Prędkościomierz nie działa (0 KM), świeci się kontrolka ABS, licznik nie nabija KM
Strona 1 z 1
Witam
Problem pojawił się dzisiaj gdy brat jechał autem.
Z tego co wiem prędkościomierz działał i nagle po prostu przestał wskazywać prędkość, wskazówka zjechała do 0 i ani drgnie.
Po robocie przejechałem się autem i dodatkowo zauważyłem świecącą się kontrolkę ABS, jak wcześniej po odpaleniu gasła tak teraz świeci się cały czas.
Dodatkowo licznik nie nabija KM, czy to w normalnym czy w TRIP
Sprawdziłem bezpieczniki w nadkolu po lewej stronie kierowcy i wszystko jest OK
Autko Mazda 323F 1.5 16V rocznik 97
Prosiłbym o jakieś porady
Problem pojawił się dzisiaj gdy brat jechał autem.
Z tego co wiem prędkościomierz działał i nagle po prostu przestał wskazywać prędkość, wskazówka zjechała do 0 i ani drgnie.
Po robocie przejechałem się autem i dodatkowo zauważyłem świecącą się kontrolkę ABS, jak wcześniej po odpaleniu gasła tak teraz świeci się cały czas.
Dodatkowo licznik nie nabija KM, czy to w normalnym czy w TRIP
Sprawdziłem bezpieczniki w nadkolu po lewej stronie kierowcy i wszystko jest OK
Autko Mazda 323F 1.5 16V rocznik 97
Prosiłbym o jakieś porady
Jakbys mial chceci i ci sie chcialo bez pisania tak dlugie posta, i po poszukaniu wiedzialbys ze padl Ci ktorys czujnik z przodu. Dlatego wlasnie ci licznik nie bije km i abs nie dziala.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Asharon – my cię też witamy.
Poczytaj tutaj: Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie a sam dojdziesz do tego co trzeba zrobić.
Poza tym wyszukiwarka na Forum działa więc jak zechcesz to znajdziesz jeszcze sporo tematów związanych z tymi problemami.
A na deser polecam lekturę Regulaminu Forum.
Temat przenoszę do właściwego działu.
Poczytaj tutaj: Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie a sam dojdziesz do tego co trzeba zrobić.
Poza tym wyszukiwarka na Forum działa więc jak zechcesz to znajdziesz jeszcze sporo tematów związanych z tymi problemami.
A na deser polecam lekturę Regulaminu Forum.
Temat przenoszę do właściwego działu.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Wreszcie znalazłem czas by się za to wziąć
Wpierw Zabrałem się za czujnik prędkości przy skrzyni biegów i po wyjęciu go deczko się zdziwiłem.
https://imageshack.us/a/img545/8103/p5290535.jpg
https://imageshack.us/a/img545/5205/p5290533.jpg
https://imageshack.us/a/img856/6209/p5290536.jpg
Bardziej wygląda mi to na jakąś zaślepkę, a nie na impulsator
Może jutro mi się uda podpiąć go pod kompa, to będę wiedział coś więcej, jak na razie tkwię w martwym punkcie i zastanawiam się czy aby nie udać się z tym do jakiegoś warsztatu
Arafal, względem samochodów dopiero raczkuję, tak więc jeśli mógłbyś określić dokładniej gdzie znajdują się te czujniki, byłbym dozgonnie wdzięczny.
Wpierw Zabrałem się za czujnik prędkości przy skrzyni biegów i po wyjęciu go deczko się zdziwiłem.
https://imageshack.us/a/img545/8103/p5290535.jpg
https://imageshack.us/a/img545/5205/p5290533.jpg
https://imageshack.us/a/img856/6209/p5290536.jpg
Bardziej wygląda mi to na jakąś zaślepkę, a nie na impulsator
Może jutro mi się uda podpiąć go pod kompa, to będę wiedział coś więcej, jak na razie tkwię w martwym punkcie i zastanawiam się czy aby nie udać się z tym do jakiegoś warsztatu
Arafal, względem samochodów dopiero raczkuję, tak więc jeśli mógłbyś określić dokładniej gdzie znajdują się te czujniki, byłbym dozgonnie wdzięczny.
Asharon – nie bądź uparty i zrób diagnostykę z linku podanego wcześniej a wyjaśni to twój problem.
Licznik km i szybkosciomierz pobiera sygnał z układu ABS wiec jedno z drugim sie w pełni łączy.
Zamiast tej zaślepki jest montowany impulsatow tylko jak nie ma układu ABS.
Licznik km i szybkosciomierz pobiera sygnał z układu ABS wiec jedno z drugim sie w pełni łączy.
Zamiast tej zaślepki jest montowany impulsatow tylko jak nie ma układu ABS.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Kolga widac jest uparty na to, zeby nie czytac tego co ludzie pisza i wiedza w czym tkwi problem... musisz sprawdzic bledy, nie dosc ze jest to latwe i szybko mozna to zrobic, tym samym praktycznie bd mial rozwiazany problem z brakiem bicia Km'ow i abs'em.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Napisz jakie i gdzie ten kabelek był bo może jeszcze komuś się to przyda.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witam, dzis wracajac do domu zjechalem z ronda nacislem mocniej na pedal gazu i nagle zapalila sie kontrolka abs wraz z nia wylaczyl sie licznik predkosci tzn wskazywal 0 i nie nabijalo mi kilometrow.. Co moze byc przyczyna?
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Napewno to był kabel od czujnika ABS. Ale równie dobrze możesz mieć uszkodzony jesden z czujników.
- Od: 12 paź 2008, 22:43
- Posty: 478 (0/4)
- Skąd: Garwolin
- Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96
dayman – a nie można tak napisać tego zapytania we właściwym dziale?
Proszę zaznajomić się z Podziałem Forum aby na przyszłość posty pisać w odpowiednich działach.
Polecam też lekturę FAQ Działu BA/BH
Temat na razie przenoszę a docelowo połączę z istniejącym.
Proszę zaznajomić się z Podziałem Forum aby na przyszłość posty pisać w odpowiednich działach.
Polecam też lekturę FAQ Działu BA/BH
Temat na razie przenoszę a docelowo połączę z istniejącym.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
W moim przypadku problemem okazał się kabel ABS
Jak pisałem wcześniej rozebranie skrzyni biegów nic nie dało, problem zlokalizował znajomy
Kabel od ABS przy prawym kole okazał się nadtarty i stąd wszystkie problemy, zaizolowanie go pomogło

Z braku czasu niestety nie rozbierałem koła by zrobić zdjęcie, ale najlepiej je zdjąć i sprawdzić czy kable nie zostały naruszone
Jak pisałem wcześniej rozebranie skrzyni biegów nic nie dało, problem zlokalizował znajomy
Kabel od ABS przy prawym kole okazał się nadtarty i stąd wszystkie problemy, zaizolowanie go pomogło

Z braku czasu niestety nie rozbierałem koła by zrobić zdjęcie, ale najlepiej je zdjąć i sprawdzić czy kable nie zostały naruszone
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości