Wyrywanie kierownicy na nierównościach
Strona 1 z 1
Witam. Przy przeglądzie mechanik stwierdził że konieczna jest wymiana amortyzatorów z przodu oraz łączników stabilizatorów i od tego momentu zaczął się problem z "wyrywaniem" kierownicy przy najechaniu na nierówność np studzienkę. Początkowo kierownica odbijała zawsze w prawo teraz po 5 ustawieniach zbieżności , wymianie tulejek wahaczy , drążka kierownicy, próbie zamian kół tył – przód i lewe – prawe ,reklamacji amortyzatora (1 się zacinał) kupnie nowych opon, ponownej geometrii kół zmieniło się tylko to, że teraz kierownicę odbija raz w lewo raz w prawo. Przy niewielkiej prędkości jest to tylko irytujące ale podczas jazdy po autostradzie powyżej 100 km/h robi się niebezpiecznie bo ciągłe korygowanie odbijania np na koleinach czy łączeniach fragmentów drogi sprawia że auto pływa po drodze i zachowuje się nieprzewidywalnie . Czy ktoś spotkał się już z takim problemem? Odwiedziłem już 5 mechaników z czego jednego w Niemczech i problem nie zniknął za to zniknęło mi już dużo pieniędzy oddanych mechanikom. Proszę o pomoc
-
dorkon
Może ktoś na szybko składał autko po poważniejszym dzwonku...
Długo jeździsz tym autem?
-
adrian205
Jeżdżę mazdą już 5 lat i do wymiany amortyzatorów 0 problemów, żadnych dzwonów czy awarii nie miałem. Wszystko zmieniło się 2 mieś temu po przeglądzie. Mechanicy kolejno się poddają , mówią że coś na rzeczy jest bo po podniesieniu samochodu przestawia się zbieżność kół , potem znowu ją ustawiają jest ok, podnoszą i znowu się przestawia ale nie wiedzą co jest powodem.
-
dorkon
dorkon napisał(a):ciągłe korygowanie odbijania np na koleinach czy łączeniach fragmentów drogi sprawia że auto pływa po drodze i zachowuje się nieprzewidywalnie .
ewidentnie gdzies masz nieskasowane luzy... nie jest to zjawisko normalne...
proponuje jeszcze raz wrocic do porzadnych pomiarow i sprawdzenia zawieszenia, maglownicy, a w szczegolnosci wszystkie laczniki i sworznie...
ps. moze uzupelnicie koledzy swoje profile uzytkownika?
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
dorkon napisał(a):Witam. Przy przeglądzie mechanik stwierdził że konieczna jest wymiana amortyzatorów z przodu oraz łączników stabilizatorów i od tego momentu zaczął się problem z "wyrywaniem" kierownicy przy najechaniu na nierówność np studzienkę.
Być może założyłeś niewłaściwe łączniki stabilizatorów. Występują zdaje się dwie długości..
Dokładnie sprawdziłbym wszystko to co zostało wymienione. Być może któraś z wymienionych części jest poprostu nie od tego modelu.
- Od: 3 sie 2010, 22:36
- Posty: 40
- Skąd: Kleryków
- Auto: Premacy 2001 DiTD 74Kw
Mr.Jabu napisał(a):Być może założyłeś niewłaściwe łączniki stabilizatorów
moze tu tkwi problem?
Mr.Jabu napisał(a):Dokładnie sprawdziłbym wszystko to co zostało wymienione.
popieram... z ksiazka w reku...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Odgrzeję trochę temat.
Dorkon czy udało ci się usunąć usterkę? Mam takie same objawy na nierównościach.Rwie kierownicę na nierównościach. wymienione łączniki, gumy na wahaczach i maglownica (pukała mocno).
Po wszystkim zrobiona geometria.
Przed zmianami kierownica nie wyrywała tak z ręki.Na wprost jedzie super.
Prośba o pomoc
Dorkon czy udało ci się usunąć usterkę? Mam takie same objawy na nierównościach.Rwie kierownicę na nierównościach. wymienione łączniki, gumy na wahaczach i maglownica (pukała mocno).
Po wszystkim zrobiona geometria.
Przed zmianami kierownica nie wyrywała tak z ręki.Na wprost jedzie super.
Prośba o pomoc
-
jeracky
Czy udało się rozwiązać problemy? U mnie niestety podobnie, kierownica ucieka w lewo lub w prawo, zachowuje się nieprzewidywalnie.
W tej chwili wymieniłem już amortyzatory wraz ze sprężynami z przodu, tuleje na wahaczach, kilka dni temu maglownice i drążki kierownicze. Dwa razy ustawiana była zbieżność i geometria....jak na razie bez zmian a pomysły się już kończą. Ktoś pomoże?
W tej chwili wymieniłem już amortyzatory wraz ze sprężynami z przodu, tuleje na wahaczach, kilka dni temu maglownice i drążki kierownicze. Dwa razy ustawiana była zbieżność i geometria....jak na razie bez zmian a pomysły się już kończą. Ktoś pomoże?
witam, tez mam to samo co koledzy, wymienione drążki kierownicze z końcówkami i wahacze, czekam na fundusze zeby wymienic maglownice stabilizatory i amorki z przodu. nikt nie rozwiazal tego problemu? koledzy zauwazyliscie moze u siebie czy jak kopniecie w kolo to kierownica wam drgnie?(na zgaszonym silniku oczywiscie:) czy przy zużytej maglownicy powinny byc stuki? u mnie stukaja tylko stabilizatory(slychac ze dobiego od kół) Błagam o pomoc i dziekuje za odpowiedz
- Od: 6 sty 2014, 22:45
- Posty: 6
- Auto: Mazda 6 2.0 D 2002rok 121 KM
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości