Mazda MX-3 EC K8 94r. Precidia 1.8 v6

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez wiiteekk » 23 cze 2013, 20:21

Witam forumowiczów :)

Jest to moja już druga MX-3, poprzednią miałem wypadek. Miesiąc temu gość wyjechał mi na skrzyżowaniu z podporządkowanej i cały przód skasowany, nie warto było jej naprawiać. W między czasie załatwiania sprawy z ubezpieczalnią sprawcy wypatrzyłem Precidie na licytacji. Bylem ją oglądać, od razu mi się spodobała unikatowa wersja :) Aukcja się skończyła a ja autka nie wygrałem. Okazało się jednak że ten kto wygrał się rozmyślił i tak o to stałem się właścicielem czerwonej mx-3 z Kanady :)

Krotka historia autka

Mazda przypłynęła do kraju w roku 1995 jako prawie nowe auto, nawet nie wyobrażam sobie jaki musiała robić szal wśród maluchów i polonezów :P W roku 1997 została sprzedana za 40 tyś zł. 3 lata później sprzedana była już za 20 tys, przez 10 lat jeździła w jednych rękach po czym została sprzedana ostatniemu właścicielowi który zatarł silnik.

Dane techniczne:

produkcja: Grudzień 1993r, polift
silnik: oryginalna k8 (obecnie zatarta)
kolor: SQ czerwony

Wyposażenie:

-automatyczna skrzynia
-centralny zamek,
-el. lusterka,
-sprawna klimatyzacja,
-ambery przód,
-obrysówki,
-3 stop,
-spojler jak w eunosie,
-tempomat,
-tylne lmpy US
-przednie lampy plastiki
-skórzana kierownica MOMO

Co najdziwniejsze na nalepce we wnęce nie ma zaznaczonej klimatyzacji, widocznie została doposażona w nia u dealera bo nie sądzę żeby ktokolwiek w Polsce miał takie części w latach 90. Wychodzi jednak na to że był to zupełny golas, brak el. szyb, halogenów, szyberdachu, absu, poduch, nie wiem też czy byla rozpórka z przodu obecnie jej nie ma.

Teraz priorytet to przełożyć silnik z mojego poprzedniego mx'a wraz ze skrzynią manualną, myśle również czy pomalować cale autko. Lampy przednie włożę od euro z czarnymi odbłyśnikami, oraz muszę dojść z elektryką, bo ktoś przerobil na postojówki w lampach na europejskie wymogi.

Parę zdjęć jak wygląda w chwili obecnej :)


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio edytowano 23 cze 2013, 23:01 przez Rafał_, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawienie tytułu na zgodny z regulaminem.
wiiteekk
 

Postprzez Rafał_ » 23 cze 2013, 23:07

Precidia <serduszka> Troszkę pracy i będzie super autko <spoko>
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez mlody1921 » 27 cze 2013, 22:42

ŁADNIUŚKA:D spojlerek od Eunosa jest tylko taka maszyna i szyby w korbie :P
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Bosaczek55 » 28 cze 2013, 19:12

oczywista oczywistość czerwona najlepsza :D nawet z zatartym motorem najszybsza :D grateczki...
trafila w dobre rece ;D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2009, 21:08
Posty: 290
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda MX-3 2,5V6 94r

Postprzez D4NI3L » 1 lip 2013, 12:53

byłem pewny że wszystkie mx-3 miały el. szyby :|
zakonserwuj czym prędzej blachy bo poźniej może być już za późno :)

czy odblaski które są w zderzakach się świecą ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez honda2911 » 1 lip 2013, 13:08

swieca swieca
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 13:35
Posty: 586 (0/4)
Skąd: EBE
Auto: mazda mx3 1,8 bp supercharger
audi a6 c5 2,4
Leon cupra4

Postprzez D4NI3L » 1 lip 2013, 13:27

tego ci zazdroszczę ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez wiiteekk » 1 lip 2013, 19:03

Mazda czeka na skończenie małego warsztatu, kanał już zalany a posadzka zalewana jutro :) Wtedy się za nią wezmę, zmienie silnik przy okazji wymieniając uszczelki i pompe wody, oraz rozłożę cały przód. Progi do malowania, maska i lotka też. Może się skuszę znów pomalować całe autko ale zależy jak wyjdę z kasą ;)

Odbrysówki oczywiście świecą, tylko przednie podłączone są pod kierunek, a postojówka zamiast świecić tam gdzie kierunek świeci w lampie... Przy okazji demontażu pod malowanie i przekładkę silnika to ogarnę :)

P.S Jakby ktoś chciał kupić automat to mam sprawny i kompletny pod k8 :D
wiiteekk
 

Postprzez luki_92_92 » 1 lip 2013, 19:45

Pozycje ci nie świecą w kierunkach, bo w kierunkach nie ma miejsca na pozycje <czarodziej> wykręć a zobaczysz że miejsce jest zaślepione :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez wiiteekk » 1 lip 2013, 19:56

Jest zaślepiona pozycyjna, Ale w miejscu kierunku powinna być żarówka dwuwlóknowa <czarodziej> Z obu stron są takie wtyczki ale ktoś powciskał zwykłe żarówki a pozycje przeniósł do lamp :P
wiiteekk
 

Postprzez wiiteekk » 14 lip 2013, 19:26

Coś tam się dzieje :) Silnik cały odpięty, trochę też rozebrany, czeka tylko na uspawanie żurawia. Przy okazji zdjąłem misę i okazalo się że zatarła się pierwsza panewka.

Obrazek

Obrazek

Na tym zdjęciu widać gdzie sobie szczury kryjowke w zime zrobiły, teraz już wiem skad się wzieły kości pod pucha filtra powietrza.

Obrazek

A tu chłodnica z dodatkowym podłaczniem do chłodzenia oleju automatu :)

Obrazek

Po zdjęciu błotników wyszły też progi do poprawy, ale podłoga cała zdrowa :) Co mnie bardzo dziwi w egzemplarzu który tyle jeździł po polskich drogach.

Potrzebuje też porady, czy dodatkowy kanał w chłodnicy do chłodzenia oleju automatu moge wykorzystać do chłodzenia oleju silnika? Oraz jeśli ktoś wie jak wygląda sprawa wiązki automatu i jej wywalenia z auta niech da znać :)
wiiteekk
 

Postprzez wiiteekk » 20 lip 2013, 21:17

Silnik już założony z rozbitego mx'a. Z podłączeniem drążka skrzyni nie będzie problemu, półośki też pasują, ale mam kilka innych problemów zwiazanych z instalacją i z pedalami.

1. Wystarczy przełożyć sam pedał sprzęgła czy musze przekładać wszystkie i przy tym rozbierać cała deskę rozdzielczą?

2. Silnik mam k819 czyli z przed liftu a mazda jest już z poliftowa, jak wyglądają różnice w wiązkach? Obecnie nie pasuje mi tylko wtyczka pod czujnik położenia wału. Też nie wiem czy zmieniać cały czujnik czy tylko kostki zmienić. ECU będzie od przedliftu

3. Instalacja skrzyni manualnej i automatu. Automat wywaliłem więc zostanie parę zbędnych przewodów. Tylko nie wiem jak podłączyć czujnik wstecznego i prędkości z manualnej skrzyni, da radę tylko tą instalacje przepiąć?

Jeśli ktoś bawił się w tak gruntowne zmiany to z góry dzięki za jakąkolwiek pomoc i rady :)
wiiteekk
 

Postprzez wiiteekk » 2 wrz 2013, 19:33

Dawno nic nie pisałem, ale coś tam się powoli dzieje. Mazda do października musi być skończona bo ruszam na studia, a do ogarnięcia jeszcze sporo. Na chwile obecną do poprawy progi i można malować :)

Trochę się tych gratów nazbierało ;)

Obrazek

Obrazek

Co myślicie? Udało się upchać szerokie opony, ale może trzeć podczas jazdy
wiiteekk
 

Postprzez wiiteekk » 18 wrz 2013, 13:33

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Coś tam pomalowane :) Wyszło średnio, będzie pare zacieków do spolerowania, i różnego rodzaje dziwne rzeczy się działy. Nie będzie tak ładnie jak poprzednie autko, ale chociaż malowane wlasnoręcznie i zawsze lepiej to niż rdza ;) Teraz wszystko poskładać, wstawić skrzynie i będzie ogień :D

Malowałem bazą i klarem w odcieniu oryginalnego koloru SQ :)
wiiteekk
 

Postprzez jarsoN » 28 wrz 2013, 01:48

Pomieszczenie wygląda jak killing room Dextera :D .

Super precidia, ja bym radził od razu obrysówki z tyłu wymienić na pomarańczowe. Dziwne troche, że malowałeś bazą i klarem, bo oryginalny SQ to akryl przeca, z checią zobacze wyniki w świetle dziennym. Czekam na fotki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2011, 10:36
Posty: 1040
Skąd: LU
Auto: Jest:
m3 '04
Było:
N15, 1.4, '00
EC B6 '92

Postprzez rafał88 » 28 wrz 2013, 08:12

No deczko dziwne ze klar dawales. Nic ci sie z nie porobilo przy takim malunku? choc teraz wszystko to akryl:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Bosaczek55 » 28 wrz 2013, 10:27

o co Wam chodzi z tym klarem ? skoro dawal baze to musial dawac klar na to... ja malowalem dokladnie tak samo .. i jest bajeczka, podobno duzo lepiej utrzymuje sie polysk na bezbarwnym niz na akrylu i latwiej sie o niego dba, wiec chyba same plusy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2009, 21:08
Posty: 290
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda MX-3 2,5V6 94r

Postprzez jarsoN » 28 wrz 2013, 15:56

Bosaczek55, chodzi mi o to, że oryginalnie pomalowane było akrylem, bez klaru. Zgodzę się z tym, że ten akryl akurat o odcieniu SQ blednie bardzo szybko i trudno utrzymać połysk. Czytaj trochę ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2011, 10:36
Posty: 1040
Skąd: LU
Auto: Jest:
m3 '04
Było:
N15, 1.4, '00
EC B6 '92

Postprzez Kt65c453 » 28 wrz 2013, 20:19

ile ci poszło bazy i ile klaru ??
Naprawa, regulacja, konserwacja, malowanie, remonty blacharskie Mx-3 i inne Będzin gsm 508511870
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 11:42
Posty: 150
Skąd: Będzin
Auto: Mx3 1,8 v6 92

Postprzez Bosaczek55 » 28 wrz 2013, 20:44

jarsoN dlatego lepiej zastosować baze + bezbarwny a ze sq to bardzo fajny kolorek to do mieszalni i z dorobieniem nie ma problemu, i ja to traktuje tak samo jak orginal ;)

kt jesli o mnie to mialem ok 1l bazy i jesli dobrze pamietam to 1:1 z rozcienczalnikiem co dalo 2l w sumie,
bezbarwnego ppg poszlo hmm 0,8 l a rozrabianie to utwardzacz i rozcienczalnik wiec w sumie nie pamietam ile bylo ;)
witek jest na swieżo to poczekamy na jego wypowiedz ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2009, 21:08
Posty: 290
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda MX-3 2,5V6 94r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy