Opony & felgi
Nie doszukiwałbym się tu winy w zawieszeniu, bo koło przy większym dociążeniu ma prawo chować się w nadkolu, i zawieszenie powinno pracować nie tylko maksymalnie do linii rantu ale "pozwalać" aby koło miało większy skok w momentach, w tym przypadku większego obciążenia tyłu auta, i w przypadku przejazdu przez np. poprzeczne nierówności. Wg. mnie dalsze utwardzanie zawieszenia nie wiele w tym przypadku wniesie oprócz pogorszenia prowadzenia auta i komfortu. Doszukiwałbym się tu raczej winy w złym doborze ogumienia – za szeroko po przez co profil opony jest zbyt "baloniasty" i rant ma o co haczyć przy dobijaniu, tu próbowałbym zapodać nawet na próbę węższe opony np. wspomniane 205 a niższy profil, zachowując odpowiednią średnicę całkowitą koła (do takiego doboru jest mnóstwo programów na necie).
Druga opcja, to zły wybór rozmiaru felg, tzn. za szeroka lub zły wymiar ET – proponuję porównać jakie do tego modelu powinny być wspomniane rozmiary ori felgi i jeśli te które są teraz znacznie odbiegają od nich to masz odpowiedź.
Jeśli nie inwazyjna opcja z wymianą opon nie poskutkuje, to jak Ci bardzo zależy na tych felgach, to wg. mnie jeśli ranty minimalnie tylko ocierają, to najprostszym rozwiązaniem będzie podszlifowanie krawędzi rantu dokładnie w tych miejscach gdzie ocierają o nie opony, ale robiąc to z umiarem płynnie przechodząc w dolne części rantu, tak aby to przejście było jak najmniej zauważalne. Oczywiście po wszystkim sprawdź czy to wystarczy i po całej operacji dobrze zabezpiecz szlifowaną krawędź rantu. Nie przedłużaj też zbytnio samego szlifowania aby nie przegrzać lakieru miejscowo.
Druga opcja, to zły wybór rozmiaru felg, tzn. za szeroka lub zły wymiar ET – proponuję porównać jakie do tego modelu powinny być wspomniane rozmiary ori felgi i jeśli te które są teraz znacznie odbiegają od nich to masz odpowiedź.
Jeśli nie inwazyjna opcja z wymianą opon nie poskutkuje, to jak Ci bardzo zależy na tych felgach, to wg. mnie jeśli ranty minimalnie tylko ocierają, to najprostszym rozwiązaniem będzie podszlifowanie krawędzi rantu dokładnie w tych miejscach gdzie ocierają o nie opony, ale robiąc to z umiarem płynnie przechodząc w dolne części rantu, tak aby to przejście było jak najmniej zauważalne. Oczywiście po wszystkim sprawdź czy to wystarczy i po całej operacji dobrze zabezpiecz szlifowaną krawędź rantu. Nie przedłużaj też zbytnio samego szlifowania aby nie przegrzać lakieru miejscowo.
Jak nie ma rudej to nie ma co ruszać nadkoli bo wyjdzie i to szybko.
Zawieszenie nic nie zmieni ani opona, koło jest za szerokie i choć et nie jest małe to i tak wystaje. zmień felgi na 7 cali i et ponad 40 i będzie dobrze.
Zawieszenie nic nie zmieni ani opona, koło jest za szerokie i choć et nie jest małe to i tak wystaje. zmień felgi na 7 cali i et ponad 40 i będzie dobrze.
WysoL napisał(a):Walkuj nadkola
Wyslane z mojego piekarnika atomowego
Innym razem Rysiek wezmę pod uwagę
No nic to zmiana felg
Dopisano 4 lip 2013, 23:36:
WysoL napisał(a):Walkuj nadkola
Wyslane z mojego piekarnika atomowego
Innym razem Rysiek wezmę pod uwagę
No nic to zmiana felg
- Od: 7 lis 2012, 22:23
- Posty: 11
- Auto: mazda 323f bj 1999
Witam, czy ten rozmiar pasuje do mazdy 2 4x100 7,5J16H2 ET35? Jestem w tym temacie zielony i prosze o pomoc 
pozdrawiam
pozdrawiam
- Od: 6 lis 2011, 23:14
- Posty: 109 (0/1)
- Skąd: Mława
- Auto: Mazda 2 DE 1349ccm 86KM '08
A od Madzi 323 podejdzie? 
- Od: 6 lis 2011, 23:14
- Posty: 109 (0/1)
- Skąd: Mława
- Auto: Mazda 2 DE 1349ccm 86KM '08
W Mazdzie 2 DE rozstaw śrub jest 4x108 a nie 4x100. Poza tym szerokość 7,5 będzie za duża, bo trzeba by było założyć opony o szer. ok 215. Popatrz zresztą na tą tabelę: http://www.felgi-opony.com/Aktualnosci/Szerokosc_opony__a_szerokosc_felgi_,3,32,15.html
Ja do swojej dwójki kupiłem takie felgi:
http://allegro.pl/felga-alu-15-oryginal-mazda-2-323-323f-mx-5-demio-i3385237375.html, które pasują idealnie do opon o szer. 185 (moim zdaniem optymalnych do tego samochodu).
Ja do swojej dwójki kupiłem takie felgi:

Czemu każdy ogłasza, że do DE jest 4x100? Takie podejdą 6,5Jx16H2 ET50 4x100 OTWÓR CENTR. 54MM?
Jestem trochę zielony i prosze o pomoc
Jestem trochę zielony i prosze o pomoc
- Od: 6 lis 2011, 23:14
- Posty: 109 (0/1)
- Skąd: Mława
- Auto: Mazda 2 DE 1349ccm 86KM '08
Witam mam mały problem założyłem koła 205/55/16 et dokładnie nie znam muszę zdjąć felge ale chyba ok 45. (są to felgi od gwiazdy) z przodu jest ok ale z tylu ocieraja mi o rant nawet jak jadę na pusto. stojąc przy tylnym kole i patrząc z góry felga wystaje jakieś 2cm za błotnik. co z tym zrobić żeby nie zmieniać felgi 
-
Patryk94
chyba tylko poszerzanie nadkoli wchodzi w rachubę jak nie chcesz zmieniać felg...

-
Keeper of the Art
- Od: 22 kwi 2012, 18:06
- Posty: 3761 (89/91)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'
Witam, zamierzam na fniach kupic felgi i mam pytanie tego rodzaju, czy moze ktos z posiadaczy mazdy 323 f bj probowal upchnac felgi 17 o sZerokosci 8 cali. Nie mam pewnosci ze felga nie bedzie za szeroka, kolo z allegro niby twierdzi ze wejdzie i powinno byc ok. Zastanawiam sie czy 7,5 czy jak da rade upchnac 8... Et 35, dzieki za odpowiedz...
majster6920
- Od: 8 sty 2012, 18:50
- Posty: 20
- Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
- Od: 21 lis 2010, 11:30
- Posty: 691 (0/1)
- Skąd: Radomsko
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD 18" – Kliknij
Może ktoś z was wie jak wyszukać dokładnie takie felgi do 323 BJ jakie sa na tym zdjęciu:

Foto znalazłem na jakimś portalu, felgi co prawda nie będą tak dobrze wyglądały w mojej granatowej 323, ale bardziej mi się podobają od obecnych felg alu które mam założone ::)

Foto znalazłem na jakimś portalu, felgi co prawda nie będą tak dobrze wyglądały w mojej granatowej 323, ale bardziej mi się podobają od obecnych felg alu które mam założone ::)
- Od: 14 wrz 2013, 20:18
- Posty: 11
- Skąd: Zabrze
- Auto: Mazda 323S BJ 1.5 1999
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje