Mazda6 – Jaką instalację założyć?
Witam.
Mam auto jak w opisie:
GH 2008 2.0 Pb 147KM, sedan, Bose (subwoofer w miejscu zapasówki)
Czy ktoś robił w Busku u Bananmina instalację do podobnego auta?
Jakich podzespołów użyto?
Próbuję się skontaktować z tą firmą ale na maila nie odpisują, a jako że jestem w pracy (na morzu) to nie bardzo mam możliwość zadzwonić.
Chcę ogarnąć temat żeby założyć instalację jak wrócę w połowie października.
Jakiej wielkości max i jakiej firmy butla się zmieści jak wyjmę subwoofer? Jak podłoga bagażnika nie będzie mocno wypchana to spoko, płasko jak deska nie musi być.
Liczę na pomoc.
Pozdrawiam
Scorpyon
Mam auto jak w opisie:
GH 2008 2.0 Pb 147KM, sedan, Bose (subwoofer w miejscu zapasówki)
Czy ktoś robił w Busku u Bananmina instalację do podobnego auta?
Jakich podzespołów użyto?
Próbuję się skontaktować z tą firmą ale na maila nie odpisują, a jako że jestem w pracy (na morzu) to nie bardzo mam możliwość zadzwonić.
Chcę ogarnąć temat żeby założyć instalację jak wrócę w połowie października.
Jakiej wielkości max i jakiej firmy butla się zmieści jak wyjmę subwoofer? Jak podłoga bagażnika nie będzie mocno wypchana to spoko, płasko jak deska nie musi być.
Liczę na pomoc.
Pozdrawiam
Scorpyon
Pozdrawiam
Scorpyon
Scorpyon
- Od: 8 cze 2013, 23:14
- Posty: 6
- Skąd: Kętrzyn
- Auto: GH 2008 2.0 Pb 147KM Exclusive Bose
Silnik w stanie idealnym. Rocznie robimy z żoną do 40tys. Stare auto zostaje do wożenia kosiarki a teraz czas na Mazdę by kilometry robiła. Żona jeździ raczej spokojniej, ja szybciej i dynamiczniej, ale za to 1/3 czasu będę jeździł ja a resztę żona, bo ja w tym czasie w pracy na morzu.
Kupiona w salonie Mazdy w Niemczech, serwisowana tylko u nich, jeździła Pani businesswoman i to była jej druga Mazda, tą zostawiła w rozliczeniu bo wzięła na koniec wakacji najnowszą szóstkę.
Kupiłem z przebiegiem poniżej 100tys, chyba dokładnie 99,5tys, co udokumentował mi właściciel salonu.
Jak stoję na światłach to silnika wogóle nie słychać, żadnych falowań mocy, hałasów, mocy pod dostatkiem.
Więc o silnik się nie boję, chyba że instalka będzie kiepska, a to już inna sprawa. Dlatego pytam znawców tematu bo wolę pojechać do gazownika niż mechanika
Kupiona w salonie Mazdy w Niemczech, serwisowana tylko u nich, jeździła Pani businesswoman i to była jej druga Mazda, tą zostawiła w rozliczeniu bo wzięła na koniec wakacji najnowszą szóstkę.
Kupiłem z przebiegiem poniżej 100tys, chyba dokładnie 99,5tys, co udokumentował mi właściciel salonu.
Jak stoję na światłach to silnika wogóle nie słychać, żadnych falowań mocy, hałasów, mocy pod dostatkiem.
Więc o silnik się nie boję, chyba że instalka będzie kiepska, a to już inna sprawa. Dlatego pytam znawców tematu bo wolę pojechać do gazownika niż mechanika

Pozdrawiam
Scorpyon
Scorpyon
- Od: 8 cze 2013, 23:14
- Posty: 6
- Skąd: Kętrzyn
- Auto: GH 2008 2.0 Pb 147KM Exclusive Bose
bieski napisał(a):Ja tam zrobiłem 40 przez 3 lata więc raczej gazu bym nie zakładał
Ja też robię około 10 000 rocznie, ale sądzę, że na gazie bym zrobił pewnie te kilka więcej, bo jednak różnica w koszcie 100km robi wrażenie. 2,3 zloty i już kilkaset więcej
Jeszcze raz, ten silnik nadaje się do LPG jak większość obecnie dostępnych na rynku. Pamiętaj tylko o terminowych przeglądach (w tym korekty map dla LPG). Jeżeli udasz się do Buska będziesz miał dodatkowo pewność że instalacja jest poprawnie zamontowana (a to ważne jak wynika z wpisów na forum). Dodatkowo kontrola luzów u kumatego mechanika co 40kkm i możesz zapomnieć że masz w aucie LPG, no może poza portfelem, ale o różnicę potrafi już zadbać druga połówka 

Przeczytaj caly ten temat (18 stron) i bedziesz juz wszystko wiedział.
A jak chcesz konkretny przyklad to :
viewtopic.php?f=107&t=120632&p=2500413#p2500413
+ auto ralfvip'a
viewtopic.php?f=331&t=134852
A jak chcesz konkretny przyklad to :
viewtopic.php?f=107&t=120632&p=2500413#p2500413
+ auto ralfvip'a
viewtopic.php?f=331&t=134852
Roman8 napisał(a):Przeczytaj caly ten temat (18 stron) i bedziesz juz wszystko wiedział.
Teraz już na bieżąco jestem ze wszystkimi tematami
Chyba faktycznie uderzę do BUSKO ZDR.
Witam,
czytam uważnie dyskusje, sam montowałem gaz w swoim aucie, ale z jednym się nie mogę zgodzić. Stwierdzenie że WSZYSTKIE silniki nadają się do gazu w tym dla 6 GH silnik 1.8 jest błędne. Wystarczy wyszperać raport Prinsa na ten temat (firmę chyba każdy zna) a tam jasno jest napisane jakie silniki tolerują gaz a jakie nie i co więcej jakie problemy się pojawiają w silnikach które je sprawiają. Ciekawostką jest właśnie fakt że silnik 1.8 w mazdzie 6 nie jest dobry do gazu i pojawiają się z nim problemy NAWET przy poprawnie założonej i serwisowanej instalacji, natomiast silnik 2.0 nadaje się jak najbardziej.
pozdrawiam
czytam uważnie dyskusje, sam montowałem gaz w swoim aucie, ale z jednym się nie mogę zgodzić. Stwierdzenie że WSZYSTKIE silniki nadają się do gazu w tym dla 6 GH silnik 1.8 jest błędne. Wystarczy wyszperać raport Prinsa na ten temat (firmę chyba każdy zna) a tam jasno jest napisane jakie silniki tolerują gaz a jakie nie i co więcej jakie problemy się pojawiają w silnikach które je sprawiają. Ciekawostką jest właśnie fakt że silnik 1.8 w mazdzie 6 nie jest dobry do gazu i pojawiają się z nim problemy NAWET przy poprawnie założonej i serwisowanej instalacji, natomiast silnik 2.0 nadaje się jak najbardziej.
pozdrawiam
- Od: 20 wrz 2012, 14:20
- Posty: 7
- Skąd: Poznań
- Auto: BYŁ: Mazda 6 GH 2008 2.0 Benzyna + LPG (LF-DE)
Jest Mazda 3, 2.0 Benzyna 2018
Tak, i z tymi raportami jest tak jak z tymi z np. autobild gdzie ten sam silnik w jednym modelu nadaje sie do gazu a w innym nie. A mozesz masz dokument z Prinsa ?
-
Przemek323c
Ja jestem umowiony na 10 pazdziernika i montuję:
Stag Premium
wtryski Hana 2000
Reduktor ACR01.
Poprzedni samochód – escort 1.6 16V jeździł(jeździ!) na gazie 12 lat i nic sie nie "wysrało"tak że o to to akurat jestem spokojny
PS: O zetecach 16V pisali że te silniki gazu nie lubią. U mnie jest 150tys przejechane, z instalacją II gen. Panowie, nie słuchać bzdur, tylko gazować, za zaoszczedzonie pieniądze na paliwie kupicie nowe auto za 4-5 lat
Stag Premium
wtryski Hana 2000
Reduktor ACR01.
Poprzedni samochód – escort 1.6 16V jeździł(jeździ!) na gazie 12 lat i nic sie nie "wysrało"tak że o to to akurat jestem spokojny
PS: O zetecach 16V pisali że te silniki gazu nie lubią. U mnie jest 150tys przejechane, z instalacją II gen. Panowie, nie słuchać bzdur, tylko gazować, za zaoszczedzonie pieniądze na paliwie kupicie nowe auto za 4-5 lat
autobild autobildem, ale akurat Prins jest renomowanym producentem instalacji i jemu akurat nie zależy na tym, aby jakieś silniki wyrzucać sobie z potencjalnego rynku
raczej powinni pisać, że wszystkie super działają na LPG. Daa mnie dlatego ten raport jest w pełni wiarygodny, bo oni zbierali te dane z różnych warsztatów z całej europy montujących ICH instalacje oraz bazują tez na swoich testach. Raport mam moge przesłać na priva – lista silników jest bodajże do końca 2012 roku.
- Od: 20 wrz 2012, 14:20
- Posty: 7
- Skąd: Poznań
- Auto: BYŁ: Mazda 6 GH 2008 2.0 Benzyna + LPG (LF-DE)
Jest Mazda 3, 2.0 Benzyna 2018
no to tylko jedno pytanie. czym rożni się konstrukcyjnie motor 1,8 od 2,0 w rozumieniu układu zasilania, kompensacji luzów zaworowych itd. (w rozumieniu przeciwwskazań do instalacji LPG). Jeżeli dobrze kojarzę to ta sama rodzina silników LF.
przeczytałem te kilkanaście stron z postu i nadal nie mam pewności – czy Stag czy LR. Mam do wyboru:
– Stag 300 ISA2 z reduktorem KME i wtryskami Hana – za 3100PLN (gwarancja mechaniczna na 12m, elektryczna/elektroniczna na 24, przeglądy co 10kkm)
– Landirenzo Omegas z dwustopniowym reduktorem za 3700PLN (gwarancja na 24m, przeglądy co 15kkm)
Cena nie gra dla mnie aż takiej dużej roli, jeśli rzeczywiście warto dopłacić. Za Stagiem przemawia na pewno możliwość konfiguracji, dostępność warsztatów, które mogą w razie co pomóc. Za LR – no właśnie – czy lepsza jakość? Czy odczuję to podczas użytkowania?
– Stag 300 ISA2 z reduktorem KME i wtryskami Hana – za 3100PLN (gwarancja mechaniczna na 12m, elektryczna/elektroniczna na 24, przeglądy co 10kkm)
– Landirenzo Omegas z dwustopniowym reduktorem za 3700PLN (gwarancja na 24m, przeglądy co 15kkm)
Cena nie gra dla mnie aż takiej dużej roli, jeśli rzeczywiście warto dopłacić. Za Stagiem przemawia na pewno możliwość konfiguracji, dostępność warsztatów, które mogą w razie co pomóc. Za LR – no właśnie – czy lepsza jakość? Czy odczuję to podczas użytkowania?
- Od: 21 wrz 2013, 23:29
- Posty: 39
- Auto: Mazda 6 Kombi 2,5 (170KM) 2009r.
Omegas ma lepsze graty glownie jesli chodzi o reduktor i wtryski ale i tak nie adekwatne do ich ceny.
-
Przemek323c
Kiedys tak bylo a teraz to praktycznie 1 pies bo i wtryskom zdarzy sie umrzec po nieduzym przebiegu i reduktor potrafi sie szybko zapchac. Za stagiem przemawia na pewno cena ewentualnych serwisow co wcale nie znaczy ze maja byc czesciej niz Omegasa. Najwazniejszy i tak jest w dalszym ciagu prawidlowy montaz i strojenie. Jaki reduktor KME i jakie Hany ?
-
Przemek323c
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości