Silniki Mazdy w innych markach?
Heh,
http://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_MZR_engine
PS. Kliknij to MZR na stronie która podałeś
http://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_MZR_engine
The Ford Motor Company owns rights to build and use the MZR generation of engines under their Duratec brand name for global service in its vehicles since 2003.
PS. Kliknij to MZR na stronie która podałeś
tiaaa każdy uj na swój strój 
Może by któryś z posiadaczy benzynowego silnika napisał czy gdzieś pod maską widzi napis duratec albo fomoco ?
Może by któryś z posiadaczy benzynowego silnika napisał czy gdzieś pod maską widzi napis duratec albo fomoco ?
-
Grucha
misiek89 napisał(a):Prawie każda czujka jest sygnowana logiem ford np rozrząd też idzie jak w fordzie
No ale co to ma do tego. Ja mam nakrętkę na baku z napisem Ford. I co bak cały jest od forda czy jak.
MZR jest silnikiem zaprojektowanym przez Mazdę i tyle w temacie.
bieski napisał(a):Ja mam nakrętkę na baku z napisem Ford
Mogę prosić zdjęcie tej tajemnieczej nakrętki?
Temat do rozstrzygnięcia bo jeśli na benzynowym bloku jest napis duratec to .......
-
Grucha
Ja nie wierzę bezgranicznie Wikipedii. Nigdzie nie widziałem potwierdzenia teorii, że jest to silnik projektu Mazdy lub Forda. Prawda jest taka, że nie przypomina wcześniejszych konstrukcji ani jednej, ani drugiej firmy.
the right man in the wrong place...
Temat bardzo ciekawy, zwłaszcza dla osób szukających mazdy. Ciekawi mnie to że ford fiesta MK4/5 1.3 bodajże z napisem duratec jest bardzo mało awaryjny. Identycznie wyglądała mazda 121. Więc może między silnikami np. 1.8 czy 2.0 między fordem a mazdą nie ma aż tak wielkiej różnicy. Zwłaszcza jeśli chodzi o Mazdę 6 i Mondeo. ktoś ma jakies nowe wieści ?
-
ajQju
Tekst, który zalinkowałeś, jest bardzo często kopiowany pomiędzy forami, ale moim zdaniem w kluczowym założeniu mija się z prawdą.
Aktualnie jestem zdania, że serię silników L8/LF/L3/L5 i Duratec 18/20/23 trzeba nazwać wspólnym* projektem Forda i Mazdy. Projekt ten na pewno nie jest bezpośrednim rozwinięciem żadnego z produkowanych wcześniejszych silników. Opracowaniem wersji produkcyjnej i procesu produkcji prawdopodobnie zajmowała się Mazda, ale koncepcja, a na pewno technologia odlewania bloku, została wzięta z półki firmy Cosworth – należącej do Forda.
Chociaż wiele to nie znaczy, ale trzeba wspomnieć, że silnik ten w pierwszej kolejności trafił pod maski fordów, a spora część jego podzespołów jest oznaczona numerami i znakami FoMoCo (Ford Motor Corporation).
Mazda z czasem opracowała do niego głowicę ze zmiennymi fazami rozrządu (VVT), wtrysk bezpośredni (DISI) oraz go uturbiła (L3-VDT).
Po rozstaniu się tych dwóch firm (w wyniku wykupienia własnych udziałów z rąk Forda przez Mazdę) projekt jest dalej rozwijany przez Forda w postaci silników Ecoboost, a Mazda opracowała zupełnie inne jednostki (PE/PY), co wydaje się być dość wymowne.
*wspólnym, ale czy nam się to podoba, czy nie, z naciskiem na "fordowskim"
Aktualnie jestem zdania, że serię silników L8/LF/L3/L5 i Duratec 18/20/23 trzeba nazwać wspólnym* projektem Forda i Mazdy. Projekt ten na pewno nie jest bezpośrednim rozwinięciem żadnego z produkowanych wcześniejszych silników. Opracowaniem wersji produkcyjnej i procesu produkcji prawdopodobnie zajmowała się Mazda, ale koncepcja, a na pewno technologia odlewania bloku, została wzięta z półki firmy Cosworth – należącej do Forda.
Chociaż wiele to nie znaczy, ale trzeba wspomnieć, że silnik ten w pierwszej kolejności trafił pod maski fordów, a spora część jego podzespołów jest oznaczona numerami i znakami FoMoCo (Ford Motor Corporation).
Mazda z czasem opracowała do niego głowicę ze zmiennymi fazami rozrządu (VVT), wtrysk bezpośredni (DISI) oraz go uturbiła (L3-VDT).
Po rozstaniu się tych dwóch firm (w wyniku wykupienia własnych udziałów z rąk Forda przez Mazdę) projekt jest dalej rozwijany przez Forda w postaci silników Ecoboost, a Mazda opracowała zupełnie inne jednostki (PE/PY), co wydaje się być dość wymowne.
*wspólnym, ale czy nam się to podoba, czy nie, z naciskiem na "fordowskim"
the right man in the wrong place...
Mnie temat bardzo zaciekawił bo jeśli silniki były by wspólnie produkowane to chyba lepiej było by zakupić forda głównie ze względu na to że troche mniej rdzewieją. Jednak z racji miłości do japońskiej motoryzacji zawsze szukam japończyka. Tylko teraz czy warto tak jak w moim przypadku przesiąść się z Hondy na Mazdę.
-
ajQju
Tak jak w temacie, czy ktoś się orientuje, czy silnik 1,8101KM był montowany w innych markach aut? np. Ford? Chodzi o to, że potrzebuje kupić drugą sonde lambda, a już przekonałem sie że np. w ASO Forda te same części są zazwyczaj tańsze, ale trzeba wiedzieć gdzie występują, bo tak to nie znajdzie nikt. Może ktoś z Was coś wie?
- Od: 23 maja 2013, 01:16
- Posty: 20
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda Premacy 1,8 benzyna LPG 2004
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość