Temperatura chłodziwa na minusie i szarpanie autem

Postprzez sly2002 » 16 wrz 2013, 08:50

Witam. Wczoraj założyłem taki wątek w złym dziale, przez co moderator go zablokował. Teraz wrzucam tutaj i mam nadzieję ze jest ok. Ten stary jest do wyrzucenia.
Regulamin

Mimo, że przeczytałem wiele wątków o padających pompach i ich regeneracji, to nie znalazłem rozwiązania mojego problemu z 2.0 DITD, a mianowicie: w czasie jazdy po dodaniu obrotów wskazówka temperatury opada na dół, a auto zaczyna szarpać, do tego zaczęła mrugać mi kontrolka świec. Metodą znalezioną na forum sprawdziłem czemu i wymrugało mi błąd P1649 czyli moduł pompy. Ale pojechałem jeszcze do elektronika, który podłączył pod CARMANA i stwierdził ten sam błąd i dodał, że temperatura płynu chłodzącego to – 18, a paliwa – 32. Czujnik temperatury na bloku i moduł eprom na pompie został wymieniony, a dalej jest to samo. Czy pozostaje wymiana/regeneracja pompy, czy może coś innego?
Mazda odpala bezproblemu, ale czasami odrazu wskakuje na 1600 obrotów. Proszę o pomoc.
sly2002
 

Postprzez seba626 » 16 wrz 2013, 23:12

moze czujnik temp masz zwarty???? zbadaj jego kable
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez sly2002 » 18 wrz 2013, 08:42

Tak zrobię. Posprawdzam kable. A czy może ktoś dysponuje schematem, lub zdjęciem silnika z zaznaczonym przebiegiem kabli między czujnikami, a pompą i sterownikiem?
sly2002
 

Postprzez tadziol » 18 wrz 2013, 22:15

zacznij od tego miejsca,co w tym wątku:
viewtopic.php?f=89&t=150761
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez sly2002 » 23 wrz 2013, 08:46

Problem rozwiązany. Okazało się, że przetarł się brązowy kabelek (chyba masa) który dochodzi do epromu i czujników temperatury. Przetarcie było na zagięciu, między blokiem a akumulatorem. Po zlutowaniu auto odzyskało moc, przestało kopcić i szarpać, a wskazówka temperatury działa jak należy. Dziękuję wszystkim za pomoc.

Przy okazji znalazłem manuala do M626 GF_GW, ale silnik ten sam, więc może się przydać, tymbardziej że na 179 stronie jest schemat elektryki silnika. http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Mazda/626 ... fter99.pdf Na tej stronie jest dużo więcej takich materiałów – może komuś się przyda.
sly2002
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy