Strzelająca kierownica

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez zapeusz » 17 wrz 2013, 15:04

Witam wszystkich!Od czasu kiedy kupiłem mazdę (1.5 roku temu) przy skręcie kierownicą coś stuka,strzela (ogólnie ciężko ten dźwięk sprecyzować) <płacze> .Dźwięk dochodzi jakby ze środka kierownicy (czuć go na jej obrzeżach) i wydobywa się co jakieś 3/4 pełnego obrotu.Sprawdziem pół zawieszenia (łączniki stabilizatora,sworznie wahaczy,drążki kierownicze,nawet przy wymianie amorków okazało się że łożyska McPersa są dobre).W czym może tkwić problem?Czy może to być wałek kierowniczy z przegubem? :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 lis 2012, 20:55
Posty: 28
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V 1998r. Limited Edition:)

Postprzez VPM » 17 wrz 2013, 17:45

może po prostu maglownica pada
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2013, 21:29
Posty: 419 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MPV 2,0 16V 2000r exclusive

Postprzez zapeusz » 17 wrz 2013, 17:55

no właśnie nie jestem pewien :| .Jakiś mechanik mówił że to może być właśnie wałek kierowniczy z takim przegubem.Przegub padł i może dlatego tak trzaska.A ewentualnie jaki jest koszt regeneracji maglownicy? :]
Acha dodam jeszcze że jak koleżka mechanior podniósł cały przód i postała z 2-3 h na koziołkach to przez dobrych pare km nie było czuć tego strzelania podczas skręcania.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 lis 2012, 20:55
Posty: 28
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V 1998r. Limited Edition:)

Postprzez Marek 161BD081 » 18 wrz 2013, 07:21

Jeszcze można popatrzeć i ew. przesmarować przegub między maglownicą a kierownicą.
Sprawdź też czy w samej maglownicy nie słychać podejrzanych odgłosów przy ruszaniu delikatnym lewo-prawo kierownicą.
Jeśli są tam luzy to daj spokój sobie z jej regeneracją bo koszty będą duuuże. Lepiej poszukać używki w dobrym stanie.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez zapeusz » 18 wrz 2013, 09:42

Dzięki Marku za odp.Muszę niezwłocznie to sprawdZić. ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 lis 2012, 20:55
Posty: 28
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V 1998r. Limited Edition:)

Postprzez Marek 161BD081 » 18 wrz 2013, 09:53

A co do łącznika (przegubu) miałem na myśli coś takiego:
http://allegro.pl/krzyzak-lacznik-kolum ... 07210.html

Ale osobiście to i tak raczej odstawiałbym maglownicę :(
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez zapeusz » 18 wrz 2013, 10:57

Marek nie zapeszaj :D .No właśnie o to mi chodziło- tak myślałem że ten krzyżak pstryka :|
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 lis 2012, 20:55
Posty: 28
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V 1998r. Limited Edition:)

Postprzez zapeusz » 19 wrz 2013, 17:21

Panowie chyba znalazłem usterkę.Moim zdaniem jest to przełącznik zespolony,ponieważ wchodząc w zakręt kierownica strzela a gdy mam wyłączony kierunek nie czuć NICZEGO! :D
Swoją drogą maglownica jest zdrowa więc cieszę się jak mały dzieciak z cukierka <lol> .
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 lis 2012, 20:55
Posty: 28
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V 1998r. Limited Edition:)

Postprzez Marek 161BD081 » 19 wrz 2013, 18:08

Hmmm – to w każdy zakręt wchodziłeś z włączonym kierunkowskazem? :D
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez zapeusz » 19 wrz 2013, 18:25

no nie,jak zwykle się źle wyraziłem.Chodziło mi że przy skręcie w lewo bądź prawo strzela :D .Sory mój błąd <zawstydzony>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 lis 2012, 20:55
Posty: 28
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V 1998r. Limited Edition:)

Postprzez Marek 161BD081 » 19 wrz 2013, 18:54

Jeśli włączysz kierunkowskaz (np. w lewo) i następnie w tą samą stronę kręcisz kierownicą to bedzie takie "pstrykanie" co jej obrót.
Ale ... tak jest w większości aut więc co w tym niezwykłego?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez zapeusz » 19 wrz 2013, 19:26

no to mnie zagiołeś :P .W maździe 323C tego nie ma.Nie chodzi mi o "dźwięk" odbijanie kierunku.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 lis 2012, 20:55
Posty: 28
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V 1998r. Limited Edition:)

Postprzez Marek 161BD081 » 19 wrz 2013, 21:12

Wszystko zależy tylko od konstrukcji elementu wyłączającego kierunkowskaz.
Idea działania jest ta sama ale szczegóły wykonania sie nieco różnią.
W jednych autach jest to prawie niesłyszalne a w innych ... głuchy nawet usłyszy :D
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323