Pierwsza wymiana oleju, docieranie silnika
Jeśli chodzi o zerwanie filmu olejowego to nie wydaje mi się aby w tych konstrukcjach i przy tych mocach było to realne zagrożenie ale w tej kwestii niech się inni wypowiedzą. Teoria jednak i opinie użytkowników potwierdzają że na 0w20 jest :
– ciszej
– silnik ładnie się wkręca na obroty
– nie trzęsie zimą
– odrobinę jest oszczedniejszy
– ciszej
– silnik ładnie się wkręca na obroty
– nie trzęsie zimą
– odrobinę jest oszczedniejszy
Ostatnio edytowano 15 maja 2014, 19:08 przez matthies, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całych postów
Powód: nie cytujemy całych postów
Ja Wam powiem jedno, jeżdżę od początku tak jak potrzebuję, a olej wymienię tak jak zaleca producent.
Potwierdził mi też to ASO i nie widzę powodu żeby być tak nadgorliwym!
Po prostu czerpię przyjemność z jazdy tym autem, a Wam pozostaje codzienne sprawdzanie pod lupą czy może już czas, a może jeszcze nie na wymianę oleju
.
Pozdrawiam!
Potwierdził mi też to ASO i nie widzę powodu żeby być tak nadgorliwym!
Po prostu czerpię przyjemność z jazdy tym autem, a Wam pozostaje codzienne sprawdzanie pod lupą czy może już czas, a może jeszcze nie na wymianę oleju
Pozdrawiam!
- Od: 19 lip 2013, 00:23
- Posty: 30
- Auto: Mazda 6 Sport Kombi, 2.0 SKYACTIV-G 165KM, 6MT i-ELOOP – SkyPASSION
Thx za info, już odliczamy dni i godziny ..... 

Ostatnio edytowano 6 lip 2014, 18:17 przez matthies, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całych postów
Powód: nie cytujemy całych postów
7,8 l
@ Angel KrK
jak poszukasz wcześniejsze posty w tym temacie, to znajdziesz stanowisko większej grupy forumowiczów co do pytania : docierać czy nie docierać. Ja osobiście nie docierałem ponieważ oficjalne stanowisko Mazdy w tym temacie jest takie, że silniki wychodzą dotarte już z fabryki. W dniu odbioru mojej mazdy również zadałem to pytanie i miły pan z salonu poinformował mnie tylko, żebym nie wkręcał obrotomierza na czerwone pole zaraz po odpaleniu silnika kiedy świeci niebieska dioda zimnego silnika. Po rozgrzaniu silnika jeździć bez obaw. W zasadzie dodał, że zachęca do dynamicznej jazdy.
Z racji tego, że mieszkam we Francji po kilku dniach od odbioru mazdy musiałem wracać ( samochód nabyty w Polsce ) Wyjeżdżając z Polski miałem przejechane 600 km. W Niemczech nie mogłem się oprzeć pokusie, żeby pojechać trochę szybciej. Dwa razy przekroczyłem 200 km/h. A dodatkowo 1400 km trasy zrobiłem z prędkością pomiędzy 120-150km/k i 60% tego na tempomacie.
Osobiście nie wyobrażam sobie jazdy nowym samochodem do 2 tyś. obrotów przez 2tyś. km. Katorga jakaś i czysty masochizm.
Pozdrawiam
jak poszukasz wcześniejsze posty w tym temacie, to znajdziesz stanowisko większej grupy forumowiczów co do pytania : docierać czy nie docierać. Ja osobiście nie docierałem ponieważ oficjalne stanowisko Mazdy w tym temacie jest takie, że silniki wychodzą dotarte już z fabryki. W dniu odbioru mojej mazdy również zadałem to pytanie i miły pan z salonu poinformował mnie tylko, żebym nie wkręcał obrotomierza na czerwone pole zaraz po odpaleniu silnika kiedy świeci niebieska dioda zimnego silnika. Po rozgrzaniu silnika jeździć bez obaw. W zasadzie dodał, że zachęca do dynamicznej jazdy.
Z racji tego, że mieszkam we Francji po kilku dniach od odbioru mazdy musiałem wracać ( samochód nabyty w Polsce ) Wyjeżdżając z Polski miałem przejechane 600 km. W Niemczech nie mogłem się oprzeć pokusie, żeby pojechać trochę szybciej. Dwa razy przekroczyłem 200 km/h. A dodatkowo 1400 km trasy zrobiłem z prędkością pomiędzy 120-150km/k i 60% tego na tempomacie.
Osobiście nie wyobrażam sobie jazdy nowym samochodem do 2 tyś. obrotów przez 2tyś. km. Katorga jakaś i czysty masochizm.
Pozdrawiam
- Od: 24 cze 2013, 14:48
- Posty: 14
- Auto: Mazda GJ SportKombi 2.0 165 km Skyenergy Redsoul
2000 obr to chyba na zimny diesel
inacej bolo do 1000km u diesla do 2500 obr a u benzinya mialem 3500or. U mazdy tylko napisane ze by nie dugo na maxa. Czyli czas od czasu na max niepowinno byc problemem na ogrzanym silniku

mati69 napisał(a):@ Angel KrK ...
Super dzięki, pójdę za Twoja radą, będę uważał przy zimnym silniku i kręcił normalnie od samego początku
Ostatnio edytowano 6 lip 2014, 18:19 przez matthies, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całych postów
Powód: nie cytujemy całych postów
7,8 l
Dzisiejsza wizyta w ASO:
-zdecydowałem się na wymianę oleju po 2000 km ( mój guru samochodowy mi doradził)
– i-stop dalej nie działa
mimo wizyty w ASO i podladowaniu akumulatora zgodnie z zaleceniem 
-zdecydowałem się na wymianę oleju po 2000 km ( mój guru samochodowy mi doradził)
– i-stop dalej nie działa

7,8 l
Twój "guru" zrobił Cię w jajo
Na tym albo bliźniaczym forum toczyła się ostra dyskusja co do wymiany oleju już po kilku tyś. km. gdyż wielu dilerów zalecało właśnie tak szybką wymianę ( kilka osób chwaliło się , że wymienili olej ). A ma to na celu wyciągnięcie od Ciebie pieniędzy i nic więcej. 1 rok – 20 tyś km. ja się trzymam zaleceń producenta. Sam dzwoniłem w tej sprawie na 3 różne stacje mazdy gdy temat się pojawił i wszyscy trzej panowie na moje pytanie "wymieniać czy nie wymieniać" buchnęli śmiechem.
Oczywiście jest to moja WŁASNA opinia i nie bronię robić takich zabiegów komukolwiek.
Pozdrawiam serdecznie i niech ci ta wymiana oleju wyjdzie na dobre
Oczywiście jest to moja WŁASNA opinia i nie bronię robić takich zabiegów komukolwiek.
Pozdrawiam serdecznie i niech ci ta wymiana oleju wyjdzie na dobre
- Od: 24 cze 2013, 14:48
- Posty: 14
- Auto: Mazda GJ SportKombi 2.0 165 km Skyenergy Redsoul
mati69 napisał(a):Twój "guru" zrobił Cię w jajoNa tym albo bliźniaczym forum toczyła się ostra dyskusja co do wymiany oleju już po kilku tyś. km. gdyż wielu dilerów zalecało właśnie tak szybką wymianę ( kilka osób chwaliło się , że wymienili olej ). A ma to na celu wyciągnięcie od Ciebie pieniędzy i nic więcej. 1 rok – 20 tyś km. ja się trzymam zaleceń producenta. Sam dzwoniłem w tej sprawie na 3 różne stacje mazdy gdy temat się pojawił i wszyscy trzej panowie na moje pytanie "wymieniać czy nie wymieniać" buchnęli śmiechem.
Oczywiście jest to moja WŁASNA opinia i nie bronię robić takich zabiegów komukolwiek.
Pozdrawiam serdecznie i niech ci ta wymiana oleju wyjdzie na dobre
Te 4 paki które wydałem są dla mnie bez znaczenia, a mój Guru nigdy nie zrobił mnie w jajo, jego opinia jest warta każdych pieniędzy. Nie chce mi się rozwijać tego tematu. Trzymaj się kolego zaleceń producenta, i miej nadzieje ze Ci dobrze doradzają
A ten Guru serwiduje mi od 10 lat wszystkie samochody, a mam ich kilka, i nigdy się na nim nie zawiodłem w przeciwieństwie do serwisów dilerdkicj i życzę Ci byś miał kogoś takiego oprócz ASO.
7,8 l
Ja mam może nie guru ale mam i podpowiedział mi,że nie ma potrzeby wymiany oleju wcześniej. Pozdrawiam.
Dopisano 12 sty 2014, 07:37:
aha i-stop działa super
Dopisano 12 sty 2014, 07:37:
aha i-stop działa super
- Od: 28 wrz 2013, 13:39
- Posty: 59
- Auto: Mazda 6 2,0 benz. 2013r. sedan, SkyEnergy, Jet Black
Guru szuru powiedz mu że samochód fabrycznie nowy jest zalany innym olejem niż potem zalecanym ma to na celu lepsze spasowanie części i posiada inną lepkość dlatego nie jest zalecana wymiana oleju przed wymianą zalecaną przez producenta. Nie mówię ze jest to bezwzględnie zakazane ale jednak lepiej tego nie robić miałem nowego Opla 4 i kolega z serwisu wyjaśnił wszystkie kwestie dotyczące oleju, tak samo kiedyś był interesujący program dotyczący wymiany oleju, jedyne co naprawdę warto zrobić i to na pewno w naszych Mazdach po okresie gwarancyjnym to zabezpieczenie podwozia dodatkową warstwą ochronną. Pozdrawiam.
- Od: 31 sty 2013, 11:19
- Posty: 114
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: MAZDA 6 (GJ) 2013 SKYPASSION 2.0 165 KM,MT, I-ELOOP NAVI,JASNA SKÓRA,GRAY METEOR
Dajcie spokój z tymi kłótniami trzeba czy nie trzeba wymienić olej na początku. Taka wymiana na pewno nie zaszkodzi silnikowi, a czy pomoże? Na pewno pomoże na samopoczucie właściciela a to też dużo i nie ma co dalej wałkować tematu szczególnie, że był już przerabiany w innym wątku.
p/s
swoją drogą jak wymieniać olej w silniku na początku to dlaczego nie wołają żeby wymienić również olej w skrzyni biegów?
p/s
swoją drogą jak wymieniać olej w silniku na początku to dlaczego nie wołają żeby wymienić również olej w skrzyni biegów?
ad Venom – może wpisz w stopkę swoją mazdę, trochę trudno uwierzyć że piszesz o roczniku 2006
ad wymiana oleju – w swojej wymieniłem i nie narzekam, kolega odpuścił i przy 7 tysiącach wylądował w serwisie ze smoła zamiast smaru, każdy zrobi jak uważa, ale mnie doradził wymianę kolega z ASO – mam do niego zaufanie a na wymianę mnie stać więc nie robiłem z tego wielkiego dylematu
ad wymiana oleju – w swojej wymieniłem i nie narzekam, kolega odpuścił i przy 7 tysiącach wylądował w serwisie ze smoła zamiast smaru, każdy zrobi jak uważa, ale mnie doradził wymianę kolega z ASO – mam do niego zaufanie a na wymianę mnie stać więc nie robiłem z tego wielkiego dylematu
Wymieniłem olej w silniku po 5500 km. Silnik zdecydowanie bardziej cicho pracuje. W całości mam wrażenie, jakby był bardziej miękki i lepiej pracował. Kazałam sobie zapakować zużyty filtr oleju. Okazało się, że ma silny zapach przepalonego oleju i widoczne resztki oleju są dość ciemne. Chciałem wymienić olej po ok. 2000 km, ale jakoś nie wyszło (zaniedbanie). Jakbym wiedział, że olej będzie tak spalony, to na pewno bym dopilnował się żeby zrobić wymianę po ok. 2000 km. W naszym bydgoskim serwisie powiedzieli, że większość użytkowników nowych Mazd wymienia olej po ok. 5 tys.km.
Ostatnio edytowano 15 lut 2014, 22:11 przez matthies, łącznie edytowano 1 raz
Powód: dubel
Powód: dubel
- Od: 12 maja 2013, 18:31
- Posty: 12
Mi powiedzieli aby wymieniać olej poprostu co 10 tys. km. , bez patrzenia na przegląd obowiązkowy.
-
Malikalah
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6