Stukanie (stuki) w silniku

Postprzez rafaljones81 » 5 paź 2013, 11:17

OKI
Dzisiaj spróbuje zrobić auto korekcje wtrysków może pomoże, a jak nie to chyba mnie czeka wizyta u pompiarza. Czy jestem w stanie sprawdzić to podłączając się do kompa???
Początkujący
 
Od: 27 paź 2011, 18:02
Posty: 16
Skąd: Szczecin
Auto: MAZDA 6 MZR 143KM

Postprzez maziadm » 5 paź 2013, 12:41

bojrob napisał(a):Enduro:
Wiele się mówi o zapychającym się smoku w misce olejowej... Ja swoja Mazdą zrobiłem 60tys. km i cały czas stosuję olej Lotos Semisyntetic 10W40 i zmieniam go co 10 tys. km.
Podczas rozbiórki silnika , pomimo, że miałem wypalone podkładki pod wtryskami i dym dawał pełną parą przez korek wlewu oleju – smok był czyściutki (z wyjątkiem opiłków, ale to już moja wina). Widocznie olej ma tu znaczący wpływ na zatykanie się smoka.<spoko>


Właśnie piszesz, że na w/w oleju śmigałeś. Co po remoncie wlałeś?
Faktycznie może się nasunąć wniosek, że olej ma znaczenie w kwestii zapychania się smoka. I jeśli tak jest faktycznie to silnik RF5C musi mieć wadę i nie mam na myśli wadliwych podkładek, gdzie po zmianie na te "dobre" dochodzi do zatarcia. W takim razie jaki olej jest odpowiedni??? Jak zapytać fechowców to powiedzą jakikolwiek, a rola oleju jest delikatnie mówiąc trochę rozdymana. Tak twierdzą znani mi mechanicy. Ważne żeby był nie niajgorszy i z pewnego źródła. Może niektóre z olejów mają coś w składzie co koksuje który później zostaje na smoku. Jedyne wyjście to za każdym razem przy zmianie marki, typu oleju zwalać michę celem weryfikacji co dał od siebie ten co był zalany. Ale to już na granicy jakiejś paranoi.
PS. Ja terez chyba chlusnę LM TopTec 4200, rozważam jeszcze LM SynthiolLongtime 0W30.

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez Enduro » 5 paź 2013, 18:04

maziadm napisał(a):... 1.wniosek, że olej ma znaczenie w kwestii zapychania się smoka.

2.silnik RF5C musi mieć wadę i nie mam na myśli wadliwych podkładek, gdzie po zmianie na te "dobre" dochodzi do zatarcia.

... 3.Jak zapytać fechowców to powiedzą jakikolwiek, a rola oleju jest delikatnie mówiąc trochę rozdymana. Tak twierdzą znani mi mechanicy.
4. Ważne żeby był nie niajgorszy i z pewnego źródła.
5.Może niektóre z olejów mają coś w składzie co koksuje który później zostaje na smoku....

ad1. bzdura,
ad2.bzudra nr. 2
3.lepiej taikich fechowcow nie pytac, bo olej ma zawsze znaczenie i jego zmienianie
4. i to jest akurat prawda
5.wszystkie oleje przy nieszczelnych podkladkach zapchaja smoka, absolutnie!

pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez danielguliwerek » 5 paź 2013, 18:21

mam taki problem moze to jest przyczyna braku kalibracji odczytow paramentrow wtryskow ktore doprowadza do stukow!

2/ usterka magistrali komunikacyjnej can
3.blad szyny komunikacyjnej 4
4.na abs mam te same bledy
5. na poduszcze bledow nie mam bledow wiec softa moge wykluczyc ze jest uszkodzony ?
wiec prawdopodomnie musi byc uszkodzony kabel lub w tej podstawowej wiazce kabli tak? albo zardzewialy.
prosze o pomoc.

chyba ze sproboje podmienic sterownik wtryskow? dodakowo
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2012, 11:28
Posty: 76
Skąd: Dzierzoniow
Auto: GG 2002–2007 Mazda6

Postprzez Enduro » 5 paź 2013, 18:25

a moze powypadkowo uszkodzony jest kabel instalacji elektr. lub przetarty ten na intercoolerze.. <glupek2> <czytaj>
E
Ostatnio edytowano 8 paź 2013, 22:28 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez danielguliwerek » 5 paź 2013, 18:34

w srode dam auto do eletryka niech kable prZeglada. ma mozliwosc ze w polowie kalibracji mi wyalilo ja i nie doszla doo skutku przez kable ?
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2012, 11:28
Posty: 76
Skąd: Dzierzoniow
Auto: GG 2002–2007 Mazda6

Postprzez Janusz626 » 5 paź 2013, 20:11

Zajzyj tutaj, nie tylko ja mialem problem z elektryką...
viewtopic.php?f=412&t=119687&p=2575103&hilit=brak+komunikacji+z+komputerem#p2575103
Silnik postukiwał/klepał jak zawory w benzynie podczas obciążenia na zimnym/niedogrzanym silniku.... zlapal swoja temperaturę pracy i klepanie znikalo, borykalem się dość dlugo z tym problemem. Tylko ja mialem RF-5C i kalibracji nie moglem przeprowadzić, a autokalibracje żeby sam sobie zrobil to nie moglem liczyć, w GG z RF-7J juz latwiej może ze wzgledu na obecność DPF-u?...

...z 4X HD i Tap4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez danielguliwerek » 23 lis 2013, 20:23

koledzy mam pytanie mam nowa uszczelke zaworow oraz przy remoncie byla wymieniana uszczelka glowicy lecz po 4 tys km przejechanych pojawilo sie skraplanie oleju nie duzo ale jest i po wytarciu pojawia sie dalej.
Ktos mi powiedzial ze przy remoncie jest mozliwosc ze mechanik za slabo dokrecil glowice i pojawiaja sie stuki jak wyzej w moim problemie.Stuki tylko na obciazeniu.... trwaja tylko chwilke.

przypominam film.


http://www.youtube.com/watch?v=ba-DaJMM ... e=youtu.be


2 masa odpada wtryski odpadaja rozrzad odpada sprzeglo i egr vaccum tez.kalibracja robiona.zawory zrobione.

ciag dalszy pomyslow?? elfa olej 5w30

to co wyzej wymienilem wszystko zrobione a stuki sa nadal.... <glupek2>
Załączniki
fffff.jpg
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2012, 11:28
Posty: 76
Skąd: Dzierzoniow
Auto: GG 2002–2007 Mazda6

Postprzez Janusz626 » 24 lis 2013, 12:29

Kalibracja zrobiona pomyślnie.
Wtryski sprawdzone są ok.
Pompa vaccum sprawdzona łącznik ok.
Sprzęgło alternatora ok.
Plynu chłodniczego lub jakich kolwiek innych nie brakuje nie ubywa i nie miesza się.
Pod deklem wszystko ok, zawory, mocowanie wtryskow, podkładki, wałek rozrządu, krzywki, luz zaworowy.... ok.
Wał korbowodowy był sprawdzony pod katem czy prosty czy nie zwichrowany czy nie ma pęknięcia itp.
Wszystko sprawdzone na zewnątrz silnika dokładnie, mocowanie silnika, sprzęgło, koło 2masowe, błędów jakichkolwiek brak.
Aha, to co zaznaczyles nie jest poceniem się z pod głowicy lub uszczelki glowicy tylko z pokrywy zaworów lub słupka w którym SA przewody do wtryskow a tam jest tylko silikon.


Skoro w/w rzeczy pasują do słowa "sprawne, ok"... to nic innego nie pozostaje jak co?.....paneweczka/wal... lub cos z powyższych co wymienilem.
Takie stwierdzenie jedynie pasuje.. a może jakaś pierdoła srubeczka itp ??
Rozumiem cie Daniel ze jesteś zaniepokojony cala sprawą, ale tak czasem bywa ze dopiero się dowiesz jak całkiem padnie....

...z 4X HD i Tap4...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez danielguliwerek » 24 lis 2013, 12:56

panewlka lub wal piszesz??? gdyby panewka to caly czasa by walilo i na postoju rowniez a tu stuka tylko czasem raz stuka raz nie! na postoju na wolnych i na duzych obrotach nic nie stuka tylko na obciazeniu najbardziej 2 i gaz w podloge i do obrotow do 1800 sa stuki. panewka raczej odpada


ps. wlasnie dobre slowo ten nasz kolega zrobil z tym stukaniem 22tysiace i smiga nadal, i mi mechanik mowil tak.... moge wydluzyc panu gwarancje bo ja naprawde nie wiem co to jak w cos padnie to wtedy bedziemy robic.... wszyscy sa ciekawi
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2012, 11:28
Posty: 76
Skąd: Dzierzoniow
Auto: GG 2002–2007 Mazda6

Postprzez Enduro » 24 lis 2013, 13:19


panewki!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez danielguliwerek » 24 lis 2013, 13:28

panewki byly nowe przy zakladaniu koledzy wiuec co sie moglo z nimi stac? jak jeszcze je wykluczyc?
enduro to stuka tylko na obciazeni na malych obrotach powyzej 1800 nic sie nie dzieje zlego.`
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2012, 11:28
Posty: 76
Skąd: Dzierzoniow
Auto: GG 2002–2007 Mazda6

Postprzez Enduro » 24 lis 2013, 13:34

jesli wal zostal solidnie przeszlifowany i panewki zostaly poprawnie zamontowane to pozostaje korbowod, ktory ma/moze miec luz po zatarciu, nie zostal wymieniony/naprawiony no i teraz puka...
jesli mam racje, to ten luz sie powiekszy, co spowoduje wieksze stuki.

oczywiscie wykluczam wersje, ze mechanik niedokrecil srub walu i tych najbardziej istotnych tj. korbowodowych! <glupek2>
E
Ostatnio edytowano 24 lis 2013, 13:57 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez danielguliwerek » 24 lis 2013, 13:37

glowica niedokrecona odpada?? jak w najprostrzy sposob sprawdzic korbowod czy jest dokrecony i wykluczyc luzy?


a panewka chyba tak wyglada???

http://www.youtube.com/watch?v=aUsmXQXdmUE
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2012, 11:28
Posty: 76
Skąd: Dzierzoniow
Auto: GG 2002–2007 Mazda6

Postprzez Enduro » 24 lis 2013, 14:00

danielguliwerek napisał(a):glowica niedokrecona odpada?? jak w najprostrzy sposob sprawdzic korbowod czy jest dokrecony i wykluczyc luzy?
...

w przypadku 1. silnik by nie chodzil z braku kompresji i lała by sie woda
No. 2: trzeba rozkrecic silnik, innej opcji nie ma.

pozdr. i zycze abym sie mylil.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez danielguliwerek » 24 lis 2013, 14:08

ja tez chce bys sie mylil :) to co mam zrobic jesli mechanik nie potrafi tego zrobic a przed remontem tego nie bylo? silnik ma kompresje ksiazkowa na cieplym i na zimnym tam mi w serwisie bosha mowili.nie jest to nic z ukldem paliwowym rowniez potwierdzili sprawdzali stetoskopem.

a co z mechanikiem mam zrobic? jakies odszkodowanie zwrot pieniedzy? nie wiem....czy jezdzic tak caly czas az cos walnie? kolega u nas na forum 22 tyskm tak zrobil i nadal jezdzi
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2012, 11:28
Posty: 76
Skąd: Dzierzoniow
Auto: GG 2002–2007 Mazda6

Postprzez Enduro » 24 lis 2013, 17:18

na logike , jesli stuka pod obciazeniem /przy dodaniu gazu to moze to ybs tylko wtrysk i uklad korbowo tlokowy..
spytaj mechanika czy sprawdzal otwory korbowodow na jajowosc
no i po uslyszeniu obligatoryjnego "tak"
spytaj od razu jak to zrobil!
to wiele wyjasni.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez banzai54 » 25 lis 2013, 00:08

siemanko
aż się wtrącę do tematu, filmik ze stukaniem to mój silnik. Opiszę wszystko od początku aż do teraz :)
Przy 200tyś zatarł się silnik, obróciła się panewka. Wał korbowy wymieniony na nominalny i panewki 3warstwowe założone (ponadto jak dostałem wał oddałem go do sprawdzenia do speca czy jest okej – było okej)... korbowody wraz z tłokami wysłane do firmy w miejscowości Izdebno bardzo chwalonej firmy (pod lublinem w woj. lubelskim)...
Silnik umyty całkowicie ze wszystkiego co trochę trwało :)
Dół silnika tzn wał korbowy, korbowody skręcane dynamometrem. Jedynie miska sklejona na kijowy silikon bo cieknie :/
Z dokręceniem głowicy był problem.. 1 klucz nie chciał coś pstrykać a do drugiego też mieliśmy wątpliwości... mam czasami problemy z wyrzucaniem płynu do zbiorniczka wyrównawczego i skacze wtedy temperatura :/ co mogło by się wiązać z niedokręconą głowicą.
Jakieś 10dni temu wymieniłem rozrząd w stacji diagnostycznej z dobrymi opiniami :] (zależało mi na papierku z wymiany i gwarancji) rozrząd oryginalny. Trochę zmniejszyły mi się problemy z temperaturą i polepszyło się ogrzewanie. Jednak albo słabo odpowietrzyli układ (twierdzili, że są odpowietrzniki w tym modelu, jednak ja nie wiem w którym miejscu i moim zdaniem nie ma :/) bo jak pojadę w trasę i trochę powyprzedzam temperatura rośnie....
Mechanik który wymieniał mi rozrząd wspomniał mi o "poceniu się silnika olejem z okolic uszczelki pod głowicą w okolicach rozrządu" Wspomniał też, że uszczelka mogła być za słabo dokręcona i przez to mogą być nieprawidłowe luzy zaworowe.
Dziwne wydaję mi się, że piszecie że to panewka. Moim zdaniem jakby to była panewka samochód nie przejechałby w tej chwili 26k km z takim stukaniem. Nie zawsze to stuka, wydaje mi się że zależne jest to od pogody. Czasami pracuje jak nówka aż do zgaszenia a potem jak odpale to stuka, a czasami na odwrót stuka stuka zgasze odpale i nie stuka...
Wtryskiwacze wykręciłem i zawiozłem do sprawdzenia na maszynie. 2 z 4 były w pełni sprawne, 1 po myciu mieścił się w normach a 1 dokupiłem dałem do sprawdzenia i też się nadawał....
Podkładki o ile mnie nie oszukali to oryginalne mazdy 25zł za sztukę.
Filtr paliwa wymieniony, sitko w baku wyczyszczone.
Ummm co by tu jeszcze, pierścienie na tłokach jak nowe. Olej dexelia. Ropę tankuje albo na statoilu albo na shellu v-power diesel.
Egr wymieniłem, bo tanio się trafił ( z anglika). Pod pompę vaccum podłożyłem podkładkę miedzianą jak pisali na forum i mniej grzechotała.
Ostatnio zerwał mi się pasek (zatarła się rolka prowadząca) i 2 dni jeździłem bez paska osprzętu, wyklucza to stukanie klimy, alternatora, rolki czy napinacza, bo dalej stukało ale jakby mniej.
Jeśli napisałem jakieś głupoty to proszę wybaczyć jestem lekko "zmęczony" :)
Przy ruszaniu samochodem mi telepie chyba, że dodam gazu to nie ma problemu. Poprzedni właściciel podobno wymienił 2m, nawet mi rachunki pokazywał :] przy gaszeniu nie ma problemu, przy jeździe nie telepie. Tak jakby to był docisk krzywy tylko, ale nie wiem jak to sprawdzić :)
pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 11:26
Posty: 89
Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,

Postprzez Enduro » 25 lis 2013, 00:35

banzai54 napisał(a):.. jakby to był docisk krzywy tylko, ale nie wiem jak to sprawdzić :)
pozdrawiam

od sprzegla?
to raczej nie mozna krzywo przykrecic.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez banzai54 » 25 lis 2013, 10:43

Tak od sprzęgła. To docisk odpada? Nie może być uszkodzony/krzywy? Jeśli tak to czeka mnie wymiana kompletu za jakiś czas :/ ale dziwi mnie to, że się nie pogarsza.
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 11:26
Posty: 89
Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6