Wskaźnik paliwa opada po zgaszeniu auta
Strona 1 z 1
Witam
Po wyłączeniu zapłonu wskaźnik paliwa w ciągu kilkudziesięciu minut opada na sam dół. Dopiero jak dam mu znowu zasilanie to powoli wraca do prawidłowego stanu. Co może być przyczyną że nie trzyma właściwego poziomu cały czas?
Po wyłączeniu zapłonu wskaźnik paliwa w ciągu kilkudziesięciu minut opada na sam dół. Dopiero jak dam mu znowu zasilanie to powoli wraca do prawidłowego stanu. Co może być przyczyną że nie trzyma właściwego poziomu cały czas?
- Od: 22 lut 2009, 13:42
- Posty: 1169 (0/5)
- Skąd: Olsztyn / Kraków
- Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r
co masz na myśli mówiąc "powoli wraca" ?
nie jestem pewien, ale to chyba zależy od czujnika. i jeśli wraca do właściwego poziomu po włączeniu zapłonu/odpaleniu gabloty to chyba nie ma sensu szukać dziury w całym. no chyba że lubisz patrzeć na poziom paliwa a nie chcesz auta cały czas mieć na zapłonie<glupek2>
nie jestem pewien, ale to chyba zależy od czujnika. i jeśli wraca do właściwego poziomu po włączeniu zapłonu/odpaleniu gabloty to chyba nie ma sensu szukać dziury w całym. no chyba że lubisz patrzeć na poziom paliwa a nie chcesz auta cały czas mieć na zapłonie<glupek2>
Chodzi o to że było dobrze a nie jest 
powoli wraca tzn w tym samym tempie jak przy zalaniu baku z pustego na pełny czyli pare ładnych minut zajmuje mu zanim pokaże właściwy stan. Trochę to drażniące
powoli wraca tzn w tym samym tempie jak przy zalaniu baku z pustego na pełny czyli pare ładnych minut zajmuje mu zanim pokaże właściwy stan. Trochę to drażniące

- Od: 22 lut 2009, 13:42
- Posty: 1169 (0/5)
- Skąd: Olsztyn / Kraków
- Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r
Czy to przypadkiem nie jest normalne, że wskaźnik przestaje działać po wyłączeniu zapłonu?
Problem jest więc chyba tylko w jego tłumieniu, które działa zbyt intensywnie.
Problem jest więc chyba tylko w jego tłumieniu, które działa zbyt intensywnie.
the right man in the wrong place...
W takim razie przepraszam.
Musiałem aż przejrzeć archiwum zdjęć i okazuje się, że w GE też mi stał non-stop. Ech, to były czasy, byłem wtedy piękny i młody. :P
Musiałem aż przejrzeć archiwum zdjęć i okazuje się, że w GE też mi stał non-stop. Ech, to były czasy, byłem wtedy piękny i młody. :P
the right man in the wrong place...
Paweł napisał(a):Czy to przypadkiem nie jest normalne, że wskaźnik przestaje działać po wyłączeniu zapłonu?
Paweł miał w pewnym sensie (nieświadomie) rację
Wskaźnik przestaje działać po odłączeniu zasilania, ale zostaje w tej pozycji w jakiej był przy odłączeniu prądu. To znaczy jeśli najelesz paliwa na wyłączonym zapłonie to wskaźnik zauważy to i podniesie sie dopiero jak dostanie prąd.
U mnie natomiast zamiast trzymać pozycję jaką miał przy odłączeniu, opada...
- Od: 22 lut 2009, 13:42
- Posty: 1169 (0/5)
- Skąd: Olsztyn / Kraków
- Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r
Hmm a czy te objawy które mam tereaz również mogą świadczyć o słabej masie?
- Od: 22 lut 2009, 13:42
- Posty: 1169 (0/5)
- Skąd: Olsztyn / Kraków
- Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r
Nie, wskaźnik jest na silniku krokowym i nawet po odpięciu zasilania powinien zostać w tej samej pozycji.
To, że opada [lub się podnosi, wszystko jedno] po zaniku zasilania oznacza, że napięcie na którejś cewce zanika zbyt późno [bądź na innej za wcześnie].
Raczej uszkodzenie będzie w samym wskaźniku, a dokładniej w jego sterowaniu.
To, że opada [lub się podnosi, wszystko jedno] po zaniku zasilania oznacza, że napięcie na którejś cewce zanika zbyt późno [bądź na innej za wcześnie].
Raczej uszkodzenie będzie w samym wskaźniku, a dokładniej w jego sterowaniu.
Ostatnio edytowano 17 wrz 2013, 23:37 przez Siw-y, łącznie edytowano 1 raz
Pany....a wy kiedyś w rękach ten "czujnik" mieliście? Jest prosty jak budowa pływaka w kiblu:

Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Wskaźnik to taki miernik napięcia, jakie zmierzy tak się ustawi, nie ma tylko jakiejś sprężynki powrotnej lub spadającego pomiaru po wyłączeniu zapłonu – dlatego zostaje w ostatniej pozycji. Spójrz co nim steruje – drabinka z rezystorków:)
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Ok ok, lecz problem zapewne jest właśnie w zbiorniku, jeżeli pływak nie będzie miał zasilania to wskazówka będzie opadać i podawać zły odczyt. Przerabiałem to i w X6 jak i w X9. Jeżeli traci masę to tak właśnie będzie.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Setritus napisał(a):Po wyłączeniu zapłonu wskaźnik paliwa w ciągu kilkudziesięciu minut opada na sam dół.
Czasem musi opasc
Przekladales wiekszosc gratow z tamtej MX6? Ona miala 4WS, w ktorym poziom paliwa dziala troche inaczej niz w zwyklych wersjach.
Pozdrawiam,
voytecku.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6