Mazda6 – Jaką instalację założyć?

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez mateos1987 » 20 wrz 2013, 16:06

Witam.
Od niedawna jestem posiadaczem Mazdy 6 2.0 141km z 2004r. Chce w wlozyc instalacje lpg. Z tego co wyczytałem na forum to zdecyduje się na firme Stag. Nie wiem tylko czy wersja 4plus czy 300 premium. Jeśli ktoś by mogl wytlumaczyc czym sie one róznia od siebie, oczywiście poza ceną :) Tutaj na stronie wczesniej polecanego warsztatu (http://interauto-sc.com.pl/?mod=oferta) podają ze 4plus pasuje do 3-4 cylindrow, z kolei 300 premium są wersje dla 3-4, 5-6 i 8 cylindrów. Mam rozumieć że skoro STAG 4 plus pasuje, to w tej Mazdzie są 3-4 cylindry??? a więc wersja STAG 300 premium 3-4cylindry wchodzi w grę? Tak pytam bo wtedy różnica w cenie to tylko 150zl.
-Do tego myśle założyć wtryski HANA 2000 green montowane pojedynczo a nie na listwie.
-Reduktor- ogólnie większość osób ze spacjalista z Buska tutaj poleca AC R-01 aczkolwiek są też opinie, że po jakimś czasie może byc problem (jaki nie wiem) i że lepszy mógłby być KME Silver. Więc tutaj też mam mały dylemat.
– ponadto chciałbym wlew gazu przy wlewie benzyny, zbiornik 65l (jeden kolega pisał, że mu sie fajnie zmieścił z fimy GZWM)

Dodam jeszcze, że byłem orientacyjnie zapytać u jednego gazownika tutaj mojej w okolicy (poludnie Polski- niedaleko Bielska), który ogólnie to montuje własnie STAGa i z tego co słyszałem to ma nawet dobrą opinie. Pierwsze co mi powiedział jak popatrzył pod maskę: ,, to jest silnik ford'owski i takie nie bardzo lubią gaz'' Trochę się pokrzywił, pomyślał, dodał, że musi być lubryfikacja. Problem jaki moze się pojawić to że silnik nierozgrzany może chodzić nierówno na benzynie bo sterowniki od benzyny przejmują ustawienia ze sterowników od gazu (coś takiego) i że jest troche zabawy z regulacją. No i oczywiście zamontować może. Poza tym żadnych konkretów na temat wtrysków reduktora czy nawet wersji sterownika STAGA (w sensie czy 4plus czy jakiś inny)

Z ta lubryfikacja to też nie wiem. Niby niepotrzebna. Ten w.w gazownik bierze dodatkowo 100zl wiec chyba nieduzo. Moje pytanie czy jest jakiś minus tego że będzie ta lubryfikacja, bo jesli nie, to problemu raczej nie widze żeby ja założyć?

Będę wdzieczny za jakieś rady. Głownie chodzi mi o:
1. Stag 4plus vs Stag 300 premium- różnice
2. Reduktor AC R-01 czy KME Silver, a może jeszcze jakiś inny?
3 Czy są jakieś minusy niepotrzebnej lubryfikacji poza dodatkowymi kosztami?
4 No i zastanawia mnie ten ,,silnik fordowski'' o ktorym mowil mi mechanik. Czy faktycznie to jest silnik forda???

Z góry dzieki i pozdrawiam wszystkich.

Dopisano 20 wrz 2013, 16:08:

Acha. No i prosze o ewentualne jakies podpowiedzi odnosnie jakiś innych części, na które watro byłoby zwrocic uwagę przy zakladaniu instalacji lpg.
mateos1987
 

Postprzez Przemek323c » 20 wrz 2013, 16:24

Wszystko zostalo juz napisane, wiec wykaz troche dobrej woli i poszukaj.
Przemek323c
 

Postprzez Shaarky » 21 wrz 2013, 11:51

Wszyscy zachwalają Pana z okolic Busko Zdroju :) Ale mam do niego ponad 200km. Może ktoś polecić kogoś w okolicach Katowic? Chciałbym rozeznać temat, bo po waszych opiniach to szkoda jeździć na benzynie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2012, 19:13
Posty: 420 (5/4)
Skąd: Żory
Auto: Mazda 6 GY Sport Kombi Exclusive 2.0i 16V (147KM) 2007 Silver + PDC

Postprzez mateos1987 » 21 wrz 2013, 12:15

http://interauto-sc.com.pl/?mod=oferta warsztat w katowicach
Jeden kolega wczesniej w tym wątku zachwalal obsługę, że wyglądało to profesjonalnie... Co potem z tego wyszło już się nie pochwalił. Ja właśnie zastanawiam się nad tym warsztatem, no chyba że znajde cos blizej pewnie wybiore bliższa opcje.
mateos1987
 

Postprzez rogal1916 » 25 wrz 2013, 10:54

Witam, chciałbym sie dowiedzieć jaki gaz pasował by do mojej madzi. Osobiscie jestem zielony w tym temacie, szukalem na forum ale znalazlem tylko stare tematy z przed kilku lat.
rogal1916
 

Postprzez Przemek323c » 25 wrz 2013, 13:20

Chyba slabo szukasz albo ci sie nie chce.
Przemek323c
 

Postprzez nfrk » 25 wrz 2013, 23:19

witam, posiadam butle 55 litrów, chciałbym wymienić na 65 litrów do kombi się mieści z tego co przeczytałem , i tu moje pytanie, trzeba będzie coś jeszcze wymienić?? chodzi mi o koszt całej operacji, pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 10 maja 2013, 21:42
Posty: 16 (1/1)
Skąd: Leżjsk / Rzezów
Auto: Mazda 6 GH 2.0 2008

Postprzez Przemek323c » 26 wrz 2013, 15:38

Tylko butle.
Przemek323c
 

Postprzez mortens » 26 wrz 2013, 19:22

Koledzy ja mam u siebie wsadzone :
Sterownik : Stag 300 premium
Reduktor: Ac r01
Wtryski: Hany
Cena :2600zł

Myśle ze bedzie wszystko dobrze działało na dłuższa mete ale mam obawy bo coraz wiecej czytam na temat tego ze silniki 1,8 czy tam 2.0 , 2.3 nie nadaja sie tak dobrze do gazu jak np. z Audi czy VW :/
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2013, 19:57
Posty: 34
Skąd: Krosno
Auto: Mazda 6 1.8 SportBreak 2004r.

Postprzez Przemek323c » 26 wrz 2013, 19:25

I jakiej odpowiedzi oczekujesz ? Jesli jest zestrojone prawidlowo to wszystko bedzie ok.
Przemek323c
 

Postprzez klajgus » 26 wrz 2013, 21:45

i sprawdzaj czasami luzy na zaworach. bo niestety te silniki nie maja hydraulicznej kompensacji.
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 17:08
Posty: 215 (0/1)
Skąd: Berlin i Okolice Gorzowa
Auto: BYŁA M6 GY 2.0i 16V 141- LF 04r.
LPG Brc Sequent 24

Jest Ford Mondeo 2.5 T

Postprzez brencik » 26 wrz 2013, 22:38

klajgus napisał(a): sprawdzaj czasami

Czasami czyli jak? Co tydzień?
Raz na 120tyś km.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 14:42
Posty: 356 (1/23)
Skąd: Osielsko
Auto: Mazda 5, 2.0 Pb, 145KM, 2007.

Postprzez Przemek323c » 27 wrz 2013, 08:43

Raczej 40.
Przemek323c
 

Postprzez siemek55 » 27 wrz 2013, 09:32

ja zrzucałem wałki i wymieniałam szklanki przy przebiegu 190kkm i 60kkm na LPG. Kolejna kontrola (i mam nadzieje że tylko) tak jak pisał Przemek po 40kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1315 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez Shaarky » 27 wrz 2013, 10:35

W zasadzie najlepszy zestaw biorąc pod uwagę opinie forum już wybrałem. Teraz tylko kwestia się przekonać, że to dobra decyzja. Na razie pozostaje rozmowa na spotach z jeżdżącymi na gazie i śledzenie tematów na forum.

Ogólnie zauważyłem, że jest tyle samo za i przeciw – jednak 20 kilka złoty za 100 km jest kuszące.

Podstawa to dobry gazownik i serio myślę, czy Busko Zdrój wcale nie jest tak daleko jednak ode mnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2012, 19:13
Posty: 420 (5/4)
Skąd: Żory
Auto: Mazda 6 GY Sport Kombi Exclusive 2.0i 16V (147KM) 2007 Silver + PDC

Postprzez bieski » 27 wrz 2013, 10:44

Shaarky napisał(a):jednak 20 kilka złoty za 100 km jest kuszące.

Tylko dobrze policz. Instalacja kosztuje, ewentualny remont kosztuje.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Przemek323c » 27 wrz 2013, 10:46

Nawet jak sie silnik wysra po 3 latach to zaoszczedzisz na remont z nawiazka.
Przemek323c
 

Postprzez bieski » 27 wrz 2013, 10:52

Zalezy jaki ma przebieg roczny. No a jak sie silnik wysra po roku ? :>
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez siemek55 » 27 wrz 2013, 11:00

nic się nie wysra, tylko jedź do Buska. Miejsce i temat już obcykany na forum. Tylko pamiętać o serwisie: oleje, filtry, mapy LPG co 10kkm. I będzie pan zadowolony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1315 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez Przemek323c » 27 wrz 2013, 11:00

Przy dobrych gratach, prawidlowym montazu, strojeniu i nieolewaniu checka to praktycznie niemozliwe.
Przemek323c
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy LPG