta , wypadek ukradkiem , duszek do nieba przypadkiem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2010, 09:42
Posty: 150 (0/1)

Postprzez alk80 » 2 paź 2013, 19:12

jeśli wentylator ledwo co dmucha na 4 biegu to znaczy że filtr jest zapchany, jest nad stopami pasażera, oprócz odkręcenia motylka/nakrętki nie trzeba nic więcej odkręcać

a jak sprawdzić drożność ?? zdejmujesz przewody w komorze silnika które idą do nagrzewnicy przez jeden lejesz wodę i patrzysz jak wylatuje drugim
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez grzech_z » 3 paź 2013, 09:02

alk80 napisał(a):jeśli wentylator ledwo co dmucha na 4 biegu to znaczy że filtr jest zapchany, jest nad stopami pasażera, oprócz odkręcenia motylka/nakrętki nie trzeba nic więcej odkręcać


A sprawdzasz – wyjmując go.
Zresztą o tej porze roku warto, tak czy inaczej go wyjąć, auto lepiej się wietrzy :)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez alk80 » 3 paź 2013, 10:52

Tego to raczej nie polecam, nawieje syfu i kurzu na nagrzewnice a potem śmierdzi od klimy nawet po odgrzybianiu, ten filtr po coś tam jest, lepiej bylo by wymienić filtr na nowy, ale nie o tym to temat
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez miro62 » 3 paź 2013, 14:53

Piotr19k2 napisał(a):Płyn chłodniczy jest nowy układ odpowietrzony , termostat nowy gdzie leży przyczyna ?? Chłodnica jest zakamieniona chociaż wykluczam tą ewentualność po teraz to się płyn do chłodnic leje czasy wody mineły. Uszkodzona nagrzewnica ? zapchane nadmuchy

Czasami po wymianie płynu nie ma się pewności że się nie zważył (z resztkami starego) i zrobiły się "kluski", które zamuliły kanaliki (w tedy zostaje opcja zastosowania preparatu do czyszczenia, ale to ryzyko że zacznie potem cieknąć)
Jak już napisał Alk, zabrudzony filtr kabinowy mocno ogranicza przepływ powietrza – do wymiany. Ja również nie zalecam jazdy bez filtra kabinowego.
miro62
 

Postprzez grzech_z » 3 paź 2013, 16:07

alk80 napisał(a):Tego to raczej nie polecam, nawieje syfu i kurzu na nagrzewnice a potem śmierdzi od klimy nawet po odgrzybianiu, ten filtr po coś tam jest, lepiej bylo by wymienić filtr na nowy, ale nie o tym to temat


A czy nie jest tak, że filtr kabinowy jest za nagrzewnicą?
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez alk80 » 3 paź 2013, 16:21

absolutnie nie, filtr w jest za wentylatorem, co z resztą nie jest za bardzo dobrym rozwiązaniem, teraz standardem jest montowanie filtra pyłkowego przed wentylatorem za to jest gorszy do niego dostęp

miro62 napisał(a):zrobiły się "kluski", które zamuliły kanaliki
tak czy siak trzeba sprawdzić drożność nagrzewnicy
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Piotr19k2 » 5 paź 2013, 12:22

miałem chwilkę czasu i zerknąłem do filtra kabinowego po dokręceniu motylka wyjąłem go i wysypało się odrobinę jakiegoś syfu wyczyściłem go wydaję się na dobry więc i zamontowałem go . Dużo jest roboty z dostaniem się do nagrzewnicy ??
MAZDA BOGIEM, PALIWO SPOSOBEM, JAZDA NAŁOGIEM -------------- Zycie wyborem , szybki zakret , długa prosta , wypadek ukradkiem , duszek do nieba przypadkiem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2010, 09:42
Posty: 150 (0/1)

Postprzez alk80 » 5 paź 2013, 18:31

żeby sprawdzić przepływ – nie, bo robisz wszystko w komorze silnika
żeby wymienić – tak, bo trzeba się trochę narozkręcać i narozbierać
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez miro62 » 5 paź 2013, 18:37

alk80 napisał(a):żeby sprawdzić przepływ – nie, bo robisz wszystko w komorze silnika

Na początek to sprawdzić jak napisałeś Alk a potem płukanka ;) zrobiłem tak kiedyś w renówce, podłączyłem wąż z sieci zaczęło lecieć wolno a potem coraz szybciej i jak ręką odjął grzało jak szatan ;) no i bez wyciągania <faja>
miro62
 

Postprzez Gregory » 6 paź 2013, 16:50

Na początek trzeba zlać płyn z układu chłodzenia, następnie zdejmujesz dwie opaski oraz nałożone węże z wyjść nagrzewnicy. Następnie w celu sprawdzenia przelotu przez nagrzewnice podłączasz na przykład węża z bieżąca wodą obserwując jak woda wydostaje się z wyjścia nagrzewnicy.
Tylko że to już chyba w innym wątku jest opisane.
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2012, 12:11
Posty: 356 (0/2)
Skąd: Krzeszów nad Sanem/Rzeszów/Paris
Auto: 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM+LPG
Mondeo MK3 2004 2.0 145KM+LPG
było: 323F 1990r. BG 1.6+LPG 88KM
Scudo 1999r. 1.9TD 92KM
Laguna 1995r. 1.8+LPG 90KM

Postprzez Piotr19k2 » 7 paź 2013, 13:46

Dziś kolejny etap prac związanych z ogrzewaniem .
1. wypóściłem płyn chłodniczy
2. usunąłem zacisk z węża który idzie do chłodnicy ten górny i odczepiłem go
3. odkręciłem termostat i wyjąłem go
4. następnie przez górny przewód z pkt 1 lałem wodę pod ciśnieniem by sprawdzić drożność układu woda wylewała się dołem miejscem gdzie był termostat
5. czyli układ jest nie zakamieniony
6. następnie wszystko skręciłem i na zapalonym samochodzie wlewałem płyn przez korek do chłodnicy bulgotało sobie tak aż przestało oczywiście czynność ta była wykonywana na full ogrzewaniu i uruchomionym wentylatorze. Na początku był ciepły tylko góry przewód a dolny zimny zacząłem uciskać dolny bulki wydostawały się wlewem w chłodnicy i po chwili dolny przewód był ciepły prawie dfo dołu tylko zimna jest ta cześć przy samej chłodnicy . Czym może być to spowodowane?? Co do ogrzewania uruchamim ciepłe max 4stopień dmuchawy i powietrze wchodzące z zewnątrz samochodu . Jak dmucha na szybę to nie czuć tego grzania jak zmienię na siebię to czuję że dmucha ale wydaję mi się że i wcześniej tak dmuchało.
MAZDA BOGIEM, PALIWO SPOSOBEM, JAZDA NAŁOGIEM -------------- Zycie wyborem , szybki zakret , długa prosta , wypadek ukradkiem , duszek do nieba przypadkiem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2010, 09:42
Posty: 150 (0/1)

Postprzez grzech_z » 7 paź 2013, 15:56

Piotr19k2 napisał(a):Dziś kolejny etap prac związanych z ogrzewaniem .
1. wypóściłem płyn chłodniczy
2. usunąłem zacisk z węża który idzie do chłodnicy ten górny i odczepiłem go
3. odkręciłem termostat i wyjąłem go


Coś mi się zdaje, że miałeś sprawdzić stan nagrzewnicy a nie chłodnicy – odłączając węże i sprawdzając czy ma przepust – ale mogę się mylić :)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez Piotr19k2 » 7 paź 2013, 16:00

chłodnica nie była płukana dokładnie przeczytaj , górny przewód od chłodnicy odpiąłem i woda pod ciśnieniem przechodziła przez blok itp nie przez chłodnicę a wylewała się miejscem na termostat
MAZDA BOGIEM, PALIWO SPOSOBEM, JAZDA NAŁOGIEM -------------- Zycie wyborem , szybki zakret , długa prosta , wypadek ukradkiem , duszek do nieba przypadkiem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2010, 09:42
Posty: 150 (0/1)

Postprzez Gregory » 7 paź 2013, 22:11

No to jak sam sobie napisałeś, sprawdziłeś drożność bloku, a co z nagrzewnicą? :)
Miałeś wpiąć się z wodą bezpośrednio w nagrzewnice. ;)
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2012, 12:11
Posty: 356 (0/2)
Skąd: Krzeszów nad Sanem/Rzeszów/Paris
Auto: 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM+LPG
Mondeo MK3 2004 2.0 145KM+LPG
było: 323F 1990r. BG 1.6+LPG 88KM
Scudo 1999r. 1.9TD 92KM
Laguna 1995r. 1.8+LPG 90KM

Postprzez miro62 » 7 paź 2013, 22:20

Gregory napisał(a):sprawdziłeś drożność bloku, a co z nagrzewnicą? :)
Miałeś wpiąć się z wodą bezpośrednio w nagrzewnice. ;)

Dokładnie <oczy> nagrzewnica jest wpięta równolegle a nie w szereg ;) więc cała próba nic nie dała <nie> dalej nie sprawdzone tak jak Koledzy wyżej napisali <nie powiem>
miro62
 

Postprzez alk80 » 7 paź 2013, 23:22

i prosi taki o pomoc jak co sprawdzić a i tak zrobił po swojemu :P to po co zawracasz gitare ;P
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Piotr19k2 » 8 paź 2013, 08:20

mój błąd ale konkretnie gdzie są te przewody bo zielony jestem moja pomyłka bo nie wiem które to i gdzie się konkretnie znajdują
MAZDA BOGIEM, PALIWO SPOSOBEM, JAZDA NAŁOGIEM -------------- Zycie wyborem , szybki zakret , długa prosta , wypadek ukradkiem , duszek do nieba przypadkiem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2010, 09:42
Posty: 150 (0/1)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6